CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: dela_dela 24 ani
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 24 - 48 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
Iar va cer parerea pt o chestie: tractor Massey Ferguson MF 35, 1963, 4 cilindrii motor copie dupa Perkins, injectie directa, pompa de injectie rotativa, bujii incandescente pe fiecare piston, la rece (cum ii acuma), poate porni si fara ele (daca nu sunt legate de ex?) sau nicidecum (trebuie sa tii cateva secunde si apoi numai sa dai la electromotor?)
N-are deci electronica, ii un tractor obisnuit. Ce spuneti ?
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
Poze sa va informati si pt delectare
48.1KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
Inca una. Motorul ii Leyland 23 C. Bujjile sunt in stanga sub injectoare.
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
motanualb
Membru Senior
Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
|
|
Vad ca nimeni nu se inghesuie , Daca bujiile sunt model original sunt cele care se incalzesc destul de greu ( peste 30 de sec ) si daca nu ma insel sunt legate in serie , daca nu merge 1 sau ii intrerupt un fir ,nu merge niciuna ( daca bine imi aduc aminte) Da, se tine pe pozitia inainte de cuplarea electromotorului . Ar trebui sa aiba un releu care cupleaza/decuplzeaza bujiile .
Sper ca cineva mai priceput sa te poate ajta mai mult.
_______________________________________ I don't mind dust , I do mind rust!
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Bujiile la nici un motor nu se leaga in serie,sunt in paralel,daca se arde una raman celelalte in functiune. Cu o bujie pe fiecare cilindru nu cred ca este injectie directa. Dealtfel retin ca am vazut un motor de asta desfacut si chiulasa avea precamere iar pistoanele erau fara camera de ardere in ele. 100% necesita bujii 20-30 secunde! Gasesti si pe Youtube un nene care porneste un MF 35 la rece din vreo trei tentative si de fiecare data tine bujiile
|
|
pus acum 11 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
utos a scris:
Iar va cer parerea pt o chestie: tractor Massey Ferguson MF 35, 1963, 4 cilindrii motor copie dupa Perkins, injectie directa, pompa de injectie rotativa, bujii incandescente pe fiecare piston, la rece (cum ii acuma), poate porni si fara ele (daca nu sunt legate de ex?) sau nicidecum (trebuie sa tii cateva secunde si apoi numai sa dai la electromotor?)
N-are deci electronica, ii un tractor obisnuit. Ce spuneti ? |
Indiferent ca-i tractor sau masina sau orice alt mijloc motorizat , in cazul de fata diesel , are nevoie de compresie buna ca sa poata porni . Si bineinteles la prima pornire si de bujie incandescenta . Asa-i conceput diesel-ul . Asa ca orice mecanic auto trebuie sa stie sa lege niste bujii la un releu . Acuma important in cazul de fata este filetul care trebuie sa fie identic . Acelasi pas , aceeasi grosime a bujiei . Sigur ca si bujiile difera intre ele , chiar daca au filetul identic . Sint bujii alimentate la 12 volti , caz in care se leaga in paralel si daca este arsa una doua sau trei dintre ele tot functioneaza una sau ma rog care nu-s arse . Apoi mai sint bujii care sint la mai putin de 12 volti , de obicei la 4 volti caz in care se leaga in serie si daca una este arsa nu mai functioneaza niciuna . Pentru asta trebuie sa stii niste reguli ale fizicii elementare cum ar fi legarea in serie si legarea in paralel . Odata chestiunile astea stabilite trebuie sa ai un releu de temporizare corespunzator bujiilor . Acel releu are legat in general un beculet care se stinge dupa un anumit timp si corespunde timpului necesar bujiilor ca sa se incalzeasca . Depinde acum si motorul cum este construit cu antecamera sau nu . Daca tii minte la Rabe unii soferi , iarna la pornire mai dadeau cu spray de pornire sau cu o flacara .In fine , aceste lucruri se intimplau daca motorul era foarte uzat , segmentii nu mai asigurau compresia necesara unei porniri usoare . Sigur toate aceste lucruri le stie orice mecanic auto , nu trebuie neaparat sa fie specializat in tractoare . Insa cum au trecut citeva zile de cind ai postat intrebarea , eu cred ca ai rezolvat deja problema pornirii . Succes si sa ne spui si noua ce si cum ai facut !
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
Tractorul nu-i al meu ... eu ma gandeam daca nu merg bujiile sau are probleme de genul, ar merge poate cu lampa de gaz (flacara) pe galeria de admisie. Asa n-ar putea sa porneasca ?
