CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: sexyindianca 24 ani
| Femeie 24 ani Ilfov cauta Barbat 24 - 53 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Am pus un motor turbodiesel pe transporterul meu si am o problema cu fumul excesiv. Motorul trage bine, porneste usor, dar scoate exagerat de mult fum. Turbina se aude ca lucreaza, joc nu are. De la ce poate fi? Fumul este gri inchis.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Scoate tubulatura de admisie, intre turbo si admisie, pune o carpa/mana inainte de furtunul scos, si accelereaza motorul. Daca constati ca, impreuna cu aerul vin si stropi de ulei, turbina e praf. Daca nu, posibil sa ai probleme cu sistemul de injectie (un injector baga prea mult, etc).
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Debitul de motorina prea mare la pompa de injectie. Poate fi si de la diuzele din injectoare . Am avut si eu aceeasi problema la un Passat 2 Td . Am schimbat diuzele (le-am tarat ) si am mai redus din debit si din avansul pompei de injectie .
|
|
pus acum 12 ani |
|
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
|
|
Pe langa asta, poate ca are avansul prea mare - daca te incumeti (si intelegi bine cum e cu punerea la punct si avansul poti sa dai un dinte inapoi pe pompa de injectie). De asemenea, mai este un surub (cam ca surubul de amestec la carburatoare) pe corpul pompei de injectie. El este situat spre sofer, cum te uiti la motorul instalat in Transporter 3, la de motoare aspirate - la turbo nu stiu cum e, trebuie sa-l dibuiesti tu. Poti sa te joci un pic si cu el. De asemenea, vezi sa nu ai socul blocat pe "tras" (socul la pompele de inj. de genul asta pur si simplu da un avans mai mare atunci cand e tras). Si in ultimul rand, la turbo-diesel, pompa de injectie mai are un sistem ce modifica avansul si cant. de motorina in functie de presiunea de boost. Asigura-te ca functioneaza corect si acel sistem.
De fapt, inainte de a umbla la avans sau la surubul ce regleaza cant. de combustibil asigura-te ca "socul" si sistemul de boost de pe pompa func. corect.
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Multumesc de raspunsuri, am gasit un mecanic care nu stie sa repare cu adevarat decat astfel de motoare; maine dupa-amiaza ma duc la el. Sper sa o dibuiasca el. Motorul are un croncanit ciudat pe care il avea si vechiul motor dupa ce ii schimbasem distributia si era sarita cu un dinte. Sper asta sa fie toata problema, caci deja am intrat pe buget de avarie si nu vreau sa ma vad nevoit sa o vand. Diuzele am vazut ca nu sunt scumpe, cam 60 de lei bucata, dar nu stiu cat costa montajul, reglajul, etc.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Cred ca tocmai am aflat fara sa vreau raspunsul la problema mea, turbina este dusa asa cum probabil presupunea si Knx(caruia ii multumesc pt ajutorul acordat astazi). Am fost mai devreme la masina si am observat o pata mare de ulei chiar sub turbina, apoi am pornit motorul, si cum am dat pedala a inceput sa se tureze singura si sa scoata un zgomot urat. Am bagat a 5-a si am lasat ambreiajul caci o luase pe ulei si nu puteam altfel sa o opresc. Pe strada s-a facut un nor mare de fum gri-albastrui de ziceai ca e incendiu. cum pot anula turbina ca sa vad daca asta este cauza? Daca scot furtunul dinspre turbo spre admisie este suficient? Sau tot o sa fumege?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Am luat astazi turbina, maine vreau sa o montez. As vrea insa intai sa o curat putin, credeti ca este ok sa ii desfac doar carcasele de la palete ca sa o curat in interior de depuneri? Daca da, atunci imi spuneti va rog si cu ce anume sa curat? Este ok daca dau cu WB40?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Am schimbat si turbina, tot scoate fum si am vazut ca da ulei pe evacuare la turbina, deci si asta e dusa; am mai luat inca una pe care vreau sa o montez dar si asta are joc in ax si urme de ulei in ea deci nu ma bazez foarte tare pe ea. Vroiam sa va intreb daca stie cineva un mecanic priceput cu adevarat la motorul diesel de VW, caci vreau sa duc masina sa regleze distributia; o suspectez ca ar fi sarita putin, sau avansul nu e cum trebuie, caci suna ciudat putin. Altfel imi place enorm diferenta de la aspirat la turbo. E cu totul altceva si merita dupa parerea mea. P.S. nu uitati de un sfat in legatura cu un mecanic va rog mult!
