CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: sophiaaa
| Femeie 24 ani Iasi cauta Barbat 25 - 51 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Va salut . De ceva vreme intentionez sa achitionez un compresor cu butelia de 200-300L pe care sa il folosesc in garaj la sablari de piese. Deoarece cele moderne sunt scumpe (chiar si cele "de ocazie" ), ma gandesc sa ma orientez catre cele vechi romanesti . Problema pe care o ridic este daca buteliile acestor compresoare pot fi folosite dupa 20-30 de la data fabricatiei si daca exista un loc in care se pot verifica . Ma gandesc ca o butelie de 300L la 10bari explodata nu este tocmai ce imi doresc. In acest sens adaug si niste poze cu un compresor ( se pare ca este de 300L cu motor de 2.2KW) pe care l-am gasit de vanzare. Daca il doreste cineva , compresorul se gaseste in Deva , tel. 0726182045 , Jula Gheorghe Radu , .
compresor
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Cum zice americanu : Safety first, sunt multe compresoare home-made care nu respecta nici cele mai elementare norme de siguranta. Ganditi-va ca o perna de tir la 6 , 7 Bari ridica 1500 kg restu ramane la aprecierea voastra.
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Probabil normele de protectie a muncii prevad ca aceste compresoare , si recipientele unde este inmagazinat aerul sub presiune sa stea intr-o zona ingradita cu plasa de sirma rezistenta in cazul unei avarii/explozii . Eu am vazut statiile de pompare a aerului sub presiune folosite la/in mina si erau bine protejate ,si situate in incinte in aer liber , deci nu in cladire. Cred ca pentru siguranta dvs , puteti apela la niste furtune mai lungi , si sa montati compresorul in afara incaperii , si sa-l protejati cu ceva de siguranta ...
|
|
pus acum 12 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
Daca tot am vazut topicul asta am si eu o intrebare pt. cei din Cluj, cu toate ca e putin off-topic: unde/la cine as putea gasi in Cluj un compresor bun, mai mare de 50 de l, care sa mi-l imprumute/inchirieze pt. o saptamana?
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 12 ani |
|
toni-peste
Membru Senior
Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
|
|
si eu am aceeasi problema... am sableza, am nisip, am trifazic... nu am compresor. de doua ori m-am dus la magazin sa iau unu nou dar bugetul meu a fost de alta parere... deci cum facem si inmagazinam aer comprimat un pic mai ieftin?
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Tub de oxigen , inchiriat . Este o varianta ieftina...
|
|
pus acum 12 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
gherghin nicolae a scris:
Tub de oxigen , inchiriat . Este o varianta ieftina... |
Si daca vreau sa vopsesc o masina cum fac? Daca ajunge ceva ulei sau vaselina sau mai stiu eu ce acolo?
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
tavi_dacia1100 a scris:
gherghin nicolae a scris:
Tub de oxigen , inchiriat . Este o varianta ieftina... |
Si daca vreau sa vopsesc o masina cum fac? Daca ajunge ceva ulei sau vaselina sau mai stiu eu ce acolo? |
Daca sapi transee in jur, pe unde sa te adapostesti, atunci nu se intampla nimica, doar casa se darama, impreuna cu casele vecine
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
Misu de Cluj a scris:
tavi_dacia1100 a scris:
gherghin nicolae a scris:
Tub de oxigen , inchiriat . Este o varianta ieftina... |
Si daca vreau sa vopsesc o masina cum fac? Daca ajunge ceva ulei sau vaselina sau mai stiu eu ce acolo? |
Daca sapi transee in jur, pe unde sa te adapostesti, atunci nu se intampla nimica, doar casa se darama, impreuna cu casele vecine |
Bine... Atunci cred ca raman la compresor ca e mai sigur. Deci, de unde pot face rost de un compresor de peste 50 de l care sa functioneze si sa-l pot inchiria cam pe o saptamana?
Modificat de tavi_dacia1100 (acum 12 ani)
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Poanta cu tubul este buna dar ramane de pus in aplicare(cine are curajul).
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Probabil pentru sablat este o varianta buna. Acuma...dvs stiti ca trebuie ferit de vaselina si uleiuri . In rest...se evita cumpararea unui compresor . Decizia este a dvs . Eu nu am incercat o astfel de varianta !!! Insa este plauzibila !
