CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sophiaaa
Femeie
24 ani
Iasi
cauta Barbat
25 - 51 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / capac chiuloasa R16 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Am folosit Regina la plimbari scurte in oras sau in apropiere. La ultimile iesiri mi s-a supraincalzit lichidul de racire. Circuitul fusese curatat, pompa de apa schimbata, termostat nou, robiner calorifer deblocat, calorifer dementat si curatat, capacul vasului de expansiune cu supape functionale, electroventilatorul alimentat permanent. Cu toate acestea dupa 10, 15 sau 35 minute de functionare apa fierbea, oarecum dupa niste reprize de turatii mai maricele.
Ultimul episod s-a petrecut saptamana trecuta si am decis sa nu mai pornesc motorul sa duc fata la service.
Am cautat impreuna cu prietenul Radu de la service (inginer electronist la baza, doctor pe parte electrica dar f bun si pe mecanica) sa facem un plan de bataie. Suspectam o fisura in bloc sau in chiulasa, fisura ce se marea la temperatura, iar in vara asta am tot avut in Bucuresti 40- 50 de grade la nivelul solului si probabil ca cu vreo 10 mai mult sub capota.
Am hotarat ca pasul 1 sa fie o analiza a apei din instalatie cu un senzor care detecteaza daca sunt gaze arse in lichidul de racire. In timpul probei s-a constat ca apa tasnea ca la fantana din chiulasa la capatul dinspre cabina. Am demontat chiuloasa si am constatat ca datorita coroziunii, capacul de siguranta de pe chiuloasa a fost strapuns de rugina.
Mentionez ca acest capac are cam 6 cm in diametru este facut din fier si este asamblat prin presare ( nu este prea gros, avand peretele de cel mult 1 mm, el avand scop de a ceda atunci cand ingheata apa in motor), practic are rol de supapa de siguranta sa nu se sparga motorul datorita dilatarii ghetii.
Am dus chiloasa la strungarie urmand ca maine sa ii confectionez un capac nou.
INTREBARE :
Ce cota/ajustaj trebuie sa aibe capacul fata de gaura din chiuloasa pentru a putea face o asamblare la rece, dar suficient de buna cat sa nu scape apa???
Daca voi primi sfaturile voastra in seara asta, voi avea conditii sa montez totul pana maine seara ( am comandat deja garnitura de chiuloasa la Al Padrino si o voi avea maine pe langa pranz).
Help!!!
   

Modificat de vio16 (acum 12 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Exact asa am patit si eu la motorul de Gaz 69.
Am mers si eu la strungar mi-a facut alte dopuri de tabla, pe care le-am si presat dar le-am si lipit.
Unge-le la margine cu ceva rasina sau cu poxilina metalica si preseaza-le asa.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Ai idee ce tolerante trebuie ca sa se preseze corect???

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vio16 a scris:

Ai idee ce tolerante trebuie ca sa se preseze corect???

Sa intre cat mai la fix si sa nu intre daca apesi cu mana, ci trebuie batut la loc cu un dorn.

Dar pune si ceva adeziv, ca altfel va lacrima pe langa.
La crapaturi, nu te gandi, ca alea nu apar de la caldura, ca daca se fierbe, o parte din lichidul de racire se transforma in aburi si alea fiind in stare de gaz sunt comprimabile, deci in nici un caz nu-ti distruge motorul  cauzand crapaturi.
Motoarele doar iarna crapa, daca uiti apa in ele, dar acolo gheata produce tensiuni foarte mari.

Doar ai ramas fara lichid de racire si ti-ai fiert motorul.
In cel mai rau caz, daca vezi ca bolboroseste in borcan, atunci ti s-o dus ganitura de chiulasa si va trebui s-o schimbi.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Pai tocmai asta a fost, ca apa nu a bolborosit in borcan niciodata; se pierdea pe la capacul cu pricina si se supraincalzea dar nu vedem bule in vasul de expansiune....

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la