CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angy_2
Femeie
21 ani
Constanta
cauta Barbat
21 - 63 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Modelism si machetute / Atelierul lui Prognosis Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6 ... 7
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Domule Panait, esti un adevarat vrajitor!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Multumesc! Mai sunt inca destule masini din trecutul romanesc de reprodus, dar bugetul nu ma mai lasa a continua in ritmul obisnuit!

_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Politia reconditionata

Printre primele masinute aparute in comertul socialist de dupa revolutie, au fost si unele chinezarii care ma incantau la acea vreme, nu atat prin fidelitatea reproducerii, cat mai ales prin simpla lor aparitie in peisajul machetistic din Romania. Astfel, de prin Constanta acelor ani, cumparam aceasta masina de politie, cu girofare verzi, din LED-uri, (mare lucru la vremea aceea), care oscilau alternativ la apasarea pe capota, in timp ce o doza piezoelectrica scotea sunetul unei sirene. Timpul a trecut neiertator peste macheata mea. Montajul s-a exfoliat, vopseaua s-a cam ingalbenit iar nichelajele au diparut.

Astazi am decis restaurarea jucariei de care ma leaga amintiri frumoase.  Dupa demontarea si curatarea machetei, am revopsit reperele enumerate. Stopuri, faruri, manere usi, ba chiar am pictat si la interiorul capotei, motorul si cateva accesorii. Stopurile pe spate au primit culori adecvate si am facut rama neagra de cauciuc in jurul lor. Ledurile verzi de pe plafon, crapate de timp, au fost inlocuite cu cu altele noi, rosu/albastru. Oglinzile retrovizoare au primit si ele nichelajul corespunzator si rama de cauciuc negru. In final, batrana masinuta de jucarie si-a recapatat o parte din stralucirea de odinioara!




Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Skoda Fabia de la Kaden

Un coleg de pasiune mi-a trimis aceasta frumoasa Skoda Fabia 2005 de la Kaden, pentru revopsire conform cu cea 1/1 detinuta de dumnealui. Nu m-am putut abtine sa nu-i fac cateva poze. Este lucrata impecabil. Are inclusiv strat de staniol sub stopurile spate si pe geamul oglinzilor. Toate ornamentele bot/spate sunt aplicate, inclusiv sigla Skoda, pentru care ma impacientam gandindu-ma cum o voi salva. Ei bine, e o piesa de plastic aplicata fara pic de superglue.

Foarte interesanta povestea dezmembrarii machetei. Practic la prima observatie, spatele parea prins cu piesa de la numar, iar fata avea un nit cu o ciuperca cat toate zilele. Ceva suspect mi-am spus, mai ales ca stiu ca numai jucarioarele sunt nituite, nu si machetele. Mi s-a intarit convingerea, atunci cand am pus spiral de 1 mm ca sa fac punctarea pe mijlocul nitului pentru a ghida un spiral mai mare, si acesta a alunecat si s-a frant in 2 secude. Atunci am inteles. Nitul era de otel. Noroc cu o mica freza trimisa de Dany, cu care am frezat din greu marginile ciupercii pana am reusit sa scot sasiul extraorinar de bine si de fidel lucrat, si pe care am reusit sa-l pastrez intact. Dupa demontare, am ramas socat. In gaura din fata trona un muc spiralat ciudat, cu serpentina extrem de larga. Cu patentul l-a extras. Era un surub rapid, din otel, cu capul tip nit, fara locas matrice de surubelnita!

Macheta a intrat la borcanul cu nitrodiluant spre indepartea vopeselei originale!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Fortele armate Progosiene la SloboXia Mare

Fortele armate Prognosiene se pregatesc de invazia extraterestra la SloboXia.

Armata e cu noi!

Potrivit Agentiei de presa “MediaVax”, un nor de meteoriti care se apropie de pamant a fost identificat ca fiind in fapt o mare armata celesta alcatuita din nave intersupermacrogalagtice, apartinand unei populatii de origini necunoscute din Galaxia Maro, fiinte care se hranesc cu nitrati si nitriti, si care epuizand toate resursele poluante din galaxia lor, au scanat Calea Laptee si au descoperit ca la SloboXia este ditribuita apa cu nitrati/nitriti la pret de apa potabila. Astfel, bucurosi, ei au hotarat invazia SloboXiei si utilizarea apei locale ca si carburant pentru navetele spatiale din dotare.

Pentru a face fata situatiei de urgenta si pentru a-si apara cu strasnicie si devotament resursele de apa “nitratata”, Guvernatorul local, dl. Stroica (Pere Stroica), a ordonat prepararea in regim de urgenta militara a unor vehicule destinate luptei, cu care trei din cei cei doi militari ramasi in serviciul soldatesc de aparare a puturilor colmatate, sa se poata deplasa si lupta impotriva cotropitorilor invadatori, mancaciosi de nitrati gratis. Suntem informati ca extraterestrii nu au de gand sa plateasca facturile la apa curenta potabila, pe motiv ca aceasta nu are suficient nitrat, ci mai mult clor in compozitia chimica de “apa potabila – in general”. Pentru a pacali extraterestrii si a opri “invaxzia”, Guvernatorul a lansat un comunicacat de “prexa” in care afirma ca apa intruneste conditii de potabilitate in general, in maresal si in amiral, sperand ca invadatorii vor face cale intoarsa debusolati. Invadatorii nu s-au lasat pacaliti de hartia cu “aVisele” flusturata de guvernator, si dupa ce au chestionat prin radio crampus gustul puternic si amarui al apei “nitratate”, au decis continuarea marsului intergalatic de protest catre SloboXia.

