CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
luiza69
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
27 - 75 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul camionagiului si tractoristului oldtimerist / Universal 651 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
povestea lui incepe prin 89 cand iese pe portile fabricii, ajunge sa serveasca patria la un CAP.
In primi 2 ani cel care a lucrat pe el a reusit sa termine motoru iar in al 3-lea an i-a rupt puntea fata....a fost tras pe dreapta pana in 95 cand il cumpara(era 650 ca nu mai avea puntea fata DT).
La desfacut, motorul era praf, transmisia era impecabila dar aspectul estetic lasa de dorit.
A facut motorul,reglat jocuri in transmisie, spalat si vopsit.
In anul 2000 primeste inapoi tractiunea 4x4.
In anul 2006 motorul este segmentat(segmenti gotze).
In anul 2010 am adaptat o turbosuflanta, credca trebuie sa vorbesc mai mult desprea asta.
Primele diferentepe care le-am sesizat in primele 4 luni:
-sunetul
-motorul indiferent de sarcina nu l-am vazut cu fum negru.
-motorul se incalzea al naibi de tare.
Bineinteels ca din cauza cilindrilor care tot coboara si a turbosuflantei am scimbat cam multe garnituri de chiulasa.
in 2011 am facut directia hidrostatica
In prezent tractorul se prezinta cam asa:
-tot cu turbo pe el(nu am avut alte probleme decat cu incalzirea)
-grupul fata este praf
-trebuie sa ma apuc sa schimb piese in transmisie(numai pinioanele satelite din diferential le-am schimbat, s-au spart in timp ce aram....)
-blocul s-a crepat intre cilindri(credca din cauza temperaturii cilindri sau dilatat si au fortat blocu)
-aspect estetic asa si asa
am sa pun niste poze in ordine cronologica
u_



Modificat de ionutpop1 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
si niste video-uri





motorul cu turbo nemodificat nimic la pompa de injectie







directia hidrosatica






viteza a2 ~2300 rpm
aici se schimba datele problmei(debit de motorina marit, presiune de injectie a injectoarelor marita, elementi de raba in pompa de injectie)



la arat din nou dar aici se vad niste diferente fata de primul video



la carat gunoi, aprox 6~7 tone



si nu se poate fara un video la drum lung

Cam atat despre tractor, va astept cu pareri!

Modificat de ionutpop1 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230
Frumos  colegule   esti  meserias

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
mersi frumos! si tu esti meserias, ifronu ala a prins forma

pus acum 11 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230

ionutpop1 a scris:

povestea lui incepe prin 89 cand iese pe portile fabricii, ajunge sa serveasca patria la un CAP.
In primi 2 ani cel care a lucrat pe el a reusit sa termine motoru iar in al 3-lea an i-a rupt puntea fata....a fost tras pe dreapta pana in 95 cand il cumpara(era 650 ca nu mai avea puntea fata DT).
La desfacut, motorul era praf, transmisia era impecabila dar aspectul estetic lasa de dorit.
A facut motorul,reglat jocuri in transmisie, spalat si vopsit.
In anul 2000 primeste inapoi tractiunea 4x4.
In anul 2006 motorul este segmentat(segmenti gotze).
In anul 2010 am adaptat o turbosuflanta, credca trebuie sa vorbesc mai mult desprea asta.
Primele diferentepe care le-am sesizat in primele 4 luni:
-sunetul
-motorul indiferent de sarcina nu l-am vazut cu fum negru.
-motorul se incalzea al naibi de tare.
Bineinteels ca din cauza cilindrilor care tot coboara si a turbosuflantei am scimbat cam multe garnituri de chiulasa.
in 2011 am facut directia hidrostatica
In prezent tractorul se prezinta cam asa:
-tot cu turbo pe el(nu am avut alte probleme decat cu incalzirea)
-grupul fata este praf
-trebuie sa ma apuc sa schimb piese in transmisie(numai pinioanele satelite din diferential le-am schimbat, s-au spart in timp ce aram....)
-blocul s-a crepat intre cilindri(credca din cauza temperaturii cilindri sau dilatat si au fortat blocu)
-aspect estetic asa si asa
am sa pun niste poze in ordine cronologica
u_

