CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Asa cum am scris si in scurta mea prezentare, am deschis acest topic pentru o corecta informare a ceea ce inseamna cosmetica auto (in adevaratul sens al cuvantului).
Fiind o activitate relativ noua in Romania, datorita proastei informari a clientilor, s-a ajuns (total gresit insa!) sa se confunde detailingul auto strict cu activitatea de polishare.
Ca o definitie, putem spune ca DETAILINGUL AUTO este o suma de proceduri care vizeaza curatarea, refacerea si protectia fiecarui tip de suprafata in parte.
O parte din aceste lucrari nu pot fi realizate decat in centre specializate, de catre personal instruit.
Exista insa si lucrari care se pot face de catre orice pasionat in domeniul auto, implicand rabdare, respectand cateva reguli principale, cu un minim de necesar tehnic (scule).
In masura in care timpul imi permite, voi incerca sa postez in viitor descrieri ale principalelor actiuni de intretinere care pot fi realizate in garajul fiecaruia, la fiecare dintre acestea indicandu-va solutiile de care aveti nevoie.
Totodata, in continuare va stau la dispozitie la orice intrebari referitoare la acest domeniu.
pus acum 12 ani
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Eu sunt interesat in primul rand de solutiile de curatare pentru compartimentul motor. Deci fac indirect propunere pentru primul subiect pe care sa il abordezi
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Ok, asadar pornim cu MOTORUL.
Voi face referire in cele ce urmeaza la compartimentul motor, nu la un motor dat jos de pe masina.
Reguli generale:
- asteptati cateva ore dupa oprirea motorului ca acesta sa se raceasca - deconectati bornele bateriei (atentie aici la cd-player cu cod, anumite setari care se vor pierde, etc) - in cazul folosirii unui aparat de spalat cu presiune, tineti duza de pulverizare la minim 40 cm de reperele ce urmeaza a fi clatite.
Solutii (voi incerca sa dau cate 2 solutii pt fiecare material, una mai ieftina, cealalta din gama profesionala - daca se doreste pot atasa oricand fisa de securitate pt aceste produse):
- pt mocheta de antifonare prinsa pe interiorul capotei: Mafra Pulimax ) ValetPro )
- pentru degresare: Mafra Mafrasol ) Meguiars Super Degreaser )
- pentru protectie plastice si furtune: Mafra Trattamento 3in1 Plastiche ) Meguiars Hyper Dressing )
- pentru chedere: Sonax Gummi Pflege )
Scule, materiale, ustensile: - perii si periute de diferite dimensiuni si lungimi pentru a agita substantele active pe suprafetele ce urmeaza a fi curatate (ex.)
Se vor respecta indicatiile privitoare la dilutie (functie de gradul de murdarire) recomandate de fiecare producator in parte.
Dupa clatire, lasati sa se usuce o perioada, sau pentru a grabi acest proces suflati cu un pistol aer comprimat. Inainte de a conecta bateria, verificati daca nu mai este apa in fise, capac de delcou, sau alte zone pretentioase.
Modificat de rad-deva (acum 12 ani)
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
una din lucrarile noastre:
pus acum 12 ani
motanualb
Membru Senior
Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
INTERIOR Ce solutii folositi sau cum abordati problema in cazul interioarelor de piele ? (aici vb de masini de peste 10ani care in cele mai multe cazuri au pielea crapa , decolorata , patata si cate si mai cate) Ma mai intereseaza cum /cu ce se curata bordul ticsit de praf ?( masina uitata de 30 de ani in te miri ce conditii) Orice legat de interior e bine venit (Si mie imi place sa fie " luna si bec "in masina )
_______________________________________ I don't mind dust , I do mind rust!
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
In ce priveste interiorul, lucrurile se complica. Sfatul meu e sa apelati pentru o curatenie generala la o firma specializata in detailing auto. Evitati insa spalatoriile auto de cartier!!!!
Din pacate, la marea majoritate a spalatoriilor auto, o curatare de tapiterie inseamna pulverizare solutie de detergent si stergere energica cu carpe, bureti, chiar si cu bucati de perdea. Dupa cateva saptamani apar insa pete albe, in unele locuri harti, iar proprietarul isi da seama in cele din urma ca a fost fentat, ca a platit niste bani pentru un serviciu de rahat.
Cat despre "minunatele solutii de supermarket", un spray cu spuma de Real sau Carrefour inmoaie foarte bine mizeria, problema este la extragerea acesteia. Fara un aspirator cu injectie-extractie, nu rezolvati nimic.
