Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
CRONOLOGIE RENAULT 5 (1972-85)
1972
Versiuni: 5L R1220 782 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 47 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA)
- 28 ianuarie 1972 lansarea R5. - L cu motor tip 839 de 782 cmc - TL cu motor tip 689 de 956 cmc - este prima masina cu spoilere din plastic - schimbator de viteze la bord - bord cu suprafata striata - apare versiunea spaniola a lui TL (FASA) 1973
Vesiuni: 5L R1220 782 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 47 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA)
- la TL motorul de 956 cmc, raportul de compresie creste de la 8,3:1 la 9,25:1 - pentru versiunea TL, schimbatorul este la podea - comenzile climatizarii in stanga volanului
1974
Versiuni: 5L R1220 782 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 47 CP 5 LS R1224 1289 cmc 64 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- comenzile climatizarii in centru langa scrumiera - schimbator de viteze la podea pentru toate modelele - bord cu suprafata plana, fara striatii - LS are motor tip 810 de 1299 cmc - dotari LS: turometru electronic, covoare mocheta, jante stilizate, faruri cu iod si stergator luneta. - Apare R7 TL berlina in 3 volume cu motor de 1037 cmc pentru piata spaniola.
1975
Versiuni: 5L R1220 782 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 47 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- versiunea LS este redenumita TS - dotari TS: scaune fata integrale suprainaltate, consola centrala pentru radio, centuri de siguranta automate, lampi de mers inapoi - 15 oct 1975 – capacitate rezervor redus de la 41 l la 38 l. - apare versiunea TS spaniola cu motor de 1289 cmc - apare versiunea GTL spaniola, cu motor de 1037 cmc preluat de pe R7 TL
1976
Versiuni: 5L R1220 782 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 47 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 GTL R1225 1289 cmc 42 CP 5 Societe 950 R2382 956 cmc 44 CP 5 TL/ GTL Export R1226 1289 cmc 60 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- Februarie 1976: apare versiunea economica GTL - Dotari GTL: bandouri laterale din plastic, motor tip 810, de 1289 cmc, 42 CP, cu carburator simplu Solex, transmisie cu rapoarte lungi - Apare versiunea Societe, fara geamuri laterale spate si doua locuri. - Apare versiunea TL/GTL Export, pentru piata Nord Americana, cu motor 1289 cmc, echipat cu sisteme de depoluare. - Serie speciala “Jet” pentru piata austriaca pe baza de TS
1977
Versiuni: 5L R1220 782 cmc 35,5 CP 5L R1221 845 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 44 CP 5 GTL R1225 1289 cmc 42 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 Alpine R1223 1397 cmc 93 CP 5 Societe 950 R2382 956 cmc 44 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 TL/ GTL Export R1226 1289 cmc 60 CP 5 Le Car GTL/Deluxe R1228 1289 cmc 58 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- apare modelul Alpine ci motor 1397 cmc de 93 CP - pe piata engleza Alpine se numeste Gordini - pe GTL,TS si Alpine apare consola Radio cu difuzor incorporat - pe piata franceza si austriaca, modelul de baza primeste un nou motor de 845 cmc (tip 800.10), 36 CP devenind R1221. - Versiunea 1220 cu motor 782 cmc, ramane disponibil pe unele piete. - La TS si Alpine apar farurile H4 - Alpine primeste doua faruri de ceata in spoiler - Apare versiunea Societe R2381, cu mecanica de R1221 si suspensii de R2382 (Iunie 1977) - Pe in loc de filtrul de aer vertical apare filtrul de aer orizontal - Priza diagnosticare pe motor - Pe GTL apare servofrana - Modificat maneta schimbatorului de viteza - Centuri de siguranta automate la toate versiunile (in afara de Societe) - Pe TS si Alpine sunt montate geamuri laterale spate pivotante - Le Car GTL si Le Car Deluxe pentru piata americana
1978
5L R1221 845 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 44 CP 5 GTL R1225 1289 cmc 42 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 Automatic R122501 1289 cmc 64 CP 5 Alpine R1223 1397 cmc 93 CP 5 Societe 950 R2382 956 cmc 44 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe Export R2386 1289 cmc 5 TL/ GTL Export R1226 1289 cmc 60 CP 5 Le Car GTL/Deluxe R1228 1289 cmc 58 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- versiune de scoala cu dubla comanda Auto Ecole (apr 1978) - serie speciala Monte Carlo pe baza de TS, galben cu bari si bandouri rosii – 2400 exemplare - apare R5 Automatic pe baza de GTL R1225, cu cutie de viteze automatica cu 3 trepte, comandata electronic. Pavilion vinil negru si bandouri plastic laterale de culoare negru mat. - (nov 1978) serie limitata “Le Car” in stil american, bazat pe TS – 6000 exemplare. - Serie speciala Black Beauty pentru piata americana, pe baza de Le Car Deluxe – 2500 exemplare - Serie speciala TS Rally pentru piata germana