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Multumesc pentru raspunsuri , la sfatul vostru am renuntat la compresorul rosu de mai sus , daca totusi este cineva care il doreste am completat cu datele de contact ale vanzatorului .
In continuare va prezint niste relicve gasite in magazia tatalui , le stiu acolo de pest 20 ani , dar probabil ca zac mai de mult . e vorba de o butelie de cca 40L si un compresor care face presiune cand il invart cu mana, parese de ceva utilaj agricol (?) . Filetele sunt cu pas mic. Butelia are un defect pe care il vedeti in poze, nu stiu care este ocazia cu care s-a intamplat defectul . Merita folosita sau o reciclez ? Dar de compresor ce parere aveti ? compresor
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
mirceamg
Membru nou
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 14
|
|
Buna tuturor,
Referitor la intrebarea legata de verificarearezervoarelor de aer sub presiune, treaba asta este obligatorie la o anumita perioada de timp si pentru asta aveti nevoie de un specialist autorizat ISCIR. El stie ce trebuie facut si cand.
Legat de celelalte detalii, o mica observatie. Cand discutati de sablat, presupun ca e nevoie de volume mari de aer. Cati litri pe minut si la ce presiune ar trebui sa fie detaliat ori pe aparatele de sablat ori in datele tehnice aferente. Rezervorul compresorului are doar rol de rezerva. Daca volumul de aer (debitul) livrat de compresor este insuficient, rezervorul de aer va compensa diferenta (daca este plin) insa se va epuiza foarte repede (poate chiar cateva minute) lasandu-va cu ochii in soare. Grupul compresor (motor + compresor) trebuie sa fie apropiat ca parametrii de ce are nevoie aparatul de sablat. Altfel nu va functiona. O stiu din experienta acumulata din 1994 in vopsitorie auto, unde principiile sunt similare.
Daca aveti in continuare intrebari, va voi raspunde cu placere in limita competentelor.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
george-bogdan a scris:
Butelia are un defect pe care il vedeti in poze, nu stiu care este ocazia cu care s-a intamplat defectul . Merita folosita sau o reciclez ? Dar de compresor ce parere aveti ?
|
Destul de adanca lovitura aia! Mi-ar fi frica sa bag 10 bari in butelia aia! Pentru sablat, nu prea cred sa fie bun, nici butelia si nici compresorul. Dar asa pana la 4-5 bari, pentru vopsit si asa sa ai aer comprimat prin atelier, s-ar putea sa mearga. Si eu am asa ceva, tot cu un compresor de camion si un motor electric de 2,2 kw.
PS. de fapt, acuma observ ca e compresor identic, cu al meu. Vezi ce diametru de fulie pui pe motorul electric, si ce turatie va avea motorul, ca atfel devine astmatic. Eu am schimbat deja de doua ori fulia si tot nu baga atata aer ca s-o pot folosi constant la vopsit. E nevoie sa fac mici pauze, pana se reincarca.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
silviu495
Membru Senior
Din: bucuresti crangasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1205
|
|
asa arata complet
_______________________________________ nu gasesti arma ca Prazul nici masina ca Uaz-ul
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Misu de Cluj a scris:
george-bogdan a scris:
Butelia are un defect pe care il vedeti in poze, nu stiu care este ocazia cu care s-a intamplat defectul . Merita folosita sau o reciclez ? Dar de compresor ce parere aveti ?
|
Destul de adanca lovitura aia! Mi-ar fi frica sa bag 10 bari in butelia aia! Pentru sablat, nu prea cred sa fie bun, nici butelia si nici compresorul. Dar asa pana la 4-5 bari, pentru vopsit si asa sa ai aer comprimat prin atelier, s-ar putea sa mearga. Si eu am asa ceva, tot cu un compresor de camion si un motor electric de 2,2 kw.
