CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
iris22 pe Simpatie
Femeie
22 ani
Bucuresti
cauta Barbat
32 - 63 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Aditivi Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Am preluat un post de-al meu de pe un alt forum, sperand ca va ajuta cu ceva
Am dorit sa creez acest topic sa aflu cate ceva, mai bine zis parerea, impresiile voastre despre aditivi si tratamente de motor . Chestia cu tratamentele de motor a inceput acum multa vreme, pe timpul razboiului rece, cand armata sovietica dorea conservarea utilajelor in asa fel, incat sa poata fii puse in functiune in cel mai scurt timp, fara ca sa sufere deteriorari, uzuri din cauza conditiilor de exploatare. Asfel rusii au investit o gramada de bani in aceasta tema, si printre chestiile interesante gasite de ei, se numara bisulfura de molibden. Acest material a fost preluat de industrie, post prabusirii CCCP, dar in forma de particule suspendate in lichid, care se depuneau din pacate. Conteaza in evolutia tratamentelor faptul ca uleiul s-a dezvoltat intre timp, de la uleiurile minerale care produceau o multime de depuneri, la cele semisintetice, pana la full sintetic, care practice nu formeaza depuneri, si astfel pot fi utilizate mai indelungat. Eu fiind intrigat de acest subiect, tot citesc de ceva vreme pe net, iar din cate am lecturat, pot spune, ca exista ca de obicei 2 tabere, una pro si una contra. In tabara pro se gasesc dealerii, vanzatorii, si cativa (chiar multi) cumparatori multumiti de produs, in cealalta, scepticii, care tot comenteaza, fara sa fi avut contact cu produsul respectiv, cei care nu au fost multumiti. In special m-am documentat in tratamentele de motor (gen DURALUBE, SLICK50, METABOND). Am citit multe, pana mi-am format o parere. Sincer, as folosi astfel de produse dupa rodaj, cu scopul de a reduce uzura componentelor motorului. Din cele citite cei mai multi s-au legat de proprietate solutiilor de a forma o pelicula, care din datul cu presupuse, iesea ca se exfolia cu timpul. De ex, slick50, era un tratament bazat pe Teflon. Acesta a fost “exclus” de pe piata, pentru ca s-a vazut ca in timp, stratul de Teflon se exfolia, provocand mai multe pagube, decat folosuri. Al doilea argument, a fost ca aceste solutii chimice pot interactiona cu uleiul. Acest lucru s-a dovedit ca fiind neadevarata dupa aparitia uleiurilor semi si full sintetic. Al treilea, a fost ca, cu dezvoltarea uleiurilor, acestea capata insusiri tot mai bune, si astfel e evitata folosirea aditivilor de ulei si/sau tratamentelor pt motor. Iar cel mai mare argument, folosit cu precadere, a fost ca daca intradevar sunt bune, de ce industria nu le-a incorporat, enunt argumentat cu argumente de genul Mobil1 are buget pt cercetare de nspe mii de ori mai mare decat Metabond, sau Duralube. Eu cred ca totusi aceasta problematica are legaturi cu latura financiara a lucrurilor (vezi oare Renault de ce recomanda intocmai uleiurile ELF ? ). O gresala mare a cumparatorilor, e ca se asteapta la minuni de la aceste produse. Intr-adevar, nu sunt, nu au o performanta asa de buna ca in prospecte (asta e un truc, o strategie pur marketing), dar totusi nu trebuie sa fie excluse aceste produse. Normal ca la un motor care bate ca un diesel de tractor, un miracol poate sa-l readuca in stare initiala (zgomot, vibratii, consum ulei/combustibil) sau sa stopeze fumul/bataile (eventual un RK  ). Modul de lucru al tratamentelor e simplu: patrund in structura metalelor (foarte superficial) si prin adaosul de elemente chimice se formeaza un strat “supercalit”. Intreband un inginer, a raspuns ca se formeaza un strat foarte dur, echivalent cu o tratare/calire. Astfel forta de frecare se reduce, si uzura scade. Forte multe legende circula despre tratamente in FOLCLOR.
Sfatul meu e sa va feriti de firme producatoare “fantoma”, de “clonarile” produse de chinezi,si de tratamentele cu TEFLON.
Trecand la aditivi pt ulei… Intr-adevar, uleiurile de generatie noua, semi/full sintetica nu au nevoie de aditivare. Dar uleiurile de generatie veche (minerala) au nevoie de aditivi suplimentari. Oricum, eu as recomanda utilizarea uleiurilor de tip semisintetic sau full-sintetic, decat cea a uleiurilor minerale (care pe de alta parte sunt super ieftine, cam 5 ron/litru) aditivate in exces.
Despre aditivi de marire a cifrei octanice: Intr-adevar, cifra octanica se poate mari in oarecare masura. Dar daca se toarna aditiv in exces, nu se imbunatateste aproape NIMIC. Aceste produse sunt denumite OCTANE BOOSTER, si merita folosite in cazul in care se doreste obtinerii unui combustibil cu calitati superioare, ieftin (folosind benzina cu cifra octanica 95 <<care sa recunoastem, la noi nu cred ca e nici 90>>. LA benzina de 98 nu se merita supra-aditivarea.
Aditivi de curatare injectoare/eliminare apa/etc:
Trebuie avut grija mare cu aceste additive, pentru ca, ele dizolva toate depunerile de pe tevi/rezervor, ducand la o infundare si mai grava. Nu se recomanda utilizarea lor in rezervoare vechi/de metal vechi. Pentru simplul motiv ca, curata tot. Eu asa mi-am curatat conductele de alimentare cand erau infundate (am pompat prin ele aditiv+benzina) si m-am mirat ce-a iesit pe cealalta parte  .
Astept sa scrieti si voi !


