CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lovely_pink 25 ani
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Taiere arcuri 1300 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
dbr.alex26
Membru Junior

Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 99
Salut am si eu problema . Vreau sa tai 2 spire din arcurile de la o dacia 1300 dar nu stiu daca mai trec verificare si r.a.r-ul . Ma puteti ajuta ?

_______________________________________
Dacia 1300 ; MB W116 ; MB W115

pus acum 11 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Daca treci de ITP sau nu ii las pe colegi sa raspunda
Ca posesor de 1300 de cand  ma stiu sunt t de parere ca o dacie 1300 nu arata mai "bengoasa" daca ii tai din arcuri,tot o dacie veche si o masina modesta ramane.
Daca de itp ai trece nu stiu cum ai putea trece daca da unu peste tine si intrii sub el fara drept de apel.Si asa structura de rezistenta a daciei 1300,mancata de ani si subtire inca din proiect nu ajuta prea mult in caz de necaz,daca ii scazi si garda la sol pe langa pericolul la care te explui in caz de accident mai distrugi si podeaua ca la ce drumuri avem se vor ciocni toate pietrele si iti va intra tot noroiu cu apa prin gaurile tenologice de la longeroane ducand evident la slabirea si distrugerea caroseriei.
In fine,gusturile nu se discuta,fiecare cum doreste.


_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
ITP-ul nu are nici o sansa sa-l treaca.
Iar, daca te prinde vreun filtru in trafic, ramai fara talon.
Iar daca faci vreun accident, in care moare cineva si la expertiza iese ca a fost modificata artizanal suspensia, te paste puscaria!
Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului.
Mai bine cauta niste arcuri de Dacia Sport, care macar au fost mai tari si mai joase din fabrica.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:



....
Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului.
....




Cu asezarea arcului eu zic sa te mai gandesi, eventual sa citesti niste "almanahe".

Modificat de AdyC (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:



....
Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului.
....




Cu asezarea arcului eu zic sa te mai gandesi, eventual sa citesti niste "almanahe".

Pai, uita-te ca sus cum vin spirele la arcul original!
Nu ai decat sa-l tai, dar nu treci pe veci de RAR.
Nu e sanatos, sa faci carpeli, la directie, suspensie si frane!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319

Misu de Cluj a scris:

ITP-ul nu are nici o sansa sa-l treaca.
Iar, daca te prinde vreun filtru in trafic, ramai fara talon.
Iar daca faci vreun accident, in care moare cineva si la expertiza iese ca a fost modificata artizanal suspensia, te paste puscaria!
Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului.
Mai bine cauta niste arcuri de Dacia Sport, care macar au fost mai tari si mai joase din fabrica.


Am taiat arcurile  intre 2/3 spire, e chiar joasa masina. Aia de la ITP chiar nu au ce sa comenteze, de n+1 ori am trecut de filtre rar, nici un stres, devreme ce arcul exista, si nu e  rupt. Mai greu e cu bordurile, si obstacolele de pe carosabil, am frecat nu odata  cu toba intermediara care imi atarna un pic.
In al doilea rand, la cat de "destepti" sunt cei de la arr/rar/itp, sunt 99% sanse sa nici nu observe. Spira trebuie taiata in asa fel incat dupa sa se "planeze" cu o panza de polizat. La mine nu exista posibilitatea sa strapunga spira turnu/structura pe care se aseaza arcul, deoarece am flanse antizgomot cu cauciuc si tabla de 3mm, plus ca eu pot pune arcul cum vreau, si pun partea taiata in jos, pe punte/brat, nu spre caroserie.
Prin acele gauri tehnologice, oricum intra apa, daca e mai inalta, binenteles stropirea de catre anvelope se face pe o zona mai mare chiar, e irelevanta.
Plus nu toti cei care au masini vechi in ziua de azi cara cartofi/chestii cu ele si umbla pe drumuri desfundate ( in 2012 exista minim un plastic pe langa, sau inca o tigaie de sacrificiu pentru chestii de genul). 
Pericolul apare chiar datorita suspensiei standard, care e foarte inalta, masina are ruliu si tangaj, ceea ce la viteze sporite poate avea consecinte.... sa zicem fatale. Mie nu imi place senzatia de "pat de apa" ce e oferita de suspensiile automobilelor vechi, diminueaza substantial controlul asupra automobilului, si daca luam in calcul ca vitezele de deplasare se sporesc, e cam periculos de ex sa te dai pe puscaria aia de autostrada chiar daca are doar 50 km cu 130. Daca combini scurtatul arcului, cu intarirea amortizoarelor (pui amortizor bitubular, in bucuresti e un atelier care le intareste, prin micsorarea ajutajelor si schimbarea uleiului cu unul mai vascos) + scurtarea tijei lor pentru a evita ajungerea amortizorului in limitare, e si mai de vis (aprox 80 lei/amortizor).
Aceste modificari, devreme ce sporesc stabilitatea, manevrabilitatea, nu trebuiesc considerate "carpeli", sunt chiar utile pt unii ce apreciaza stabilitatea sporita, si nu stilul "barca" cu care sunt "inzestrate" unele automobile 