PS. de fapt, acuma observ ca e compresor identic, cu al meu. Vezi ce diametru de fulie pui pe motorul electric, si ce turatie va avea motorul, ca atfel devine astmatic. Eu am schimbat deja de doua ori fulia si tot nu baga atata aer ca s-o pot folosi constant la vopsit. E nevoie sa fac mici pauze, pana se reincarca. |
misu , motorul tau e monofazat sau trifazat ? referitor fulie , alexandru68 mi-a spus aseara la telefon ca toate compresoarele trebuie sa aiba intre 800-1000 rot/min , respectiv trebuie sa reglezi din fulii cu turatia motorului tau . Majoritatea motoarelor de compresor sunt la 2840rot/min si atunci rezulta ca trebuie ca diametrul fuliei motorului sa fie cam un sfert din diametrul fuliei compresorului . Eu am luat azi un motor trifazat de 1.5kw la 1415 rot/min , o sa iasa alt raport alt fuliilor daca ma hotarasc sa il folosesc la asta. Vezi la ce turatie ai motorul !
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Eu am motor monofazat, ca nu am curent trifazat.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
dr_krl
Membru Senior
Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
|
|
Chiar daca majoritatea "motoarelor" de compresor sunt la 2840rot/min asa cum scrie mai sus asta nu inseamna ca compresorul lui Misu va mereg mai bine indiferent ce fulie i-ar pune. Probabil capacitatea maxima a compresorului data de producator e de vreo 150-200 litri/minut, asa ca tot timpul va persista aceasta problema-lipsa presiunii constante de aer. Exista trei solutii, niciuna foarte convenabila: 1-mai pui un compresor sa fie invartit de acelasi motor pe aceeasi butelie.(numai ca iti trebuie un motor de cel putin 2,2 kw si fulii putin mai mari pe compresor). Eu am facut asa cu un compresor de-al meu dar ulterior nu mi-a placut ca era cam greoi si instabil (defect de proiectare si constructie) 2-mai adaugi o butelie in instalatie ca sa te tina mai mult timp aerul (o varianta nici aceasta foarte buna dar ajuta oarecum)-si asta am aplicat-o 3-cea mai buna: cumperi un compresor de cel putin 50 litri butelia, cel putin 2 kw motorul, cel putin 270 litri aer/minut debit, gata facut de fabrica care sa nu se numeasca "Strauss" si dai cadou unui prieten "improvizatiile" anterioare care nu ti-au iesit. Eu asa am facut intr-un final si abia acum sunt multumit. Am tot vazut tot felul de compresoare "homemade" cu tipul de agregat luat de pe camion sau tractor de mai sus - niciuna nu a fost o solutie viabila. Pe camion e suficient aerul produs ca sa tina in functiune hidraulica, nu are nevoie de debit mare.
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
gherghin nicolae a scris:
Tub de oxigen , inchiriat . Este o varianta ieftina... |
Nu de oxigen ci de CO2. Este mult mai ieftin si nu prezinta nici un risc.
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
|
pus acum 12 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
ATENTIE ! Motoarele cu rotor in scurtcircuit (asincrone) nu pornesc in sarcina .
De vopsit a vopsit si tata masina cu cateva tuburi de oxigen ; nu s-a intamplat nimic . Foloseste CO2 sau azot .
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
Ca tot s-a deviat un pic de la subiect: de vopsit cu butelia de gaz a auzit cineva? Ieri am auzit si eu de asta. O cunostinta mi-a cerut compresorul imprumut sa-si vopseasca masina pentru ultima data cand a vopsit-o (acum 3 ani) a folosit butelia de gaz si a iesit aiurea vopseaua.
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Nu merge nici cu CO 2 . Componentele chimice din vopsea pot sa reactioneze ciudat cu astfel de gaze... Oxigenul este cel mai putin daunator vopsirii , chiar daca este vopsea pe baza de apa...cum se folosesc mai nou ! Cica protejeaza stratul de ozon . O fi cum zic ei ...ce sa mai cercetam ! Cert este ca in scurt timp nu vom mai gasi decit astfel de vopseluri . Va doresc sa...nu va curga vopseaua !!! (Stiti voi in ce fel ...) Succes !