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
lica_lkw a scris:
Bujiile la nici un motor nu se leaga in serie,sunt in paralel,daca se arde una raman celelalte in functiune. Cu o bujie pe fiecare cilindru nu cred ca este injectie directa. Dealtfel retin ca am vazut un motor de asta desfacut si chiulasa avea precamere iar pistoanele erau fara camera de ardere in ele. 100% necesita bujii 20-30 secunde! Gasesti si pe Youtube un nene care porneste un MF 35 la rece din vreo trei tentative si de fiecare data tine bujiile |
S-ar putea sa fie cu antecamera, ca nu-i exact in camera de ardere injectorul (ceva de genul bujia la Dacia 1300), are un fel de canal intre capul de pulverizare al injectoului si camera de ardere (cred ca la aia te referi). Am vazut si toate filmele de pe youtube, trebuie sa vad din nou cum ii injectia directa si cea indirecta (in timp mai uit si eu).
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
La motoarele cu injectie indirecta nu prea ajuta festile,flacari si alte neortodoxe. Bujiile se pot verifica usor si nu cred ca sunt foarte scumpe. Si cum a zis si d-nul Nicu mai sus poti sa le ai pe toate daca nu-i compresia buna cam greu cu pornirea.
|
|
pus acum 11 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Daca are bujie pe fiecare cilindru inseamna ca motorul are antecamera,nu injectie directa,cu flacara nu rezolvi nimic ,la injectia directa e buna flacara Rezolva problema cu bujiile sau porneste-l cu ajutorul unui spray de pornire
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 11 ani |
|
costin20
Membru Senior
Din: vaslui
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 268
|
|
Daca doua bujii nu functioneaza nu porneste nici in ruptul capului, le poti verifica cu ajutorul unui creion de tensiune sau unui bec cu doua fire, pui un capat pe + si celalalt capat in capul bujiei, ( daca bujiile sunt legate pe o punte comuna, atunci aceasta se scoate), cand becul se aprinde bujia e buna, daca nu inseamna ca e dusa. Tot cu ajutorul unui creion de tensiune poti verifica daca iti vine tensiune din instalatie pe puntea de la bujii. Desfaci firul ce alimenteaza puntea, legand de el firul de la bec sau creionul de tensiune, si celalalt la masa (-), dupa care pui contactul, becul trebuie sa functioneze cateva secunde in caz contrar trebuie vericat releul sau alimentarea acestuia.
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
In primul rand va multumesc tuturor ca imi sunteti de ajutor, el zicea ca porneste (cand nu-i zapada) din panta "intr-un metru". Acuma, poate porni asa de usor daca ii lasat din panta ??? si in rest la demaror nicicum ? Poate fi o diferenta asa de mare ?
|
|
pus acum 11 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Da. Eu la Mercedes , cu toate bujiile arse daca-l trag sau il las in panta porneste . Problema este ca daca are compresie , bujii bune (verificate ) si releul este bun , poate fi un fir intrerupt de la contact , cel care duce + -ul pe releul de bujii si mai departe la bujii .
|
|
pus acum 11 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
La motorul meu de pe Aro,motorizare Renault F8Q, daca am o bujie arsa, deja porneste greu, daca am doua bujii arse , nu prea mai porneste deloc la rece. Nu l-am tras niciodata pina acum sa porneasca. La cald porneste fara buji
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 11 ani |
|
savo_stelyca
Membru Senior
Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
|
|
utos a scris:
In primul rand va multumesc tuturor ca imi sunteti de ajutor, el zicea ca porneste (cand nu-i zapada) din panta "intr-un metru". Acuma, poate porni asa de usor daca ii lasat din panta ??? si in rest la demaror nicicum ? Poate fi o diferenta asa de mare ? |
Daca porneste usor tras are uzat capul hidraulic al pompei de injectie si nu e cu anticamera !Altfel nu ar porni usor la vale!Am avut motor de Campulung candva pe o Volga si cand nu ma ajuta bateria il trageam destul pana pornea dar cu baterie pornea la automat imediat!Inclin spre injectie directa........si sincer inca nu am vazut tractor cu motor cu injectie indirecta adica cu anticamera!Din cate stiu eu motoarele cu anticamera fac cuplu sus ,la turatii mari iar la tractoare se cere cuplu jos la turatii mici!
Modificat de savo_stelyca (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Nici eu nu cred pana nu vad,vazusem un motor din asta desfacut dar ca sa fiu sigur ca nu-mi joaca memoria feste uite si o poza la chiulasa de leyland 23c. Si ca sa vezi a dracu tractor mai are si distributie pe lant. Deci nu mai presupuneti este cu antecamera!
50.3KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Si tot chiulasa nespalata.
44.6KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
Si distributia pe lant.
48.1KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
utos
Membru Senior
Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
|
|
Vorbim aceeasi limba lica_lkw. Inseamna ca se confirma ca nu sunt cu injectie directa. Distributia, intr-adevar ii cu lant dublu si asa ii si chiulasa, nu injecteaza diret in capul pistonului. M-am lamurit acum 100%. Se vede ca ai lucrat in domeniu.
|
|
pus acum 11 ani |
|