Prinzinger
Membru Senior
Din: Satu-Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1805
|
|
gherghin nicolae a scris:
carcotasu943 a scris:
In alte tari se restaureaza, nu se carpaceste. |
Asa este . Insa in alte tari exista de mult timp cultura asta...la noi , abia acum , relativ recent (20 ani !!!). Si ,in alte tari au existat piese originale , insa la noi ...tot relativ recent . La noi , un carburator uzat , era inlocuit deindata cu unul de...Dacie . O pompa de injectie , sa zicem de Mercedes diesel sau de Opel defecta ...era inlocuit tot motorul cu unul de ...ARO . Asa ca , acest tarim al restaurarilor/cirpelilor , abia acum incepe sa ni se arate. Din pacate cu piese de o calitate mediocra spre indoielnica , pentru ca , se stie Romanul in primul rind nu are bani . Si , de multe ori , pus in fata alternativei de a alege orice piesa de schimb la automobilul lui , in 99,99% din cazuri o alege pe cea mai ieftina . Nu pentru ca cea mai scumpa ar fi cea mai buna , insa din start nici macar nu intreaba care e cea mai buna firma , ci ...intrebarea suna : mai ieftina nu aveti ? Va suna cunoscut ? Ei bine , cu astfel de mentalitate , este greu si sa restaurezi , dar si sa mentii orice automobil in circulatie . Ceea ce ma intriga pe mine , este faptul ca majoritatea pieselor sint contrafacute . Rar ai acces la piese de origine , sau piese originale , asa ca si sa dai multi bani , nu prea ai certitudinea ca distribuitorul are intr-adevar acces la o sursa de piese cu adevarat originala .Evident ca discutam despre old/young-timere . Nu mai spun despre adaosuri comerciale...pentru ca va doare capul . Spre exemplu , un contact de pornire , partea electrica (pentru Volkswagen Passat Mk 2 , an 1987 ), la 5 magazine din zona mea , preturile minime au fost : 150 , 95, 98, 80 si...15 lei !!! Insa pretul de 15 lei a fost obtinut de la un prieten , si a fost cu tot cu adaosul lui de 15 % . Deci , lacomia romanului este exagerata !!! Dar acest lucru il vedeti dvs si pe forum , la rubrica vinzari . Revenind la restaurari , cu timpul , cei care vor participa la expozitii/parade macar intr-o tara de pe linga noi , vor vedea ca standardele sint ridicate . Si daca veti merge si la noi in tara la o parada , o sa vedeti ca nu sintem cu nimic mai prejos decit altii . Standardele apoi ni le vom face fiecare , dupa cit de greu sau usor intelegem ceea ce vedem. Daca avem montata pe masina din dotare o semnalizare de Dacie in locul celei de ...sa zicem Renault 16 (partea din spate ) , depinde cum intelegem . Daca nu ne pasa de standardul marcii , si dorim sa mai ,,tragem " de masina citiva ani ...pina expira revizia ,,aranjata " , atunci e ok . Daca insa avem pretentia sa o vindem , si mai scriem ca este auto de epoca (insa fara vre-un atestat ) si accesoriile aflate pe masina sint suma a 2-3-5 marci diferite de masini (depinde de ingeniozitatea mecanicului sau ...eu stiu a cui ) de a face sa se tirasca masina respectiva pe strada , atunci nu putem avea pretentii de restaurare. Ceea ce observ in ultima vreme si pe forumul nostru , este o mai mare atentie la detalii , si o grija mai mare la modul cum se executa o restaurare . Chiar daca modelele valoroase sint rare pe aici . Vor aparea , insa in functie si in proportie de bunastarea natiunii. |
In fiecare punct amintit in text ai TOTAL DREPTATE.
Modificat de oldtimer-prinzinger (acum 12 ani)
_______________________________________ Adalbert
Este mai mult decit o pasiune, E UN STIL DE VIATA !!!!!
|
|