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
O singura data am folosit CO2-ul cu pistolul de vopsit si am aplicat un lac de lemn. A iesit foarte bine, lucios si fara nici o problema. Dar poate cu anumite vopsele reactioneaza chimic. Cea mai buna varianta ramane COMPRESORUL!!!! Ca este vechi sau nou important este sa bage aer.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Am reluat lucrul la compresor . Am inceput prin desfacerea compresorului sa vad cum se prezinta inauntru . Nu are rugina , totul uns , fara urme vizibile de uzura , deci probabil ca va functiona ok. Diametrul pistonului este 65mm iar cursa 41 mm, ceea ce inseamna 136cmc. daca inmultim cu o turatie de cca 1400rot/min inseamna aprox 190l/min debit . Am zis 1400 si nu 1000 deoarece azi am inspectat un compresor fabricat la sibiu , cu butelia de cca 70 litri , motor de 2.2kw/1420rot/min si compresor cu 2 pistoane amplasat direct pe motor fara curele . Modelul este identic cu acesta Am mai facut rost si de o supapa de refulare de raba in stare foarte buna insa nu stiu care este intrarea si care este iesirea . Referitor filete , totul este ok , in sensul ca butelia , compresorul si supapa de refulare au toate acelasi tip de filet pentru imbinari si anume 22x1.5 . Maine merg in targ sa caut reductii/racorduri etc. In ultima poza se poate observa butelia de "20gallon" pentru sablat pe care am luat-o recent de la amicul Romeo .
compresor
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
si inca ceva , poate imi elucideaza cineva si acest mister. Am scotocit prin camara tatalui si am gasit nsite OZN-uri , unele identificate , altele dupa cum le spune si numele , neidentificate. - un robinet romanesc 1/4 pentru 60 bar - o supapa (?) reglabila Danfoss 0-7bar - OZN, fabricatie SUA - 2 regulatoare de presiune Danfoss , unul 0-6bar celalalt 0-13 bari . Stie cineva mai multe detalii despre ele ? Imi vor folosi la ceva ? Se pot valorifica in vreun fel ? Ar fi pacat de ele , nu au fost folosite niciodata . OZN
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Inceputul este promitator , cred ca v-a iesi ceva exceptional. Reductii cred ca vei gasi daca nu ataca un tractor .Rectific in legatura cu tipul compresorului ,este de tractor.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
alexandru68 a scris:
Inceputul este promitator , cred ca v-a iesi ceva exceptional. Reductii cred ca vei gasi daca nu ataca un tractor .Rectific in legatura cu tipul compresorului ,este de tractor. |
Multumesc frumos ! Am fost in targ sa caut reductii dar fara succes . am nevoie de urmatoarele : - un niplu 22x1.5 la 22x1.5 pentru imbinarea supapei de refulare de raba cu butelia - un dop 22x1.5 pentru purjarea apei - un niplu 22x1.5 la 1/4 pentru iesirea din butelie in filtrul regulator - un niplu 22x1.5 la holender pentru teava de cupru de 12mm diametrul exterior ( teava de la compresor la supapa pe refulare) - un niplu 22x1.5 cu filtru de aer de pus pe admisia compresorului . Din masuratorile facute filetul de 22x1.5 ar trebui sa aiba 13 spire , respectiv aprox 2 cm lungime pentru etansare. Daca are cineva vreunul din obiectele de mai sus in surplus il rog sa ma contacteze . Multumesc!
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
bAndrei
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
|
|
pai cred ca sunt lucruri realizabile la strung..Suna pe nea A si o sa iti recomande el un strungar bun in cartier, sau piata de instalatii cu rusi de la Bazilescu sa mai ofere una alta din ce cauti
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Proiectul compresor continua . am gasit majoritatea reductiilor necesare la Delta Flex 1. un niplu 22x1.5 la holender pentru teava de cupru de 12mm diametrul exterior ( teava de la compresor la supapa pe refulare) 18 lei bucata , am luat doua pentru ca piesa originala etansa pe capatul tevii , iar acestea pe care le-am cumparat etanseaza lateral , deci nu mai este nevoie de profilarea tevii inaintea montarii. 2. un dop 22x1.5 pentru purjarea apei 9 lei 3. un niplu 22x1.5 la 1/4 pentru iesirea din butelie in filtrul regulator 23 lei 4. un niplu 1/4 la 1/4 pentru imbinarea filtrului regulator cu robinetul 5 lei 5. un niplu 22x1.5 la 22x1.5 pentru imbinarea supapei de refulare de raba cu butelia 12 lei 6 robinet 1/4 , nefolosit gasit in magazia tatalui 7. teava cupru Dext=12 mm - 18.30 lei / metrul liniar Nu am filtru de aer cu filet 22x1.5 de pus pe admisia compresorului, si nici filtrul epurator de ulei inca nu am gasit nimic de adaptat. iesirea din compresor este 1/4. Mi-ar mai trebui 7 garnituri cupru 22 mm la itnerior si 5 garnituri 1/4 pentru etansari. - total costuri azi : 85 lei reductiile , 18.3 teava = 103.3 lei. - supapa de raba a fost 70 lei - motorul a fost 100 lei - compresorul, butelia si robinetul le aveam . reductii
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Schita este buna,ramane de pus in practica.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
alexandru68 a scris:
Schita este buna,ramane de pus in practica. |
Am curatat azi butelia cu flexul pana la luciul metalic si pe unul din cele doua capace eliptice a aparut o inscriptie : M.L.O. NR. FABR. 71040 PRES. REGIM 6AT inca un cod poze in curand . Ce o fi M.L.O. ?