1979
5L R1221 845 cmc 36 CP 5 TL R1222 956 cmc 44 CP 5 GTL R1225 1289 cmc 42 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 Automatic R122503 1289 cmc 64 CP 5 Alpine R1223 1397 cmc 93 CP 5 Societe 950 R2382 956 cmc 44 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Societe Export R2386 1289 cmc 5 Le Car GTL/Deluxe R1228 1289 cmc 58 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- noua plansa de bord la toata modelele - scaune fata integrale tip “petale” pentru versiunile GTL, TS, Automatic si Alpine - scaune simple redesenate pentru restul gamei - Serie speciala Black Beauty pentru piata americana, pe baza de Le Car Deluxe – 3300 exemplare - Serie speciala Silver Star pentru piata germana, pe baza de TL – 2000 exemplare
1980
5L 3p R1221 845 cmc 36 CP 5L 5p R1391 845 cmc 36 CP 5 TL 3p R1222 956 cmc 45 CP 5 TL 5p R1392 956 cmc 45 CP 5 GTL 3p R1225 1289 cmc 45 CP 5 GTL 5p R1395 1289 cmc 45 CP 5 Automatic 3p R1225 1289 cmc 55 CP 5 Automatic 5p R1395 1289 cmc 55 CP 5 TS 3p, 5p R1224 1289 cmc 64 CP 5 Alpine R1223 1397 cmc 93 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Societe Export R2386 1289 cmc 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP 5 TL R1242 956 cmc 47 CP (FASA) 5 GTL R1240 1037 cmc 50 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 7 TL R1283 1037 cmc 50 CP (FASA)
- apare caroseria cu 5 usi, disponibil pentru versiunile L, TL, GTL si Automatic - sunt fabricate 1574 exemplare de 5TS cu 5 usi in perioada sept. 1979 - apr 1981. - Clantele de la usile versiunii cu 5 usi sunt cromate in primul an de fabricatie. - La versiunile americane Le Car si Le Car Deluxe, apare motorul tip 847 de 1397 cmc cu catalizator ,in loc de vechiul motor de tip 810, de 1289 cmc. Versiunea Le Car e disponibila si cu 5 usi.
1981
5L 3p R1221 845 cmc 36 CP 5L 5p R1391 845 cmc 36 CP 5 TL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 TL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 GTL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 GTL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Automatic 3p R1225 1289 cmc 55 CP 5 Automatic 5p R1395 1289 cmc 55 CP 5 TS R1224 1289 cmc 64 CP 5 Alpine R1223 1397 cmc 93 CP 5 Turbo 1 R 8220 1397 cmc 160 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP 5 TL R1247 1108 cmc 45 CP (FASA) 5 GTL R1247 1108 cmc 47 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 5 TX R1249 1397 cmc 63 CP (FASA) 7 GTL R1287 1108 cmc 47 CP (FASA)
- gama ramane neschimbata, fara de 1980 - clantele de la usi negre la versiunile cu 5 usi - apare versiunea R5 Turbo cu motor central si doua locuri, cu motor turbo de 1397 si 160 CP. - La versiunea TL, motorul de 956 cmc este inlocuit cu motorul de 1108 cmc. - La versiunea GTL, motorul de 1289 cmc este inlocuit cu motorul de 1108 cmc. Si cutie de viteze cu 5 trepte - Serie speciala “Five by Renault” pentru piata engleza, bazat pe GTL – 1000 exemplare - Apare versiunea TX spaniola cu motor de 1397 cmc - Apare R7 GTL cu caroserie restilizata si cu motor de 1108 cmc in loc de cel de 1037 cmc
1982
5L 3p R1221 845 cmc 37 CP 5L 5p R1391 845 cmc 37 CP 5 TL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 TL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 GTL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 GTL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Automatic 3p R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Automatic 5p R1399 1397 cmc 58,5 CP 5 TS R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX Automatic R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Alpine Turbo R122B 1397 cmc 110 CP 5 Turbo 1 R 8220 1397 cmc 160 CP 5 Campus R1221 845 cmc 37 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP 5 TL R1247 1108 cmc 45 CP (FASA) 5 GTL R1247 1108 cmc 47 CP (FASA) 5 TS R1244 1289 cmc 64 CP (FASA) 5 TX R1249 1397 cmc 63 CP (FASA) 7 GTL R1287 1108 cmc 47 CP (FASA)
- la versiunile TS si Automatic, apare nolul motor tip 847 de 1397 cmc in loc de cel de tip 810 de 1289 cmc. - apar versiunile de lux TX si TX Automatic, cu echipare de lux si mecanica de TS - apare versiunea Alpine Turbo cu motor Alpine Renault de 1397 cmc Turbo de 110 CP, care inlocuieste versiunea Alpine. - Serie speciala Atlanta penrtu piata Germana si norvegiana pe baza de TL si GTL - Serie speciala St Tropez pentru piata elvetiana pe baza de GTL si TS - Serie speciala Soleil bazat pe TL pentru piata englezeasca.