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
|
|
Distributia nu e greu de reglat. Eu am invatat singur, din manualele de service - se gasesc pe net.
Iti trebuie o scula (vorba-vine, e un fel de tija metalica ) de blocat axa cu came, si inca o scula pt. strans disp. de tensionare al curelei de distributie (asta poate fi improvizata si cu diferite chestii gasite intr-un atelier normal) . In rest... atentie la semne, si la cum sunt explicate ele in carte - si rabdare.
Eu acum pot sa schimb distributia la mot 1.6 diesel de VW aproape pe de rost
|
|
pus acum 12 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
In cazul motoarelor diesel mai vechi, de multe ori chiar daca pui toate la semne, pur si simplu nu merg cum trebuie, fumega, tacane, nu au putere. Din cauza uzurilor ce se acumuleaza in pompa de injectie, de multe ori reglarea avansului corect, pe langa setarile ce se obtin uneori prin culisarea pompei necesita decalarea ei cu un dinte (asta "compenseaza" uzura mecanica). Pt aceasta chestie, iti recomand pe cei mai "tari" din cluj pe partea de injectie, pe cei de la ats integral (sunt pe oasului, dupa ce treci de podul de cale ferata, mergi cam 100 m si sunt pe stanga).
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 12 ani |
|
motanualb
Membru Senior
Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
|
|
Multi ii lauda dar pe mine mau dezamagit cei de la ats , am dus la testat 4 injectoare ei au zis ca toate is f bune , la teste(test retur si diagnoza) 1 era dezastru... Vespa cateva detalii nu ar strica , tip motor? De test scoate filtru motorina si vezi daca scoate mai mult sau mai putin fum.
_______________________________________ I don't mind dust , I do mind rust!
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Eu am avut motor diesel simplu fara turbo pe masina pe care l-am inlocuit cu unul JX 1.6td. Practic motorul este identic la exterior, asa ca am folosit aceleasi furtune, filtre, etc. Vechiul motor nu scotea fum dar tin minte ca dupa ce am cumparat-o am schimbat distributia la el si scotea fum ca trabantul, apoi mi-a reglat-o un mecanic si s-a rezolvat. Ma intereseaza sa reglez distributia caci nu pot altfel sa imi dau seama daca scoate fum motorul sau turbina si deja am inlocuit 3 turbine. Weekend-ul viitor trebuie sa plec intr-o calatorie cu ea si vreau sa fie gata pana atunci; acum am adus o turbina de la Brasov si nu vreau sa o pun pana nu vad ce si cum cu motorul asta. Apropo, motorul scoate un zgomot, o bataie care vinde de la pompa sau injectoare nu pot sa imi dau seama, dar suna a motor dereglat.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
as
Membru Senior
Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
|
|
Am avut in ultimii 12 ani vreo zece T3 la firma pentru transport muncitori pe santier (acum avem doar doua T3 pentru ca trecem pe T4 si T5). Am avut si cateva cu motoare turbo cu care ne-am chinuit exact ca si tine, dar in final am renuntat la turbine, facand modificarile de rigoare la conducta de ulei, la tubulaturile de aer si gaze de esapament.Poti lasa aceasi pompa de injectie, din cate imi amintesc trebuie obturat un vacum si blocata o parghie. Din experienta iti spun ca sunt extrem de mici sansele sa gasesti turbine din dezmembrari in stare buna. O turbina reconditionata cu garantie in Ungaria sau Germania costa in jur de 400 de Euro, trebuind predata turbina veche. Intradevar cu turbina trage mai bine cand este incarcata la maxim, dar daca o folosesti la plimbari parerea mea este ca te poti lipsi de turbina. Bataia din zona pompa de injectie poate sa provina de la jocul axului pompei de injectie (vezi daca curge motorina pe la simeringul de la fulia pompei), sau de la injectoare blocate sau tarate gresit. Vezi ca presiunea la care deschid injectoarele este mai mica la motoarele aspirate decat la cele cu turbina. Pot sa bata si tachetii hidraulici din chiulasa. Daca avansul la injectie este prea mare, motorul are un mers mai zgomotos, cu sunet metalic. Avand in vedere ca de-a lungul istoriei au lucrat mai multi "mecanici" pe motor iti recomand sa te asiguri ca toate fuliile de la cureaua de distributie sunt originale si sunt montate corect pe arbori ( verifica pane si semne cu motorul si pompa blocate corespunzator cu calele pentru acest tip de motor) si sa-i faci reglajele la distributie si injectie exact conform prescriptiilor de uzina, iar apoi daca nu esti multumit cu performantele sa-i mai dai putin avans rotind pompa de injectie si eventual debit mai mare de motorina de la surubul de pe pompa pana scoate fum negru. NU MUTA IN NICIUN CAZ DINTI INCOACE SAU INCOLO PENTRU CA NU VEI AJUNGE LA NICIUN REZULTAT!!!
