CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Dulci-k
Femeie
21 ani
Giurgiu
cauta Barbat
22 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Din lumea larga / Articol din presa despre Dacia Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
ISTORIA DACIEI. De la MAȘINA care costa cât un APARTAMENT până la LĂSTUNUL în care încăpeau 3 OAMENI și 2 SIFOANE. Tu ce amintiri ai cu DACIA?
Autor:  Adi Dobre
În 2013, producătorul autohton de automobile va sărbători 45 de ani de la ieşirea pe poartă a primei maşini. EVZ vă prezintă evoluţia în timp a Daciei.
Dacia Logan 2

Sursa: DACIA 1
În comunism, Dacia a fost visul dintotdeauna al românilor. Etichetat drept un obiect de lux de către autorităţile vremii, autoturismul a fost un lucru pe care puţini români şi-l puteau procura.
Preţul era unul prohibitiv. Chiar şi „cu banii jos”, o Dacia putea fi achiziţionată abia după ani buni de aşteptare. Odată cumpărată, românul o boteza şi o primea în rândurile familiei. „Bambina”, „Didina” şi „Roşioara” sunt doar câteva din numele cu care românii îşi alintau „copiii”.
Înainte de 1989, Daciile şi stăpânii lor au suferit împreună, după ce le-au fost raţionalizate alimentele!
Tot împreună s-au adaptat, trecând uneori pe vegetale, respectiv petrosin! Prima Dacie împlineşte la anul 45 de ani.
1968. DACIA 1100
În 1968 a fost fabricată Dacia 1100, care era, de fapt, model Renault 8. Maşina a fost asamblată la Colibaşi din piese exclusiv franţuzeşti, având motorul şi tracţiunea pe spate.
Era începutul „mariajului” dintre Uzinele de Autoturisme Piteşti şi concernul francez Renault, ale căror pirostrii le fuseseră puse, cu doi ani mai devreme, de Nicolae Ceauşescu, preşedintele României, şi generalul Charles de Gaulle, şeful statului francez. Primul exemplar de Dacia 1100 i-a fost făcut cadou lui Ceauşescu, care s-a plimbat cu autoturismul prin fabrică (foto).

1969. DACIA 1300
La un an de la ieşirea primei maşini pe poarta uzinei, în Argeş a început fabricarea modelului care avea să scrie istorie şi să-i devină românului prieten de nădejde. E vorba de celebra Dacia 1300!
Şi acest model era de fapt o copie a unei maşini care era în continuare comercializată de francezi, Renault 12. Dacia 1300 s-a adaptat ca şi românul la condiţiile erei comuniste. Preţul, în jur de 70.000 de lei, era similar cu cel al unui apartament cu două camere. Timp de trei decenii, Daciei 1300 i-au fost aduse puţine îmbunătăţiri!

1980. DACIA 500 LĂSTUN
„Lăstunul” poate candida fără emoţii la titlul de „Cea mai urâtă maşină din istorie”! A fost conceput la Timişoara şi se dorea a fi o maşină de oraş. Avea un motor de 500 de cmc, în doi cilindri, dar, în ciuda acestui fapt, consuma destul de mult. În plus, preţul era unul umilitor, în jur de 40.000 de lei.
Pentru acele vremuri, maşina n-avea prea multe întrebuinţări pentru românul obişnuit să pună „pe maşină” şi peste o tonă de marfă, în „Lăstun” încăpeau cu greu trei oameni slabi şi două sifoane!

1981. DACIA 1310 SPORT
La începutul anilor 80, Dacia a suferit primele „operaţii estetice”: patru faruri, stopuri voluminoase, bordul modernizat. „Iubita” românului a fost însă şi „mutilată”, după ce au fost concepute câteva prototipuri de-a dreptul oribile.
Unele dintre ele nu au ajuns pe piaţă. Modelele „Braşovia”, „Star”, Cabrio” ori „Maxibreak” sunt practic necunoscute românilor, cărora le-a fost vârâtă pe gât Dacia Sport, o variantă în două uşi cu design absurd. „Dacia Sport” a fost, la un moment dat, singura variantă pentru cei care nu mai aveau răbdare să stea la rând pentru Dacia 1300.

1995. DACIA NOVA
Anul 1995 a fost unul istoric pentru Dacia. A fost lansat modelul „Nova”, primul de concepţie românească în totalitate. În afara unor linii ceva mai moderne, „Nova” a adus cu ea moştenirea bătrânei Dacii: ploua în maşină pe la chederul de la parbriz, nu băga mai deloc sau băga prea multă căldură, uşile se închideau cu greutate şi cu zgomot!
Era bună la cărat, capacul de la portbagaj deschizându-se cu tot cu lunetă! Cinci ani mai târziu, după achiziţionarea de către Renault a pachetului majoritar de la Dacia, au apărut modelele: „SuperNova” şi „Solenza”. Ele erau echipate cu motoare şi cutii de viteze produse de noul „stăpân”.

2012. DACIA LOGAN
Modelul Logan a însemnat pentru Dacia despărţirea iremediabilă de trecut. La 14 ani de la Revoluţie, la uzina argeşeană se producea, în sfârşit, un autoturism care ţinea pasul cu timpurile. Protejat şi de stat, Logan-ul a prins la români, iar pe piaţa externă a depăşit orice aşteptări. Raportul calitate - preţ a făcut din noul port-stindard al Daciei un model acceptat inclusiv de pretenţioasa piaţă Occidentală.
După patru decenii şi jumătate, Dacia continuă să se ţină ţanţoş pe şosele. În 2010, la şase ani după ce a fost oprită din fabricaţie, bătrânei Dacia 1300 i „s-a născut” un „nepot” voinic: Duster! Primul SUV din istoria mărcii.