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_6d04287 ... 7d0492.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_50919f0 ... f7e5cb.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_1baf903 ... abd636.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_ad3b842 ... 783371.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_2623450 ... a878bb.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_d69a785 ... d61999.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_446476f ... 766fea.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_d280eac ... a50370.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_ef6c21b ... ff6406.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_a1da22b ... 22c633.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_91477c8 ... 85f09c.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_b7062cd ... 8846cf.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_e02f7f4 ... d24097.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_6e39995 ... ba3e4e.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_c0f6994 ... 2a95b5.jpg




Reteritor  la  incalzire  ce  paleta  ai  folosit  originalul  sau  cea din plastic  ?


pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
am folosit ventilator de plastic dar iti dai seama ca gazele ce ies incalzesc din turbosuflanta incalzesc uleiul + creste compresia + regim de turatii mari 2000rpm => multa caldura acum am de gand sa fac ceva modificari (intercooler, adaptare punti de 1010 pe fata, capac de distributie cu pompe hidraulice in fata)

universal 651 folosit ventilator plastic dar iti dai seama gazele ies incalzesc din incalzesc uleiul

50.9KB

Modificat de ionutpop1 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230

ionutpop1 a scris:

am folosit ventilator de plastic dar iti dai seama ca gazele ce ies incalzesc din turbosuflanta incalzesc uleiul + creste compresia + regim de turatii mari 2000rpm => multa caldura acum am de gand sa fac ceva modificari (intercooler, adaptare punte de 1010 pe fata, capac de distributie cu pompe hidraulice in fata)

Ce   fel  de  turbo  folosesti  despre  ce  masina sau  utilaj  e ?


pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Turbosuflanta este garret si este data jos de pe un motor de 2000 cm3, de la fier vechi am luat-o.

pus acum 11 ani
   
utos
Membru Senior

Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
Omule eu nu te contrazic cu nimic, dar aproape in toate cazurile (sa nu zic in toate) ceea ce ii adaptat/modificat de proprietar NU merge. Degeaba incerci sa-i pui turbo si ce stiu eu ce, ca sansele sa NU mearga is mai mari. Uzina are bancuri de proba, teste, etc etc. Nu vreau s-o iei in nume de rau, dar cam asta-i adevarul ... am cvitit numai cate probleme ai avut. Pe moment trage/merge mai bine, dar in timp uite ca se duc piesele de un capat. Eu sincer nu cred in modificarile astea, practic vorbind, n-ai cum sa stii ce forte se amplifica in motor sau altundeva, n-ai bancuri de proba ... ii prea mult de discutat aici. Repet inca odata, sper sa nu mi-o iei in nume de rau, mi de piesele care se duc.

Chestia cu incalzitul uleiului ii clara: uleiul la temperaturi mai mari decat cele normale (pt care a fost conceput) isi pierde din proprietati (ungere, incalzire) se oxideaza si practic nu mai ii ulei propriu-zis, iti dai seama la ce suprasarcini au fost piesele.


pus acum 11 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 57
in legatura cu incalzirea ar trebui sati pui si un intercooler si un radiator de ulei mai modern fata de cel original ceva cu mai multi elementi si nu cred ca o sa mai ai probleme cu incalzirea

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
stiu ce vrei sa zici dar nu stiu ce vezi asa rau un modificari si adaptari
in primul rand vorbim de directie merge impecabil si n-am probleme ba chiar am rezolvat una....cand cobor pante cu inclinatie mare nu mai raman fara directie.
acum treaba cu turbo....efortul sustinut de cuzineti la motoarele turbo este mai mic decat cel al aspirantelor, nu am avut probleme cu internele motorului, ca am schimbat eu 8 garnituri de chiulasa in 3 ani ii alta treaba..
zic asa:
cu turbo avem putere dubla dar efortul maxim sustinut de componente creste doar cu 10%. Pentru ca nu conteaza efortul maxim ci efortul mediu/cursa pistonului. Cum turbo intinde efortul pe o durata mai mare a rotatiei, rezulta ca eforturile maxime necesare sunt mai mici.
Altfel spus, motorul aspirat impinge tractorul in impulsuri scurte, motorul turbat impinge tractorul cu impulsuri mai lungi. De aici rezulta cea mai mare parte a castigului de putere, nu din forta pe care o suporta internele motorului.
presiunea la 90grade (acolo unde toata forta de apasare se transforma in cuplu util, nu se pierde mai nimic prin bataie asupra vibrochenului) e de 3-4 ori mai mare la turbo. Ciudata treaba, as fi crezut ca aspiratele sunt facute in asa fel incat sa dea totul la 90 grade, nu inainte.