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
SI iata un test facut de rusi pe un bmw (pagina tradusa din rusa)

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Uleiurile astea de buna calitate din ultima vreme, au deja in ele tot felul de aditivi.

Iar aditivii de curatire pt injectoare sunt chestii bune dar trebuiesc folosite cu precautie, ca de exemplu la un motor diesel care are diuzele de la injectoare uzate, daca faci o curatire cu aditivi s-ar putea sa faci mai mult rau decat bine.

Ideea de baza ce vreau sa spun, este ca aditivii nu ajuta prea mult in cazul motoarelor foarte uzate!
Insa la un motor care este inca in stare buna, poate prelungi durata de viata a motorului.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Haideti sa va spun si parerea mea referitoare la aditivi, tratamente etc. Uleiurile sintetice si semisintetice nu au nevoie de aditivi, ele fiind recomandate in special celor minerale pentru imbunatatirea calitatii de ungere a acestora. Am observat ca au un efect pozitiv (de exemplu la motoarel racite cu aer care sunt mai dezechilibrate termic si de conceptie mai veche folosirea unui ulei mineral cu aditiv este indicata). Cat despre tratamentele pentru motor, nu am incercat Metabond, in schimb despre Duralube pot spune ca nu am remarcat nici un efect nici pozitiv dar nici negativ.  Consider ca nu sunt utile, decat daca n-ai pe ce sa dai bani. Despre produsele de curatare insa am observat doua tipuri de efecte si anume unul pozitiv, pentru motoare de generatie noua Euro 4 pe benzina si unul negativ pentru motoare mai vechi cu carburator (au contribuit la infundarea tuturor jicloarelor remediu fiind demontarea si spalarea temeinica) La motoarele diesel cum spune si Misu daca injectoarele sunt uzate nu ajuta pot infunda si mai rau diuzele depinde totusi si de produs, sfat schimbarea injectoarelor sau numai a diuzelor. Produsele pentru marirea cifrei octanice au un efect vizibil in special la motoarele cu raportul de compresie foarte mare, la celelate n-am observat nici o diferenta.
In concluzie uleiuri cat mai bune nu aditivi, nici tratamente "minune".


pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821

knx a scris:

Intreband un inginer, a raspuns ca se formeaza un strat foarte dur, echivalent cu o tratare/calire. Astfel forta de frecare se reduce, si uzura scade.


