cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Jonn a scris:
Referitor la Oltcit, si imi cer scuze daca e off topic, desi acum nu mai pare, dar cum considerati voi, il stergeti sau nu, nici eu care sunt proprietar numai de Oltcit-uri si am Oltcit in familie de nou nu pot sa-mi dau seama care este cauza ghinionului pe care l-a avut si vad ca inca n-a scapat de el, desii cred ca niste cauze posibile ar fi 2 usi, nu se poate omologa gpl desi acum in ziua de azi, cu bani faci orice mai ales ca la Craiova e firma autorizata de RAR care monteaza si omologheaza gpl, lipsa pieselor de schimb, dificil de reparat la ele pentru unu care a avut dacie in trecut, consum maricel de benzina - acum depinde, sunt multe discutii pe tema asta, dar daca e carburatorul original si masina buna, n-ai treaba, 6-7 maxim in afara si 10-11 in oras, cam mult in oras dar asta e, astea cred ca ar fi principalele cazuri. El ca masina nu o sa mai existe aproape deloc in urmatorii 2-3 ani, dara mite in 10-15 ani, fiindca din ce am observat are boala sa dispara repede si sa nu mai apara , azi treci pe langa el, il vezi in parcare, maine, canci si apoi nu-l mai vezi deloc. Oltcit mai cumpara in general tot astia care au avut oltcit sau mai au, deci unii din noi care ne cunoastem in rest, absolut nimeni. Se mai cauta oltcit din cand in cand de necunoscuti dar pentru buggy/carat/rabla, deci pentru diverse tampenii pentru a-l distruge de tot. Eu pot sa spun impacat ca am fost, sunt si voi fi multumit mereu de aceste masini, mi-au intrat la suflet si nu pot sa le mai scot, oricat a-si incerca........ |
Ca un fost proprietar de Oltcit si alte 2 bucáti in familie, ....de unde am ajuns in final la Citroen, sunt de párere cá Oltcitul este o masiná foarte bine conceputá, silentioasá, rapidá, elegantá, cu o suspensie ce-i oferá un confort mult mai bun decát la dacie, insá din pácate a avut ghinionul sá se nascá la inceputul Epocii de Aur ..... cánd economia de materii prime, si materuiale a ajuns la várf. Piesele (multe din ele ) sunt de o calitate mediocrá din pácate (mereu aceleasi probleme mai la toate masinile : ax culbutori "máncati "fráne care din cauza metlelor componente ( fier + aluminiu " se gripeazá repede, lipsa partialá sau totalá a protectiei anticorosive ) etc a dus la "moartea prematurá " al acestui tip de masiná. Din nefericire firma de la craiova nu a fost in másurá sá-i ofere u nivel calitativ "Citroen ", problemele legate de aceasta au dus in final chiar si la desfacerea contractului cu Citroen , care nu si-a mai vázut indeplinite conditiile calitative impuse , si aceasta a dus la decáderea acestei minunate masini . Peste asta se mai suprapune lipsa experientei mecanicilor la f. multe Service-uri auto , ACR, uri etc care nu aveau apartura necesará si cunostinte detailate cu privire spre ex la "calibrarea carburatorului ", fapt care si pe noi ne-a dus in exasperare ( La Service auto de pe Calea Clujului ) spre ex era doar un singur mecanic ( D.nul Csikós )care a participat la curs de reciclare in craiova timp de 6 luni ca delegat al Service-ului Orádean, si era singurul care avea abolut tot ce-i trebuie ptr a lcra efectiv la motoarele astea .( Cánd Dánsul nu era la lucru, nici nu lásam masina acolo ) .Masinile intretinute de el, erau abolut sigure in exploatare, consumau max 6 L si alergau de-ti era mai mare dragul sá cálátoresti cu ele . Daciile le-am vázut de cele mai multe ori prin luneta masinii cum se fáceau din ce in ce mai mici ....... Alt aspect negativ este cá vorbim de un motor rácit cu aer, experimentat in cond de temp cu valori termice de vará , de aceea la minusz 10-20 gradeacest motor atinge f.gre tempde regim , ca atare, colectoarele carburatorului lungi de cca 50 cm, contribuie masiv la consumul mare pe timp de iarná , chiar si cu ecranul calandru pus . Ca alt neajuns (autogol ) al firmei a fost montarea motorului de 600 cmc (de 2 CV )intr-o caroserie grea de tablá,pe care o miscá greu cu randament prost .(diferenta de greutate intre 2 CV si Oltcit este cca 300 kg )mult prea mult ptr un motor de 34 cai . Ptr mine Oltcitul va rámáne o amintire plácutá, mi-a insotit tineretea si adolescenta si nu odatá am constatatpe propria piele ce inseamná o masiná finá, bine reglatá de cátre un specialist in materie si nu orice mecanic cocalar , de atunci incxerc sá urmez tot aceastá cale , si nu mi-a párut ráu niciodatá. In cei 20 de ani de citroenist nu am rámasniciodatá in drum, confortul cálátoriilor mele era una peste másurá, si nu odatá am stárnit priviri mirate si oarecum invidioase de la ceilalti participanti in trafic la volanul unui Citroen bátrán, uitat de lume, dezavuat , considerat un gunoi, care nu prea putea fii urmárit sau depásit nici cu masini noi, plastice de 4-5 ani !!! Deci Oltcitul cu toate astea sunt sigur cá va rámáne un automobil unic, special in felul sáu peste care razele sarelui in apunere vor sclipi multá vreme , oferind generatiilot ce vin dupá noi momente de nostalgie, de cunoastere al unei epoci in care intre automobil si sofer exista o legáturá mult mai stránsá decát in cele de azi
|
|