CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolalola Profile
Femeie
22 ani
Cluj
cauta Barbat
26 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / problema bec ulei aprins Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
danS25
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 509
problema e la un vw scirocco 1800cmc 90cp an 1984 , carburator, la pornire becul din bord cu semnal si sonor nu este aprins, dupa accelerare incepe sa bazaie si sa palpaie , problema se remediaza singura , si la fel si apare, (a aparut iar dupa o pauza de mai bine de o luna). nivelul uleiul e ok , vascozitatea ok , daca desfac capacul de sus , arunca ulei, semn ca si pompa lucreaza , ce am mai observat, daca scot toti papucii de la sonde, beculetul din bord tot sta aprins, sa fie doar problema din bord? interesant e ca doar la accelerari se aprinde beculetul. are cineva o idee ce poate sa fie? ms

_______________________________________
vai voinicii mei.....

pus acum 12 ani
   
bongo
Membru Activ

Din: Brasov
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 100
Salut,

Daca spui ca dupa ce scoti mufele de pe sonda tot iti palpaie cateodata se poate sa iti dea firul pe undeva la masa si de aceea sa palpaie. Normal cand pui mufa undeva la masa se aprinde becul in bord.
Incearca sa tragi un alt fir prin exteriorul masinii sa faci o proba sa vezi ce zice.

Bafta.


_______________________________________
Fiat 850-1967
Fiat 850-1966 Replica Abarth OT 1600

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Becul de ulei este comandat printr-un fir de masa legat la sonda.
Probabil undeva este julit izolatia firului si face masa cum zicea si colegul..


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
danS25
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 509
multumesc.incerc si asta zilele astea 

_______________________________________
vai voinicii mei.....

pus acum 12 ani
   
lica_lkw
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
Atentie mare! La Vw Audi sunt doua tipuri de sonde,una cu contact normal inchis si una cu contact normal deschis.Tu probabil ai varianta cu contact normal inchis,care ar trebui sa se deschida la cresterea presiunii de ulei.Sunt diferite la culoare in partea de plastic spre papuc,deci daca o schimbi iei aceeasi culoare sau pe probate.Cum te convingi de defect?
Sonda lucreaza exact invers ca cele cu care suntem obisnuiti,nu intrerupe contactul cu masa la pornire dupa ce creste presiunea uleiului ci face contactul(exact invers ca la Dacia) Foloseste  o simpla lampa (bec),un capat il pui la borna plus iar celalalt pe papul la bulb(cu firul scos).Cu contactul pus si motorul oprit becul trebuie sa stea stins iar la pornire cand creste presiunea sa se aprinda.Ai grija sa folsesti un bec de putere mica sa nu distrugi contactele sondei.Daca sonda este buna cauta fire rupte sau intrerupte,nu fire care dau la masa.Ledul la ulei nu se aprinde la pornire ci dupa ce accelerezi pentru ca nu este un circuit simplu sonda-lampa ci mai are pe spatele bordului si un pic de electronica(un comparator de tensiune)
Sper ca nu te-am ametit.Retine esentialul:invers ca la sondele romanesti si firul rupt sau un contact prost te pot duce la aceleasi manifestari.Personal cred ca sonda ta este obosita sau murdara de aceea defectul este aleatoriu. Tine-ma la curent!
P.S. Am intalnit si variante cu doua sonde,atunci una este normal inchis una normal deschis la contacte.

Modificat de lica_lkw (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Tipul ala de motor si de masina are pe motor 2 sonde, de obicei una normal inchis contactul, de o,8 bari pe bloc in zona filtrului si una de 1,5 bari normal deschis contactul, in partea superioara a suportului filtrului de ulei.
Ambele sonde sint legate la bord unde functioneaza dupa urmatoarea strategie:
La punerea contactului se aprinde, gratie primei sonde, becul de ulei
Dupa pornire, se stinge, datorita cresterii presiunii, dar, daca la depasire turatiei de aprox 1500 rot/min nu s-a inchis contactul din sonda a 2 a, adica presiunea nu a trecut de 1,5 bari, incepe sa sune un buzer si becul de ulei clipeste.
Dupa parerea mea ori are ceva sonda a 2 a adica ceva mizerie pe canalizatie sau chiar in ea (se curata cu atentie pe gaurica cu un ac, fara a se forta prea adinc ca sa nu faultezi membrana) sau pur si simplu e obosita, ori, mai putin probabil dar nu chiar imposibil se datoreste pompei de ulei, adica, de regula, supapei de descarcare sau, citeodata, cite unei asa zise ,,insule'' de namol plutitor si miscator prin baie, care citeodata, mai ales la accelerari se lipeste de sorb si nu permite o aspiratie normala a uleiului.
Ca sa faci o distinctie clara intre cele 2 cazuri, ar trebui sa ai un racord T la una din sonde si sa pui un manometru mecanic, cu teava luat de la tractor - se gaseste la magazinele de utilaje agricole, si sa vezi ce presiune ai in momentul cind se manifesta problema

Modificat de Oldman (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
danS25
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 509
putin ametit , maine incerc sa verific sa vad ce si cum reusesc. deci pompa de ulei sa inteleg ca nu are nimic.nu as schimbao numai de dragul de a o schimba

_______________________________________
vai voinicii mei.....

pus acum 12 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
ti-am scris si dincolo. sondele le gasesti noi fara probleme dar sa respecti specificatiile sondelor. daca bine imi amintesc si culoarea plasticului e functie de presiunile la care lucreaza (maro, alb, albastru...). oricum pe sonda ar trebui sa fie specificata presiunea la care inchide circuyitul pt a face semnalziarea in bord. asa cum spune oldman, si eu presupun ca e una din sonde e vinovata. poate fi si fir care face masa aiurea din motive de izolatie dar e caz destul de rar intalnit. sansele ca una din sonde sa fie dusa sunt mult mai mari.

@oldman: cum zici cu teava aia? caut de ceva vreme un furtun d-asta sa imi construiesc un manometru caci in sondele cu indicator electric nu prea am incredere. sunt bune asa orientativ dar cam atat. asa montat direct pe furtun mi se pare mult mai exact. am un furtun dar trebuie sa ii fac o reductie si am tot amanat. ce fel de furtun e ala de tractor? ce sa cer mai exact la magazin?


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 12 ani
   
danS25
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 509
da ms, le dau jos si merg cu ele in mana la magazin

_______________________________________
vai voinicii mei.....

pus acum 12 ani
   
danS25
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 509
am schimbat sondele..problema rezolvata..nu mai bazaie si nu mai palpaie nimic

_______________________________________
vai voinicii mei.....

pus acum 12 ani
   
lica_lkw
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
Era de asteptat!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la