CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Ioana Deea la Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Prahova cauta Barbat 24 - 49 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
de azi a intrat in colectia mea personala si o piesa rara de bicla pegas
67KB
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
pegas 1026,din anul 1981 ,original de la vopsea,piese si pina la cauciucuri. =D
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
pegas 1026
69.4KB
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
pegasel
Membru Activ
Din: Ramnicu Sarat
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 147
|
|
Faina, sa o stapanesti sanatos.
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Pai nu e Pegas Standard ? Sau care e diferenta ?
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
pegasel....multumesc ,te salut
vrinceanu....nu e pegas standard,cum zici tu,e pegas 1026 din anii 80,cu roti de 26 inch....
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Pai si Pegas Standard avea roti pe 26'' cu jenti din tabla cromata aripi exact la fel furca fata la fel ,portbagaj identic cu al tau . am avut si eu numai ca era in '78 ,era negru si scria pe cadru (teava din spate) STANDARD.
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
pe bicldda mea nu scrie standard,scrie doar pegas 1026,asa s au chemat ele in anii 80, ce ai avut tu era din anii 70,deci e,odiferenta de ani,de productie intre ele,si pune si tu o poza cu a ta....
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
mihai 7575 a scris:
si pune si tu o poza cu a ta.... |
Era prin '78 ,eu eram in cl.a 7-a , acuma am 47 ani... de unde poze ?
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asta nu-i Pegas Standard. Standardul era mai mare si in anii 80 a reaparut sub denumirea de Pegas Ideal.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Misu de Cluj a scris:
Asta nu-i Pegas Standard. Standardul era mai mare si in anii 80 a reaparut sub denumirea de Pegas Ideal. |
Conu Misu ,Pegas Standard al tau (ala galben) nu are roti pe 26'' ? Pegas Ideal avea roti pe 29'' si era urmasul Tohan 28- ului la care erau schimbate frana fata, portbagajul (asemanator cu portbagajul de Carpati) ,aparatoarea lant, si abtibildurile . Tin minte ca la ,,Standardul ''meu care sigur era ,,trei sferturi'' am rupt furca fata si nu s-a mai potrivit dacat una de Junior din cauza tevii cu filet care era mult mai lunga decat la toate celelalte .
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vranceanu a scris:
Misu de Cluj a scris:
Asta nu-i Pegas Standard. Standardul era mai mare si in anii 80 a reaparut sub denumirea de Pegas Ideal. |
Conu Misu ,Pegas Standard al tau (ala galben) nu are roti pe 26'' ? Pegas Ideal avea roti pe 29'' si era urmasul Tohan 28- ului la care erau schimbate frana fata, portbagajul (asemanator cu portbagajul de Carpati) ,aparatoarea lant, si abtibildurile . Tin minte ca la ,,Standardul ''meu care sigur era ,,trei sferturi'' am rupt furca fata si nu s-a mai potrivit dacat una de Junior din cauza tevii cu filet care era mult mai lunga decat la toate celelalte . |
Ce bine ar fi fost sa punem mana pe catalogul ala cu toate Pegasurile, ca nu ne-am orbecai asa de mult.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
vranceanu a scris:
..................... Pegas Ideal avea roti pe 29'' si era urmasul Tohan 28- |
Ca fost posesor de Pegas IDEAL tin sa te contrazic, avea roti de 28 1/2. Nu sunt un mare cunoscator in ale bicicletelor dar din cate stiu eu pegasul nu s-a fabricat cu roti mai mari de 28''.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 12 ani |
|
Sutica
Membru Senior
Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672
|
|
Frumoasa sa ai noroc de ea ! Asfalt uscat !
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
E o mare problema cu rotile de Carpati ,Tohan , Pegas Ideal pt ca tin minte foarte bine ca anvelopele pt acestea aveau o codare gen 38 -635(sigur,jur) iar anvelopele pt Ukraina aveau (iarasi jur ) 40-622 ,prin urmare nu aveai nici o sansa sa montezi un cauciuc pt Ucraina pe o roata de Carpati,Tohan,Ideal pt ca nu intra ,pe cand invers ,anvelopa pe 635 trecea lejer peste roata de Ukraina care in mod sigu era de 28'' ,diferenta fiind de cam 1''.Reparand biciclete in timpul liber am avut o situatie cu un consatean care are Pegas Ideal in care a trebuit sa-i cumpar anvelope + camere si am montat anvelope de 29'' cu care l-am vazut mergand chiar zilele trecute.Este foarte posibil ca acea codare 28 1/2 sa insemne de fapt 28''+ceva ce nu stiu sigur sa explic.
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Misu de Cluj a scris:
Ce bine ar fi fost sa punem mana pe catalogul ala cu toate Pegasurile, ca nu ne-am orbecai asa de mult. |
Am cautat de ma luat naiba asemenea catalog ,poate nu stiu eu sa caut sau poate are noroc altcineva dar ar fi foarte fain de gasit asa ceva. Nici macar Pegas standard nu am gasit decat altceva (Pegas Standard Lux) care desi este o raritate foarte interesanta ,totusi nu este obiectul discutiei.
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
Am poluat topicul cu dimensiunea anvelopelor. Cer scuze pentu off topic si rog un moderator sau admin-ul sa mute discutia intru-un intr-un topic adecvat sau sa creeze unul nou cu si despre dimensiunea anvelopelor si jantelor pentru bicicleta.