1983
5L 3p R1221 845 cmc 37 CP 5L 5p R1391 845 cmc 37 CP 5L Elvetia 3p R1221 1108 cmc 45 CP 5L Elvetia 5p R1391 1108 cmc 45 CP 5 TL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 TL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 GTL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 GTL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Automatic 3p R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Automatic 5p R1399 1397 cmc 58,5 CP 5 TS R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX Automatic R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Alpine Turbo R122B 1397 cmc 110 CP 5 Turbo 2 R 8820 1397 cmc 160 CP 5 Parisienne R1222 956 cmc 44 CP 5 Campus R1221 845 cmc 37 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP 5 TL R1247 1108 cmc 45 CP (FASA) 5 GTL R1247 1108 cmc 47 CP (FASA) 5 TX R1249 1397 cmc 63 CP (FASA)
-apare versiunea Campus cu motor de 845 cmc, bazat pe R1221 in culoara visinie cu banda laterala “campus”, spoiler fata, eleron acoperis si trapa. – 5000 bucati pentru piata franceza. -pentru pietele europene, apare seria speciala Parisienne, bazat pe vechiul TL de 956 cmc R1222. – 3000 exemplare. - pentru piata belgiana apare versiunea College, bazat pe TL, cu motor de 1108 cm, R1227. -pentru piata elvetiana, modelele de baza R1221(3 usi) si R1391 (5 usi) sunt echipate cu motoarele de pe TL de 1108 cmc de 45 CP, in locul motorului de baza de 845 cmc, plus bara cu spoiler in loc de bara fata simpla. -versiunea Copa Turbo pentru piata spaniola, pe baza de Apline Turbo
1984
5L 3p R1221 845 cmc 37 CP 5L 5p R1391 845 cmc 37 CP 5L Elvetia 3p R1221 1108 cmc 45 CP 5L Elvetia 5p R1391 1108 cmc 45 CP 5 TL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 TL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 GTL 3p R1227 1108 cmc 45 CP 5 GTL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Automatic 3p R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Automatic 5p R1399 1397 cmc 58,5 CP 5 TS R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX R1229 1397 cmc 63 CP 5 TX Automatic R1229 1397 cmc 58,5 CP 5 Alpine Turbo R122B 1397 cmc 110 CP 5 Turbo 2 R 8820 1397 cmc 160 CP 5 Parisienne 2 R1222 956 cmc 44 CP 5 Super Campus R1222 956 cmc 44 CP 5 Exclusive R1227 1108 cmc 45 CP 5 Societe 850 R2381 845 cmc 37 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP 5 TL R1247 1108 cmc 45 CP (FASA) 5 GTL R1247 1108 cmc 47 CP (FASA) 5 TX R1249 1397 cmc 63 CP (FASA)
- pentru piata franceza apare versiunea speciala “Super Campus” , bazat pe vechiul TL R1222 de 956 cmc, urmasul lui Campus, disponibil in trei culori (galben Van Gogh, visiniu si albastru Versailles), cu autocolante decorative laterale si cu echipamentul similar cu Campus. - pentru pietele europene apare versiunea speciala Parisienne 2, identica cu Super Campus. - In total 5000 exemplare Super Campus + Parisienne2 - Pentru piata englezeasca seria speciala 5th Avenue. - Tot pentru piata englezeasca seria speciala Flair, bazat pe TL, cu motor de 1108 cmc. - Pentru piata suedeza, versiune speciala Exclussive, bazat pe TL, cu motor de 1108 cmc, jante speedline, trapa si stergatoare de faruri. -pentru piata elvetiana, modelele de baza R1221(3 usi) si R1391 (5 usi) sunt echipate cu motoarele de pe TL de 1108 cmc de 45 CP, in locul motorului de baza de 845 cmc, plus bara cu spoiler in loc de bara fata simpla.
1985
5 Laureate L 3p R1222 956 cmc 44 CP 5 Laureate TL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Laureate GTL 5p R1397 1108 cmc 45 CP 5 Laureate Turbo R122B 1397 cmc 110 CP 5 Turbo 2 R 8820 1397 cmc 160 CP 5 Societe 1100 R2387 1108 cmc 45 CP 5 Societe 1100 GPL R2387 1108 cmc 41 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 3p R1229 1397 cmc 51 CP 5 Le Car /Le Car Deluxe 5p R1399 1397 cmc 51 CP
- Gama este simplificata din cauza aparitiei Super5 - Apare seria speciala “Laureate” cu bari vopsite in culoarea caroseriei - Toate modelele au bari fata cu spoiler - Versiunea Laureate disponibile: Laureate L, Laureate TL, Laureate GTL si Laureate Turbo - Banda decorativa lateral si inscriptii Laureate pe capota si hayon - In versiunea de Baza Laureate L , reapare motorul de 956 cmc in locul motorului de 845 cmc. - Laureate L si Laureate Turbo, disponibile numai cu 3 usi. - Laureate TL si Laureate GTL, disponibile numai cu 5 usi.
Mai multe aici:
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|