CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
deiutza20
Femeie
21 ani
Bacau
cauta Barbat
21 - 44 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / reglaj supape Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723
Am reglat supapele la rechin,motor M10,la 0.20mm cu lera,la rece.Le-am reglat la fel,la 0.20,si admisia si evacuarea.Am pus capacul la loc,si am pornit masina,dar de-abia statea la relanti,avea 400-500rpm,si tragea mai bine ca inainte de reglaj,pot sa zic considerabil.Stiu ca daca se strang supapele prea tare scade relantiul,dar asta este o regula?(le-am verificat de 2 ori pe toate,si sunt sigur ca nu le-am strans prea tare) Sau pur si simplu dupa reglaj lor trebuie reglat si carburatorul,chiar daca mergea bine inainte?

Stie cineva de ce o scazut relantiul?


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Daca in manualul de reparatie este trecut 0,2 mm atat la admisie cat si la evacuare, atunci nu vad de ce ar scadea relantiul.
Eu totusi te sfatuiesc ca sa reglezi  diferit supapele de evacuare la 0,25 mm iar cele de admisie la 0,20 mm.
Si verifica, daca nu a cazut vreun furtun de vacum pe la carburator, unde absoarbe aer fals. Ca atunci ar fi explicabila scaderea de turatie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723

Misu de Cluj a scris:

Daca in manualul de reparatie este trecut 0,2 mm atat la admisie cat si la evacuare, atunci nu vad de ce ar scadea relantiul.
Eu totusi te sfatuiesc ca sa reglezi  diferit supapele de evacuare la 0,25 mm iar cele de admisie la 0,20 mm.
Si verifica, daca nu a cazut vreun furtun de vacum pe la carburator, unde absoarbe aer fals. Ca atunci ar fi explicabila scaderea de turatie.



nu este cazut nici un furtun de vacum,dar mai verific inca o data.

mulumesc de raspuns


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu stiu cat este dat in cartea tehnica la BMW, dar in mod logic, supapele de evacuare trebuie sa aibe joc mai mare, ca se dilata mai tare.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723

Misu de Cluj a scris:

Nu stiu cat este dat in cartea tehnica la BMW, dar in mod logic, supapele de evacuare trebuie sa aibe joc mai mare, ca se dilata mai tare.


Pai cartea zice asa:

Check valve clearances and adjust if
necessary during a BMW Inspection every
15000 km (10000 miles) with the
engine stopped and cold - coolant temperature
not more than 35° C
The prescribed valve clearances of 0.15-0.20
mm (0.006 - 0.008 in) for the
BMW 316 and 318 i, or 0.25 mm (0.01
in) for the BMW 320 and 323 i for both
inlet and exhaust valves should be adjusted
with a feeler gauge between the
valve and the rocker, in an order corresponding
to the engine's firing order:1-3-4-2

Eu am invartit motorul dupa fiecare supapa,ca sa reglez urmatoarea..le-am luat pe rand,si nu in ordinea in care se aprind.dar asta nu cred ca ar conta.


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu asa!

Daca ordinea de aprindere este 1-3-4-2

reglezi dupa principiul sipapeide evacuare deschise.

Rotesti in sensul de rotatie pana supapa de aadmisie 1 este complet apasata si deschisa.
Atunci reglezi admisia la 3 si evacuarea la 4

rotesti , pana evacuarea 3 este dechisa
atunci reglezi admisia 4 si evacuarea 2

rotesti , pana evacuarea 4 este deschisa
atunci reglezi admisia 2 si evacuarea 1

rotesti, pana evacuarea 2 este deschisa
atunci reglezi  admisia 1 si evacuarea 3

Si regleaza-le la 0,25, daca asa scrie in carte, ca altfel se vor arde sediile de supape.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723

Misu de Cluj a scris:

Nu asa!

Daca ordinea de aprindere este 1-3-4-2

reglezi dupa principiul sipapeide evacuare deschise.

Rotesti in sensul de rotatie pana supapa de aadmisie 1 este complet apasata si deschisa.
Atunci reglezi admisia la 3 si evacuarea la 4

rotesti , pana evacuarea 3 este dechisa
atunci reglezi admisia 4 si evacuarea 2

rotesti , pana evacuarea 4 este deschisa
atunci reglezi admisia 2 si evacuarea 1

rotesti, pana evacuarea 2 este deschisa
atunci reglezi  admisia 1 si evacuarea 3

Si regleaza-le la 0,25, daca asa scrie in carte, ca altfel se vor arde sediile de supape.



si rezultatul nu este acelasi daca le iau pe rand,atata timp cat punctul acela de pe arborele cu came,care impinge tachetul este la 180 grade de tachet cand reglez?

Oricum,multumesc mult de ajutor,maine desfac iara motorul

Modificat de tomas (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723
Problema nu a avut nimic de a face cu supapele.In acelasi timp am schimbat si garnitura de la valva electromagnetica,si garnitura fiind noua,n-am vrut s-o strang prea tare..rezultand problema cu relantiul.O chestie absolut banala.

Am reglat supapele de 4 ori in total.ultima data dupa cum mi-a zis D-nul Misu,cu exceptia ca la inceput am invartit pana evacuare 1,nu admisia sa fie deschisa de tot.(cred ca era o greseala de tipar)

salutari si multumesc


pus acum 11 ani
   
lica_lkw
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
Asa este a scris Misu din graba supapa de admisie,dar dupa cum ti-ai dat seama trebuia evacuare dupa cum a scris mai sus si asa se numeste si procedeul cu supapa de evacuare maxim deschisa. Trebuie stiuta ordinea de aprindere si este foarte simplu si sigur. Cum faceai tu ,nu se poate aplica daca axul cu came este in bloc si nu se vede.

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

tomas a scris:

Problema nu a avut nimic de a face cu supapele.In acelasi timp am schimbat si garnitura de la valva electromagnetica,si garnitura fiind noua,n-am vrut s-o strang prea tare..rezultand problema cu relantiul.O chestie absolut banala.

Am reglat supapele de 4 ori in total.ultima data dupa cum mi-a zis D-nul Misu,cu exceptia ca la inceput am invartit pana evacuare 1,nu admisia sa fie deschisa de tot.(cred ca era o greseala de tipar)

salutari si multumesc


Da, scuze! Sigur ca evacuarea era. Acuma vad ca am scris prostii!    


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723

lica_lkw a scris:

Asa este a scris Misu din graba supapa de admisie,dar dupa cum ti-ai dat seama trebuia evacuare dupa cum a scris mai sus si asa se numeste si procedeul cu supapa de evacuare maxim deschisa. Trebuie stiuta ordinea de aprindere si este foarte simplu si sigur. Cum faceai tu ,nu se poate aplica daca axul cu came este in bloc si nu se vede.



da,asta stiu,dar la motorul m10 se vede bine axul cu came.si cum este cu procedeul cu supapa de evacuare maxim deschisa mai exact,ca asi vrea s-o si inteleg in cazul in care ordinea de aprindere este alta.
Poate sa-mi explice cineva?


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la