Asadar, ca o concluzie pana aici: in cazul suprefetelor textile (scaune, banchete, fete de usi, plafon, etc) problema nu e inmuierea jegului, ci extractia acestuia.
In posturile ulterioare va pot indica solutii si operatii necesare intretinerii periodice - intretinere ce se realizeaza dupa ce masina a fost supusa unui proces de detailing interior specializat.
Voi atasa cateva link-uri pentru a va face o idee despre ce inseamna inmuierea cu aparatura profesionala a murdariei si extractia ulterioara a acesteia.
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Inmuierea mizeriei de suprafata:
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Extragerea detergentului si a murdariei (se impune o precizare: ce vedeti in videoclip este extragerea primara, se mai fac apoi cateva treceri cu aspiratorul cu injectie-extractie doar cu apa, pentru limpezire):
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
vor urma cateva poze facute de mine in care se vede clar diferenta intre suprafata initiala si cea supusa procesului de detailing ....
pus acum 12 ani
Sutica
Membru Senior
Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672
niste preturi ?
pus acum 12 ani
FT82
Taunusist
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 721
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Sutica a scris:
niste preturi ?
Sunt nou aici pe forum....activez mai mult pe club ford si pe detailing club....n-am intrat pe forumul asta sa-mi fac reclama ci sa ajut cu un sfat pe posesorii de masini clasice, in speranta ca peste putina vreme - cand voi reusi sa-mi gasesc taunus-ul mult dorit - acest ajutor (moral - sfaturi) se va intoarce inapoi, sub forma de sfaturi referitoare la reconditionare.
Asadar, nu pot sa-mi postez preturi pentru aceste activitati de detailing... vreau sa informez membrii forumului la ce sa se astepte, ce pretentii sa aiba in momentul in care se adreseaza unei firme specializate in asa ceva.
Ca o idee insa, un serviciu de detailing interior, pentru o masina de clasa medie cu interior textil, in zona noastra (sb, hd, ab, tm, cj, etc) se taxeaza intre 240-350 lei. Ca timp de executie: 7-8 ore, neluand in calcul si timpul de uscare. La atelierul meu masina se preia in prima zi si se preda proprietarului a doua zi.
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Presupunand ca masina a beneficiat deja de o cosmetizare interioara, ma voi referi in cele ce urmeaza la cateva lucrari de INTRETINERE PERIODICA A INTERIORULUI - lucrari ce pot fi executate si acasa.
Avand in vedere ca marea majoritate dintre voi au de-a face cu masini destul de vechi, o atentie deosebita trebuie acordata elementelor de plastic.
Pentru curatare periodica a acestor elemente puteti folosi:
- Mafra Pulimax )- solutia perfecta avand in vedere raportul calitate - pret. Este un detergent universal, recomandarea mea este sa-l folositi strict la suprafete de plastic. - ValetPro Interior Cleaner ) - respectand dilutiile recomandate de producatori.
Ca mod de lucru: pulverizati solutia pe suprafata ce urmeaza a fi curatata, lasati sa actioneze cateva minute (evitati expunerea la soare pentru a nu se evapora solutia), agitati cu o perie in zonele in care este cazul, dupa care, cu ajutorul unei lavete de microfibra umeda stergeti zona.
Dupa operatia de curatare, este preferabil sa aiba loc protectia (aplicarea dressing-ului). Referitor la protectie, posibil sa stiti deja, sunt daunatoare in timp pentru plastic produsele pe baza de silicon. Pentru un luciu mat, puteti folosi cele 2 produse pe care vi le-am recomandat la suprafetele de plastic din compartimentul motor, sau:
- Poorboy's Natural Look Dressing ) - ce ofera si protectie impotriva radiatiiolor UV, radiatii deosebit de daunatoare plasticului.
Ca mod de lucru: pulverizati solutia dupa care stergeti cu o laveta de microfibra uscata. Este posibil ca la pulverizare sa ajunga solutie si pe suprafetele vitrate. Intotdeauna curatarea geamurilor se va face dupa aplicarea dressingului.
Lavete de microfibra gasiti la departamentul auto din supermarket-uri (de obicei la set de 3 sau 5, marca Kent), iar perie pentru zonele mai greu accesibile incercati ceva de genul asta:
Modificat de rad-deva (acum 12 ani)
pus acum 12 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Asta inseamna DETAILING LA SUPERLATIV. Enjoy!
pus acum 11 ani
rad-deva
Membru Junior
Din: deva
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 74
Daca tot e anotimpul pachetului de protectie, aveti in continuare rezumatul unei lucrari de astazi:
pus acum 11 ani
cristobob
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
spune-mi, te rog, la sfarsitul filmului este starea masinii inainte de operatie?