Citiţi mai mult: Istoria Daciei - Auto > EVZ.ro
EVZ.ro


pus acum 12 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Personal, cred ca ziaristul abereaza cu povestile despre Dacia Sport si Lastun

pus acum 12 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 3983
M'da si eu cred ca bate campii.

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322

Elijah a scris:

Personal, cred ca ziaristul abereaza cu povestile despre Dacia Sport si Lastun

Un analfabet, care a scris un articol prin metoda "copy-paste", fara sa faca o documentare minima.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
mr_mishu
Membru Senior

Din: Cluj / Câmpulung Moldovenesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 773
ofticat tare adi dobre ala (care a scris articolul)... probabil si-a luat o rabla din strainezia si acuma ii pute numele Dacia


_______________________________________
arul...
BONDarul

pus acum 12 ani
   
axxro
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1062
Stiu ca sunteti multi dacioti aici, dar ce este asa de acuzat in acest articol?

Dacia nu a facut parte (foarte importanta, de altfel) din viata pre si postdecembrista a romanului? Nu a fost un vis pana la un moment dat?
Despre 1100 si 1300 nu are dreptate (vorbind istoric despre provenienta lor)?
Ce imbunatatiri a primit 1300 in mana romanului timp  de 30 ani? Nu punem scaderea drastica a calitatii.
Lastunul a fost un succes?
Nova de asemenea?
.....cate mai circula acum? (dovada fiabilitatii)
Dacia sport intr-adevar arata mai ciudatel, dar NU absurd. Mie imi place daca e coborata :p


pus acum 12 ani
   
mr_mishu
Membru Senior

Din: Cluj / Câmpulung Moldovenesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 773
Lastunul a fost prima masina proiectata de romani. Este normal sa nu exceleze la toate capitolele, dar uite ca asa rau cum era, rusii l-au copiat.
Ca sa nu mai zic ca in timp s-ar fi putut perfectiona. In ziua de astazi cati oameni nu cauta masini cat mai mici, la care sa fie taxe si consum minim (ex: smart).
Iar in ceea ce priveste dacia sport (al carei masini sunt mare fan) nu cred ca face parte din categoria ”prototipuri oribile”.
Faptul ca in 30 de ani s-a umblat doar pe ici pe colo, fara modele noi, nu cred ca este vina masinii ci a conducerii tarii dar in articol totul se pune intr-o lumina proasta, ca si cum tot ce tine de automobilistica anterevolutionara este de kkt


_______________________________________
arul...
BONDarul

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
Nu cred sa mai existe inca un popor in lume, care sa-si manjeasca propria istorie cu rahat, cum fac mioriticii astia         

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
axxro
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1062
pai ce sa faca? sa ridice in slavi niste semi-esecuri automobilistice?
Aveam oameni ft bine pregatiti in orice domeniu, cat si posibilitati dpdv al resurselor, deci nu prea se justifica finalitatea proiectului Lastunului.

Ar fi bine sa se prezinte mai mult realizarile, decat esecurile. Spre ex, ft de curand am aflat de proiectul Oltcitului 4x4 (mecanica de aro 10 parca), prototip din care s-a inspirat/poate copiat Suzuki Vitara. Si sunt sigur ca sunt si multe altele.


pus acum 12 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2176

axxro a scris:

Stiu ca sunteti multi dacioti aici, dar ce este asa de acuzat in acest articol?

Dacia nu a facut parte (foarte importanta, de altfel) din viata pre si postdecembrista a romanului? Nu a fost un vis pana la un moment dat?
Despre 1100 si 1300 nu are dreptate (vorbind istoric despre provenienta lor)?
Ce imbunatatiri a primit 1300 in mana romanului timp  de 30 ani? Nu punem scaderea drastica a calitatii.
Lastunul a fost un succes?
Nova de asemenea?
.....cate mai circula acum? (dovada fiabilitatii)
Dacia sport intr-adevar arata mai ciudatel, dar NU absurd. Mie imi place daca e coborata :p

In legatura cu 1100 si 1300 totul este adevarat, dar treaba cu Dacia Sport este o aberatie, mai ales ca a fost intai Dacia 1310 si dupa aceea Sportul (si bine-nteles ca nu e cum zice acolo)... Iar referitor la Lastun, are drepate (un unchi de-al meu a avut asa ceva si de fiecare data cand isi aminteste de el, in functie de starea de spirit, il injura sau rade).


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Asa este, au aberat  cu saracul sport, restul e adevarat ! 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
iulian'71
Membru Activ

Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 112
Acest articol stupid pare facut de un tanar de 18 ani antitalent ca aproape toti cei care comenteaza in articolele sportive. Chiar daca dl. Dobre care l-a scris se apropie de 50 de ani nu s-a informat suficient pentru a scrie cele 30 de randuri, de vina o fi studiile facute la Agronomie (probabil la FF) sau vinul din zona natala (Valea Calugareasca). Eu  zic ca e cel mai prost articol din cate am citit despre Dacia, facut in toaleta pe hartie igienica pentru ca sa-si primeasca salariul dl. ziarist sportiv a lui peste.

_______________________________________
Grabestete incet ca tot acolo ajungi.

pus acum 12 ani
   
adifulful
Membru Senior

Din: Satu Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 502
de asta ce ziceti?

_______________________________________
Club "DRUM BUN" Romania

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la