CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Alexandra dan
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 28 - 66 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Asa dupa cum spune si titlul va rog ajutati-ma sa pun in functiune un generator de aer cald ce functioneaza cu benzina. Este intr-o stare foarte buna dar nu stiu sa fac legaturile electrice (relee, comutatoare etc) si sa leg conducta de benzina. Poate ca cineva din colegi are cartea tehnica de la tipul acesta de generator care are ca provenienta fosta DDR . Multumesc, atasez poze .
39.9KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
S-ar putea sa provina de pe un Barkas sau Robur.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
marian_6963
Membru Senior
Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
|
|
Poti incerca la un service pt. incalzitoare auxiliare sau chiar pt. camioane care repara Webasto sau Eberspacher. Intreaba soferii de microbuze,autobuze, camioane din zona pe unde le repara.
_______________________________________ Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Da, e de Barkas, cum am presupus, dar nu am reusit sa gasesc documentatie.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
E de Barkas.
Functioneaza super bine. Asa ceva era de vanzare la magazinul de piese de trabant de pe fainari.
Uite schema :
schema originala:
Ps. daca nu te descurci, da-mi de veste. Am pus 2 obiecte asemanatoare in functiune. ps2. Da-i un mesaj userului draku, de aici de forum, sa iti trimita schema de la siroco-ul dansului.
Modificat de autom (acum 11 ani)
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
cum zice si colegul @autom, e de la un Barkas functioneaza foarte bine, cand functioneaza cand nu, o sa te cam chinuiasca.... da-mi o adresa de mail pe privat ca iti trimit toata documentatia ca sa-l faci sa functioneze ca la carte, o sa mai ai nevoie de un comutator 2x3 pozitii si un bec de 24 de volti daca vrei mai simplu, un intreupator si un releu e suficient
Modificat de draku (acum 11 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Functioneaza telepatia
Traducere:
-S: Schutszchalter = intrerupator general de protectie -BS: Betriebsschalter = comutator de functionare (cu trei pozitii) -L: Lampe = bec-indicator de functionare -SI: Schmelzsicherung = siguranta fuzibila -P: Benzinpumpe = pompa benzina -MS: Microschalter = comutator tip micro-switch -R: Gluhkerzenvorwiderstand = rezistenta pentru bujie (converteste curentul pentru bujie, care functioneaza la 6v) -G: Gluhkerze = bujie incandescenta -M: Geblasemotor = motor-ventilator -K: Klemmleiste = conector cabluri
Modificat de autom (acum 11 ani)
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Va multumesc pentru ajutor. Daca nu ma descurc revin cu rugamintea de precizari.Toate cele bune
|
|
pus acum 11 ani |
|
scaniaxxs
Membru Activ
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
|
|
Salut.Am si eu un astfel de sirocco pe benzina . A functionat impecabil dar acum am probleme cu pompa de benzina,daca cumva ma puteti ajuta in procurarea unei astfel de pompa v-as ramine vesnic indatorat. Sirocco-ul trebuie sa aiba un steker care vine inpriza atasata pe el, pe care il poti procura de pe la armata .Au fost dotate majoritatea TV-urilor autostatii.
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
dar ce problema are pompa?
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
scaniaxxs
Membru Activ
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
|
|
Salut.Agregatul meu a fost nou,prelevat de pe un TV militar dar din cauza nefunctionarii pompa de benzina se blocheaza iar la pornire trebuie ciocanita.Am desfacut-o, am curatat-o dar rezultatele nu au fost cele scontate asa ca am decis sa o repar militareste prin inlocuire.Daca ai cumva idee ce trebuie sa incerc te rog sa scrii pe forum pentru ca sigur mai sunt si alti colegi interesati.