Astfel Atelierele PanArin au mobilizat toate fortele munciputoresti de pretutindeni si din SloboXia si au efectuat malpraxis pe doua vehicule ARO spre a capata imaginea unor militarizate transportoare antice de trupe din armata disparuta de pe plan local. Strasnicele vehicule obtinute de mestesugarii priceputi ai Atelierelor, au fost infaptuite cu maiestrie si distribuite trupelor militare autohtone perene si de pretudindeni din SloboXia. Acestia doi, au preluat vehiculele cu care au inceput patrulatarea prin zona putzurilor frenetice nitratate si au jurat cu mana pe bidonul din dotare ca vor apara cu strasnicie avutia poporului din SloboXia. Ei au mai cerut si doua pistoale hidraulice, cu care sa stropeasca in ochii invadatorilor cu apa nitratata cu clor, manevra prin care acestia vor orbi “temporal” si nu vor mai putea vedea corect valoarea f(r)acturilor.
Intregul material jurnalistic si imagini multiple



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 243 militar

21 SEPTEMBER 2013
Una dintre masinile militare executate zilele acestea in Atelierele PanArin, un ARO 243, este destinat exportului. Macheta este executata cu baza in modelul DeAgostini de pe piata romaneasca. Mai multe va povesti propietarul dupa ce va primi macheta.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Cu Skoda Fabia la Slobozia

De Skoda ma leaga multe amintiri. Stiu ca in familia mea, a fost o mare pasiune pentru Skoda. De mic ma stiu pe langa Skodele tatalui meu. Am avut S1000, zice fratele meu ca si S100, 120L si inca una pe care nu si-o aminteste nici el. Culmea, toate albastre sau pe bleu, in general numite  ”Zambilica”, cum altfel. Amintirile mele se opresc la clasicele Skoda. Iata ca la Atelierele PanArin  venit pentru revopsire o frumoasa Fabia, care este gata de expediere catre fericitul propietar!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Cielo unui vecin

Cand a aparut revista cu Daewoo Cielo, un vecin m-a intrebat daca nu ma incumet sa-i reproduc si lui masina. L-am asigurat ca se poate face fara probleme si iata ca astazi sunt gata sa cobor si sa-i predau macheta made on Prognosis!

In conformitate cu modelul original, s-au pictat scaunele si interiorul in trei nuante diferite de gri. La fel si bordul cu volanul si panoul de sub luneta. Farurile de ceata au primit si ele partea argintie reflectorizanta de sub sticla. Din pacate pentru moment ne lipsesc siglele si inscrisurile specifice, dar am promis ca foarte curand le voi face.



Mai multe poze >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1300 i – ACR de Covasna

Cresterea parcului auto din Covasna impune de urgenta activarea serviciului de asistenta tehnica pentru masinile din generatia Dacia si Aro a anilor trecuti detinute de colegul din Covasna. In acest scop, prin schimburi comerciale specifice, Atelierele PanArin au pregatit o masina pentru colegul Peter. Speram sa-i placa, asa cum si noua ne plac masinile trimise de dumnealui pentru a se alatura parcului auto Prognosis de la Slobozia. Multumim domnule Peter si dorim sa va asiguram de continuarea colaborarii noastre. Macheta nu are inca inscrisul specific “Automobil Clubul Roman“, dar promitem sa-l realizam cat mai curand la tipografia consacrata de la Tg. Mures! Atelierele PanArin sunt pregatite pentru solicitarile de masini ale asistentei rutiere din judetele tarii!

La aceasta macheta s-au combinat piese de Dacia 1300 si 1310 spre obtinerea modelului Dacia 1300 cu imbunatatiri. Masca cu faruri duble, aerisiri dreptunghiulare pe montantii spate. S-au conturat garniturile de cauciuc de la semnalizatoarele clasice spate si de la ramele oglinzilor. Interiorul a capatat scaune gri si a fost imbunatatit prin nichelarea diverselor manete si butoane. Stergatoarele au fost nichelate, dar s-a pastrat partea neagra specifica lamelei de cauciuc.



Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Proiectul “Tren D”, o Dacia 1300 pe calea ferata

Niste studenti de la Universitatea Ovidius din Constanta, Romania au transformat o Dacia 1310 veche intr-o ambulanta a trenurilor, care merge pe calea ferata cu 100 km/h. Ei au botezat-o TrenD. Ce ziceti, ar fi posibil s-o vedem peste cativa ani introdusa in sistemul CFR? Poate am face si furori in lume cu acest concept. Vedeti ca noi romanii nu suntem prosti? Doar puturosi. Sa nu uitam nici de masina cu doua fete si Dacia care trage un tractor , inventate tot de romani.”

Cert este ca eu, pasionat fiind si de trenuri dar si de machetele auto, am decis ca este cazul sa realizez un alt unicat, macheta Daciei 1300 prelucrata de studentii de la Universitatea Ovidiu Constanta, pentru a circula pe calea ferata! >>>



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Zi de poștă la Slobozia

Zi de miercuri aglomerata la Atelierele PanArin. Si de bucurii, dar si de vesti proaste. Si ca sa incep cu acestea din urma, am fost informat politicos la ghiseu, ca de la 1 octombrie Oficiul de la Gara se desfinteaza, chestie destul de dureroasa pentru mine. Chiar si acest oficiu, cel mai aproape de casa mea, era la cca. 2 km, dar il parcurgeam pe jos in 30 minute, sau cu taxiul in zilele calde ori friguroase. Asta pentru ca primarul nostru se ocupă mai nou cu desene pe asfalt in loc sa reglementeze un transport public decent si util  locuitorilor de oras resedinta de judet. Acum, daca singurul oficiu de coletarie va ramane cel de la magazinul Ialomita, adica tocmai dincolo de centrul orasului, va imaginati aglomeratia si timpul pierdut cu coletaria. Plus banii de taxi, caci pe jos este prea departe pentru un astmatic ca mine…

Cu aceasta ocazie, rog pe toti cei care imi vor mai trimite colete cu machete pentru modificari, sa o faca fie prin curier privat, fie prin posta, dar cu specificatia la ghiseu si pe colet “trimis prin factaj”, ceea ce inseamna ca este adus acasa. Altminteri riscati sa vi se intoarca pachetul, pentru ca eu nu ma duc la distanta asta decat pentru coletele externe.

Asadar, sa continui cu vestile bune… >>>




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Aro 242 – DeAgo revista 53

Macheta aparuta astazi in colectia DeAgostini, revista numarul 53.  Foarte asteptata macheta, mai ales de catre mine, care pe baza modelului cabinei am creat numeroase utilitare ARO din trecut dar modificand din greu si cu multa truda cabinele de 240. Daca le-as fi avut in acele vremuri, mult mai usor as fi lucrat unele din modele mele din trecut. Am realizat in tot acest timp ARO 320C, Aro 320C camioneta cu obloane, si inca una la fel, Aro 320 cisterna. Cu acest model aparut astazi, am multe planuri de lucru a machetelor din trecut. Depinde cum ne descurcam cu bugetul, caci vise am destule…

Cat despre macheta aparuta astazi nu am decat aprecieri. DeAgo a inceput sa faca lucruri frumoase pentru colectionari din Romania si doresc sa-i multumesc lui Iulian Pintea pentru interesul acordat. Macheta este foarte ingrijit lucrata, curata si fidel realizata. O recomand cu caldura tuturor pasionatilor de machete romanesti!

