CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Pisii
| Femeie 24 ani Ialomita cauta Barbat 24 - 44 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Salut,
Azi s-a intamplat ceva curios.Am schimbat pe spate cilindrii de frana la bmw-ul 324 d din 86; Am montat si aerisit tot pus la loc ok. Am scos-o in probe de frana pe strada,cateva minute totul a fost,ok, frana bine.
La un moment dat am pus o frana tare sa verific cat de bine tine...frana la blana,a lasat urme,In acel moment s-a oprit motorul.L-am repornit dar porneste greu si nu mai sta la relanti,Scoate mult fum,ca si cum merge fara cateva pistoane.Daca iei piciorul de pe acceleratie moare.De abia am ajuns cu ea in curte...fum mult si tremura.
Inainte de chestia asta, nu avea nici o problema la motor,pornea si merga brici. Nu fierbe apa ,am verificat.
Ce naiba sa fie?...asa brusc? Sa nu mai fie la punct distributia,pompa? Ce va ideei va rog....
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristi2011
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 266
|
|
Filtrul de motorina e curat
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Asta cu filtru trebuie investigata...sa vad de cand nu l-a mai schimbat tata ca el merge cu ea.Zice ca-i curat....are max 10mii km. prin furtunul ala transparent dupa filtru vad ca trece motorina.
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristi2011
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 266
|
|
10 mii mult max 5mii motorina e proasta
|
|
pus acum 11 ani |
|
mhoria
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
|
|
Simptomele prezentate de tine te pot duce cu gandul la o distributie "plecata" de la punct. Cred ca nu ar fi lipsita de interes o verificare a alinierii reperelor de reglaj.
|
|
pus acum 11 ani |
|
bachus_21
Membru Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
|
|
mhoria a scris:
Simptomele prezentate de tine te pot duce cu gandul la o distributie "plecata" de la punct. Cred ca nu ar fi lipsita de interes o verificare a alinierii reperelor de reglaj. |
La asta m-am gandit si eu, dar antrenarea nu e pe lant?
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Ti-a sarit pompa de la punct! ai fortat motorul cand ai pus frana brusc si era in viteza,clasic E diferenta de maxim unul sau 2 dinti la cureaua de distributie,pompa sare cel mai usor la td ,la tds distributia este pe lant
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 11 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
si eu as miza pe curea, merita verificate reperele, in mod normal nu ar trebui sa sara, insa cine stie cat e de veche, intinsa, si cand a fost schimbata ultima data
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Eu as zice altceva! Primeste aer fals pe conducta de la servofrana. Trebuie verificata membrana si supapa bypass de la servofrana. Probabil s-a fisurat membrana din servofrana din cauza apasarii bruste a franei.
Insa, daca acuma scoate fum, si inainte nu scotea, atunci s-ar putea sa fie sarita distributia, dar din cate stiu, ar trebui sa fie pe lant dublu la BMV E30. Ala nu sare asa de usor peste dintii pinioanelor.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Misu de Cluj a scris:
Eu as zice altceva! Primeste aer fals pe conducta de la servofrana. Trebuie verificata membrana si supapa bypass de la servofrana. Probabil s-a fisurat membrana din servofrana din cauza apasarii bruste a franei.
Insa, daca acuma scoate fum, si inainte nu scotea, atunci s-ar putea sa fie sarita distributia, dar din cate stiu, ar trebui sa fie pe lant dublu la BMV E30. Ala nu sare asa de usor peste dintii pinioanelor. |
Misu, 324 este pe curea, atit diesel simplu cit si td. Lantul a aparut la motoarele de 2,5 care nu cred ca s-au pus pe ursulet, ci au aparut abea pe generatia urmatoare - dupa 92, pisicuta, si asa cum spune si colegul mai inainte, pompele aveau un apetit deosebit la sarit dinti la turatii mari si decelerari, mai ales cind era cureaua mai veche si mai slabuta. Acesta fiind primul diesel de la BMW avea, mare minune pt vremea aia, ('84) rosu la 6000rot/min, cind cam toate dieselele contemporane se limitau la maxim 4500, motorul fiind cam fara cuplu la turatii joase si incepind sa traga bine de pe la 3000rot/min, asa ca li se cam dadea forje de le sarea basca...(si pompa)
Modificat de Oldman (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
e sigur pe curea acum aprox maxim 30000 a fost schimbat chitul de distributie da are ceva ani 5-6. Are anii dar nu prea are km, cureaua.