Sunt cativa oameni cu pregatire sau care lucreaza in domeniu si daca gresesc in randurile urmatoare as dori sa ma corecteze.

ca se formeaza sau nu un strat, ca seamana sau nu cu un tratament termic nu comentez. ca in urma tratamentului termic uzura scade ok. nu vreau sa comentez acum daca e ok sau nu tratamentul cu diverse. ori s-au strecurat unele greseli ori sunt unele aspecte pe care eu nu le inteleg.

ce nu inteleg:
1. formarea la suprafata a stratului si care e echivalent cu tratamentul termic din ce inteleg eu ar insemna ca actioneaza la nivel molecular sau celular. imi e greu sa cred asta. pareri?
2. cum in urma tratamentului termic sau aparitiei stratului echivalent se reduce forta de frecare? fortele raman aceleasi, coeficientii de frecare la fel. gresec?

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Pai eu am vorbit cu mai multe persoane care au experienta in acest domeniu (aditivi, tratamente). Inginerul mi-a explicat, ca ce se intampla. Tot fenomenul se bazeaza pe difuzie (la nivel molecular si dupa aceea intermolecular). Deci anumite elemente chimice intra prin difuzie in straturile exterioare a materialului, (in unele cazuri mi-a dat exemple concrete cat de gros e stratul acela imbogatit) astfel duritatea lui creste considerabil, si astfel se uzeaza mai greu. Plus ca elementele respective actioneaza ca un lubrifiant in plus fata de ulei. Inginerii credeti-ma sunt specializati in acest domeniu ( unul era inginer de turnatorie, si celalalt specialist in tratamente termice ). Plus ca unul mi-a dat un exemplu concret, a cumparat un opel astra caravan (dintr-ala mai vechi) ci motor de Isuzu, 1.7 td la aprox 125000 acum ceva vreme. A folosit un aditiv adus si cumparat de-afara (duralube), la fiecare x km. Acum masina are 520000 km, a fost vanduta, am asistat la test drive si la masurarea compresiei din service, si am ramas masca ce mergea masina aceea, si ce compresie avea ( cu f f putin mai mic decat compresia initiala din fabrica). A si plus ca nu fumega Deci totusi trebuie sa existe aditiv bun

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Asa o fi cum zici, dar eu sunt curios cum arata o Astra cu 400000km facuti in Romania (in regim de taxi sau masina de serviciu?), poate motorul in urma tratamentelor e OK dar in rest cred ca e cazuta rau.

pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am luat candva un aditiv pentru ulei motor ; ajuns acasa m-am gandit sa vad cum se va comporta iarna , am deschis cutia , am pus putin in un capac si l-am bagat in frigider ; cand l-am scos nu mai curgea din capac . L-am aruncat .
  Am pus DURALUBE in motor LASTUN ; nu am observat nici o imbunatatire . Dupa un timp am vrut sa rotesc motorul cu mana de la roata axei cu came ( interzis ! ) ; deoarece trebuia sa trag tare de roata initial am vrut sa folosesc dispozitivul , dar am zis sa incerc direct cu mana ; am prins tare de roata si cand am tras am observat ca motorul ( rece ) se rotea nesperat de usor . Hopa ! Deci povestea cu DURALUBE nu era o poveste se adeverea .
  Am pus SLIK 50 in motorul in doi timpi al TULA . Am avut nesanasa ca la Herculane sa mi se faca zob carcasa rulmentului de la tractiune in CV . Am reusit sa ajung la Pesteana (Gorj) la niste prieteni unde am demontat motorul . In carter toate piesele aveau un strat sidefiu . TULA are peste 20 mii Km si in carte scrie ca ar trebui schimbat setul . Cu toate ca am fost pe drumuri de munte in repetate randuri in Bucegi cu bagaje  , am alergat pe Litoral , Sibiu , Focsani , Tg.Jiu .... etc , cu acceleratia la capat , motorul nu zornaie si asta-iarna am pornit-o pe ger de curiozitate . A pornit la prima . E OK .
  In benzina pentru LASTUN si TULA pun un aditiv de la statiile OMV care inlocuieste tetraetilul de plumb (antidetonantul din benzinele de odinioara) in benzina de acum . Parca motorul merge mai "rotund" , mai silentios . O fi "factorul psihologic" ? Carburantii de acum sunt pentru alte motoare cu alte sisteme de umplere a camerei de ardere , cu alte sisteme de amorsare a aprinderii , cu alta geometrie a camerei de ardere .....