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
azi am reusit sa incropesc sistemul de rulare pe care va fi instalat zilele viitoare motorul si compresorul . Inca nu sunt decis cum sa fac transmisia intre motor si compresor , mi-ar placea sa renunt la curea si sa le montez axate cu un cuplaj elastic . cercurile le-am facut din platband de 40x3 , am cumparat 3m desi aveam nevoie doar de 2m . pret 5 lei/m respectiv 15 lei. Rotile erau intr-un sir de 4 buc, nu se stie provenienta lor dar zac prin curte de niste zeci de ani . Sunt din cauciuc dur si cu rulment la interior . Poze: compresor
Modificat de george-bogdan (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Pana acuma este Ok ca si idee,acuma ramane de vazut practic. Trebuie sa ti cont ca acuma ai aprox. 1500 rot la compresor care are ungerea prin barbotaj nu pompa. Pe placa de metal care vin montate fa aliniamentul prima data fara cuplaj fata la fata dupa care monteaza cu, cuplajul.
PS Sa nu uiti de paletii de racire de la motorul electric.
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
Salut! Buna treaba a facut nea Vasile. Dar intrevad o problema: nu am vazut ce putere are motorul. Cu un raport de 1 la 1 nu cred ca o sa-ti porneasca compresorul in sarcina. In mod normal o sa-ti setezi presostatul intre 3 (3,5) bari si 6 bari, deci o sa porneasca cand presiunea scade la 3 sau 3,5 bari. Cu un motor de sub 2kw s-ar putea sa nu reusesti sa invingi contrapresiunea. Eu am patit-o cu compresorul meu cu raport de 1/1 alimentat la 220V si a trebuit sa schimb fulia de la compresor cu una dubla ca diametru. Sa nu ma intelegi gresit dar cu compresorul acesta nu o sa reusesti sa sablezi mai nimic. Adica o sa sblezi dar o sa dureze o vesnicie pana recupereaza debitul. Mai bine cumparai compresorul de la Silviu sau unul mai mare. Oricum, inteleg pasiunea de a face compresorul cu mainile tale. Succes in continuare!
PS: daca ceea ce scrie pe butelie se refera la presiunea de lucru de 6 atmosfere (aprox. 6 bari) sa nu ai probleme de rezistenta la presiune. Dupa poze pare putin mancata de rugina si daca de noua era gandita pentru 6 atmosfere, in starea actuala s-ar putea sa nu tina la un regim constant de 6 atm.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
alexandru68 a scris:
Pana acuma este Ok ca si idee,acuma ramane de vazut practic. Trebuie sa ti cont ca acuma ai aprox. 1500 rot la compresor care are ungerea prin barbotaj nu pompa. Pe placa de metal care vin montate fa aliniamentul prima data fara cuplaj fata la fata dupa care monteaza cu, cuplajul.
