CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandra dan
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
28 - 66 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Ajutor activare generator aer cald Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Asa dupa cum spune si titlul va rog ajutati-ma sa pun in functiune un generator de aer cald ce functioneaza cu benzina. Este intr-o stare foarte buna dar nu stiu sa fac legaturile electrice (relee, comutatoare etc) si sa leg conducta de benzina. Poate ca cineva din colegi are cartea tehnica de la tipul acesta de generator care are ca provenienta fosta DDR . Multumesc, atasez poze .

ajutor activare generator aer cald asa dupa cum spune titlul rog ajutati-ma pun functiune generator

39.9KB


pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Poza nr. 2

ajutor activare generator aer cald poza nr.

32.1KB


pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Poza nr. 3

ajutor activare generator aer cald poza nr.

34.6KB


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
S-ar putea sa provina de pe un Barkas sau Robur.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Poti incerca la un service pt. incalzitoare auxiliare sau chiar pt. camioane care repara Webasto sau Eberspacher. Intreaba soferii de microbuze,autobuze, camioane din zona pe unde le repara.

_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Da, e de Barkas, cum am presupus, dar nu am reusit sa gasesc documentatie.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
E de Barkas.

Functioneaza super bine. Asa ceva era de vanzare la magazinul de piese de trabant de pe fainari.

Uite schema :




schema originala:


Ps. daca nu te descurci, da-mi de veste. Am pus 2 obiecte asemanatoare in functiune.
ps2. Da-i un mesaj userului draku, de aici de forum, sa iti trimita schema de la siroco-ul dansului.

Modificat de autom (acum 11 ani)


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
cum zice si colegul @autom, e de la un Barkas
functioneaza foarte bine, cand functioneaza
cand nu, o sa te cam chinuiasca....
da-mi o adresa de mail pe privat ca iti trimit toata documentatia
ca sa-l faci sa functioneze ca la carte, o sa mai ai nevoie de un comutator 2x3 pozitii si un bec de 24 de volti
daca vrei mai simplu, un intreupator si un releu e suficient

Modificat de draku (acum 11 ani)


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Functioneaza telepatia        

Traducere:

-S: Schutszchalter = intrerupator general de protectie
-BS: Betriebsschalter = comutator de functionare (cu trei pozitii)
-L: Lampe = bec-indicator de functionare
-SI: Schmelzsicherung = siguranta fuzibila
-P: Benzinpumpe = pompa benzina
-MS: Microschalter = comutator tip micro-switch
-R: Gluhkerzenvorwiderstand = rezistenta pentru bujie (converteste curentul pentru bujie, care functioneaza la 6v)
-G: Gluhkerze = bujie incandescenta
-M: Geblasemotor = motor-ventilator
-K: Klemmleiste = conector cabluri

Modificat de autom (acum 11 ani)


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Va multumesc pentru ajutor. Daca nu ma descurc revin cu rugamintea de precizari.Toate cele bune

pus acum 11 ani
   
scaniaxxs
Membru Activ

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
Salut.Am si eu un astfel de sirocco pe benzina . A functionat impecabil dar acum am probleme cu pompa de benzina,daca cumva ma puteti ajuta in procurarea unei astfel de pompa v-as ramine vesnic indatorat. Sirocco-ul trebuie sa aiba un steker care vine inpriza atasata pe el, pe care il poti procura de pe la armata .Au fost dotate majoritatea  TV-urilor autostatii.

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
dar ce problema are pompa?

_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
scaniaxxs
Membru Activ

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
Salut.Agregatul meu a fost nou,prelevat de pe un TV militar dar din cauza nefunctionarii pompa de benzina se blocheaza iar la pornire trebuie ciocanita.Am desfacut-o, am curatat-o dar rezultatele nu au fost cele scontate asa ca am decis sa o repar militareste prin inlocuire.Daca ai cumva idee ce trebuie sa incerc te rog sa scrii pe forum pentru ca sigur mai sunt si alti colegi interesati.

