Alex_Bordu
Membru Activ
Din: Craiova
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 182
|
|
donczym a scris:
Alex_Bordu a scris:
Partea electrica este de simca, motorul de crysler, mecanica peugeot si crysler si caroseria de talbot. |
Si in urma cu 7-8 ani piesele de Talbot erau o raritate. Acum, depinde si ce te intereseaza. Multe piese de la partea mecanica ,ma refer la consumabile ,rulmenti, bucse, pivoti, simeringuri, segmenti, cilindri , le gasesti la orice magazin de piese auto mai rasarit, la preturi rezonabile. Totusi iti recomand ca piesele sa fie produse de o firma consacrata. Evita-le pe cat se poate pe cele fabricate in Turcia ! Personal am avut doua Talboturi, unul cu care circulam Model '81 ,iar celalalt ( binenteles ) pentru piese Model '85. Impresia mea despre aceasta masina este pozitiva, cu toate ca am cam avut unele probleme cu ea. Daca ai norocul sa prinzi un exemplar ingrijit, atunci nu ai treaba . Caroseria : Este foarte expusa la coroziune, in special dupa ce s-au efectuat lucrari de tinichigerie ,de catre tot felul de “meseriasi” . Trebuie sa acorzi multa atentie la aripi, praguri, stilpi, lonjeroane. Daca nu ai contraaripi din plastic, fa-ti rost neaparat ! Motorul : Piesa de rezistenta a Talbotului . Este indestructibil. Nu are nimic de-aface cu motorul de Chrysler Horizon , in schimb este aproape identic cu cel de Peugeot 309, difera putin alezajul si prinderea motorului de sasiu. Sound-ul motorului,…ceva de neuitat. Atentie la : Suportul de prindere al motorului de lonjeronul din fata.Materialul este casant si se rupe sau se fisureaza foarte usor in special la modelele mai vechi . Filtrul de ulei, este intr-un loc greu accesibil ,asa ca la schimbul de ulei desfa-l cu grija ,altfel risti sa rupi suportul din aluminiu. Baia de ulei fiind joasa , este foarte expusa la lovituri in cazul drumurilor cu denivelari Carburatorul Solex, este foarte economic Cutia de viteze . De obicei se “duce” inelul sincron de la trapta a 3-a de viteza. Aproape imposibil sa gasesti asa ceva. Cica s-ar potrivi cel de la Fiat Ritmo. Poti schimba cutia de viteze de 4 trepte , cu cea de 5 trepte de la modelele mai noi, doar daca schimbi si planetarele . Comfort, consum, ergonomie, tinuta de drum, suspensie . De nota 10. Puntea fata ,spate. Eiii,dupa mine aici este punctual slab al masinii. Mai exact pivotul de pe puntea fata . Din cauza eforturilor mari care actioneaza in aceasta zona precum si a uzurii, piesa cedeaza prin forfecare . Sentimentul este destul de neplacut cand conduci masina in care se afla toata familia, cu 90 km/h si se rupe pivotul. Masina o ia intr-o directie ,iar etrierul cu roata in cealalta directie . Dupa parerea mea este o problema foarte grava de siguranta. Ca si o recomandare , o data la 10 ani, pivotii trebuie schimbati. La puntea din spate o atentie deosebita trebuie sa acorzi prinderii puntii de sasiu. Daca ai multa rugina s-ar putea ca buloanele de fixare (2x3) sa nu prinda nimic. Caseta de directie. Este cam slaba, trebuie verificata in permanenta. La modelele mai noi avem servodirectie. Alta viata ! Partea electrica. La modelele vechi foarte simpla,fiabila .Nu am avut niciodata probleme . Modelele noi, au computer de bord ,aprindere electronica etc. Nu cunosc daca sant probleme. Am tinut masinile 10 ani ,dupa care le-am vandut unui alt “talbotist”. Dupa trei luni tipul si-a dus toate trei masinile la Remat. A cumparat un Logan in rate. Patru ani mai tarziu, firma de leasing si-a recuperate masina…
|
MUltumesc pentru sfaturi, voi tine cont de ele. Talbotzelul meu cand va fi gata restaurat va arata exact ca din fabrica, fara nici o modificare voi pastra si culoarea originala.
Ai avut Talbot Solara sau Horizont?
_______________________________________ Dacia 1300 - 1979 Dacia 500-Lastun - 1989 Renault 16 - 1967 Talbot Solara - 1981 Carpati Super - 1966
|
|