Misu de Cluj
Admin
![](/img/avatars/classiccar/2.jpg) Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48303
|
|
Parerea mea, ca nu-i nici o blasfemie, daca-ti faci o replica de R12 Gordini, atata timp, cat o faci cu cap. Cat despre valoarea replicilor, de multe ori sunt mai scumpe, decat exemplarele originale. Bine, asta in tarile cu mentalitate normala. La noi, oricum predomina, mentalitatea de turma indobitocita, si indiferent ,daca ai o masina veche originala, sau modificata, tot RABLA este, ca asa vrea “leder-shipul”. Dar, sa nu uitam, ca noi cei cu vechiturile, suntem oi negre, care nu-si urmeaza turma! Cel mai bine, sa ai doua masini identice, una originala si una modificata.
Exista deja, cateva astfel de replici in tara. Cea mai renumita, este cea din Alba-Iulia, a colegului BTL-Gordini. Am avut ocazia, sa vad masina aia, la intalnirea Dacia 1300 din vara, si era clar vedeta evenimentului. Poate e putin si exagerata, ca si conductele de frana, de dedesubt erau polishate si astfel de chestii sarite de pe fix, dar arata excelent si toata stima pentru o astfel de lucrare, care in nici un caz, nu valoreaza mai putin, decat una originala. Oricum, daca o faci cu gandul, ca s-o revinzi aici in tara, atunci mai bine nici nu te apuca! Atunci ia-ti un Golf 3 si fii frticit! Astfel de proiecte, le faci pentru tine, ca sa te bucuri de ele!
Exista un alt exemplar foarte frumos si discret in Ungaria, la colegul Dr_Zozo, un mare pasionat de Renaulturi vechi. El a luat o Dacie, din 1979, tot caramizie ca a ta. A refacut-o complet si i-a pus un motor de Fuego GTS. Prinderile motorului is compatibile, deci nu trebuie sa modifici, nimica. Problema a fost cu cutia, ca pe R18 si Fuego este cutie de tip NG, care difera atat la prinderi, cat si la partea de timonerie si ar necesita modificari brutale. Dar, carcasa de ambreiaj, de pe cutia NG, se potriveste pe cutia 365 *cea de Dacia cu 5 trepte. Volanta, ramane de la Fuego, placa de presiune, la fel de Fuego, dar pui disc de ambreiaj de Dacia 1600, de 200, ca sa se potriveasca canelurile cu cutia de Dacie de tip 365. Pui si demaror de Fuego. Deci toata treaba, cu modificari minime, care oricand permit revenirea in curs de cateva ore la configuratia originala. Dr_Zozo zice, ca merge lejer cu 160 km/h pe autostrada. A facut o chestie discreta si performanta, fara modificari ireversibile. In primavara, daca merg in Ungaria, o sa trec pe la el sa-i vad masina, ca tare imi place ce a facut. El a omologat-o fara probleme. La noi, este mai dificil.
Dar, cum ziceam, in cateva ore, poti sa treci la configuratia originala. O data la 2 ani, cand faci ITP-ul, pui la loc motorul original. Si ca sa nu ai probleme cu potera sau cu rar-ul, mai investesti 400-500 lei, intr-o statie CB performanta, la care sa-ti ciulesti urechile, ca sa eviti filtrele. Iar daca, totusi te prinde si iti ia talonul, te duci acasa si pui la loc motorul original, te duci la rar, si primesti actele inapoi, ca nu au ce sa-ti faca.
Ar mai fi varianta sa upgradezi motorul vechi la 1600, ca atunci nu ai probleme, ca in acte ramane 1300, si oricum nici cainele nu stie ce ai inauntru. Dar atunci ajungi de la 54 CP, la 70-75 CP, ceea ce nu-I mare lucru. Cu motorul de Fuego, ajungi din start la 100 CP, iar daca te mai bagi in motor, chiar si pe la 110 CP, cum are si Dr_Zozo. In Franta se pun motoare de R5 Turbo, atat pe R12, cat si pe R8, dar parca e mai sanatos, un motor aspirat.
Parerea mea, ca pe exterior sa nu modifici nimica, nici macar dungi. Sa fie, cat mai discreta. Trecerea la 4 prezoane, este o prostie, sau mai bine zis un moft. Cat timp si la R12 Gordini de raliu, de vreo 160 CP, tot cu 3 prezoane era, atunci nu vad nici un rost, sa faci o astfel de modificare.Eventual poti pune prezoane de Papuc sau Aro 10, care-s mai solide. Eventual, niste jenti Gotti, cum o fost pe R12 Gordini. Toata chestia, sa fac totul cu cap, astfel ca sa o poti readuce oricand, la configuratia initiala.
Si eu am de gand sa fac asa ceva la Dacia galbena, ca oricum nu este perfecta, si oricum este cea visinie, care este originala si care va si ramane originala. De aia an si pus anunt, ca as cimpara o carcasa de ambreiaj de R18/ Fuego, ca motor de Fuego am deja unul in plus. Dar asta, mai incolo, cand voi apuca perioada, cand ma apuca plictiseala.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nono.png) UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nono.png) SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nod.png)
|
|