Inainte de toate:
Daca nu intelegi de ce zic ca la 90 grade e cel mai eficient sa aplici forta, gandeste-te la bicicleta: cel mai eficient e sa impingi in pededala cand bratul pedalei e la 90 grade. Cu cat pedala e mai sus sau mai jos de pozitia 90 grade, cu atat mai mult impingi degeaba, greutatea ta se lasa pe axul angrenajului in loc sa se transmita in lant catre roata.


impuls scurt: stai pe sa si te ridici de pe ea ca sa te lasi cu toata greutatea pe pedala doar o clipa, cand pedala e undeva spre 90 grade (cu toate ca in graficul ala treaba se intampla pe la 30 grade, deci si mai ineficient). In rest stai in sa.
Impuls lung: stai in sa cat timp pedala urca, apoi te lasi pepedala pe toata cursa ei de coborare.

Care mod da viteza mai mare biclei? Observi ca "internele" biclei nu au suportat efort mai mare, maximul a fost in ambele cazuri egal cu greutatea ta pe care o lasi pe pedala.

acum cu piesele....din 89 pana in 2011 nu am bagat piese in transmisie doar reglaje.. acum isi cere si el drepturile. nu se va inventa tractorul/masina/utilajul/etc care sa nu se strice!!

piesele de pe fata..grupul de pe fata este slab si subdimensionat pentru acest tractor, planetara s-a rupt in conditii extreme de arat(momente cand eram suspendat de spate si toate greutatea tractorului pe puntea fata)

de cand am pus turbo am folosit ulei sae10w40 certificat api /cf etc special pentru motoare turbo.

 
eu unul sunt multumit de el, stiu de ce sunt in stare si stiu ce modificare ii buna si care nu

Modificat de ionutpop1 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
utos
Membru Senior

Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689
Tu vad ca stii despre ce vorbesti, dar is multi care habar n-au. Se vede ca ai studiat problema.

Eu cea mai mare incredere o am in specificatiile uzinei, la romanesti se poate sa fie probleme de subdimensionare, in schimb la firme de renume nu (Mercedes, MF, Fendt, etc).


pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
S-au fabricat U650 dtc u700 dtc ,u750 dtc, u800 dt, 860 dtc toate acestea  aveau punte de 1010 si diferea numai puterea motorului. ce sa zic? cele mai robuste tractoare romanesti facute vreodata, s-au fabricat putine motiv pentru care sunt rare si nu prea se stie de ele.


daca ma ajuta bunul dumnezeu o sa ii pun si eu punte de 1010.
punte



universal 651 s-au fabricat u650 dtc u700 dtc ,u750 dtc, u800 dt, 860 dtc toate aveau punte 1010

38.1KB


pus acum 11 ani
   
Fanseb
Membru nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 46
Frumos tractor ,dar mai stralucita mintea .Incearca sau macar gandeste-te la un motor de saviem.Mai ales ca ai 4*4,ar merge de rupe.    

pus acum 11 ani
   
savo_stelyca
Membru Senior

Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488

Fanseb a scris:

Frumos tractor ,dar mai stralucita mintea .Incearca sau macar gandeste-te la un motor de saviem.Mai ales ca ai 4*4,ar merge de rupe.    

I-am zis si eu de multe ori treaba asta!Cu motorul de Saviem!Dar se incapataneaza cu modificatul la motorul clasic de 650!Barem la Saviem este totul standard.........nu s-ar mai chinui sa urce in putere motorul de 650.


pus acum 11 ani
   
aaadany
Membru nou

Din: Timis
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 31
interesant proiectul tau,sa te ajute Dumnezeu pana la sfarsit,si sa puni mai multe poze cu puntea de 1010

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
multumesc tuturor pentru incurajari si sustinere!
raman la motorul D110 la care o sa ii pun un capac de distributie de u800.
puntea de 1010 inca nu am achizitionat-o dar urmeaza, o sa pun poze la momentul respectiv
numai bine!


pus acum 11 ani
   
ionutfoica93
Membru nou

Din: Com.Brezoaele.Jud.Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
fiecare cu ambitia lui....bravo!! tot de om ii facut deci daca faci modificarile cum trebuie...va merge

pus acum 11 ani
   
vasi97
Membru nou

Din: Bistrita-Nasaud
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 46
Frumos tractor, se vede ca esti meserias si iti merge mintea. Chiar sunt curios sa vad cum va decurge adaptarea la DTC si cum se va comporta in sarcina. Bafta!