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 11 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

knx a scris:


Misu de Cluj a scris:

ITP-ul nu are nici o sansa sa-l treaca.
Iar, daca te prinde vreun filtru in trafic, ramai fara talon.
Iar daca faci vreun accident, in care moare cineva si la expertiza iese ca a fost modificata artizanal suspensia, te paste puscaria!
Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului.
Mai bine cauta niste arcuri de Dacia Sport, care macar au fost mai tari si mai joase din fabrica.


Am taiat arcurile  intre 2/3 spire, e chiar joasa masina. Aia de la ITP chiar nu au ce sa comenteze, de n+1 ori am trecut de filtre rar, nici un stres, devreme ce arcul exista, si nu e  rupt. Mai greu e cu bordurile, si obstacolele de pe carosabil, am frecat nu odata  cu toba intermediara care imi atarna un pic.
In al doilea rand, la cat de "destepti" sunt cei de la arr/rar/itp, sunt 99% sanse sa nici nu observe. Spira trebuie taiata in asa fel incat dupa sa se "planeze" cu o panza de polizat. La mine nu exista posibilitatea sa strapunga spira turnu/structura pe care se aseaza arcul, deoarece am flanse antizgomot cu cauciuc si tabla de 3mm, plus ca eu pot pune arcul cum vreau, si pun partea taiata in jos, pe punte/brat, nu spre caroserie.
Prin acele gauri tehnologice, oricum intra apa, daca e mai inalta, binenteles stropirea de catre anvelope se face pe o zona mai mare chiar, e irelevanta.
Plus nu toti cei care au masini vechi in ziua de azi cara cartofi/chestii cu ele si umbla pe drumuri desfundate ( in 2012 exista minim un plastic pe langa, sau inca o tigaie de sacrificiu pentru chestii de genul). 
Pericolul apare chiar datorita suspensiei standard, care e foarte inalta, masina are ruliu si tangaj, ceea ce la viteze sporite poate avea consecinte.... sa zicem fatale. Mie nu imi place senzatia de "pat de apa" ce e oferita de suspensiile automobilelor vechi, diminueaza substantial controlul asupra automobilului, si daca luam in calcul ca vitezele de deplasare se sporesc, e cam periculos de ex sa te dai pe puscaria aia de autostrada chiar daca are doar 50 km cu 130. Daca combini scurtatul arcului, cu intarirea amortizoarelor (pui amortizor bitubular, in bucuresti e un atelier care le intareste, prin micsorarea ajutajelor si schimbarea uleiului cu unul mai vascos) + scurtarea tijei lor pentru a evita ajungerea amortizorului in limitare, e si mai de vis (aprox 80 lei/amortizor).
Aceste modificari, devreme ce sporesc stabilitatea, manevrabilitatea, nu trebuiesc considerate "carpeli", sunt chiar utile pt unii ce apreciaza stabilitatea sporita, si nu stilul "barca" cu care sunt "inzestrate" unele automobile 



Din cauza ca mi-a placut viteza de mic (mostenire de familie de la tata), si mie imi place sa ,,stea'' masina pe drum, dar as vrea sa ajung acasa cu rinichii, ficatul si celelalte acareturi interne la locul lor, lucru destul de greu de realizat cu drumurile noastre, asa ca, din pacate, prefer o masina cu o cursa mai mare la suspensie si ceva mai moale, in detrimentul uneia cu o suspensie de ,,caruta'', care, intradevar pe autostrada in Germania, de pe la 160 in sus, e un deliciu, permitindu-ti sa faci multe manevre mai ,, dure'', diferenta de ,,reactie'' (control) a suspensiei mai moale putind (inca) sa o compensez oarecum reflex...nu sint inca lamurit ce o sa aleg cind oi mai imbatrini si o sa ma mai lase reflexele - sa merg mai incet sau o suspensie mai tare??? 


pus acum 11 ani
   
as
Membru Senior

Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
Cum schimba varsta pe om!!!http://classiccar.3xforum.ro/img/smilies/nod.pnghttp://classiccar.3xforum.ro/img/smilies/sad.png

pus acum 11 ani
   
as
Membru Senior

Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
La o Dacie veche, taind arcuri si intarind amortizoare dupa metoda descrisa obtii un fel de caruta agresiva, aparent mai manevrabila si mai stabila, dar care in viraje cu denivelari luate cu viteza, il va conduce pe temerarul pilot in decor. In plus, condusa pe soselele patriei, masina se va dezintegra pur si simplu.

Modificat de as (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la