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
in primul rand, curata contactul din spate (sunt 2 pastile ca la platina) cu un smirghel fin. incearca sa nu deformezi lamelele contactelor si arcurile de pe acolo. e important sa ramana calibrate verifica supapele din corp sa nu fie blocate (inchise sau deschise) daca nu merge nici asa, umbla un pic la reglaj: demontezi corpul pompei pana la membrana si apoi o rasucesti spre dreapta (membrana) cu tot cu ax (incerci din aproape in aproape cate o gaura mai la dreapta). insurubezi practic axul in piulita M4 care se afla in partea cu contactul. teoretic reglajul se face prin spate, pe la contact, dar am impresia ca trebuie sa demontezi cate ceva pe acolo si e mai comod pe la membrana dupa ce muti membrana, monteaza la loc corpul pompei cu cele 6 suruburi de prindere si vezi daca merge, ca altfel te poti insela succes!
PS s-ar putea sa fie nevoie sa rasucesti membrana spre stanga (sa o desurubezi), desi nu cred. in tot cazul, te orientezi la fata locului
PS1 verifica sa nu fie problema in alta parte, la releul pompei sau la comutatorul ala cu 2 pozitii.
Modificat de draku (acum 11 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Adica alimenteaza DIRECT pompa de benzina.
Daca tot nu merge, cauta una moto.
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 11 ani |
|
scaniaxxs
Membru Activ
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
|
|
Multumesc pentru ajutor.De desfacut am mai desfacut-o dar nu am stiut de reglaj.Miine cind v-oi ajunge la tara am sa incerc si aceasta varianta.Ce fel de pompa moto se potriveste[12v] .
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Am mai facut rost si de restul elementelor necesare, respectiv panoul de comanda si priza multipla. Analizand firele din priza multipla si panou constat ca ele se pot uni pe culori. Daca dupa legarea firelor alimentez panoul cu curent electric (+) si generatorul de aer cald cu o masa de la baterie (-) inseamna ca pot sa dau drumul la instalatie ??? In schemele electrice puse la dispozitie de "Autom" si "draku" (ambilor le multumesc din nou foarte mult) mai exista niste relee. Acestea trebuie intercalate in circuit ??? Si o noua intrebare : Care este secventa corecta de pornire ???? A, si sa nu uit : trebuie realizata si montata o toba de esapament sau doar o teava pana afara din garaj ?????
28KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Asta cu segventa, draku ti-o zice. Eu la Sirok-ul lui Amb i-am facut logica dupa capul meu, cu fire si comutatoare ( bine, el si-a pus sau isi pune comutatoarele lui).
Releu ai pentru bujie si pentru pompa de banzina.
Si da, merge de moto cu impusuri la 12 V.
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
se pare ca incalzitorul pe care il ai este un model mai vechi cu 2 butoane la incalzire si unul la ventilatie (agregatul poate fi folosit si ca un simplu ventilator), fara relee in schema (cea din manualul scanat pe care ti l-am trimis, tip 231) cel pe care il am eu are un singur buton comutator, pe mijloc pozitia "oprit", intr-o parte "ventilatie" (luften - functioneaza doar turbina), iar in cealalta "incalzire" (heizen) probabil ca simplificarea comenzilor a condus la introducerea releelor (tip relee de far) in schema practic avem urmatoarea secventa de functionare: la pornire: butonul de pornire pe on ->porneste turbina, pompa si bujia-> se aprinde flacara (se aude in interior)->corpul interior al arzatorului se dilata actionand microcontactul care scoate din functiune bujia->flacara se autosustine pana la secventa de oprire la oprire:se pune butonul in pozitia off->se intrerupe alimentarea pompei->arde pana se termina benzina din circuit-> turbina continua sa mearga pana se raceste corpul interior al arzatorului care, contractandu-se, aduce microcontactul pe pozitia initiala, pregatind agregatul pentru o noua secventa de pornire (cand va fi cazul)
s-ar putea ca cele 2 butoane sa fie unul de pornire si unul de oprire a incalzirii, nu am studiat schema asta, eu avand celalalt model, cu relee
nu ii trebuie o toba, decat o teava pentru evacuarea gazelor
PS se poate folosi o pompa electrica de motocicleta (model mai vechi, cu carburator), care are exact acelasi principiu de functionare ca aceasta (membrana, electromagnet si contact electric in spate).