Modificat de vasi97 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
recomand debit mai mare , cat sa scoata fum ( sa fii sigur ca are suficienta motorina )
incearca sa il faci sa mearga bine la 1700-1800 , la turatie mai mare il fortezi degeaba pentru ca depaseste pareametrii motorului , si pierzi putere . Compresorul turbinei mai mare , ar rezolva problema cu turatia .

Principala problema a motoarelor aspirate cu turbo este dificultatea de a evacua gazele arse din cilindru fapt care se datoreaza arhitecturii camerei de ardere si al axului cu came cu profl nesuprapus .

in concluzie gaze arse ( fierbinti) ramase in cilindru....camasa calda , motor cald . Nu are mare legatura cu uleiul , nici cu intercoolerul.


P.S. motorina prin vaporizare raceste camera de ardere , implicit camasa , deci motor mai rece . Din cauza asta se recomanda debit mare .
     


Am vazut ca mai sus ziceai ceva de efort mai scazut asupra internelor , tin sa te CONTRAZIC total .
Nu uita ca arderea este data instantaneu (cateva milisecunde ) tu cu turbo doar modifici cantitatea de aer si combustibil din interiorul camerei de ardere , deci implicit faci un motor mic sa se comporte ca unul mare la anumite turatii .

In mare un motor turbo este supus la forte de peste 60% mai mari decat un tovaras aspirat .

Daca este cineva interesat , de motoare , mai mult decat chestiile de pe net , pot posta un curs de al meu de semestrul acesta care se refera exact la generalitati ale motoarelor MAS,MAC natural sau supraalimentate .

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
lica_lkw
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
Subscriu si eu la problema cu solicitarile internelor ,la turbo este mai mare!

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Aici povestea este foatre lunga , si explicatia data cu bicicleta este prea sumara ca sa explice ceva .
Energia potentiala  este data de aprinderea instantane , care dealungul destinderii se transforma in energie cinetica  rezultand cuplu .


Arderea are loc la aproape 30 de grade RAC fata de PMI deci deci toata sarcina coboara la sin30de grade prin biela in vibrochen iar rotatia o da doar cos de 30 de grade , rapoarte care se schimba in timpul rotatiei .Dar intre timp energia potentiala se pierde  deci la 90 de grade  , nu mai are nici 50% din energia potentiala initiala .


Supapa de admisie se inchide dupa ce pistonul a ajuns la PMI , iar supapa de evacuare se inchide dupa PME , este vorba de inertia gazelor care se modifica total la aparitia unui obstacol pe evacuare ( turbina ) si unui ajutor pe admisie ( compresorul)

evacuarea se desfasoara in 3 regimuri: fortat 70% , liber15% si inertial 15% , la turbo evacuarea fortata scade aproape de 50% deci iar modificari majore .


Si  multe altele dar nu are rost sa le insir aici ..



Legenda:

RAC :rotatii ale arborelui cotit
PMI  : punct mort interior ( spre chiulasa)
PME : punct mort exterior ( spre arborele cotit )


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
aici deja devine inginerie si ma bucur sa sunt colegi care vin cu pareri
sa lamurim o chestie
"Principala problema a motoarelor aspirate cu turbo este dificultatea de a evacua gazele arse din cilindru fapt care se datoreaza arhitecturii camerei de ardere si al axului cu came cu profl nesuprapus ."
daca am face modificarile necesare(ax cu came, camera de ardere etc) s-ar putea obtine o putere mult mai mare, ideea era ca motorul d110 cu turbo prin modificarea debitului devine mai puternic (nu cu mult) si eficient. intradevar daca vrei rezultate trebuie sa faci niste modificari dar cum am spus devine inginerie....


"Nu are mare legatura cu uleiul , nici cu intercoolerul."
eu zic ca are legatura(sau cel putin influenteaza) deoarece prin turbina ies galeze fierbinti care incalzesc turbina si implicit uleiul care trece prin ea.