Bravo DeAgo, vezi ca se poate si bine?



Mai multe poze si detalii >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Armata e cu noi – FABRICAT in Ialomita

Pentru a asigura paza si protectia obiectivelor importante din Sloboxia, trupele locale alcatuite din doi militari, au fost in mare secret dotate cu un vehicul militar din generatia ARO 243, modificat special pentru misiunile de patrulare in zona de conflict. Cum “Fabricat in Ialomita” a fost sarbatorit cu mare pompa, meseriasii de la Atelierele PanArin s-au intrecut pe sine in munca cinstita de manufacturare a modelelor clasice romanesti, marea lor majoritate UNICATE, in speranta ca marca Prognosis va face cinste productiei Ialomitene de … arta machetistica. Vorba ceea “nimeni nu-i profet pe strada lui“, chiar daca ceea ce se fabrica la Atelierele PanArin din Sloboxia, este recunoscut pe plan mondial, pe aici, pe la noi, arta nu are valoare decat daca reflecta țâțe și funduri ori mici si bere in peisajul logistic cultural…

………………………………………………………………

Aro 243 a fost prezent peste tot pe unde soldatul roman isi taraia bocancii grei si uzati si kalashnikovul performant atarnat langa rucsacul cu conserve. Masina noatra a fost dotata in spiritul acelor ani, cu canistre de rezerva carburant, lopata pentru interventii si instalatie radio performanta.  Pe usa din spate a fost montat un suport cu roata de rezerva si luminozitatea suplimentara a fost asigurata prin montarea unui reflector suplimentar pe partea soferului.

Baza transformarii a fost o macheta DeAgo, canistrele sunt din forex si lopata home made este din tabla de alama si sarma de cupru. Cum toate astea sunt lucrate de meserisii Atelierelor PanArin din Sloboxia, se cheama oare ca sunt “Fabricate in Ialomita” ??? Da! Inca un unicat Fabricat de Arin Panait, marca mai cunoscuta decat Ialomita!

Multumim pentru aprecieri! >>>



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 242 ACR de Slobozia

Cresterea parcului auto Prognosis a determinat conducerea societatii sa comande inca o masina ACR din gama ARO 242, cu tractiune integrala, necesara interventiilor auto pe terenurile accidentate de la periferia municipiului resedinta de judet. Fabricat in Ialomita, acest nou model de ARO 242, a fost echipat de meseriasii de la Atelierele PanArin cu dispozitive necesare interventiilor in depanarea autovehiculelor aflate in dficultate. Astfel, pe platforma de incarcare a masinii, se poate monta la nevoie o macara de ridicare si tractare a autovehiculelor depanate. Inoxul folosit la confectionarea platformei si la cutiile de ustensile, va mari durata de viata a echipamentelor utilizate. Stergatoarele au fost si ele nichelate corespunzator, iar interiorul dotat cu tapiterie gri, confortabila, din textile de calitate, sporeste placerea sofatului. Girofarele de avertizare si proiectoarele de pe masina vin sa usureze expoatarea acesteia si deplasarea ei in traficul aglomerat din localitate. Cauciucurile pentru teren accidentat vor facilita interventiile pe drumurile de tara sau de munte. Masina fost predata serviciului de interventii si a plecat in prima sa misiune de aducere la vopsitorie a unei clasice care va deveni curand visul unui cetatean din Covasna. Astfel, macheta trimisa de Silviu a fost trasformata conform ingerintelor parcului auto Prognosis.




Mai multe poze si detalii >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Armata este cu noi, dovada ca in Atelierele PanArin se confectioneaza masini militare care au apartinut epocii trecute. Macheta realizata de Arin Panait in regim de manufactura, este prezentata in acest filmulet, iar poze si detalii despre lucrare gasiti in articolul

Vizionare placuta si multumesc pentru like pe blog!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Un 241 pe gustul meu

29 SEPTEMBER 2013
Pasiunea pentru modelele ARO, autoturismele care au facut viata buna soferilor din Romania, si dorinta de a le reinvia macar la forma de macheta, ma impinge mereu spre cate o lucrare de transformare a machetelor DeAgostini. Modelul acesta este realizat prin combinarea a doua machete, un 241 si un 243 de la care am luat capota frontala decupata de la parbriz-portiera si pe care am combinat-o cu caroseria de 241. Masca este realizata din forex dupa poze de pe internet.



Mai multe poze si detalii >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV armata

Cursa militarizarii este in expansiune la Slobozia. Inca un vehicul din gama clasica militara este gata pentru a fi predat fortelor armate romane de la Slobozia. Un TV modificat in militar este ceea ce lipsea din seria de dubite romanesti, si iata ca acum el este prezent in colectia Prognosis.

Macheta DeAgostini a fost modificata prin decuparea ferestrei la mijloc, adaugarea usitelor pentru mufe si conexiuni cabluri, dar fiind faptul ca masina a apartinut transmisionistilor din armata romana. Oglinzile au fost mutate pe portiere, iar in locul lor vechi s-au aplasat proiectoare facute din bara de plastic. Trepte suplimentare s-au montat la usile din fata, iar in spate s-au confectionat trepte de acces suplimentare. Usile spate au fost scurtate corespunzator si s-a montat carlig de remorcare. Stopurile model vechi intregsc imaginea de masina clasica. Rotile cu cauciucuri mari dau o nota de agresivitate. Garda la sol a fost marita cu 1,2 mm pentru a face loc anvelopelor mari.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Vaz 2122

Saptamana trecuta colectia mea s-a imbogatit cu cateva modele, pe care nu am avut timp sa le prezint, o mare parte din ele trimise de amicul meu Tamas Peter din Sf. Gheorghe, caruia ai multumesc din suflet pentru minunatele machete daruite de dumnealui. Macheta este din colectia DeAgostini Rusia.



Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Barkas B1000HP

O macheta care imi aminteste de anii imediat dupa revolutie, cand cu o astfel de masina se facea transport de marfa la firmele private din Constanta. Foarte ingrijit lucrata, masina este o placere de expus in vitrina colectiei. Macheta este comercializata in colectia deAgostini Ungaria, Retroautok ( Masini Retro).



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
“Tren D” – o Dacia 1310 pe sine de cale ferata!

Un proiect al studentilor de la Universitatea Ovidius din Constanta, a fost reprodus in Atelierele PanArin de la Slobozia. Macheta are ca baza un model DeAgostini. Botezat Tren D (Dacia), masina trebuia sa asigure transportul rapid pe calea ferata pentru intreventii usoare sau pentru urgente medicale. Ideea a fost pusa in aplicare cu succes, masina a functionat, dar in final a ajuns doar un exponat in cutea universitatii, alaturi de alte proiecte ale studentilor pe baza autoturismului Dacia!