Modificat de as (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Multumesc pt raspunsuri! Deocamdata nu o transform in diesel aspirat caci atunci toata munca cu schimbatul motorului ar fi in zadar. Maine mai incerc cu inca o turbina care am verificata si nu are joc daca misc de ax in schimb are joc daca imping sau trag de ax. Sper sa fie cu noroc si sa ma tina pana adun bani de una noua. Am sa ma uit si la alinierea distributiei si am tot citit in cartea tehnica ce si cum ar trebui sa fac, asa ca sper sa ma descurc. Intradevar zgomotul motorului este unul metalic, ca si cum nu ar fi avnsul mare.
Vroiam sa intreb daca injectoarele sunt la fel cele de diesel cu cele de pe aspirat, caci cele de pe vechiul motor sunt verificate si curatate si as putea sa le folosesc. Va rog sa puneti o poza cu modficarile ce trebuiesc facute la pompa de injectie in cazul in care renunt la turbina!
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Am schimbat iar turbina si se pare ca a fost cu noroc, nu mai scoate fum! Am mai luat din avans totodata, caci avea un clantanit suparator, iar acum imi place mai mult cum toarce. De tras trage bine si sunt multumit. Imi bazaie becul rosu de ulei cand e lumea mai draga, dar in manual scrie ca nu masai anunta un defect ci asa face el uneori fara motiv. Am sa incerc sa ii anulez buzzer-ul caci este usor enervant!
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
as
Membru Senior
Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
|
|
Ma bucur ca ai gasit turbina. Trebuie sa ai grija la fumul alb - albastrui, pentru ca atunci cand se uzeaza etansarea dintre corpul turbinei si turbina, uleiul va ajunge in esapament si la un drum lung, poti sa-l pierzi de tot. In acest caz va picura ulei din esapament. Deasemenea, trebuie sa verifici din cand in cand daca apare ulei in filtrul de aer, aceasta fiind semn ca este uzata etansarea dintre corpul turbinei si suflanta, caz in care motorul va arde uleiul, scotand un fum albastru. Injectorele sunt la fel, difera presiunea la care sunt reglate, pentru cele de turbo fiind mai mare. Nu mai stiu valorile, dar le pot cauta, daca nu le gasesti. Este FOARTE IMPORTANT ca injectoarele sa fie reglate corespunzator, influenteaza decisiv consumul, puterea, uzurile, pornirea etc. Noi am trecut de la turbo la diesel aspirat pentru ca nu am avut siguranta ca soferii vor fi atenti tot timpul la cele povestite mai sus. Cu buzerele am avut si noi probleme, da le-am rezolvat strangandu-le cu patentul. ( )
Modificat de as (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
He he, mersi, chiar asta vroiam si eu sa fac cu acel buzzer; cred ca aprinsul beculetului rosu este suficient si nu mai este nevoie sa imi si bazaie. Unde se afla buzzer-ul mai exact?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|
as
Membru Senior
Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
|
|
Din cate imi amintesc, buzzerul se afla pe plansa cu circuite electronice din spatele bordului cu ceasuri indcatoare.
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Am pornit ieri catre Brasov, unde am si ajuns fara nici o problema. Temperatura apei sta putin peste mijloc si urca atunci cand merg subturat la deal dar coboara daca ii dau inferioara si accelerez putin. Viteza de croaziera a fost de 80 km/h, dar au fost si momente cand am mers peste 100. Nu am teava de esapament inca si de aceea nu am mers cu viteza, ca sa nu fac zgomot prea mare Consumul a fost foarte ok, chiar neasteptat, de 6,5%, cu 4 persoane, bagaje si evident tot mobilierul de camper aferent dupa noi. deocamdata sunt multumit de nu se poate, mai vb dupa ce ma intorc sa va impartasesc impresiile.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 12 ani |
|