"daca este cineva interesat , de motoare , mai mult decat chestiile de pe net , pot posta un curs de al meu de semestrul acesta care se refera exact la generalitati ale motoarelor MAS,MAC natural sau supraalimentate ."
chiar te rog!credca mai am multe de invatat despre motoare si mereu sunt dispus sa invat ceva nou.

vreau un sfat: cineva mi-a spus ca ar trebui modificat avansul(pe motiv ca a vazut intr-o carte 2 motoare aproape identice(unul cu turbo altu fara) si diferea avansul), credeti ca s-ar putea obtine o imbunatatire in cea ce priveste puterea cu modificarea avansului.

Modificat de ionutpop1 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Intradevar uleiul si temperatura aerului din turbina influenteaza dar cu maxim 7,8 %  gandestete ca gazele arse ramase in piston au in jur de 700 800 de grade , pe cand temperatura din admisie si a uleiului cresc cu maxim 50 de grade , deci poate fi neglijata raportandune la incalzirea motorului .
in schimb influenteaza in mod negativ puterea , aer cald densitate mica , mai putine molecule de oxigen ,ardere mai proasta .

Turbocompresorul pe care il folosesti acum este prea mic , pentru a ave si crestere de putere dar si fiabilitate  iti trebuie un k27 , holset h1c in sus  dar si anumite modele garett cu turbina mare .
am sa postez astazi cand ajung acasa cateva modele de tubocompresoare "agricole"sau de turatie si sarcina constanta si niste turbine "auto" sa vezi cam care sunt diferentele .




In legatura cu avansul da te ajuta foarte mult timpi ales la racire combustibilul are mai mult timp sa se vaporizezwee

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Se pot face foarte multe cu motoarele turbo au capacitati nelimitate , spre exemplu eubam un peugeot 405 4x4 cu motor turbo benzina si am ajuns de la 147cp cat avea de de fabrica la peste 250 cp dar nu am luat deloc in calcul problema fiabilitatii , care nu trebuie neglijata in cazul tractoarelor  . Am mai avut de a face cu in saviem turbo ,facut de mine cu turbo k 26 , tragea la arat cat un pronar de 215 cai parca , dar a rezistat doar 62de ore dupa care a topit segmentii si a lipit pistoanele de camasi  asta era acum 4 5 ani cand aveam eram si eu mic acum am am 22de ani   =D

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Cand am pus turbina nu m-am așteptat  nsite rezultate foarte mari,  am luat in calcul temperatura aerului din turbina si am zis ca nu este nevoie de intercooler pentru ca nu am turbina cu geometrie variabila unde temeraturile sunt mult mai mari.

Am ales un turbo mai mic.pentru a fave boost la turatii mici.

Din cate am auzit motorul de saviem nu este prea fiabil si este foarte  pretentios la temperaturi.
Ps eu am 17(sper sa nu fiu luat peste picior) si am boala modificarilor si tuning-ului:d


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Turbina mica da boost mare la motor de 2 litri la 2000 de ture  da tu ai motor de 5 litri ls 2000  de ture deci cantitatea de aer este mai mult decat dubla deci turbina este fortata  ba chiar devine un obstacol pe galeria de evacuare de aceea iti trebuie o turbina mai marr , iar presiunea nu o da dimensiunea ci debitul de combustibil , ce gasesti pe forumuri de tuning sunt tampenii , ei se refera la lag cu cat turbina este mai mare cu atat datorita inertiei turatiile axului cresc mai greu , pe noi la tractoare nu ne intereseaza ca nu schimbam vitezele in brazda ca sa ramana turbina in boost pe perioada schimbrii treptei

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
utos
Membru Senior

Din: Maramures
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 689

majestiqe a scris:

recomand debit mai mare , cat sa scoata fum ( sa fii sigur ca are suficienta motorina )
incearca sa il faci sa mearga bine la 1700-1800 , la turatie mai mare il fortezi degeaba pentru ca depaseste pareametrii motorului , si pierzi putere . Compresorul turbinei mai mare , ar rezolva problema cu turatia .

Principala problema a motoarelor aspirate cu turbo este dificultatea de a evacua gazele arse din cilindru fapt care se datoreaza arhitecturii camerei de ardere si al axului cu came cu profl nesuprapus .

in concluzie gaze arse ( fierbinti) ramase in cilindru....camasa calda , motor cald . Nu are mare legatura cu uleiul , nici cu intercoolerul.


P.S. motorina prin vaporizare raceste camera de ardere , implicit camasa , deci motor mai rece . Din cauza asta se recomanda debit mare .
     


