cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Mie de aia imi plac Renaulturile, pentru ca e singurul constructor francez, care a facut masini logic gandite.
Citroenul, totdeauna a ales solutiile ultraavantgardiste, care au complicat intr-un mod absolut inutil toate constructiile lor. Iar masinile lor au devenit complicate, scumpe la intretinere si greu de reparat, lucru pentru care au pierdut inutil, foarte multi clienti. Singura exceptie ar fi 2CV-ul si derivatele sale.
Peugeotul in schimb a avut o orientare ultraconsevatoare, cu solutii tehnice din epoca de piatra. Masinile Peugeot fabrcate pana prin anii ’70 sunt atat de conservator gandite, incat au devenit niste relicve tehnice, inca de cand au parasit linia de montaj. Peugeoturile vechi sunt de-a dreptul enervant de conservatoare.
Iar cand Peugeotul a cumparat Citroenul prin 1975, atunci ultraavantgardismul de la Citroen s-o amestecat cu ultraconservatorismul de la Peugeot, iar rezultatul fiind niste masini avantgardisto-conservatoare fara nici o personalitate. Atat Peugeot-urile, cat si Citroenurile din anii ’80 sunt lipsite de personalitate.
Renaultul in schimb a ales calea de mijloc. A aplicat in mod continuu tot felul de inovatii (R4 –primul break mic, R16-primul hatscback cu 5 usi, etc), dar a si evitat cu desavarsire solutiile, care ar fi complicat inutil masinile lor. E adevarat ca sunt si exceptii nefericite cand si ei s-au dat cu capul de perete cu R14, R25 si cu Espace, care erau cat pe ce sa le bage in faliment, dar in general, renaulturile, sunt masini logic facute, relativ ieftine de intretinut si usor de reparat.
La Renault s-au pastrat partile bune si reusite din vechile modele si au fost refolosite partial la modelele mai noi, dar au fost dezvoltate si modernizate in contuu. Din acest motiv Renaultul, a fost si este cea mai indragita marca frantuzeasca, pentru ca ei sunt singurii producatori francezi, care fac masini gandite logic si fara solutii tehnice inutile. |
Asta este punctul táu de vedere, eu vád altfel lucrurile .Dacá Citroenul nu fácea atátea inovatii,"inutile " (fráne cu discuri, suspensie hidropneumaticá, motor flotant, electromotor,tractiune pe fatá, atát la autoturisme (Traction Avant ) cát si la autoutilitare (HY ) care nicidecum nu sunt "lucruri complicate si inutile dupá párerea mea " si scumpe la intretinere cum spui tu, (si pe care mult mai tárziu au avut curajul sá-l utilizeze alte firme printre care si renault , ar fii pierdut foarte mult tehnica constructoare auto. Suspensia hidropneumaticá formidabilá, prezentatá in 1955 la DS (experimentatá pe Traction Avant punte spate ) la inceputul anilor 50 a oferit un confort de inegalat ptr aceste masini, si sá nu uitám cá in 1955 in prima zi de prezentare a Cittroenului DS au sosit 12 mii inscrieri ptr masiná, ceea ce a fost un record , pe care nci o altá firmá nu a visat-o mácar. Cei care sustin cá aceste dotári tehnice sunt fárá de folos si aiurea vorbesc din lipsá de cunostinte, si de experientá . Cei care n-au vázut si inteles niciodatá modul de functionare al unei instalatii hidropneumatice (si eu am gándit la fel páná ce n-am cunoscut-o ) tráiesc cu iluzii de genul celor pe care le-ai scris si tu. Dacá vii pe la mine am sá-ti demonstrez pe viu ceea ce spun si-ti vei da seama cá nu vorbesc in vánt. Nu vreau sá-ti stric topicul, insá nu m-am putut atine sá nu-ti ráspund vázánd ce ai scris despre Citroen.Cu privire la afirmatia "greu de reparat " de asemenea trebuie sá te contrazic, fiindcá asta o spun mecanicii (unii si pe la noi ) care in general pe lángá cá sunt habarnisti, nu au nici scule ptr a lucra la aceste masini . La ei cunostintele limitate + lipsa de scule = fabricant prost ! Sá fim seriosi ! Iar in legáturá cu afirmatia conform cáreia Renaultul este cea mai indrágitá marcá in Franta, nu am fácut o evaluare,(probabil tu ai vázut asa ceva ) dar n-am vázut nicáieri intálnire mondialá Renault cu 4-6 mii de masini partcipante ca si in cazul 2 CV-urilor, care se organizeazá tot la 2 ani, sau iti sugerez sá vezi pe google intálnirile ICCR mondiale Citroen unde sunt mai putine masini insá tot niste legende inegalabile . Deltfel dupá cásátoruia fortatá Peugeot-Citroen din 1974, dupá cum se stie, inginerii marcanti, avantgardisti de la Citroen au fost pusi pe lopatá de cátre noua conducere Cu privire la Renaultul 4 "inspirat " de pe 2 CV, dupá cum ti-am mai spus si mie imi place mult masinuta, intr-o vreme má gándeam chiar sá-mi cumpár una, insá ratiunea, conditiile financiare si locul limitat din halá m-au pus pe gánduri , de aceea am renuntat la ea. Má mirá si faptul cá dupá ce ai avut ocazia si ai condus 2 CV-ul la mine vara trecutá ai fost entuziast si ai fácut afirmatia cá este incredibil cum se comportá suspensia si in general masina, pe teren greu ......dar má rog, esti un om independent, adult, si inginer, care stie mai bine decát mine sá-si formulze o párere tehnicá.
Modificat de cv2adi (acum 11 ani)
|
|