Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
knx a scris:
Misu de Cluj a scris:
ITP-ul nu are nici o sansa sa-l treaca. Iar, daca te prinde vreun filtru in trafic, ramai fara talon. Iar daca faci vreun accident, in care moare cineva si la expertiza iese ca a fost modificata artizanal suspensia, te paste puscaria! Pe de alta parte, daca vei taia din spire, forma ultimei spire, diifera de forma spielor din mijloc. Daca o vei taia, spira nu se va mai aseza jur-imprejur in clopotul desus, ci doar intr-un punct, ceea ce va duce, la compromiterea stabilitatii masinii si chiar la ruperea arcului. Mai bine cauta niste arcuri de Dacia Sport, care macar au fost mai tari si mai joase din fabrica. |
Am taiat arcurile intre 2/3 spire, e chiar joasa masina. Aia de la ITP chiar nu au ce sa comenteze, de n+1 ori am trecut de filtre rar, nici un stres, devreme ce arcul exista, si nu e rupt. Mai greu e cu bordurile, si obstacolele de pe carosabil, am frecat nu odata cu toba intermediara care imi atarna un pic. In al doilea rand, la cat de "destepti" sunt cei de la arr/rar/itp, sunt 99% sanse sa nici nu observe. Spira trebuie taiata in asa fel incat dupa sa se "planeze" cu o panza de polizat. La mine nu exista posibilitatea sa strapunga spira turnu/structura pe care se aseaza arcul, deoarece am flanse antizgomot cu cauciuc si tabla de 3mm, plus ca eu pot pune arcul cum vreau, si pun partea taiata in jos, pe punte/brat, nu spre caroserie. Prin acele gauri tehnologice, oricum intra apa, daca e mai inalta, binenteles stropirea de catre anvelope se face pe o zona mai mare chiar, e irelevanta. Plus nu toti cei care au masini vechi in ziua de azi cara cartofi/chestii cu ele si umbla pe drumuri desfundate ( in 2012 exista minim un plastic pe langa, sau inca o tigaie de sacrificiu pentru chestii de genul). Pericolul apare chiar datorita suspensiei standard, care e foarte inalta, masina are ruliu si tangaj, ceea ce la viteze sporite poate avea consecinte.... sa zicem fatale. Mie nu imi place senzatia de "pat de apa" ce e oferita de suspensiile automobilelor vechi, diminueaza substantial controlul asupra automobilului, si daca luam in calcul ca vitezele de deplasare se sporesc, e cam periculos de ex sa te dai pe puscaria aia de autostrada chiar daca are doar 50 km cu 130. Daca combini scurtatul arcului, cu intarirea amortizoarelor (pui amortizor bitubular, in bucuresti e un atelier care le intareste, prin micsorarea ajutajelor si schimbarea uleiului cu unul mai vascos) + scurtarea tijei lor pentru a evita ajungerea amortizorului in limitare, e si mai de vis (aprox 80 lei/amortizor). Aceste modificari, devreme ce sporesc stabilitatea, manevrabilitatea, nu trebuiesc considerate "carpeli", sunt chiar utile pt unii ce apreciaza stabilitatea sporita, si nu stilul "barca" cu care sunt "inzestrate" unele automobile |
Din cauza ca mi-a placut viteza de mic (mostenire de familie de la tata), si mie imi place sa ,,stea'' masina pe drum, dar as vrea sa ajung acasa cu rinichii, ficatul si celelalte acareturi interne la locul lor, lucru destul de greu de realizat cu drumurile noastre, asa ca, din pacate, prefer o masina cu o cursa mai mare la suspensie si ceva mai moale, in detrimentul uneia cu o suspensie de ,,caruta'', care, intradevar pe autostrada in Germania, de pe la 160 in sus, e un deliciu, permitindu-ti sa faci multe manevre mai ,, dure'', diferenta de ,,reactie'' (control) a suspensiei mai moale putind (inca) sa o compensez oarecum reflex...nu sint inca lamurit ce o sa aleg cind oi mai imbatrini si o sa ma mai lase reflexele - sa merg mai incet sau o suspensie mai tare???
|
|