Terasamentul este turnat din rasina. Rotile provin de la trenulete. Urmeaza printarea inscrisului cu alb pe portiere.



Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 243 – Militia la Slobozia

Militia in control la Atelierele PanArin din Slobozia

Numai militia nu avusesem in control la Atelierele PanArin, asa ca, respectand traditia, astazi militienii au trecut pe la noi. Nu pentru controale insa si nici pentru amenzi. Tovarasii au facut o vizita de lucru, pentru a ridica vehicolul construit special pentru patrulele de noapte de prin barurile si cluburile locale, unde delicventa juvenila este in floare si scapata de sub control. Pentru dumnealor, meseriasii de la Atelierele PanArin au recreat un model de ARO al anilor de glorie, masina cu care se patrula noaptea spre linistea cetatenilor, fapt nemaivazut in zilele noastre.

Masina are la baza conceptul 243, cu masca de 241. Geamurile din duba spate au fost inlaturate si s-a montat cate panou plin. La fel si luminatoarele laterale usii din spate. La geamul de pe usa dorsala au fost montate gratii, tinand cont ca masina este folosita la arestarea infractorilor fara ocupatie. Intre cabina soferului si duba, a fost montat un panou despartitor cu geam de vizitare securizat. Canapelele au fost tapitate cu material gri. Numeroase nichelaje facute la comanda infrumuseteaza Zimbrul Carpatin albastru. Stergatoare nichelate, bari si oglinzi la fel. A fost montat un girofar albastru si  o antena de comunicatii pe plafon. Pentru urmarirea in conditii nocturne, au fost create si montate doua proiectoare suplimentare.

Militienii foarte multumiti, au acceptat ca masina sa fie pozata alaturi de suratele ei mai batrane din seria made by Prognosis. Din pacate, tovarasii nu au acceptat sa fie pozati de jurnalistii prezenti la eveniment.



Mai multe poze >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2253
Exceptionala realizare!  Sincere felicitari!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

Liviu-Florin a scris:

Exceptionala realizare!  Sincere felicitari!

Multumesc!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Expeditia TransAfricana 2

Pe 30 martie s-au implinit 40 de ani de la finalizarea primului raid transafrican parcurs de un automobil de teren ARO M461 (insotit de 2 autoutilitare TV 51). Modificarile aduse modelului de serie M461 participant la raid sunt prezentate in cartea O masina strabate lumea scrisa de Ion Chingaru si Corneliu Filip : dubla instalatie de filtrare si racire a uleiului, intarirea traversei sasiului de care e fixat carligul de remorcare (intarit si el), montarea unor grile protectoare la faruri si semnalizatoare si a unor proiectoare pe laterale.

Un element distinctiv il puteti vedea pe aripa din dreapta fata a automobilului, este vorba de o lampa care se monta pe cabina autocamioanelor care tractau remorci. Daca autocamionul rula fara remorca lampa era rabatata spre fata. Pe timp de noapte lampa se aprindea. Lampa poate fi considerata un precursor al girofarurilor actuale. Cum ARO-ul M461 urma sa tracteza in Africa o remorca costruita dintr-un “spate” de ARO 240, cei care au preparat automobilul au montat aceasta lampa. Despre 1 AG 3907 nu am vesti grozave sa va dau, multi ani a stat in expozitia fabricii, a fost ulterior vandut prin licitatie (din cate se pare dupa 1989) si a ajuns la carat varza si cartofi la piata din Campulung. Actualmente nu se stie daca masina mai exista. Povestea acestui extraordinar raid se poate citi pe internet.

Eu am cautat in scurta mea activitate de modelist amator, sa reproduc autoturisme romanesti care au facut cinste ingineriei autohtone. Am reusit mai mult sau mai putin, dar prin lucrarile mele, aceste minunatii continua sa existe, chiar daca numai la scara redusa. Gandul meu a fost ca acestea sa ramana unicate, insa la rugamintile unui bun prieten, Dragos Bora, am lucrat inca un exemplar al acestui vehicul istoric.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Interioare asezonate

Cateva interioare auto asezonate pentru ca masinile din colectia amicului Dragos Chiritescu sa arate mai aproape de realitate. Mici imbunatariri de imagine si pe la exterior, stopuri, bari, huse la rotile de rezerva, maruntisuri care fac machetele mai placute! Lotul este gata si va pleca azi spre propietar!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Portocale si apa la Catedrala Slobozia

In preajma Sarbatorii Sfintei Paraschiva, credinciosii de la Slobozia au primit apa si fructe aduse cu ARO !

Pentru a rezolva problemele de aprovizionare cu apa si fructe pe timpul pelerinajului la Catredrala Slobozia, Atelierele PanArin au fost solicitate sa “infaptuiasca” o minune automobilistica, si anume reproducerea unui foarte indragit autoturism utilitar, ARO 320 D cu bena alungita. Baza lucrarii unicat realizata la Slobozia a fost constituita din modele DeAgostini prelucrate dupa imagini preluate de pe internet. Imediat dupa inscriptionare, modelul a pornit in prima sa cursa.



Mai multe poze >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Daewoo Cielo la comanda

Conform indicatiilor s-a procedat la innobilarea unui Cielo Daewoo prin schimbarea culorii caroseriei si a tapiteriei. Cum numarul de inmatriculare nu a prezentat importanta pentru posesor, ne-am permis sa inmatriculam masina cu numere personalizate conform manufacturistului Arin Panait din Slobozia.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Transport scolar la Slobozia

Astazi, in timp ce meseriasii de la Atelierele PanArin lucrau de zor la noul lor proiect de restaurare, un paparatzo ud a surprins o imagine graitoare despre aceasta lucrare ultrasecreta. Imaginea facuta cu telefonul mobil dezvaluie in premiera inca o lucrare unicat, vestitul Aro pentru transportul scolarilor. Se pare ca lucrarea se afla intr-un stadiu destul de avansat.



Urmariti evolutia >>>


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Lucrul a continuat cu finisarea ornamentelor pe aripile cabinei si cu aranjarea deviatorului de aer de pe cabina.