Pompa este mecanica si este antrenata de cureaua de distributie? sau este separata,antrenata de alta curea?
Sunt doua ipoteze bune de lucru.cureaua/pompa si servofrana.
Misu,este vreo modalitate sa vad exact daca este servofrana?adica sa fac un bypass, ceva sa vad ca merge macar rotund si tine relantiul?
Daca a sarit 1-2 dinti cureaua este posibil tehnic sa se strambe supape sau altceva sau doar la rupere curea.
Modificat de g-power (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Daca are pompa de vacuum pentru servofrana exclude problema cu aerul fals. Chiar daca ar lua vacuum din admisie nu vad nici o problema fiind un diesel nu un benzinar.Si eu merg pe verificarea distributiei.
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
g-power a scris:
e sigur pe curea acum aprox maxim 30000 a fost schimbat chitul de distributie da are ceva ani 5-6. Are anii dar nu prea are km, cureaua.
Pompa este mecanica si este antrenata de cureaua de distributie? sau este separata,antrenata de alta curea?
Sunt doua ipoteze bune de lucru.cureaua/pompa si servofrana.
Misu,este vreo modalitate sa vad exact daca este servofrana?adica sa fac un bypass, ceva sa vad ca merge macar rotund si tine relantiul?
Daca a sarit 1-2 dinti cureaua este posibil tehnic sa se strambe supape sau altceva sau doar la rupere curea. |
Cureaua aia de care vorbim este un cauciuc insirat pe o ata care mai si imbatrineste si, chiar daca nu are km, se poate rupe cind ti-e lumea mai draga, din senin... la motorul tau limita maxima(mai depinde si de fabricantul curelei) este cam de 5 ani, acum ca ai spus, pot sa-ti spun ca este URGENT nevoie de o verificare a distributiei, pt ca, pe linga pompa, care intradevar este antrenata de cureaua de distributie, putea sa mai sara si axa cu came, la un dinte - maxim 2 nu se prea intimpla nimic cu supapele, dar nu mai merge cu masina, ca nu e bine sa-ti fortezi norocul de 2 ori...
Modificat de Oldman (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Pompa este pe cureaua de distributie ,cureaua calca pe pompa numai pe 45% din suprafata fuliei,asa ca sare cel mai usor ,asta la motoarele de 115 cp,la tds de 143 cp este pe lant dublu
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
g-power a scris:
Misu,este vreo modalitate sa vad exact daca este servofrana?adica sa fac un bypass, ceva sa vad ca merge macar rotund si tine relantiul? . |
Da jos furtunul, care leaga servofrana de galeria de admisie ( sau de pompa de vacum) si astupa-l.
Nu cred sa fie distributia, ca in momentul,in care bagi o frana asa de brusca, mai intai apesi ambreiajul si apoi frana. Daca a fost debreiata transmisia, nu avea de unde sa primeasca o smucitura asa de puternica, ca sa sara distributia.
Daca nu ai apasat ambreiajul, atunci... vezi distributia schimba cureaua si pune-l din nou pe marcaje, mai mult de 2 ore nu ai ce lucra la ea.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Nu am inteles daca are sau nu pompa vacuum,dar fiind un diesel aspirat clasic fara cip-uri si cipcirip-uri notiunea de aer fals nu isi are locul,poti sa demontezi cu totul si galeria de admisie si servofrana, motorul trebuie sa functioneze tot ''rotund''. Cauta defectul in alta parte si cum spunea cineva mai sus nu-ti forta norocul de doua ori si verifica distributia.
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Ai descoperit pana la urma ceva,cauza problemei ciudate?
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
maine atacam problema...sa vedem...sigur o sa postez ce-am gasit...
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Gata s-a elucidat era sarita cureau cu 2 dinti....a fost pusa la punct si e ok. Beneficiarul (tata)nu a vrut sa o schimbe,....se risca in continuare..