Am vazut ca mai sus ziceai ceva de efort mai scazut asupra internelor , tin sa te CONTRAZIC total .
Nu uita ca arderea este data instantaneu (cateva milisecunde ) tu cu turbo doar modifici cantitatea de aer si combustibil din interiorul camerei de ardere , deci implicit faci un motor mic sa se comporte ca unul mare la anumite turatii .

In mare un motor turbo este supus la forte de peste 60% mai mari decat un tovaras aspirat .

Daca este cineva interesat , de motoare , mai mult decat chestiile de pe net , pot posta un curs de al meu de semestrul acesta care se refera exact la generalitati ale motoarelor MAS,MAC natural sau supraalimentate .



Da eu sunt interesat !


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
link ul promis



semestrul viitor am curs special de tractoare agricole , sa vedem ce o iesi . .
am sa mai postez cand mai am ceva documentatie


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Multumim frumos pentru documentatie!
legat de dimensiunea turbo-lui am gresit eu......vroiam sa zic ca am ales turbo mai mic doar pentru a face presiune incepand de la turatia de 1200 rpm.


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
turbina ar trebui aleasa astfel incat sa produca presiunea maxima  la turatia optima constructiva a tractorului , in cazul de fata la 1800

La mine la iveco  la 2200 acolo functioneaza si turbo , pana aproape de 3200 dupa care nu se mai simpte , nici motorul nu mai trage bine .
Eu  in brazda merg cu el intre 2000  si 2800


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
salutare din nou!
am revenit cu mici achizitii
capac de distributie cu pompe hidraulice in fata
grup pe fata nou(am reparat provizoiu, pana la vara cand o sa ma ocup adaptara puntii de 1010)
punte_



pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
interesant capacul de distributie , dar nu loveste laterala in el ? , este cumva de ifron , sau care este povesatea lui , nu am mai vazut pana acum .

Am si eu cateva intrebari legate de puntea fata de o ai acum , zici ca nu se merita , eu ma gandeam sa ii pun dinasta la al meu .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Trebuie prelungite lonjeroanele cu 10 cm, pe u650 super u 650dt super 650 dtc super u 800 gasesti acest acest capac de distributie.
Pe mine un grup ma tinut 5 ani....se poate adapta punte de 1010 dar trebuie frezata o mica fereastra dedesupt pentru reductor...


pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Cānd ajung acasa am sa pun mai multe poze cu un astfel de tractor...

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
dtc


daca acum ai pe spate 18.4r30 pe fata vei avea 950r24


pus acum 11 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 57
reductorul o fi si el ca cel de dt 1010,s-or mai gasi piese pentru el?

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
reductorul este de u800 si se gasesc piese la brasov

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Nu , reductorul nu este ca cel de dt , ala are doar 2 pinioane si nici un capac de vizitare in spate , plus piunionul de sus este prins in carcasa reductorului, si la 1010 cardanul intra in reductor , nu are ax cu caneluri  , nu cred ca se potriveste , am sa pun poze cu reductor de 1010 joi cand mai ajung acasa .

Totusi , parerea mea este ca u 650 este construit pentru tractiune spate , este construit pentru a se ridica pe 2 roti , deci puntea fata nu prea face nimic , in schimb 1010le daca nu cuplezi fata nu prea faci nimic cu el , il depaseste un 650 la tractiune .


Cand zic tractiune zic remorca , tractat la sufa ,un disc, etc . Dar aici mai depinde si de teren , la mine in zona este foarte uscat .

Gasisem si eu o axa cu tractiune , diania normala , nu de 1010 la vreo 2000 de lei dar am renuntat la idee pentru ca nu cred ca am sa o folosesc .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
Salutare! nu am mai postat de mult si m-am gandit sa va zic ultimele patenii!
dupa 17 in care a fost mereu la datorie motorul a cedat inele ce tin vibrochenul au cazut in baie... fapt ce determinat o miscare a vibrochenului fata-spate distrugand cuzinetul de la palier cel mai apropiat de volanta!



Modificat de ionutpop1 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51




Modificat de ionutpop1 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
ionutpop1
Membru Junior

Din: bistrita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 51
mici upgrade-uri
Cauciucuri mai late 10.5 R20 pe fata si 16.9R34 pe sapte
gf



universal 651 mici mai late 10.5 r20 fata 16.9r34 saptegf

53.2KB

Modificat de ionutpop1 (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la