PS Sa nu uiti de paletii de racire de la motorul electric. |
Salut ! inca nu am facut nimic la partea de ungere , nu am gasit nimic sa adaptez acolo. Referitor fulie , am una metalica de pe un alt motor pe care o voi pune .
daredan a scris:
Salut! Buna treaba a facut nea Vasile. Dar intrevad o problema: nu am vazut ce putere are motorul. Cu un raport de 1 la 1 nu cred ca o sa-ti porneasca compresorul in sarcina. In mod normal o sa-ti setezi presostatul intre 3 (3,5) bari si 6 bari, deci o sa porneasca cand presiunea scade la 3 sau 3,5 bari. Cu un motor de sub 2kw s-ar putea sa nu reusesti sa invingi contrapresiunea. Eu am patit-o cu compresorul meu cu raport de 1/1 alimentat la 220V si a trebuit sa schimb fulia de la compresor cu una dubla ca diametru. Sa nu ma intelegi gresit dar cu compresorul acesta nu o sa reusesti sa sablezi mai nimic. Adica o sa sblezi dar o sa dureze o vesnicie pana recupereaza debitul. Mai bine cumparai compresorul de la Silviu sau unul mai mare. Oricum, inteleg pasiunea de a face compresorul cu mainile tale. Succes in continuare!
PS: daca ceea ce scrie pe butelie se refera la presiunea de lucru de 6 atmosfere (aprox. 6 bari) sa nu ai probleme de rezistenta la presiune. Dupa poze pare putin mancata de rugina si daca de noua era gandita pentru 6 atmosfere, in starea actuala s-ar putea sa nu tina la un regim constant de 6 atm. |
Salut Alin . Multumesc de sfaturi ! In ideea ca poate cineva va citi peste un timp as vrea sa fac cateva completari : 1. la sfatul lui Alexandru68 am luat o supapa de refulare de Raba , care este reglabila intre 5 si 7 bari . Motorul si compresorul vor functiona in continuu pe perioada lucrului , in momentul in care depasesc presiunea reglata de mine supapa va scoate afara aerul care este in surplus . Asadar am scapat de presostat si deci de pornirea in sarcina . Motorul este unul romanesc la turatie scazuta de 1.5 Kw/1420rot/min , care va fi alimentat la 380V . Ca idee m-am inspirat de la un compresor facut pe la Sibiu in anii '90 : motor 2,2KW/1420 220V montat axat cu un compresor ECR350 si butelie de cca 60L. Ma gandesc ca proportia se pastreaza la mine intre motor, compresor si butelie . 2. Referitor sablat cu siguranta nu va face fata , dar aici este vorba de pasiunea si placerea de a face un lucru asa cum ai spus si tu. Inca sunt in cautari de un compresor mai mare , am auzit si de preturi intre 100..400 ron la cele ECR350 asa ca am sperante ca voi gasi un chilipir. Nu au fost fonduri pentru achizitia compresorului de la Silviu . 3. Sunt curios cum se va comporta butelia , e drept ca are putina rugina superficiala la exterior iar la interior nu stiu ce o fi , insa supapa aceea de refulare sper ca isi va face treaba .
Daca auziti de vreo explozie din otopeni si apoi imi remarcati lipsa de pe forum inseamna ca acest proiect a fost un esec.
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
george-bogdan a scris:
Daca auziti de vreo explozie din otopeni si apoi imi remarcati lipsa de pe forum inseamna ca acest proiect a fost un esec. |
Sa speram ca nu va fi cazul Dar sa ne anunti cand faci prima proba sa evitam zona pe cat posibil.
Am citit pe un forum strain pe cineva care la fel isi facea griji legate de rezistenta buteliei a facut mai intai o proba cu apa sub presiune. A explicat ca a folosit apa pentru ca in eventualitatea in care crapa butelia se alegea cu o fisura prin care scapa presiunea in locul unei bubuituri periculoase. Asta datorita incompresibilitatii apei deci a unui volum mult mai mic de fluid implicat in test.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
daredan a scris:
george-bogdan a scris:
Daca auziti de vreo explozie din otopeni si apoi imi remarcati lipsa de pe forum inseamna ca acest proiect a fost un esec. |
Sa speram ca nu va fi cazul Dar sa ne anunti cand faci prima proba sa evitam zona pe cat posibil.
Am citit pe un forum strain pe cineva care la fel isi facea griji legate de rezistenta buteliei a facut mai intai o proba cu apa sub presiune. A explicat ca a folosit apa pentru ca in eventualitatea in care crapa butelia se alegea cu o fisura prin care scapa presiunea in locul unei bubuituri periculoase. Asta datorita incompresibilitatii apei deci a unui volum mult mai mic de fluid implicat in test. |
Buna idee , numai ca un test doar cu apa imi este dificil sa imi imaginez , ca nu stiu cum sa fac acea presiune doar din apa. As putea insa sa il umplu sa zicem 90% cu apa , apoi restul de 10% din volum sa bag aer la presiunea dorita , si , asa cum spui si tu, sa fac verificarea doar cu 10% fluid compresibil.