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
in primul rand, curata contactul din spate (sunt 2 pastile ca la platina) cu un smirghel fin. incearca sa nu deformezi lamelele contactelor si arcurile de pe acolo. e important sa ramana calibrate
verifica supapele din corp sa nu fie blocate (inchise sau deschise)
daca nu merge nici asa, umbla un pic la reglaj:
demontezi corpul pompei pana la membrana si apoi o rasucesti spre dreapta (membrana) cu tot cu ax (incerci din aproape in aproape cate o gaura mai la dreapta).  insurubezi practic axul in piulita M4 care se afla in partea cu contactul. teoretic reglajul se face prin spate, pe la contact, dar am impresia ca trebuie sa demontezi cate ceva pe acolo si e mai comod pe la membrana
dupa ce muti membrana, monteaza la loc corpul pompei cu cele 6 suruburi de prindere si vezi daca merge, ca altfel te poti insela
succes!

PS
s-ar putea sa fie nevoie sa rasucesti membrana spre stanga (sa o desurubezi), desi nu cred.
in tot cazul, te orientezi la fata locului

PS1
verifica sa nu fie problema in alta parte, la releul pompei sau la comutatorul ala cu 2 pozitii.

Modificat de draku (acum 11 ani)


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Adica alimenteaza DIRECT pompa de benzina.

Daca tot nu merge, cauta una moto.


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 11 ani
   
scaniaxxs
Membru Activ

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
Multumesc pentru ajutor.De desfacut am mai desfacut-o dar nu am stiut de reglaj.Miine cind v-oi ajunge la tara am sa incerc si aceasta varianta.Ce fel de pompa moto se potriveste[12v] .

pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Am mai facut rost si de restul elementelor necesare, respectiv panoul de comanda si priza multipla. Analizand firele din priza multipla si panou constat ca ele se pot uni pe culori. Daca dupa legarea firelor alimentez panoul cu curent electric (+) si generatorul de aer cald cu o masa de la baterie (-) inseamna ca pot sa dau drumul la instalatie ???
In schemele electrice puse la dispozitie de "Autom" si "draku" (ambilor le multumesc din nou foarte mult) mai exista niste relee. Acestea trebuie intercalate in circuit ???
Si o noua intrebare : Care este secventa corecta de pornire ????
A, si sa nu uit : trebuie realizata si montata o toba de esapament sau doar o teava pana afara din garaj ?????

ajutor activare generator aer cald mai facut rost restul necesare, respectiv panoul comanda priza

28KB


pus acum 11 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Asta cu segventa, draku ti-o zice. Eu la Sirok-ul lui Amb i-am facut logica dupa capul meu, cu fire si comutatoare ( bine, el si-a pus sau isi pune comutatoarele lui).

Releu ai pentru bujie si pentru pompa de banzina.

Si da, merge de moto cu impusuri la 12 V.


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
se pare ca incalzitorul pe care il ai este un model mai vechi cu 2 butoane la incalzire si unul la ventilatie (agregatul poate fi folosit si ca un simplu ventilator), fara relee in schema (cea din manualul scanat pe care ti l-am trimis, tip 231)
cel pe care il am eu are un singur buton comutator, pe mijloc pozitia "oprit", intr-o parte "ventilatie" (luften - functioneaza doar turbina), iar in cealalta "incalzire" (heizen)
probabil ca simplificarea comenzilor a condus la introducerea releelor (tip relee de far) in schema
practic avem urmatoarea secventa de functionare:
la pornire: butonul de pornire pe on ->porneste turbina, pompa si bujia-> se aprinde flacara (se aude in interior)->corpul interior al arzatorului se dilata actionand microcontactul care scoate din functiune bujia->flacara se autosustine pana la secventa de oprire
la oprire:se pune butonul in pozitia off->se intrerupe alimentarea pompei->arde pana se termina benzina din circuit-> turbina continua sa mearga pana se raceste corpul interior al arzatorului care, contractandu-se, aduce microcontactul pe pozitia initiala, pregatind agregatul pentru o noua secventa de pornire (cand va fi cazul)

s-ar putea ca cele 2 butoane sa fie unul de pornire si unul de oprire a incalzirii, nu am studiat schema asta, eu avand celalalt model, cu relee

nu ii trebuie o toba, decat o teava pentru evacuarea gazelor

PS
se poate folosi o pompa electrica de motocicleta (model mai vechi, cu carburator), care are exact acelasi principiu de functionare ca aceasta (membrana, electromagnet si contact electric in spate).