Tot acum am decis schimbarea rotilor cu unele mai potrivite cu modelul nostru. Cu aceasta ocazie am mai adus un element de realitate prin amplasarea la puntea fata a arcurilor suspensiei. Intentia a fost de a face rotile sa bracheze, insa mecanica fina necesara ma opreste din acest vis mai vechi din lipsa tehnologiei adecvate. Uneori uit ca atelierele mele sunt de fapt o masa banala peste masina de spalat din hol…



…un traforaj, si mai nou o freza mobila, fara de care nu as fi putut face elementul urmator, si anume bara specifica acestei masini. Eu cred ca am reusit cat de cat sa o reproduc, desi marea mea problema este distanta de la calculator la masa de lucru. E greu sa faci elemente distincte, fara sa ai imaginea langa tine. Inainte vreme, obisnuiam sa printez imaginile ca sa am tot timpul in fata elementul respectiv si astfel sa nu uit detaliile. Din pacate, criza m-a atins si pe mine si nu mai este rentabil pentru mine sa consum atata cerneala de imprimanta. Laptop nu mai am si nici tableta, care au fost inapoiate posesorilor de la care le-am imprumutat o vreme. Totusi mergem inainte si incercam sa facem ceva frumos, cat mai putem. Poate reusesc, poate nu, dar am explicat acestea pentru a se avea in vedere ca anumite scapari la detalii sunt probabil scuzabile.

Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Ford antic la Slobozia

O superba masina din 1904 a sosit la Slobozia pentru usoare corecturi la vopseaua sarita. Masina, de o frumusete cruda, face cinste oricarui colectionar, si cu multa atentie a fost restaurata cu succes. Din diverse culori de vopsea acrilica Revell, prin amestecuri corespunzatoare, s-a obtinut nuanta necesara pentru corecturile de rigoare. Cat mai curand macheta va pleca spre posesorul de drept.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO Transport scolar

Vremea cand ARO ducea faima Romaniei peste hotare a trecut de mult. Generatiile noi nici nu au auzit de minunile tehnicii romanesti. Incet, incet, ARO intra in istorie si se pierde in trecut, ca o amintire doar pentru cei ce l-au apucat pe strazi in diversele sale utilitati. Acest vehicul utilitar a tinut economia tarii nostre pe picioare si a fost exportat in peste 20 de tari. El mai este produs inca sub licenta in Europa si America latina, dar la noi in tara s-a ales praful de uzina.

Iata ca anumite modele mai supravietuiesc numai prin machetele mele, si sunt mandru ca sunt roman, ca am apucat vremea lui ARO, ca am tinut mainile pe volanul lui ARO si ca acesta mi-a purtat visele prin toata tara. Utima mea macheta, este vestitul ARO Transport Scolari, o macheta unicat realizata la Slobozia din materiale aflate la indemana, dupa imagini de arhiva de pe internet. Ca am reusit sau sa-l repoduc fidel, asta tine si de tehnologie, de rabdare si de meticulozitate. Sper insa ca aceste machete sa mentina imaginea tehnicii romanesti din vechime, ca un omagiu pentru ceea ce industria romaneasca putea sa faca… undeva, candva, inainte sa fie vanduta la fier vechi!

Mai multe poze cu macheta unicat ARO Transport Scolar



Detalii despr evolutia lucrarii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Opel Rekord P2 DeAgo 55

O macheta a unei masini clasice, de care ma leaga multe amintiri ale copilariei anilor 77.

Nu am luat-o, dar am studiat pozele amicului Peter Tamas si sunt incantat. Pare frumoasa si nu prea vad defecte in poze. Prin anii 77-78, am petrecut multa vreme in aceasta masina. Tatal meu, care era in ansamblul Doina al armatei, canta muzica populara imitandu-l pe Dolanescu, facea multe turnee “afara” in vestul salbatic. Intr-o iarna a venit cu cu un astfel de Opel din Germania. Era cabriolet, exact culoarea aceasta, cu prelata crem din piele superba. Stateam pe vremea aceea in Bucuresti, pe o strada in spatele restaurantului Odobesti. Tata nu avea carnet si masina intampina probleme de inmatriculare. Ea statea in curtea casei. La cutremurul din 4 martie 1977, o bucata de zid de la casa vecinilor s-a prabusit peste masina, deteriorand prelata, rama acesteia si aripa cu portiera dreapta. Dupa ce a degajat caramizile, tata a indepartat prelata si rama stramba si a acoperit-o cu o foaie mare de cort. Apoi masina a devenit practic propietatea mea, jucandu-ma in fiecare zi in ea cu copii vecinilor care nu se mai saturau sa mi se alature in aventurile imaginare la volanul imobilei masini. Asa ca trebuie sa decupez una in memoria masinii din copilaria mea.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia Rally

Un mai vechi proiect, SlotCar Romania, a fost reluat in ultimile zile. Pista de la Slobozia detinea cateva vehicule utilitare functionale, dar nici o masina de alergare. Nu sunt fan raliuri, dar o sportiva fara masca si maruntisuri am mai gasit prin magazia Atelierelor PanArin. Un eleron ratacit, un motoras si cateva adaptari la conditia de pista functionala si gata! Prima masina de curse scoasa la Slobozia este gata de intrecere. Ea are faruri si stopuri functionale si la primele teste a rulat destul de bine. E loc si de mai bine, dar deocamdata cam atat!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Wartburburgul lui Varry Peter

Si ultima vopsire pe anul acesta este uscata si gata de expeditie. Macheta realizata conform indicatiilor prietenului din Covasna, a capatat azi numerele de inmatriculare si dupa sedinta foto s-a urcat cuminte pe suportul ei spre a fi impachetata si trimisa maine catre Sf. Gheorghe. Cu ea am terminat cu vopsitul in acest anotimp unde frigul este dusmanul vopselei. Nici starea de sanatate nu prea ma lasa sa mai inhalez vaporii de la spray. Ne vom axa pe proiecte mai vechi si pe colorarea interioarelor restante catre amicii solicitanti.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Frumos! Interesant documentarul!

..................................................................

Imbunatatiri interioare

Cateva machete ale amicului Dragos Chiritescu au primit mobilier colorat si alte maruntisuri pentru o imagine de ansamblu mai buna!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Alte Imbunatatiri interioare

Seria de interioare corectate pentru amicul Dragos, a continuat cu inca patru machete rectificate la Atelierele PanArin din Slobozia.