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
|
pus acum 12 ani |
|
silviu495
Membru Senior
Din: bucuresti crangasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1205
|
|
daca testul nu reuseste pot sa primesc eu gordini-ul?
_______________________________________ nu gasesti arma ca Prazul nici masina ca Uaz-ul
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
silviu495 a scris:
daca testul nu reuseste pot sa primesc eu gordini-ul? |
o sa-mi scriu testamentul inainte sa il pornesc, poate aveti noroc . Altfel ,cu parere de rau , gordiniul ramane pe pozitie.
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Bogdan nu se v-a intampla absolut nimica, monteaza supapa de siguranta pe care o ai si totul v-a fi OK. Prima pornire fao cu robinetul de la butelie deschis si apoi treptat cresti presiunea in butelie inchizand si deschizand robinetul.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Este un motor trifazic ? Ce cod scrie pe el ? Functie de constructie se pune o anumita capacitate (condensator). Fata de toate acestea puterea scade si la 60% . Se pune o transmisie cu curea intermediara pentru a mari momentul (puterea de rotatie) a axului compresorului (cu fulii de diametre diferite) . Daca are baie de ulei (ungere prin balbotare) compresorul are o turatie recomandata (peste / sub aceasta turatie nu mai arunca pe oglinda cilindrului) .
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Liviu M a scris:
Este un motor trifazic ? Ce cod scrie pe el ? Functie de constructie se pune o anumita capacitate (condensator). Fata de toate acestea puterea scade si la 60% .
|
Multumesc de informatie , motorul este trifazic de1,5kw/1420rot/min. O sa il alimentez de la o priza trifazata. Are 20kg greutate motorul.
Liviu M a scris:
Daca are baie de ulei (ungere prin balbotare) compresorul are o turatie recomandata (peste / sub aceasta turatie nu mai arunca pe oglinda cilindrului) . |
Are baie de ulei , nu am gasit informatii despre turatia sa recomandata, dar m-am inspirat de la un compresor ECR350 montat axat cu motorul ( fara fulie) facut la sibiu in anii '90 . pe acel compresor era un motor de 2.2kw/1415rot/min , cu condensatori pentru alimentare la 220V.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Era bine ca motorul sa aiba ventilatorul .
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
George, mai esti? Am fost azi pe la Ikeea si am auzit o bubuitura dinspre Otopeni. Sper ca nu era compresorul Glumesc, sunt doar curios cum stai cu proiectul
|
|
pus acum 12 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
daredan a scris:
George, mai esti? Am fost azi pe la Ikeea si am auzit o bubuitura dinspre Otopeni. Sper ca nu era compresorul Glumesc, sunt doar curios cum stai cu proiectul |
sunt , inca nu am finaliazt, caut garnituri de cupru pentru etansarea imbinarilor , am nevoie de 22mm diametrul interior. apoi imi mai trebuie un filtru de aer si un filtru pentru barbotare , ceva suruburi si o sticla de tarie sa prind curaj cand il pornesc . compresor
|
|
pus acum 12 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Manometrul care iti arata presiunea din recipient unde il montezi? la iesire inseriaza un "T" in care ulterior vei monta un manometru pentru control, dupa care vei monta robinetul.
Modificat de alexandru68 (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
Garnituri de cupru pentru ce anume? Vezi ca la magazinele cu piese de camion/tractor/aro au o gama larga de o-ring-uri din cupru (saibe de cupru), de toate dimensiunile. Hai ca rata bine. Daca vrei vin eu cu tuica si casca de protectie
|
|
pus acum 12 ani |
|
marian_6963
Membru Senior
Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
|
|
Filtru de aer, poti cauta unul de tractor U650 pt. compresor, sau unul de Termoking, sau moto sau......, sunt o gramada de variante. Spor la treaba! Imi place ce vad.
_______________________________________ Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!
|
|
pus acum 12 ani |
|