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
poate or fi buni aditivii astia poate nu. unii da altii ba. nu pot sa ma exprim caci nu am incercat si as vorbi aiurea. ce zic eu e ca unele afirmatii nu stau in picioare.
ca se formeaza o pelicula acolo esteposibil. totusi  dupa parerea mea daca au loc reactii la nivel molecular, ceea ce imi e greu sa cred discutand totusi de reactii la nivel molecular normal ar fi sa apara si degajare sau absobtie de energie termica... sunt profan cand vine vorba de fizica dar totusi afirmatia mea cred ca este adevarata.
in plus diminuarea uzurii apare doar datorita eventualei formari a acelei pelicule de "ceva" care eu sustin ca adera, daca o face la suprafete nici intr-un caz nu partunde in metal. rezistenta la uzura nu apare datorita fenumenului "like" calire si sustin asta logic: fortele care actioneaza raman aceleasi deci nu are cum sa scada forta de frecare. repet: forta de frecare poate scade datorita stratului care se formeaza. prin calire nu schimbi cu nimic coeficientii de frecare si nici fortele.

ce doream eu sa zic de fapt este ca de multe ori explicatiile celor care vand aceste produse sunt de multe ori cel putin ciudate sau evazive si asta chiar daca au oamenii respectiv au pregatire in domeniu. au incercat unii sa ma convinga si pe mine ca fiind masina veche ar fi bun un tratament ceva. n-au reusit.

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
In motoare , CV , diferentiale , piesele nu sunt in contact direct metal/metal deoarece apare frecarea care cu cat este mai mare/unitatea de timp produce caldura care duce la gripare ( metalul unei piese adera pe cel al celeilalte ) .
Lubrefiantii si aditivii asigura o pelicula intre piese . Fiecare lubrefiant si aditiv este functie de forta de strivire , viteza relativa , temperatura .... etc . Pompa de ulei din motor nu asigura doar prezenta uleiului in lagare ; altfel ar fi de ajuns 0,5 bari ; ea asigura o perna de ulei pe care aluneca piesa . Tribologia este deja o stiinta , nu doar o ramura a fizicii . Acestea sunt doar notiuni de prezentare , altfel e de citit .....


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
da. ce scrii tu e perfect adevarat. nu am vrut sa facem conferinte stintifice. asa cum spui ar trebui sa scriem muuuuuuulte pagini. in plus nu suntem (poate unii sunt) de specialitate. incercam doar sa sustin ca spusele acelui inginer si ideea respectiva (sau poate am inteles eu gresit din exprimarea lui knx) nu e ok si ca prin calire cu siguranta forta de frecare nu scade si ca e posibil ca acesti aditivi pot forma o pelicula dar asta cu siguranta nu are legatura cu calirea. e posibil ca forta de frecare sa scada datorita peliculei dar pana la actiuni la nivel molecular si pretentia ca "fenomenul like calire" duce la reducerea fortei de frecare e mult.
oricum subiectul asta cu diversele solutii minune e un subiect interesant si f mutl discutat si chiar e ok ca s-a deschis aceasta discutie. asta cu atat mai mult cu cat da nastere la idei contradictorii ceea ce e constructiv daca se postreaza o limita si discuta nu degenereaza intr-un flame.

