CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil bruneta_ta_us
Femeie
25 ani
Giurgiu
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Curatare sistem racire Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Vorbind cu whoratiu la parada din parcul central, am ajuns sa vorbim despre ineficienta sistemului de racire dintr-o cauza necunoscuta, si iata azi gandindu-ma un pic, mi-am amintit de o solutie folosita de mine fara a dezasambla motorul Deci aceeasi probleme aveam si eu, din cauza calcarului depus pe canalele de racire. Calcarul care se depune(din mai multe cauze, printre care si folosirea de apa plata chioara nedemineralizata si alte impuritati) "strica" transferul termic dintre cele doua suprafate de contact (cazul nostru, blocul motorului<->apa din canalele de racire). Cu timpul acest strat devine tot mai gros, astfel ajungandu-se in pragul in care motorul se supraincalzeste in ritm foarte alert pana la blocarea canalelor de racire din blocul motor (unele chiar au diametru mic). Deci acest procedeu nu utilizeaza solutiile anti-calcar (lichidul acela care se toarna in radiator si care dizolva calcarul) ci ceva mult mai neobisnuit Primul pas consta in demontarea radiatorului si a catorva furtune. Dupa aceea se pun dopuri jos la motor si la radiator jos si sus. Eu am folosit dopuri de parafa ramase de la butelii de vin (iata inca un motiv bun de ce sa beti vin       ). Acum urmeaza partea esentiala Se ia otet din magazin (orice otet e bun, eu am luat cel mai ieftin posibil (de la profi parca), si se umple toata instalatia de racire cu otetul acesta (inclusiv radiatorul care e demontat). Se pun dopurile in partea de sus, si se lasa. Eu nu am pornit motorul, ci l-am lasat asa aproximativ o zi jumate. Dupa aceea, cand am scos dopul prima data de la radiator, am fost uimit ce mal, a iesit din el. L-am spalat cu apa sub presiune sa fiu sigur ca a iesit tot din el. In interiorul radiatorului, cuprul stralucea parca cineva i-ar fi dat un polish   A urmat motorul, care la fel a fost drenat in totalitate, si spalat de mai multe ori succesiv cu apa sub presiune. Dupa aceea, am montat totul la loc, si am umplut instalatia de racire, cu lichid antigel. In prealabil am inchis robinetul de la radiatorul de incalzire (acela se infunda foarte usor) si am curatat separat vasul de expansiune
Impresii dupa: Motorul se incalzeste mai greu, nu mi-a fiert niciodata, deci numai plusuri
Sau in caz ca e treaba grava, se poate face operatiunea prezentata in poza de mai jos, binenteles tinand blocul invers 

curatare sistem racire vorbind whoratiu parada din parcul central, ajuns vorbim despre sistemului

56.7KB


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
cristi1100
Membru Activ

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 133
multumi knx de informatia cu otetul
tb sa aplic si eu la dacia mea ca fierbe  rau de tot( .am spalat instalatia cu detartrant dar degeaba sper ca otetul sa aiba efectul scontat


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
La Gaz e plin urat de tot cu piatra de calcar.
Eu ma gandeam ca inainte sa demontez motorul, sa-l umplu ci ceva solutie anti calcar "calgon" sau ceva din astea cu care se curata depunerile de piatra.
Dupa care s-o demontez si sa curat separat unde mai am acces.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
whoratiu
Membru fondator al forumului

Din: Cluj- Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1269
vad ca si tu...on line de sarbatori! Multam de informatie care, acum ca-i spusa, pare simpla si absolut logica. Otetul...e acid, chiar daca in concentratie mica. Probabil ca asta va fi prima solutie care va fi aplicata motorului. In prima faza o sa incerc cu radiatorul care l-am scos de pe M din cauza namolului din interior si din care am scos o tura de lichid cu culoare dubioasa, cu ajutorul unei solutii din comert.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
@KNX: Ce ai pus in motor era Otet alimentar diluat 20%, sau Esenta de otet concentrat din ala tare 99% ?

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Ce am pus eu era otet simplu din magazin, ce se gaseste pe raft, ideal pentru muraturi  ps: nu prea l-am diluat am pus foarte putina apa

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Am sa incerc si eu la 1100 , oricum multumesc pentru idee.

pus acum 15 ani
   
ova772oo7
Membru Senior

Din: MEDIAS
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1375
Din cate stiu aceasta metoda e valabila doar la radiatoarele din cupru, la cele din aluminiu nu e indicat sa se foloseasca otet!

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la