Acum, ca intrebare, daca a sarit o data la frana aia brusca...poate sa mai sara si la urmatoarea...s-a intins oare cureaua sau s-a slabit intinzatorul....cum naiba sar dintii fara sa-i rupa..care e mecanismul?
Asta cu la frana brusca sare cureaua ,asa mai fac ele, mi se pare legenda romaneasca...nu cred ca facea bmw un motor care daca-i dai frana la blana sare cureaua si se opreste
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
|
|
Chiar daca ai descoperit problema, primul pas era logic, verificarea circuitului servofranei, abia apoi punerea la punct. Probabil, masina a fost in viteza, in momentul franarii, de aceea "a sarit" de la punct. Din fericire, de data asta ai scapat. Dar nu mai risca cu cureaua aceea. Cauciucul are nenorocita proprietate de a imbatrani. Off topic: ai gasit vreo Sportiva?
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Tot nu m-a lamuriti. Ce treaba are servofrana ca tot v-a legati de ea cu saritul de la punct? Ce sa verifici la servofrana,ca poti sa o si arunci ca motorul merge tot rotund si fara ea,nu vorbim de motoare pe benzina si de aer fals!!! Daca cureaua era suficient de intinsa ori nu se intampla nimic ori barbierea cativa dinti,fiind intinsa insuficient a putut ''sari''. Chiar daca nu are kilometrii trebuie schimbata,cum spunea si colegul Cristi cauciucul imbatraneste!
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Da,probabil ca nu a fost suficient de intinsa, a sarit si n-a rupt dintii..era probabil larga.Batranul este utilizatorul si oricat i-am explicat tot nu vrea sa o schimbe ,i-a ma zis si mesterica a lui ca este ok cureaua...si o tine asa. I-am zis ca pun eu chitul si tot nu vrea...uf...
Off topic:Cristi, inca n-am gasit nimica....e una frumoasa pe langa mine, merge cu ea saptamanal,neagra ...tot asa clasica netunata, dar tot ii las bilete-n geam si usa si nimic..
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristobob
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
|
|
e foarte bine ca n-o schimba; altfel, din ce ar mai trai (bine) service-urile si magazinele de piese auto?
|
|
pus acum 11 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
|
|
lica_lkw a scris:
Tot nu m-a lamuriti. Ce treaba are servofrana ca tot v-a legati de ea cu saritul de la punct? Ce sa verifici la servofrana,ca poti sa o si arunci ca motorul merge tot rotund si fara ea,nu vorbim de motoare pe benzina si de aer fals!!! Daca cureaua era suficient de intinsa ori nu se intampla nimic ori barbierea cativa dinti,fiind intinsa insuficient a putut ''sari''. Chiar daca nu are kilometrii trebuie schimbata,cum spunea si colegul Cristi cauciucul imbatraneste! |
Problema i-a aparut dupa o franare brusca, de aceea ar fi fost logic sa verifice circuitul dervofranei, mai ales ca nu-i mai "statea" la relanti...... Am avut o speta asemanatoare cu un VW Passat TDI, iarna, la o franare puternica s-a spart membrana servofranei (inghetata in prealabil) si, de asemenea, motorul mergea cu intreruperi, relanti instabil, tendinta de oprire, cu tot cu pompa de vacuum functionala... E drept ca, in acel moment, pedala franei s-a transformat intr-o caramida tare....
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Comparatia cu TDI-ul plin de senzori nu cred ca isi are rostul,in cazul de fata fiind vorba de un motor diesel aspirat din 1986 fara cip si cipcirip. Ma repet puteti da si galeria de admisie jos,mersul rotund al motorului nu va fi afectat. Fiecare poate avea parerea lui,bine ca s-a descoperit defectul
|
|
pus acum 11 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
TDI-ul e alta mancare de peste dupa cum se spunea, dieselurile simple, aspirate, au galeria de admisie simpla, e doar un colector care merge la filtrul de aer, e goala inauntru, in majoritatea cazurilor inauntru nu sunt clapete, sau alte chestii.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 11 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Frana brusca cu masina cuplata in viteza inseamna un soc puternic pentru motor,nu are nici o legatura frana,vorbesc de masini diesel
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 11 ani |
|