CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Dulci-k
Femeie
22 ani
Giurgiu
cauta Barbat
22 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / tinichigerie cu cositor Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Vreau sa fac tinichigeria la fiat-ul meu 600, dar nu cu chit ci cu cositor. Acum cativa ani am facut o piesa din tabla impreuna cu tatal meu si am folosit ceva solutie transparenta care a functionat de minune pe tabla. Practic am dat cu solutia, am incalzit am sters si am incalzit iar, apoi am lipit bara de cositor pe tabla si s-a intins singur cositorul exact pe unde dadusem in prealabil cu aceasta substanta. Problema este ca nici eu si nici tatal meu nu mai stim ce anume am folosit. Asa ca va rog mult daca aveti idee ce anume trebuie folosit. Dar nu vreau termeni populari ci substanta chimica.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
In termeni populari, se numeste "apa tare", este folosit ca si agent decapant. Daca nu decapezi tabla cu asa ceva, nu "prinde" cositorul/zincul in locul unde se doreste a se aplica. Denumirea "academica" este clorura de zinc, are formula ZnCl2   

Atentie mare, este o substanta deosebit de "agresiva", necesita neaparat folosirea de manusi, ochelari, si in jur sa nu fie obiecte de valoare ( un vecin a trebuit sa-si revopseasca toata partea dreapta a masinii, deoarece a lucrat cu asa ceva in garaj)


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Pai si unde gasesc apa tare? Imi trebuie urgent macar 10 ml.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Pentru apa tare ai putea intreba persoane care se ocupa cu facutul/montatul jgheaburilor si burlanelor sau sa cauti pe internet:
ori sa cauti firme in genul acesteia :


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 12 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Exista substante decapante. Ca un fel de crema, maron-roscat, special pt. a decapa inaintea lipirilor prin cositorire. Presupun ca in principiu sunt acelasi lucru cu apa tare. Eu am gasit si folosit pt. o cositorire la un magazin cu fitinguri, tevi, vopsele, prize electrice -cu de toate.

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Important este sa fie ok pentru fier, caci pentru cupru am gasit si nu e buna.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
fari
Membru Senior

Din: Odorhei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 576
Eu am lipit rezervorul cu pasta pt lipit tevi de cupru,cumpara ceva de calitate si merge.

_______________________________________
SR 132 M Carpati 1967
M 461 C Zimbru   1969
Aro 240               1973
UAZ 469              1973

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Komissar a scris:

Exista substante decapante. Ca un fel de crema, maron-roscat, special pt. a decapa inaintea lipirilor prin cositorire. Presupun ca in principiu sunt acelasi lucru cu apa tare. Eu am gasit si folosit pt. o cositorire la un magazin cu fitinguri, tevi, vopsele, prize electrice -cu de toate.


Da, asa este! E o pasta de culoare gri, cu care ungi suprafata, inainte de cositorire.
Se gaseste in depozitele de materiale si in magazinele cu tehnicosanitare.
Se foloseste pe scara larga, la instalatii de incalzire si la centreale termice.
Daca nu  uit, maine fac o poza cu ambalajul, ca la noi, acum s-o facut instalatiile la noua casa.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cu pasta decapanta pentru tevi de cupru nu prea merge 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Am incercat cu pasta gri pentru cupru si nu a mers. A fost si foarte scumpa. Cred ca trebuie sa caut o reteta de apa tare si sa imi fac eu.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Asa e, este foarte greu de gasit... Recomandarea mea e ca sa folosesti in loc de cositorul simplu pe care ma gandesc ca-l ai, aliaj de lipit, LP60, se gaseste in forma de bara la Mafcom 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
Lolo_ID
Membru Senior

Din: Pangaea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 556
Apa tare o sa gasesti la atelierele ce repara radiatoare auto. Mergi si intreaba acolo de unde poti cumpara. Sunt sigur ca vei fi ajutat.

_______________________________________
ART. 30 CONSTITUTIA ROMANIEI/LibertateaDeExprimare/(1)LibertateaDeExprimare A Gandurilor,A OpiniilorSau A CredintelorSiLibertateaCreatiilorDeOriceFel,PrinViuGrai,PrinScris,PrinImagini,PrinSuneteSauPrinAlteMijloaceDeComunicareInPublic,SuntInviolabile./(2)CenzuraDeOriceFelEsteInterzisa.

pus acum 12 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Komissar a scris:

Exista substante decapante. Ca un fel de crema, maron-roscat, special pt. a decapa inaintea lipirilor prin cositorire. Presupun ca in principiu sunt acelasi lucru cu apa tare. Eu am gasit si folosit pt. o cositorire la un magazin cu fitinguri, tevi, vopsele, prize electrice -cu de toate.




vespafun a scris:

Am incercat cu pasta gri pentru cupru si nu a mers. A fost si foarte scumpa. Cred ca trebuie sa caut o reteta de apa tare si sa imi fac eu.


Nu trebuia sa cauti pasta gri pentru Cu. ci maron, cum a spus si colegul Komissar mai sus, din care am folosit eu si da rezultate.

Se mai gaseste la magazinele cu componente electronice sau poti comanda online accesand link-ul de mai jos.

http://www.mivarom.ro/catalog/product_i ... 00g-p-5365



Modificat de AdyC (acum 12 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 12 ani
   
Lolo_ID
Membru Senior

Din: Pangaea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 556
Eu am folosit tot felul de paste si solutii cand am cositorit fel-de-fel de table de fier. Nimic nu se compara cu apa tare.

_______________________________________
ART. 30 CONSTITUTIA ROMANIEI/LibertateaDeExprimare/(1)LibertateaDeExprimare A Gandurilor,A OpiniilorSau A CredintelorSiLibertateaCreatiilorDeOriceFel,PrinViuGrai,PrinScris,PrinImagini,PrinSuneteSauPrinAlteMijloaceDeComunicareInPublic,SuntInviolabile./(2)CenzuraDeOriceFelEsteInterzisa.

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Multumesc, am dat comanda de pasta, dar intre timp caut apa tare. Asa cum spune si LoloId, si din ce am citit pe net, apa tare este cea mai buna.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
pasta trebuie neaparat,apa tare este extrem de coroziva.exista riscul ca tabla sa corodeze puternic sub cositor.documenteaza-te bine inainte de a te apuca de asa ceva,ca sa nu regreti mai tarziu.spor!

Modificat de mark1 (acum 12 ani)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Parerea mea este ca pentru tinichigerie e deajuns sa decapezi cu pasta.
Pentru lipituri care trebuie sa ofere rezistenta, in sensul ca lipiturile sunt supuse unor forte, si eu cred ca ar fi mai indicat sa folosesti apa tare.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Gata, am cumparat pasta pe care mi-ati recomandat-o si am testat-o pe o portiune de tabla. Merge excelent si intradevar nu corodeaza. Merge si cu ciocanul de cupru si asta ma interesa cel mai mult, caci daca incalzesc direct tabla atunci imi apar onduleuri pe care apoi trebuie sa stau sa le scot cu aparatul de sudura prin punctare.  Va multumesc mult de ajutor.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la