Am gasit aici un articol care spune ca treba nu e asa simpla pe cat pare cand vine vorba de dimensiunile anvelopelor exprimate in inch.
http://www.schwalbetires.com/tech_info/size_markings
Citat din articolul de la link-ul de mai sus: "Inch sizes are not precise and lack accuracy. For example, diameters 559 mm (MTB), 571 mm (Triathlon) and 590 mm (Touring) are all classified as 26 inch. Tires with diameters 622 mm and 635 mm are both classified as 28-inch. Oddly enough, tires with an inner diameter of 630 mm are classified as 27-inch."
Tradus suna cam asa: "Dimensiuni in inch nu sunt foarte precise. De exemplu, diametrul 559 mm (MTB), 571 mm (Triatlon) și 590 mm (Touring) sunt toate clasificate ca fiind de 26 inch. Anvelope cu diametre de 622 mm și 635 mm sunt la fel clasificate ca 28-inch. Destul de ciudat, anvelopele cu diametru interior de 630 mm, sunt clasificate ca fiind de 27 inch."
Concluzia ar fi: Rotile de pegas/tohan (28'') au 635 mm iar cele de bicicleta ruseasca au 622 mm diametru. Deci diferenta de diametru e de 13 mm nu un inch (29-28), caeea ce ar fi insemnat 2,54 mm.
O poza cu o anvelopa contemporana montata pe o janta de tohan pe care sunt trecute ambele coduri. 28 x 1 1/2 respectiv 40-635, ce ar insemna ca anvelopa are 40 mm latime si 635 mm diametru.
Modificat de AdyC (acum 12 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Pai in cazul asta se cam face lumina ,adica 28-1/2 ar insemna de fapt 28 inchi + jumatate (aia 13 mm). Cred ca eu din ignoranta consideram aceste anvelope ca fiind pe 29''. Oricum ca si utilizare cel putin la noi in tara sunt pe cale de apus. Multumesc AdyC pentru lamuriri (omul cat traieste invata).
Acuma vad ca pe anvelopa postata de tine scrie 28x1 1/2 .Iarasi am intrat in ceata !
Modificat de vranceanu (acum 12 ani)
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
vranceanu a scris:
Acuma vad ca pe anvelopa postata de tine scrie 28x1 1/2 .Iarasi am intrat in ceata ! |
"1 1/2" adica 1,5 inch reprezinta latimea anvelopei adica 38,1 mm.
Modificat de AdyC (acum 12 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihai 7575
Membru Senior
Din: slatina
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4035
|
|
multumesc,sutica,te salut. vrinceanu....pegas ideal am eu unul nou din 1989,si are rotile pe 28...,nu pe 29 ..cum zici tu
multumesc ady C,PENTRU TOATE LAMURIRIRLE ADUSE COLEGULUI VRINCEANU...
misu de clu....Asa e,cum spui tu ,pegasul standard a avut roti pe 28,tot timpul,in anii 70,iar in anii 80,a fost rebotezat pegas turist......
vrinceanu....eu chiar am un pegas 1026,cu roti de 26,din anii 80,iar in anii 70 ,bicla mea cu roti de 26,se chema junior ,este una neagra pe okazii a unui coleg drag mie,uita te cu atentie la ambele bicle...
_______________________________________ Dacia 1300, Pegas practic
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
In esenta, erau doar vreo 10 tipuri de Pegas, pe care le-au mai rebotezat din cand in cand. Am o idee! Hatdeti sa incercam sa refacem un fel de catalog, cu toata gama Carpati si Pegas, ca daca fiecare dintre noi adaugam pozele si informatiile proprii, atunci putem alcatui un catalog.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
mihai 7575 a scris:
pegasul standard a avut roti pe 28,tot timpul,in anii 70,iar in anii 80,a fost rebotezat pegas turist......
vrinceanu....eu chiar am un pegas 1026,cu roti de 26,din anii 80,iar in anii 70 ,bicla mea cu roti de 26,se chema junior ,este una neagra pe okazii a unui coleg drag mie,uita te cu atentie la ambele bicle... |
Pacat ca ai ratat achizitionarea acestei roti :
ca poate vei colectiona candva si un Pegas Standard. Iar Junior era foarte asemanatoare cu Pegas Standard (avand aceleasi dimansiuni) diferind arhitectura arcadei furcii din fata (identica ca la Tohan,Ideal ),tipul franei de fata (identica ca la Tohan,Ideal) ,aparatoarea lant ,ghidonul ,saua si profilul jentilor (la junior fiind semi-rotund si vopsite fata de cromate )
Modificat de vranceanu (acum 12 ani)
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihn3a
Membru nou
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2
|
|
urgent! cumpar pentru pegas modern una bucata aripa spate, una bucata sa cu tot cu teava, o pereche coarne normale cu tot cu tija, peda cu tot cu brat (nu aceea cu foaie).
|
|
pus acum 12 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
mihn3a a scris:
urgent! cumpar pentru pegas modern una bucata aripa spate, una bucata sa cu tot cu teava, o pereche coarne normale cu tot cu tija, peda cu tot cu brat (nu aceea cu foaie). |
Mai intai fa-ti prezentarea, apoi mai discutam! Si sa stii ca pentru anunturi exista rubricile vanzari-cumparari!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 12 ani |
|