CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandra21 pe Simpatie
Femeie
21 ani
Calarasi
cauta Barbat
23 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / Fara centuri de siguranta! Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
Intrebare simpla:
Se poate circula (legal) pe drumurile publice FARA centuri de siguranta,avand in vedere faptul ca masina nu a fost dotata din fabricatie cu centuri?

Stiu ca motocicletele vechi de exemplu,care nu au semnalizari,trec RAR-ul fara probleme,neexistand obligativitatea de a isi monta semnale luminioase ptr. schimbarea directie de mers daca nu au fost prevazute cu asa ceva din fabricatie..

La  masina mea exista doar ambutisarile (negaurite) ,care marcheza locul unde ar fi trebuit sa fie montate centurile iar ramforsarea dintre lonjeroane nu i-a mai fost pusa si din acest motiv,ca trebuie sa sudez,nu vreau sa-i mai pun centuri de siguranta...deloc,nici in 3 puncte,nici in 2 puncte si nici pe scaun.
In ce priveste siguranta,stiu la ce ma expun dar este un risc pe care mi-l asum.

Daca cineva a mai avut experiente asemanatoare,il rog sa detalieze aici.

ps.Fac referire doar la omologari/inmatriculari normale,cu acesta problema,nu de vehicule istorice atestate sau alte derogari de la alte institutii,gen handicapati,etc.


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Ce masina ai si din ce an?
Despre obligativitatea centurii gasesti date pe site-ul RAR in RNTR7 (anexa6 , dar si in partea de inceput unde se spun niste directive europene la pct.9). Ca sa vezi exact tipul de autovehicul la care se refera anexa trebuie sa vezi RNTR2.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 12 ani
   
horatiu601
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 880
dada ,se poate circula fara nici o problema,cat timpu nu a fost dotata din fabrica cu centuri.Poate sa aiba ambutisarile,dar cat timp,nu au fost montate....NOPATE BUNA . Assa este si la fiatul 500 ,si nu a fost nici o problema 

_______________________________________
trabantul nu este o masina,este un stil de viata

pus acum 12 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Eu am un Renault 16 an de fabricatie 1968 pe care l-am cumparat de la primul proprietar cu centuri in doua puncte. Partea interesanta este ca centurile sunt prinse de spatarul scaunului din dreapta. Asta inseamna ca in caz de accident pasagerii din fata pot zbura impreuna cu scaunul 

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 12 ani
   
legendarul fikat
Rozator feroce

Din: orasu harciogilor
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 818
horatiu vorbeste asa sa nu adoarma... 500le are centuri de la modelul F , standard

la broasca mea din 52 am centuri de avion agatzate in cuier, le trag peste mar sa fie la numar. cand ies din tara insa le elimin complet, nu am avut probleme pana acum.

din cate stiu nu te obliga sa le montezi daca nu au fost prevazute. la ITP am trecut fara... 

Modificat de fikat (acum 12 ani)


_______________________________________
da-o ba la remat! semnezi degeaba petitii

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Trebuiesc dotate cu centuri, obligatoriu pe fata 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936

fikat a scris:


centuri de avion agatzate in cuier, le trag peste mar
... 


sper ca nu peste marul lui Adam..
totusi de ce ti-ai mai pus centuri daca ai trecut ITP-ul cu brio?daca tehnic esti ok,ma intreb,cum ar putea vreun militian sa te amendeze!

Modificat de mark1 (acum 12 ani)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936

knx a scris:

Trebuiesc dotate cu centuri, obligatoriu pe fata 


De unde sti?Poti detalia putin?
Cum standardele de siguranta au crescut,ar trebuie sa ne asteptam ca pe langa centuri de sig. sa ni se ceara abs,esp,esc,wcc,etc si mai stiu io ce?

Cei cu Trabantele poate stiu mai multe,ca pe vremuri circula un banc:
"Cica la Trabant nu se pun centuri de siguranta ca sa nu se confunde c-un rucsac"
Bine,cred ca se referea la modelele mai vechi dar na,poate ne lamureste cineva daca au centuri ori ba si daca circula fara sau nu.


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Am si eu exact aceleasi centuri ca Fikat ....  tot de avion, presupun ca acelasi model, asa ca o sa spun de ce le-am pus eu:

1. E nevoie de o centura cat de cat, macar sa nu dai cu capul in parbriz sau sa iesi prin el, ... sa mori in scaunul tau, so to speak.  Am vazut centuri originale (sau original aftermarket din perioada ) care in principiu erau acelasi lucru cu centurile alea de avion.  Presupun ca-s mai bine decat nimic.

2. Chiar daca consideri ca nu ai nevoie de centura, e mai bine sa se vada din exterior ca ai centura pusa, pt a elimina acest motive de a te trage pe dreapta. Dup-aia, daca te trage pe dreapta tu poti sa incepi sa-i explici ca masina nu a avut, ca nu e nevoie, etc, si e posibil sa vorbesti cu peretii, sau sa-ti gaseasca alt nod in papura.

3. Pt linistea psihologica si sufleteasca a altora   ... respectiv mi s-a intamplat de multe ori sa merg cu fete in dreapta si sa vad cum isi puneau constiincioase (poate prea constiincioase ) centura. Cum ar fi sa le fi zis ca oricum nu conteaza, ca in masina asta, cu sau fara centura tot la morga ajungi ? 


pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Totdeauna este bine sa faci ce spune legea .
Pleci la drum ca sa ajungi unde trebuie , nu sa stai pe marginea lui si sa te tocmesti cu politistul (care oricum are dreptate ) .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055

Liviu M a scris:

Totdeauna este bine sa faci ce spune legea .
Pleci la drum ca sa ajungi unde trebuie , nu sa stai pe marginea lui si sa te tocmesti cu politistul (care oricum are dreptate ) .



Pai si ce spune legea ?    Trebuie sa ai centuri daca masina nu a avut din fabrica ?

Second ....   de fapt si de drept politistul NU are dreptate intotdeauna.  Visez la vremea in care si politia romana va avea niste standarde de corectitudine si moralitate in rand cu tarile "normale la cap"
Din punctul asta de vedere, e bine sa sti "ce scrie la carte"  (adica legea) , si daca politistul are "dreptate" (a se observa ghilimelele) trebuie lasat sa faca P.V., tu iti treci observatiile in el, si ulterior trebuie constestat in instanta.

Modificat de Komissar (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la