1. Cielo a fost imbunatatit cu gri la interior, s-au facut sorturile cu negru, garniturile negre la oglinzi, lampa rosie la luneta si alte maruntisuri;

2. Mosk-ul 423 a fost pictat in combinatii de gri, verde, negru si argintiu, s-au conturat si ramele despartitoare ale geamurilor;

3. Papucul Dacia 1309 a primit scaune tapitate in gri, bara de protectie neagra si inscrisuri laterale cu Pick Up;

4. Double cab 1304 a fost imbunatatita prin tapitarea scaunelor cu gri si inscriptionarea Double Cab pe stalpul geamului din spate.



Poze detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Noutati auto la Slobozia

La varsta mea, nu prea mai sunt multe cele ce imi pot aduce bucurii. Munca la machete este tot ce ma preocupa si ma tine departe de problemele mele. Nu vreau sa trec prin viata fara sa las o urma a trecerii mele si nu vreau sa pierd timpul cu alte prostii. Totusi, bucuria de a admira o macheta frumoasa, ramane privilegiul cel mai activ in aceasta perioada a vietii mele. Cum ma cunoaste foarte bine, amicul Peter Tamas, stie ca pasiunea mea pentru masinile clasice prevaleaza oricarei alte preocupari. De la el, am avut azi surpriza sa primesc ceva ce indragesc mult in domeniul acesta. Trei machete sublime clasice.




Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Multicar M25

O macheta de suflet, care trebuia neaparat ajutata sa arate mai bine.

In primul rand am tapitat scaunele la interior, spre a mai diminua din efectul morbid al negrului uniform. Desi au fost modele cu jantele negre, am preferat sa le fac cu gri pentru a scoate in evidenta detaliile pe care negrul le estompeaza. In spate am marcat cu rosu reflectorizantele si pe sub masina am galvanizat esapamentul. Am aluminizat treptele cabinei si am facut cu gri filtrul. La girofar am facut cu negru suportul acestuia. Am rectificat manerele portierelor cu negru si cu multa migala si o pensula extrem de fina am rectificat ochelarii farurilor. Cu nichel am facut geamul oglinzilor si cu negru garnitura despartitoare dintre geamurile portierelor. Busonul rezervorului nichelat si inscriptionarile de pe bena, conform amintirilor mele, dau o nota de realism machetei. O inmatriculare specifica judetului Constanta a definitivat interventia mea. Chiar iubesc aceasta minunatie de macheta! As vrea sa am si modelul M 24 ca sa fie seria completa!



Mai multe poze si detalii

Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Opel Rekord P2 – imbunatatiri

Cand am avut macheta in sfarsit in fata ochilor, pe viu cum se zice, am descoperit oarece nereguli in realizarea ei. Totusi, pentru ca indragesc mult aceasta masina, pentru ca respect efortul lui Iulian de a aduce in colectia DeAgostini machete care au rulat in Romania, ma abtin de la critici dar nu fara a semnala erorile pe care am incercat in masura posibilitatilor sa le inlatur. Mai ales ca am masina in memorie surub cu surub.
Detalii si poze



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Camioneta Tarpan 239D

Cu ceva vreme in urma Camioneta Tarpan 239D a sosit in colectia Prognosis. Planificasem oarece imbunatatiri, dar timpul nu mi-a permis sa ma ocup de ea. Este o machete frumoasa, ceva mai bine realizata decat alte minunatii DeAgostini. Aceasta cred ca a aparut in colectia de Ungaria sau Polonia, nu sunt sigur. Ca atare am procedat la unele mici interventii. Mare lucru nu am facut la ea, am colorat canapelele si bordul in gri, nuanta care evidentiaza detaliile estompate pe negru, prilej cu care am observat capetele de centuri de siguranta de pe scaune, care nu se vedeau pe fondul negru. Am mai argintat oglinzile, care sunt cam neglijent lipite, si am facut cu nichel rama despartitoare la geamurile portierelor. La final, accesoriile benei cu diverse culori, dupa cum am vazut pe internet. Acum imaginea machetei s-a schimbat substantial. Cred ca ar putea DeAgostini sa scoate si pe piata romaneasca camionete sau Multicarul, masini care au impanzit Romania anilor de comunism.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Barkas B1000 imbunatatiri

Macheta aparuta in colectia deAgostini Ungaria, Retroautok ( Masini Retro) a sosit la mine gratie amicului Peter Tamas, si acum abia am reusit sa o programez la interventii. Foarte bine lucrata, comparativ cu Barkasul aparut in colectia DeAgo Romania. Totusii, fiind loc de mai bine, am pus pensula si pe ea. Asadar am intervenit la interior, unde am tapitat scaunele si am pictat portierele. Am facut chedere la parbriz si la geamurile adiacente. Am argintat oglinzile si am nichelat esapamentul. Accesoriile benei au capatat si ele evidentieri in culori specifice. Jantele la fel. Pur si simplu ador camioneta, chiar daca masina reala era un dezastru la condus. Stiu asta sigur, caci am fost la volanul uneia in cateva curse cu marfa pe litoral…



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4479

Prognosis a scris:

Opel Rekord P2 – imbunatatiri

Cand am avut macheta in sfarsit in fata ochilor, pe viu cum se zice, am descoperit oarece nereguli in realizarea ei. Totusi, pentru ca indragesc mult aceasta masina, pentru ca respect efortul lui Iulian de a aduce in colectia DeAgostini machete care au rulat in Romania, ma abtin de la critici dar nu fara a semnala erorile pe care am incercat in masura posibilitatilor sa le inlatur. Mai ales ca am masina in memorie surub cu surub.
Detalii si poze

http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... kord_6.jpg


Lampile staliplor spate erau rosu/alb, rosu partea din spate alb partea din fata; Inscrisurile aripilor spate contineau si steguletele incrucisate pe langa scrisul Rekord; Cat despre lampi albe nu au fost standatd pe toate. In prima parte a productiei erau doar pe varianta Lux.

Sub barele cromate fata spate era o fusta de tabla prinsa de ele; pe fata s-a facut o diversiune, dar pe spate nu.
Sub parbriz , incadrand prinderea stergatoarelor trebuie sa aiba un ornament cromat de la un colt al altuia al parbrizului.


Busonul rezervorului intradevar avea un manson de cauciuc la iesirea din caroserie , apoi un gat si capac cromat.

