CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ubytzika_senzuala pe Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Vrancea
cauta Barbat
22 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / apa in ulei? Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31
ieri am controlat nivelul la ulei si am vazut pe joja[in partea superioara],picaturi de apa.motorul nu consuma de loc ulei,merge foarte bine,suna frumos dar are gaze mari de carter,la buson si joja.se poate sa fie aburi?lichidul de racire scade putin,cam 500ml/1000km[o aproximare foarte aproximativa!].astept pareri.

_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Si eu aveam condens la busonul de ulei. Dar nu aveam nici o problema. In caz ca se duce garnitura de chiulasa, ori la pornirea motorului apa in vasul  de expansiune face bulbuci, ori uleiul de face ca si cafeaua cappuccino. Daca uleiul e ok, zic ca nu e nici o problema. Compresia poate scapa pe la segmenti (in carter), pe la supape (scaune, semeringuri). Oricum, daca uleiul e ok, atunci nu sunt probleme

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Totusi,pierde o jumatate de litru de apa la 1000 Km,ceea ce e mult.Nu intra in carter atat de multa incat sa ajunga in ulei,insa intra sub forma de aburi,care la racire condenseaza pe pereti si pe joja.Plus ca are gaze de carter,fara sa consume uleiul-deci aburi.Ori garnitura,ori o fisura in chiulasa.

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Sau cazul clasic, cand sunt mici pierderi pe instalatia de racire ( radiator-furtune-coliere-radiatorul din cabina)   E ciudat insa chestia cu gazele fara consum de ulei 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
ai bagat alt ulei decat ce-l folosit inainte .

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
S-ar putea sa fie vreun por in chiulasa pe unde trece apa in ulei.
Daca ar fi fisura atunci ar bolborosi in vasul de expansiune.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Oldcarsmaniac
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1106
Sunt tentat sa ii dau dreptate lui Misi. Acum ceva vreme am avut un Renault 19 cabrio ce prezenta aceleasi simptome.Eu am vandut masina unui prieten, dupa ce l-am pus in tema cu problema.
Din cate stiu, nimeni nu a putut pune un diagnostic la acea vreme ( un fel de x-files), insa dupa ce chiulasa a fost schimbata, masina s-a prezentat ok. Si acum, prietenul meu are masina si merge super.

O fisura cred ca ar fi prea mult.


_______________________________________
Un V8 ...

pus acum 15 ani
   
Oldcarsmaniac
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1106

surubache a scris:

ai bagat alt ulei decat ce-l folosit inainte .


In regula, uleiul poate sa "spumeze", dar...nu-i normal sa se piarda atata lichid de racire, totusi...


_______________________________________
Un V8 ...

pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31
intradevar,in masina am pus doua tipuri de ulei,ceva petrom 15w40 si bestoil 15w40[2,5+1l],din spirit de economie.am sa dau uleiul jos si am sa pun ulei ford 5w30,indicat de fabricant.alta investitie nu-mi permit,masina merge super[are 104500] si oricum o folosesc foarte rar.gazele n-ar putea fi de la faptul ca porneste greu[bujii bosh noi] si se mai ineaca?are soc automat cu lamela bimetalica si incalzit cu apa,nu reusesc sa-i gasesc pozitia optima,am ajuns la concluzia ca bujiile sant naspa.va multumesc pentru sfaturi si pareri!

_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Eu zic ca poti circula linistit, doar sa-i schimbi uleiul putin mai des si verifica periodic nivelul de apa in vasul de expansiune.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
ceva aditiv ca cel pentru astupat porii la radiatoare ar trebuii sa folosesti.

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

surubache a scris:

ceva aditiv ca cel pentru astupat porii la radiatoare ar trebuii sa folosesti.


Asta merita incercat! Erau prin comert niste flacoane cu ceva praf portocaliu care se turna in vasul de expansiune, si etansa porii din sistemul de racire.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
da misi cred ca se mai gasesc inca ,nu are nimic de pierdut daca incearca

pus acum 15 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Exista <stop leak>,atat praf cat si lichid,insa recomand folosirea cu moderatie deoarece poate astupa si altceva decat ceea ce doriti.
BestOil e o clasa inferioara a uleiurilor MOL,ambalat pe la Targu-Mures;nu cred ca e prea recomandat,eventual,daca tot e folosit sa se schimbe la 3-4000 Kilometri.


pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Nu recomand acel praf de astupat pori...poate sa fie doar o solutie de moment
Daca ai chiuloasa ciupita iti bolborosea in vas de expansiune sau radiator daca nu ai vas.

Personal recomand urliuri bune pe care fabricantul zice sa le schimbi pe la 10.000km. Eu folosesc elf pe care il schimb pe la 8000km in general. Pt masini vechi puneti mineral!!! Si nu folositi uleiuri ieftine...


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Daca folosesti ulei bun nu ai de ce sa il schimbi la 3000-4000...e ilogic ... Dar daca bagi lukoil/petrom..etc... cum zicea colegul nostru, ar fi indicat sa il schimbi des.

