Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
De joi am numere rosii pe Renault Fuego si am facut primele 160 km de rodaj. Dupa doua zile de condus, am oarecare sentimente amestecate. Masina este placuta de condus, are confortul specific masinilor frantuzesti cu scaune moi si suspensie destul de moale, care da senzatia de “barca pe lac” in curbele stranse si te face sa iei piciorul de pe acceleratie in mod involuntar. Dar astea sunt proprietati specifice masinilor frantuzesti, ceea ce imi place si ma si atrage. Motorul e turat si elastic, are reprize bune de accelerare, cutia de viteze are treptele extrem de lungi. Poti sa ai o dinamica satisfacatoare, fara sa tot schimbi vitezele. Intr-a IV-a si a V-a porti sa mergi linistit la turatii de 1500 rot/ min. De abia auzi motorul in mers. Daca ai geamurile ridicate si trapa inchisa, de multe ori te intrebi daca merge motorul? Atat in stationare, cat si in mers, nivelul sonor este surprinzator de scazut. Poate sa tina pasul in mod lejer cu majoritatea actualelor masini de masa. Dar chiar daca are dinamica buna, nu are comportament sportiv din cauza suspensiei moi. Frana este foarte sensibila, chiar cu mult mai sensibla decat la masini actuale moderne. Doar la Citroen DS am mai simtit o frana asa de sensibila. Trebuie sa fi atent cat apesi pedala de frana, dar dupa cativa km, te obisnuiesti. Directiea este placuta si precisa, chiar daca modelul asta este cu directie mecanica. De fapt de aia nu vroiam TX sau GTX, ca nu vroiam servodirectie. Este mai mult un “Grad Routiere”, cum zic francezii, adica o masina confortabila pentru distante lungi. Si intr-adevar masina se comporta mult mai bine afara pe sosea decat in oras. Este foarte confortabila si placuta de condus la drum lung si la viteze mari. In oras se simte un oarecare disconfort de manevrabilitate. La parcari luneta si parbrizul inclinat, precun si caroseria destul de rotunjita, nu prea te ajuta sa simti dimensiunile masinii, dar dupa cateva ore de condus, incepi sa o simti. Are o raza de virare destul de mare, nu ai plac manevrele stranse si nici curbele. Ai place pe linie dreapta pe sosea. Ce era deranjant, ca vitezele a III-a si a V-a sunt extrem de aproape pozitionate, si de multe ori din greseala, dai a V-a in loc de a III-a. Dupa un timp te obisnuiesti. Consumul l-am aproximat undeva pe la 7 litri, ca am pus 12 litri de benzina in rezervorul gol si dupa 160 km parcursi inca nu am ramas fara benzina. La viteze mari, daca inchid geamurile din fata si deschid trapa si cele doua geamuri pivotante din spate, atunci nici nu se face curent si se mentine climat placut in interior. Asta este GTS, care nu are aer conditionat, doar GTX-ul avea. Dar nici nu imi trebuie aer conditionat. Toate astea mi-au dat per ansamblu un sentiment destul de placut la condus. Pentru drumuri lungi si distante mari este perfecta! In aglomeratia din oras mai putin perfecta. Dar de aia l-am si cumparat, ca sa am o masina confortabila pentru distante lungi. Dar cu toate astea, dupa un timp am inceput sa ma intreb, ca daca masina asta este fabricata in 1980, atunci de ce mama dracului se comporta ca una fabricata in 2000? Poate izolatia fonica foarte buna, pozitia de condus destul de inalta si cantitatea de plastic destul de mare din interior, iti creaza sentimentul ca esti la volanul unei masini fabricate dupa 2000. Nu mai exista sarmul si feelingul ala clasic pe care ofera Renaultul 15. Feelingul ala placut de anii ’70 a disparut undeva pe parcurs, definitiv si in mod deranjant…. Dinamica masinii imi place, dar sincer sa fiu ma asteptam sa aibe un comportament mult mai direct, si mai apropiat de Renault 15. Nu stiu de unde vine sentimentul ca masina are un comportament prea modern pentru varsta sa, cred ca pozitia de condus este diferenta majora, ca in R15 stai foarte jos, aproape de sosea. Concluzia ar fi ca va trebui sa-mi cumpar si un Renault 17 TS, care combina punctele forte atat de la R15, cat si de la Fuego. Intre timp am inceput procedurile pentru atestarea istorica.
72.8KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|