Modificat de draku (acum 11 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
Am si eu unul procurat cu ajutorul colegului autom Intr-adevar cind reusesc sa-l pornesc baga o caldura extraordinara. Din pacate al meu porneste greu ,cred ca din cauza bujiei care nu este cea originala , ci una adaptata, de autobuz, dar care sigur are alti parametri de functionare. Daca unul din colegi are cumva o bujie in plus, si de dat as fi recunoscator.
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Din cele spuse de colegul "draku" inteleg ca fac legaturile intre firele de la panou si de la stecher , alimentez cu curent si incerc o pornire. Mai am o intrebare (scuze daca raspunsul era in studierea mai temeinica a documentatiei) in partea de jos a corpului generatorului, cam pe acelasi aliniament cu esapamentul, mai este o gaura. Ce este ??
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
este admisia aerului pentru ardere fluxul de aer incalzit nu se intersecteaza cu cel pentru ardere, sunt complet separate aerul pentru incalzire intra/iese pe la capetele agregatului, cu ajutorul turbinei mari aerul pentru ardere intra/iese prin partea de jos (orificiul mic si esapamentul) daca ai sa te uiti cu atentie pe "gaura" mica, ai sa observi inauntru o turbina mai mica ambele turbine sunt pe axul aceluiasi motor
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
scaniaxxs
Membru Activ
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
|
|
Salut.Multumesc mult pentru indicatia de a regla membrana,dupa mai multe incercari care au durat 2ore am reusit un reglaj impecabil.Sirocco-ul functioneaza ireprosabil.Ramin dator cu o bere MARE.
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
bravos! ma bucur ca ai reusit sa o faci sa mearga daca ai sti cat m-a chinuit si pe mine pana am ajuns la concluzia asta.....
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Dupa ce am demontat toate piesele in care statuse benzina timp de 30 si ceva de ani (rezervor, pompa de benzina, jicloare) si le-am curatat, am urmat indicatiile primite (multumesc inca o data pentru schemele instalatiei) reusind sa pornesc generatorul. A functionat foarte bine timp de 1/2 ore si apoi s-a oprit din a genera aer cald. S-a auzit cum nu se mai produce arderea in interior, desi pompa de benzina se mai auzea functionand. Am crezut ca nu mai are benzina dar capatul tevii din rezervor era sub nivelul benzinei. Cu toate ca pompa mergea nu mai tragea benzina. Am lasat instalatia in pace pana azi cand am incercat din nou o pornire. A pornit foarte bine si a mers la fel, pret de vreo 20 minute si din nou s-a oprit arderea deoarece nu mai avea benzina. Pompa s-a mai auzit o vreme apoi nu a mai mers iar furtunul "tur" de benzina era gol. Iarasi am verificat nivelul benzinei si era suficient. Sincer nu mai stiu unde sa caut. Rog ca daca ati avut probleme de natura asta sa-mi spuneti si mie unde sa imi indrept atentia. Multumesc.
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
mhoria a scris:
Sincer nu mai stiu unde sa caut. . |
Cauta murdarie, ca se infunda sorbul pe care aspira benzina.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
pompa de benzina are un filtru in interior, dar e destul de grosier
s-ar putea sa se faca vacuum in rezervor daca gaura aia din capac e obturata incearca si curata pe acolo
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Am gasit cauza opririi generatorului. Spre rusinea mea desi am cautat in toate "gaurile" instalatia de alimentare, pompa, sorbul etc. etc. am pierdut din vedere un amanunt esential. Bateria de acumulatori care alimenteaza instalatia nu se reancarca singura ci trebuie incarcata de la redresor. De indata ce am incarcat bateria instalatia merge foarte bine. Oricum, multumesc colegilor si "Toate cele bune".
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristi2011
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 266
|
|
SALUT cit consuma un sirocol pe benzina
|
|
pus acum 11 ani |
|
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
|
|
depinde de agregat cel de barkas are cam 3,5 kw si consuma cam 0,6 l/h cel de trabant are cam 2 kw si consuma cam 0,36 l/h conform cartii
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 11 ani |
|