Uleiul de calitate nu isi pierde repede din proprietati apropo ...si nici nu devine mai fluid la temperaturi mari sau mai vascos la temperaturi mici.

Uleiul mineral are in general caracateristica 15W...semisintetic 10W...sintetic 5W...
poti incerca cu 10W.. daca masina nu consuma ulei.

Modificat de abarth_mcm (acum 15 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
ca marci recomand texaco maxlife(dar e scump rau...vreo 200ron cred..), castrol(magnatecul il gasesti chiar si la 100ron), elf(foarte bun raportul calitate-pret..in jur de 70 ron), aralul(cel elastic e cam 80-90 lei, dar modelul de varf..imi scapa denumirea acum..e destul de scump).
Mai sunt si alte modele evident...
Ideal ar fi sa iei indicativul ce e recomandat de producator. Marca uleiului o poti schimba fara probleme


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31
nu stiu ce sa fac,am sa incerc cu un juma" de flacon de praf pt radiatoare,o sa-l tin o zi,cu ochii pe indicatorul de temperatura si pe urma o sa schimb antigelul.pt ulei oscilez intre valvoline maxlife 15w40 si durablend 10w40 amandoua recomandate si apropiate ca pret[in jur de 100].nu am mai mult de 3000 cu uleiul,mi-am comandat pe ebay set reparatie carburator,trebuie sa ajunga si ma ocup de motor.la modelul acesta,se strang culbutorii la 20000,mi-am scos manual de reparatii si vreau sa incerc[in premiera] si operatiunea aceasta.fiti siguri ca o sa apelez la sfaturile voastre!va multumesc!


[recomandarile pt ulei le-am gasit pe forum,precum si o adresa f.utila pe care mi-am gasit bujii].


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Picaturile de apa in partea superioara a jojei reprezinta condens, si poate aparea inclusiv la masinile cu motoare racite cu aer deci nu este din cauza lichidului de racire daca nu ai alte fisuri undeva. Am patit si eu asa la Oltcit pe vremuri, am gasit condens inclusiv in separatorul de gaze. E adevarat ca atunci motorul era mai uzat. RECOMANDAREA MEA ESTE SA FOLOSESTI STRICT ULEIUL INDICAT DE CONSTRUCTOR NU UNUL MAI SLAB CALITATIV SAU DIN ALTA CLASA (15 IN LOC DE 10 SAU 5 ORI 50 IN LOC DE 40) PE CARE SA-L SCHIMBI MAI DES. SCHIMBUL IL POTI FACE LA APROX. 10000 KM IN FUNCTIE DE TIPUL DE ULEI SI DE PERIODA DE FOLOSIRE A MASINII (IARNA SAU VARA). Nu recomand defel folosirea vreunui praf sau lichid de tipul stop leak (sunt patit cu astfel de substante) fac mai mult rau, fiindca nu astupa numai porii ci in functie de starea generala a sistemului de racire se pot depune in diverse locuri cu efecte negative. Sistemul trebuie sa fie cat mai curat si cu lichid de racire antigel + apa distilata in proportia optima s.a.m.d.

pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31

classicfan a scris:

Picaturile de apa in partea superioara a jojei reprezinta condens, si poate aparea inclusiv la masinile cu motoare racite cu aer deci nu este din cauza lichidului de racire daca nu ai alte fisuri undeva. Am patit si eu asa la Oltcit pe vremuri, am gasit condens inclusiv in separatorul de gaze. E adevarat ca atunci motorul era mai uzat. RECOMANDAREA MEA ESTE SA FOLOSESTI STRICT ULEIUL INDICAT DE CONSTRUCTOR NU UNUL MAI SLAB CALITATIV SAU DIN ALTA CLASA (15 IN LOC DE 10 SAU 5 ORI 50 IN LOC DE 40) PE CARE SA-L SCHIMBI MAI DES. SCHIMBUL IL POTI FACE LA APROX. 10000 KM IN FUNCTIE DE TIPUL DE ULEI SI DE PERIODA DE FOLOSIRE A MASINII (IARNA SAU VARA). Nu recomand defel folosirea vreunui praf sau lichid de tipul stop leak (sunt patit cu astfel de substante) fac mai mult rau, fiindca nu astupa numai porii ci in functie de starea generala a sistemului de racire se pot depune in diverse locuri cu efecte negative. Sistemul trebuie sa fie cat mai curat si cu lichid de racire antigel + apa distilata in proportia optima s.a.m.d.

am intrat pe valvoline.com si la ford escort,1.3,1982,100000km da ulei 15w40,10w40,5w30 in ordinea aceasta.toate sant sintetice,inclusiv maxlife 15w40,care are si o plaja mare de temperaturi.m-ar tenta un synpower 5w30,special pentru ford,dar ma tem sa nu fie prea subtire si sa-l consume.la fel e si cu mobil,castrol,foarte multe uleiuri indicate.pana la urma,sa fim seriosi,nici nu cred ca se fabrica prin anii 80 synpower!