Modificat de bAndrei (acum 10 ani)


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4479
post dublu..rog stergere

Modificat de bAndrei (acum 10 ani)


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Polonezul de la Slobozia

Venita in vizita din colectia de Polonia, camioneta a fost supusa si ea unor mici interventii la “fatada”… Au fost vopsite canapelele, interiorul grilei de aerisire de pe capota, semnalizarile spate, stalpii geamurilor triunghiulare  si oglinzile. Interesant modelul de geam de pe spatele cabinei



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
VW Golf infrumusetat

Ca tot e vremea interioarelor, iata inca o masina superba supusa imbunatatirilor in Atelierele PanArin. S-au vopsit scaunele si bordul la interior, chederul la luminator si oglinzile. Mici retusuri la chedere si manerele la usi!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Mercedes Benz W115

Ultima steluta primita anul trecut de la amicul Ede din Brasov, a trecut si ea prin bankul de lucru al atelierelor Pan Arin pentru cateva retusuri. Din pacate ne lispeste un maner la o usa, fiind de tipul aplicat si abia acum am observat ca nu este la locul lui. Probabil s-a desprins la transport si s-a pierdut prin hartiile de umplutura din colet….



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia Sport SlotCar la Slobozia

Dupa cateva teste de rulare, am schimbat si motorul si sistemul de tractiune. Initial fusese ca la masinile slot originale, pinion pe pinion, dar rula prea tare si nu mi-a placut. Asa ca am modificat ca la ARO, ax melcat pe pinion. Acum ruleaza mai silentios si mai eficient din punctul de vedere al controlului vitezei. Oricum, macheta mea fiind metalica, deci mult mai grea decat modele standard SlotCar, eficienta tractiunii originale scade considerabil. Iar eu nu urmaresc intreceri cu masini care sar de pe drum din lipsa controlului. Oricum, transformatorul original s-a prajit fara motiv dupa ce a stat vreo ora in priza, asa ca am improvitat dintr-un alt redresor, mai puternic, ramas de pe la trenuletele mele. Ideea cu SlotCar-ul a venit de la amicul Cristian Butnariu, si a fost sustinuta si de Dragos Bora, prieteni care mi-au trimis piste de rulare si masinute de la care am luat motoare si alte piese. Nu sunt si nu am fost un fan al curselor de masini, deci sunt novice. Totusi am facut cateva machete care ruleaza dupa conceptia mea pe piste de SlotCar, cu tractiunea modificata pentru masini cu greutate mai mare. Aceasta Dacia Sport, nu reproduce un model real, ci este o pura fantezie de-a mea si ca atare imi insusesc criticile. Nu am urmarit sa reproduc un model anume, desi sunt sigur ca daca voiam, as fi reusit! Am vrut doar sa ma distrez si sa rulez niste machete functionale. Asta pentru ca imi este tare dor de diorama mea si de trenuletele umblatoare. Am mai schimbat si masca frontala, pentru ca am primit mesaje ironice la adresa mastii de 1320 cu care o dotasem initial. Desi, gusturile nu se discuta. Nici culorile. Fiecare este liber sa isi foloseasca imaginatia. Si am destula. Nu ma pot plange. Nu am nevoie ca cineva sa imi faca desenele inscriptionarilor pentru machetele mele. Mi le fac singur. La fel si cu aceasta macheta. Am lasat imaginatia sa lucreze si nu am urmarit un model anume. Probabil, ca daca fac rost de inca o Dacia 1100 si de un R12, le voi face si pe ele sa ruleze pe pista si apoi ma voi gandi la o mica diorama functionala cu o pista simpla, cu semafoare, functii, etc. Era super sa am piese de pista pentru incrucisari, depasiri etc. As fi facut o regie cum am facut la Diorama de la Slobozia. Din pacate, nici fonduri si nici machete nu mai sunt in depozitul meu, asa cum erau acum 2 ani… asa ca raman la vise!



Apreciez like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Mercedes Ponton cu imbunatatiri

Macheta DeAgostini a tot asteptat sa puna cineva pensula pe interiorul ai macabru. Acum, ca a trecut “halovinul”, s-a terminat cu morbiditatea excesiva si la aceasta frumoasa masina clasica…



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Renault 10 – imbunatatiri

A venit randul si Renault-ului pentru ceva pensula pe canapele si prin locurile mai ascunse, pedale, bord, etc! Nu-i asa ca arata mult mai bine?



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Comunistele din Slobozia

Ultima apariție de care nomenclatura de partid si de stat s-a bucurat in domeniul auto, a fost nobila Dacia 1320, o masina care aducea in acele vremuri o nota de futurism in prestanta consacratei Dacia 1300. Cu linii clare si oarecum sportive, masina a facut furori la aparitie. Masca moderna si dotarile speciale o faceau râvnită de șoferii români. In amintirea acelor reusite ale ingineriei românești, am incercat reproducerea din memorie a unei astfel de masini de legendă. Ultima vopsire pe sezonul acesta, un unicat, Dacia 1320 PCR, a pozat falnica alaturi de surata ei Dacia 1300 de partid, si a insotit pentru imagini ARO-ul presidential al lui Nicolae Ceausescu in ultima sa vizită pe malul lacului Amara!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
In sfarsit o dorinta mai veche mi s-a implinit. Multumita lui Dragos Man, in Atelierele PanArin a sosit un Renault 12 Gordini, de la Solido, scara 1/18, macheta fabricata in 2006. Potrivit donatorului, masina a trecut prin manutele unui copilas, care a vaduvit-o de unele piese, cum ar fi o clanta la portiera soferului, oglinda si stergatoarele. Mai sunt desprinse barile dar nu insurmontabil. Cu putina migala pot fi reproduse aceste piese fara probleme. Ar fi interesanta transformarea intr-o Dacia 1300 de militie. Problema de baza ar fi rotile. Inca ne mai gandim! Poate o restauram asa cum este, mai ales ca are o culoare pe care nu prea am vazut-o prin colectii. Sau asa mi se pare mie.

Pentru mine este superba si imi aminteste ca marime de macheta Daciei comuniste de prin librarii, din acre am avut chiar doua, dar care au fost instrainate de mama mea cat timp am fost in armata, pe principiul ca ar fi trebuit sa ma intorc maturizat de la militarie… Multumest din suflet Dragos Man pentru minunatia de pe masa mea de lucru!



Mai multe poze ale minunatiei


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Renault 12 Gordini – Solido 1/18 - restaurare

Frumoasa macheta primita ieri a fost supusa unor operatiuni de curatenie generala, de reparatii si rectificari.

S-au indepartat praful si petele de peste tot, s-au curatat si rectificat chederele ciobite.

S-au demontat portierele din fata si s-au ajusta pozitiile geamurilor astfel incat sa stea in rama lor, in pozitie fireasca. Asezarea corecta nu era posibila din doua motive:

bavuri excesive neindepartate pa latura geamului in interiorul portierei;
gaurile de fixare prea mici si astfel geamul nu intra perfect in locasul sau, de unde si pozitia nefireasca in raport cu rama usii.
Din plastic am confectionat manerul lipsa la una din portiere, folosind numai traforajul si pila de carton.