Modificat de draku (acum 11 ani)


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Am si eu unul procurat cu ajutorul colegului autom Intr-adevar cind reusesc sa-l pornesc baga o caldura extraordinara. Din pacate al meu porneste greu ,cred ca din cauza bujiei care nu este cea originala , ci una adaptata, de autobuz, dar care sigur are alti parametri de functionare. Daca unul din colegi are cumva o bujie  in plus, si de dat as fi recunoscator.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Din cele spuse de colegul "draku" inteleg ca fac legaturile intre firele de la panou si de la stecher , alimentez cu curent si incerc o pornire.
Mai am o intrebare (scuze daca raspunsul era in studierea mai temeinica a documentatiei) in partea de jos a corpului generatorului, cam pe acelasi aliniament cu esapamentul, mai este o gaura. Ce este ??


pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
este admisia aerului pentru ardere
fluxul de aer incalzit nu se intersecteaza cu cel pentru ardere, sunt complet separate
aerul pentru incalzire intra/iese pe la capetele agregatului, cu ajutorul turbinei mari
aerul pentru ardere intra/iese prin partea de jos (orificiul mic si esapamentul)
daca ai sa te uiti cu atentie pe "gaura" mica, ai sa observi inauntru o turbina mai mica
ambele turbine sunt pe axul aceluiasi motor


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
scaniaxxs
Membru Activ

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
Salut.Multumesc mult pentru indicatia de a regla membrana,dupa mai multe incercari care au durat 2ore am reusit un reglaj impecabil.Sirocco-ul functioneaza ireprosabil.Ramin dator cu o bere MARE.

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
bravos!
ma bucur ca ai reusit sa o faci sa mearga
daca ai sti cat m-a chinuit si pe mine pana am ajuns la concluzia asta.....


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
........                

Modificat de autom (acum 11 ani)


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Dupa ce am demontat toate piesele in care statuse benzina timp de 30 si ceva de ani (rezervor, pompa de benzina, jicloare) si le-am curatat, am urmat indicatiile primite (multumesc inca o data pentru schemele instalatiei) reusind sa pornesc generatorul.
A functionat foarte bine timp de 1/2 ore si apoi s-a oprit din a genera aer cald.
S-a auzit cum nu se mai produce arderea in interior, desi pompa de benzina se mai auzea functionand.
Am crezut ca nu mai are benzina dar capatul tevii din rezervor era sub nivelul benzinei. Cu toate ca pompa mergea nu mai tragea benzina.
Am lasat instalatia in pace pana azi cand am incercat din nou o pornire. A pornit foarte bine si a mers la fel, pret de vreo 20 minute si din nou s-a oprit arderea deoarece nu mai avea benzina. Pompa s-a mai auzit o vreme apoi nu a mai mers iar furtunul "tur" de benzina era gol. Iarasi am verificat nivelul benzinei si era suficient.
Sincer nu mai stiu unde sa caut.
Rog ca daca ati avut probleme de natura asta sa-mi spuneti si mie unde sa imi indrept atentia.
Multumesc.


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

mhoria a scris:


Sincer nu mai stiu unde sa caut.
.

Cauta murdarie, ca se infunda sorbul pe care aspira benzina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
pompa de benzina are un filtru in interior, dar e destul de grosier

s-ar putea sa se faca vacuum in rezervor daca gaura aia din capac e obturata
incearca si curata pe acolo


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Am gasit cauza opririi generatorului. Spre rusinea mea desi am cautat in toate "gaurile" instalatia de alimentare, pompa, sorbul etc. etc. am pierdut din vedere un amanunt esential. Bateria de acumulatori care alimenteaza instalatia nu se reancarca singura ci trebuie incarcata de la redresor. De indata ce am incarcat bateria instalatia merge foarte bine.
Oricum, multumesc colegilor si "Toate cele bune".


pus acum 11 ani
   
cristi2011
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 266
SALUT cit consuma un sirocol pe benzina

pus acum 11 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
depinde de agregat
cel de barkas are cam 3,5 kw si consuma cam 0,6 l/h
cel de trabant are cam 2 kw si consuma cam 0,36 l/h
conform cartii


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la