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Baga 10W40 dar dat fiind faptul ca ai motorul deja uzat poti baga si 15w40
Am in atelier pe perete un tabel cu uleuiri Esso pe marci de masina, maine ma uit ce este recomandat pt Ford Escort.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31

Misi din Cluj a scris:

Baga 10W40 dar dat fiind faptul ca ai motorul deja uzat poti baga si 15w40
Am in atelier pe perete un tabel cu uleuiri Esso pe marci de masina, maine ma uit ce este recomandat pt Ford Escort.

mersi mult,esso e un ulei super!l-am folosit pe vremuri,intr-un motor de scorpio,2,9l,si-am fost f.multumit!uitasem de esso!


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Apropo de uleiuri, bune sunt urmatoarele (din experienta si nu din auzite): Esso, Valvoline, Aral, Mobil1. Si in Subaru mergem cu Mobil1 Dar repet, exista riscuri ca doar sticla sa fie de marca, si sa fie imbuteliata in RO (imbuteliata + botezata). Cam asa sunt majoritatea uleiurilor din supermarketuri, si alea la pret dubios de mic. Eu am cumparat cand am refacut motorul de Subaru Mobil 1 original, importat din austria. Diferenta era ca scria nemteste pe el, plus ca bidonul era de 5 litrii Suntem super multumiti de el, si chiar exista o diferenta in calitate intre acesta si cel gasit de vanzare in Ro
Ps: uleiul mineral e uleiul de cea mai slaba calitate, produce depuneri foarte multe (malul ce se depune si negreala din motor). Eu sunt de parere, chiar daca pe vremea aceea producatorul nu a mentionat uleiul semi sau full (deh, nu exista pe-atunci), merita sa fie  folosit, ca de daunat nu poate (daca are vascozitatea prescrisa)

Modificat de knx (acum 15 ani)


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31

knx a scris:

Apropo de uleiuri, bune sunt urmatoarele (din experienta si nu din auzite): Esso, Valvoline, Aral, Mobil1. Si in Subaru mergem cu Mobil1 Dar repet, exista riscuri ca doar sticla sa fie de marca, si sa fie imbuteliata in RO (imbuteliata + botezata). Cam asa sunt majoritatea uleiurilor din supermarketuri, si alea la pret dubios de mic. Eu am cumparat cand am refacut motorul de Subaru Mobil 1 original, importat din austria. Diferenta era ca scria nemteste pe el, plus ca bidonul era de 5 litrii Suntem super multumiti de el, si chiar exista o diferenta in calitate intre acesta si cel gasit de vanzare in Ro
Ps: uleiul mineral e uleiul de cea mai slaba calitate, produce depuneri foarte multe (malul ce se depune si negreala din motor). Eu sunt de parere, chiar daca pe vremea aceea producatorul nu a mentionat uleiul semi sau full (deh, nu exista pe-atunci), merita sa fie  folosit, ca de daunat nu poate (daca are vascozitatea prescrisa)

pe buson la ford,scrie bp.am luat,acum multi ani,din craiova,un ulei bp,10w40,made in uk.l-am turnat intr-un motor de mitsubishi galant,2000inj.parca am pus duralube sau ceva aditiv-minune asa frumos mergea motorul!conteaza foarte mult unde e fabricat uleiul,fara indoiala!n-as avea curaj sa pun in motor,ulei bp de la kaufland.cred ca conteaza si de unde-l cumperi,nu-mi place sa iau ulei de motor din alimentara!


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
M-am uitat pe tabelul Esso si acolo zice ca pt Ford Escort sunt indicate urmatoarele uleiuri:
Esso Ultron SAE 5W40
si
Esso Ultra SAE 10W40

Eu as zice sa alegi 10W40 ca totusi motorul nu este nou.

apa ulei? m-am uitat tabelul esso acolo zice ford escort sunt indicate ultron sae 5w40siesso ultra Admin

47.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Ford

apa ulei? ford Admin

74.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Tabelul

apa ulei? tabelul Admin

36KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31
sant in mare dilema.mi-am gasit un motor foarte ieftin si foarte bun,identic cu al masinii mele si nu stiu ce varianta sa aleg;
1. sa inlocuiesc motorul[nu stiu ce acte trebuie facute]
2.sa inlocuiesc doar chiuloasa?


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Cumpara motorul sa-l ai de rezerva si muta chiulasa de pe ea, pe motorul de pe masina. Iar ulterior, la nevoie vei putea pune tot motorul.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
horea i
Membru nou

Din: bistrita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 31

Misi din Cluj a scris:

Cumpara motorul sa-l ai de rezerva si muta chiulasa de pe ea, pe motorul de pe masina. Iar ulterior, la nevoie vei putea pune tot motorul.


da,asa am sa fac!motorul e 150[lei],chiuloasa e 100.ar fi culmea sa ma zgarcesc la 50 lei!mersi!am sa pun prima data chiuloasa,sa vad ce se intampla!


_______________________________________
"nimic mai placut decat sa stii totul"

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
e o solutie buna motorul de rezerva

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la