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
cum au mai zis si colegii mei mai sus: la uleiurile de calitate nu e nevoie de aditiv! In plu, daca aveti diesel nu recomand aditiv de niciun fel. Eu am masina diesel si din ce am citit si prin manualul masinii e interzis folosirea aditivului pt ca infunda canalele pe unde curge uleiul.La diesel nu o sa utilizez niciodata aditiv. Am motor peugeot apropo de 1.9.
La fiat... recunosc..am mai folosit cand nu aveam ulei de calitate in motor.

Legat de aditivul de injectoare: e dus si intors. Nu am folosit si nici nu o sa folosesc. Prefer sa dau jos duzele si sa le curat sau daca nu mai stropesc cum trebuie sa cumpar altele noi ca nu sunt o avere.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
am folosit metabond la un motor de smart mercedes cu 150000 de km si dupa 3 mii de km a inceput sa manance ulei si dupa vre-o 2 mii am pierdut compresia.

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Faza e ca multi cred ca daca au pe masina un motor uzat si baga in ea aditivi, atunci se va produce vreo minune!
Minuni nu exista! Motorul uzat tot uzat ramane si tot va trebui reparat, indiferent daca are sau nu aditiv in ea.
De asemenea multa lume crede ca daca foloseste uleiuri proaste dar mai ieftine, atunci face economie.
Nu e bine sa faci economie cand este vorba de schimbul de ulei!
Folositi uleiuri bune, de marca!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Asa e asa e Eu chiar nu-i inteleg pe aceia care baga ulei de petrom, si alte uleiuri slabe Si daca ii atragi atentia la  vre-unul, ca nu e bine sa bagi ulei mineral prost, iti spune ca replica "Pai ce domle, asta nu-i mercedes ! Si pe vremea lui Impuscatu' se circula cu asa ceva fara probleme, si mergeau motoarele 80 k km "

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pe vremea lu' impuscatu, se facea un noroi din ala jegos in baia de ulei, ca de abia puteai spala piesele cand te apucai de reparatii 
Acuma din fericire sunt uleiuri destule si cele semisintetice nici nu sunt scumpe, deci nu merita bagate uleiuri "noname" imbuteliate in spatele garii din "ciorogarla"   


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
lastunul
Membru Activ

Din: Bucuresti-Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 114
Eu la lastun am incercat mai multe tipuri (marci) de ulei si totusi am ramas la LUBRIFIN 15w40 ulei romanesc facut la Brasov care ma tinea si 10000 km fara probleme chiar si vara pe temperaturi ridicate.  Uleiurile sunt clasificate in functie de codul de pe eticheta. Sunt notate  cam asa SFC-DF   cu cat al doilea grup de litere este mai apropiat de "A" cu atat uleiul se apropie de cel sintetic. Parerea mea!  Oricum bagati in motoarele voastre uleiul specificat de producatorul motorului nu incercati alte tipuri ca sunt mai noi si mai bune ca motorul a fost facut cu tehnologia de atunci nu de ce-a din zilele de azi. Multi ani!   

_______________________________________


Uploaded with ImageShack.us

pus acum 15 ani
   
sergiup
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821

lastunul a scris:

cu cat al doilea grup de litere este mai apropiat de "A" cu atat uleiul se apropie de cel sintetic. Parerea mea!  Oricum bagati in motoarele voastre uleiul specificat de producatorul motorului nu incercati alte tipuri ca sunt mai noi si mai bune ca motorul a fost facut cu tehnologia de atunci nu de ce-a din zilele de azi. Multi ani!   


ca veni vorba de ulei. o parte din ce e scris mai sus e super adevarat. o parte e cam pe muchie de cutit. am tot vazut posturi peste tot pe net. ulei sintetic, ulei sintetic... da. ok. e altceva si e f bun... pt ce a fost facut. pt restul e moarte sigura.
ziceam ca e adevarata partea cu bagati in motor ce recomanda producatorul. perfect adevarat. bagi ulei functie de recomandarile producatorului si de uzura motirului. restul sunt povesti. parerea mea.

caz concret: experienta unei cunostinte. motor boxer 1,3 aircooled (de broasca). set nou, pompa de benzina si ulei noua, chiulase, supape, ghiduri. tot felul, motor practic nou. a**l 5w 30 super extra mega giga full sintetic. intreb: la cati km il schimbi?  pai... nu il schimb... il completez.  de ce se intelege ( ca fapt divers sub masina nu e nici macar o pata de ulei cu taote problemele cu pantalonasii si restul). boxer... aircooled... 5w 30?... pai e motor nou... asta e full.... etc... alea a fost raspunsul. concluzia o trag cine poate. poate si asta cu completatul continuu e o treaba. practic uleiul nu isi schimba proprietatile... practic e nou. nu?

