CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
miKyg_sim din Bucuresti
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
26 - 50 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / reglaj directie broasca Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
unde se poate face reglaj de directie la broasca?
acum ca sunt toate demontate vreau sa fac reglajul directiei. am puntea fata cu balamale si la fuzete se pun niste saibe. intrebarea este cate saibe trebuie puse ca sa fie in regula si sa nu ma trezesc  ca-mi uzeaza cauciucurile (care si asa se gasesc fffffffff greu).


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cel mai ok ar fii sa faci reglajul pe un banc specializat la un service Acuma problema e, ca mai fuseresc si acolo (un prieten a facut de 2 ori reglajul "la calculator" si numai a 3-a oara au nimerit-o ) Daca ai incredere ca poti s-o faci, incearca metoda clasica cu sfoara Dar oricum, recomand ca inainte sa te uiti in manual, sau pe net dupa unghiurile respective !

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Eu zic sa nu te grabesti, mai intai sa ai masina montata complet, apoi faci vreo 200-300 km cu ea ca sa se aseze toate elementele mecanice, iar numai dupa aceea s-o duci la reglaj de directie.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Anul trecut am facut si eu unghiurile pe banc, dar inainte am schimbat totul, bucse , pivoti altfel ai surprize , Cel mai bine se face pe banc la calculator numai sa aiba in baza de date reglajul rotilor.(iti poate spune cu exactitate daca ai probleme la caroserie.)

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
iar eu zic ca v-ati cam grabit voi cu sfaturile (bine intentionate de altfel) in urma greselii lui cristi.
gresala lui cristi e ca ca nu dat datele complete. fuzetele si balamalele sunt date jos de pe bratele puntii (din ceea ce am vazut eu in pozele care le-a pus aici in alte topicuri si pe vw forum).
vrea nu vrea trebui sa puna saibele. altfel nu se poate. in plus nu vad ce pivoti ar trebui sa schimbe caci la modelul asta nu (prea) exista. sau exista daca balamaua o numim pivot dar atunci nu in ideea clasica de pivot = rotula.
reglajele de la directie de care vorbiti voi mai sus sunt ceva mai incolo decat operatiunile la care se refera cristi aici.
daca cineva nu a inteles si este curis despre ce este vorba sa se exprime si il lamuresc cu 2 poze. imaginile si desenele fac cat 1000 de cuvinte.

problema lui cristi oricum cred si sper ca am rezolvat-o cel putin legat de teorie pe vwforum.


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272


pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
acum ca a pus si cristi poza probabil ca se pot da explicatii mai multe.
saibele se pun in locuirle indicate de sageti functie de cota x care se masoara

reglaj directie broasca acum pus cristi poza probabil pot explicatii mai pun locuirle indicate

40.3KB


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
si aici e tabelul cu numarul de saibe functie de x.
sper ca acum s-a edificat toata lumea. cristi era edificat de ieri .

reglaj directie broasca aici tabelul numarul saibe functie x.sper acum s-a edificat toata lumea.

51.8KB


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
ieri tocmai asta era dilema mea: cum sa fie distanta (x) ?acolo trebuia sa fie "la fel". ce neamtul era beat ?
vedeam poza, dar credeam ca a fosr postata aiurea. toate astea pana m-am uitat atent la puntea mea.


pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
o fi fost bat neamtul nu zic ba ca deh... e om si el si acolo mai si au beri multe si bune. dar cred ca distanta aia exista intentionat. tocmai pt a putea functie de masurataore sa pui saibele. daca era "la fel" probabil ca tot ar fi fost o distanta, mica ce e drept pe care 90% ar fi ignorat-o sau ar fi zis.. deh... 1 mm... merge si asa... astfel dinstanta variind intre 5si 9 mm parca (scrie in tabel) te obliga sa masori si daca tot e masurata atunci orice om normal pune si saibele conform masuratorii.
ca sa fi sincer si eu cand am avut treaba prima data acolo m-am cam uitat chioras dar am fugit repede la cartulie (noroc ca o aveam caci atunci nu aveam net, forumuri, carti in format digital samd) si m-am edificat. adevarul ca mecanica dupa ureche cam greu...
de atunci m-am invatat si ce nu imi e clar... RTFM (Read The F**kin' Manual).
spor la munca.

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

sergiup a scris:

RTFM (Read The F**kin' Manual).


Asa este! Asta-i esenta!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
da, daca le ai cu inglisu' si alemana, ca altfel te uiti ca mata-n calendar.

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
gresit cristi. ce am postat eu si aici si pe celalalt forum e in italiana   . asa ca nu ai nevoie nici de inglis nici de jermana.
PS: hai mah ce dreq? chiar nu ai citit???  ... daca citeai vedeai ca ce am pus eu e in italiana. ce a pus bogdan_bus dincolo e in engleza.
@misi: stiu. din pacate de multe ori, poate si din lipsa de timp uitam asta si ne bazam pe cunostinte si experienta. am cam inceput sa ma dezobisnuiesc de asta si sa mai dau cu ochiul in  carte. prinde f bine.

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272

sergiup a scris:

gresit cristi. ce am postat eu si aici si pe celalalt forum e in italiana   . asa ca nu ai nevoie nici de inglis nici de jermana.
PS: hai mah ce dreq? chiar nu ai citit???  ... daca citeai vedeai ca ce am pus eu e in italiana. ce a pus bogdan_bus dincolo e in engleza.
@misi: stiu. din pacate de multe ori, poate si din lipsa de timp uitam asta si ne bazam pe cunostinte si experienta. am cam inceput sa ma dezobisnuiesc de asta si sa mai dau cu ochiul in  carte. prinde f bine.

am vazut ca era in italiana, da asta o mai inteleg si de aia nu am trecut-o la '' inculpate''.

s-a rezolvat problema cu un boloboc, o masa dreapta si un subler.


pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
deoarece  am vazut ca surubul care strange bratul in care intra pivotul pare cam mic ( in comparatie cu gaura)am o dilema: sa pun un surub mai mare ( adica mai gros)?


sergiu, am folosit tabelul pus de tine pt ca offset-ul era de 9, iar cel pus de bogdan_bus era doar pana la 8,5. multumiri.


pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
cu mare placere. si alta data. daca ai nevoie de documentatie exprima. am toata documetatia in 2 volume in italiana.

_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
am rezolvat si problema suruburilor: am cumparat 4 la fel si am folosit piulitele vechi.

pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
La auto care nu au punte pe osia directoare stiu ca directia se regleaza cu incarcatura medie deoarece unghiul de convergenta difera de garda la sol (incarcatura) . Dupa ce am montat LASTUNUL (acum vreo 12ani) am verificat daca am acelasi ecartament fata cu spate , am aliniat rotile cu ajutorul a doua sipci drepte , am urcat doua persoane (masina e paradoxal de 4 persoane) , si am pus convergenta la 3m , 2-3cm (totul "babeste" . Nu mi-a stricat cauciucuri . Nu recomand iar avand in vedere ca este un vehicol cu tractiune spate recomand o convergenta mai mica , pe jumatate adica distanta sa fie mai mica cu 1-1,5cm la 3m . Parerea mea ..... BAFTA !

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
eu caut pe cineva care stie sa faca directia. oricum, in prima faza , eu voi pune cat de cat directia in regula, pentru ca va trebui sa duc masina la acel cineva si nu pot merge cu o roata "hais" si una "cea".treaba cu saibele trebuia facuta. mai e nevoie de un pic dealiniera a rotilor din capetele de bara, apoi "cineva" sa-si faca treaba.

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la