@lastun: lubrifin la 10.000? 

Modificat de sergiup (acum 15 ani)


_______________________________________
1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
ho_emil
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 7
Experienta personala.
Dupa ce am facut rodajul Dacia 1310, am bagat in uleiul de motor si in cutia de viteze METABOND. Initial am vazut rezultatele in fabrica unde lucram, si intradevar coeficientul de frecare scadea incredibil de mult(in productie era singura solutie sa nu se gripeze poansoanele de stantare). De la prima adaugare( trebuie vreo 3 dupa cat tin minte), am constatat ca acul de la presiune ulei statea lipit pe maxim( a crescut clar presiunea ca a trebuit sa pun garnituri de pasla la prinderea capacului tachetilor ca uleiul iesea puternic pe acolo).De asemgea s-au diminuat drastic toate zgomotele de fond, totul mergea foarte rotund. Consumul a scazut pe la 4.7 la suta.
Asta pana pe la vreo 30000 km cand a inceput sa manance ulei,a trebuit sa-mi scot  furtun sa elimin gazele si bineinteles a trebuit sa-mi segmentez motorul. In prospect scria ca dubleaza viata motoarelor. Poate ca o face dar nu la Dacii.Nici cu cutia de viteze nu am nimerit-o, acum i-mi vine sa plang cand schimb 2 cu 3 sau 3 cu 4 cum se razalesc rotile de viteza.
In rest merge bine.


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

ho_emil a scris:

Experienta personala.
Nici cu cutia de viteze nu am nimerit-o, acum i-mi vine sa plang cand schimb 2 cu 3 sau 3 cu 4 cum se razalesc rotile de viteza.
In rest merge bine.

Nu te chinui, arunca cutia si pune alta buna de la dezmembrari, pentru 100 lei cu cat iei o cutie buna, nu are rost sa te tot enervezi!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
aaa, am uitat, in cutia de viteze, bag pulbere de grafit extrafina. Dozajul il fac ochiometric intr-adevar se simte schimbarea dupa

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

aaa, am uitat, in cutia de viteze, bag pulbere de grafit extrafina. Dozajul il fac ochiometric intr-adevar se simte schimbarea dupa

Daca nu gasesti pulbere de grafit, poti folosi si nisip, ca se simte diferenta dupa aia!       


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Lasa, ca e chiar bun grafitul... pe vremuri Castrol producea ulei pt transmisie cu grafit... 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Impartasesc si eu o experienta cu un aditiv ...
Am cumparat prin vara de la Dedeman din sectiunea de auto un adititv de ulei marca "Abro" ...  made in USA -  asta de aici:

Pe el scria ca aditivul se adauga cu motorul cald...  Ok, am plecat de la magazin, am mers ceva si am tras intr-o parcare.
Am pus aditivul si i-am dat cheie - DEZASTRU - motorul nu mai statea la relanti si dadea rateuri la acceleratie.
M-am plimbat cu el cam 3-4 km, si nu s-a imbunatatit nimic - rateuri in "reprize", nu mai tragea si nu mai statea la relanti (mentionez ca inainte sa pun aditivul motorul mergea ok). - nu mai tin minte ce marca de ulei aveam inainte, peste care am pus aditivul, stiu ca era 10 w 40 mineral.

Am tras intr-o benzinarile Lukoil si am schimbat uleiul de nevoie, cu ulei de la ei 20w50.

Imediat dupa ce am schimbat uleiul, motorul si-a revenit la normal.


Deci... atentie


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la