Am rectificat si completat si pe interiorul ramei  partea argintata la triunghiul nichelat de la portierele spate.

S-au rectificat ciobiturile argintate de pe ornamentele masinii. Mai sunt cateva puncte unde vopseaua portocalie este sarita, dar acestea se vor corecta dupa ce facem rost de vopsea identica.

La interior, am mascat zona aerisilor de pe stalpii  din spate cu foaie de forex de 1 mm grosime, astfel ca nu se mai vad niturile si da un aspect realist de interior.

Pentru ca se vedeau imbinarile si vopseaua caroseriei prin stopurile din spate, am placat cu folie de aluminiu dosul lampilor pentru a da si o nota de realism semnalizatoarelor.

Lampile care incadrau numarul au fost imbunatatite prin aplicarea cu alb pe zona sticlei de iluminare.

Oglinda portierei a fost gasita in interior si a fost reparata. I s-a adaugat garnitura neagra de cauciuc de la geamul oglinzii.

S-au nichelat diuzele stropitoarelor de apa a parbrizului.

Pentru ca nu am inca alte stergatoare, am confectionat o iminatie a mustiucurilor in care se fixeaza lama stergatorului, pentru a nu se mai vedea gura din caroserie.

In bord am pictat corect manerele de la semnalizator si de la lumini si am refacut schimbatorul de viteze rupt.

S-a reparat si imbunatatit sistemul de directie, astfel incat unghiul de bracare al rotilor sa fie mai apropiat de realitate.

La final am reconditionat barile si bolturile de fixare pe caroserie si le-am montat la locul lor.

Dupa ultimul retus, frumoasa si legendara R12, a pozat mandra alaturi de surata R5 si apoi a trecut la locul de onoare in vitrina cu machete scara 1/18. Sunt foarte mandru de aceasta macheta minunata.





Mai multe poze din timpul restaurarii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
A mea-i mai frumoasă…

O steluta indragita de pasionatii de masini, care nu trebuie sa lipseasca dintr-o colectie, chiar daca e cu volan pe dreapta. Macheta Mercedes W115 sosita cu revista nr. 56 DeAgostini, si-a gasit loc in vitrina mea dupa cateva rectificari. Primul lucru a fost sa vopsesc capacele rotilor in culoarea masinii. Apoi, la interior, am tapitat scaunele intr-o culoare deschisa, placuta. Si oglinda transparenta de la interior a fost refacuta cu negru corpul si argintiu la sticla! Pentru ca din numeroasele mele modificari au ramas niste oglinzi de Dacia, le-am nichelat si apoi le-am montat pe macheta vaduvita de retrovizoare externe. Nu sunt ele de Mercedes dar arata bine pe macheta!
Așa-i ca e mai frumoasă steluța mea?



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
gojo_maci
Membru Senior

Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1046
Raspunsul la intrebare este Da si NU.
Daca ai fi schimbat si locul volanului... sau ai fi investit energia intr-un model cu volan pe partea corecta, ca si cele din Ungaria. Asa ai investit munca, energis si pasiune (ceea ce admir la tine) intr-un model ce nu are sanse sa fie perfecta.


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Mercedes McLaren SLR – o steluță de clasă

Cine ar putea rămâne indiferent la grațiile unei asemenea frumuseți ? Nici chiar un patriot împătimit si bătrân ca mine nu ar putea rezista acestei bijuterii. Macheta de vis este una din steluțele mele preferate și ca atare am supus-o unei operațiuni discrete, (asta dacă roșul ar putea fi considerată o culoare discretă, de înfrumusețare! Iat-o în splendoarea ei obraznică… un demon în negru și roșu, făcut să mănânce asfalt... în vitrina mea!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
In urma plangerilor aparute de la clientii nemultumiti de masina cu volan pe dreapta si numere de Romania, Compania Prognosis a decis reinmatricularea mercedesului in Marea Britanie. Au si englezii dreptul la steluta lor!
Mai multe poze



Pentru confectionarea numarului de Anglia accesati pagina


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Skoda Karosa 706 din nou pe traseu

ITC Constanta redeschide cursele regulate spre sudul litoralului!

Chiar in prag de iarna, Intreprinderea de Transport Constanta a decis redeschiderea traseelor prin statiunile de pe litoral. Cu acest prilej, pentru turistii nostalgici a fost restaurat un vechi si iubit autobuz al anilor de glorie a turismului romanesc, un vestit Skoda Karosa 706 RTO, masina de care nostalgici nu au cum sa nu isi aminteasca de ea. Invitam turistii sa ia parte la prima calatorie a magnificului autobuz prin amintirea vremurilor de mult apuse.

Cu dedicatie speciala pentru Dragos Bora!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
O parte din colectia mea suprinsa prin lentila lui Razvan Marin




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
gojo_maci
Membru Senior

Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1046
DA pt MB inmatriculat UK

un mare WAWWW pt collectie, arata bine asa impreuna, cu atatea verziuni ale industriei de automobilie Romane banuiesc ca (virgula?) collectia ta este unicat.

si o intrebare: in Aro albastru decapotat, ai pus perechea de "conducatori"?


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Rulota cu Sauna Ibek la Amara

Ca ne dorim o vacanta, asta este foarte clar! Dar trebuie sa ne gandim si la sanatatea noastra. Drept urmare, meseriasii de la Atelierele PanArin au combinat aceste deziderate si au conceput Rulota cu Sauna! Astfel, rulota trimisa pentru documentare si reproducere, model  niewiadów ,  aparuta in Numar special polonez, Kultowe Auta, deAgostini de catre amicul Peter, alias Ibek Saune, a fost mai intai supusa studiului amanuntit si dupa descoperirea si identificarea micilor neajunsuri de fabricatie deagostiniana, s-a trecut mai intai la scanarea si conservarea proiectului in vederea reproducerii in industria locala Slobozia. Apoi, s-a procedat la imbunatatirile aferente, asa cum sta bine unui atelier care se respecta si acre nu se multumeste cu o macheta morbida la interior.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ROMAN Diesel 10.FFP.1… lista de erori

ROMAN Diesel 10.FFP.1 10.215; 1:43;IXO/ ATLAS, DDR Truck Collection, o masina romaneasca facuta de chinezi dar cu erori cat cuprinde. Am o lista intreaga si ma surprinde foarte tare ca o firma care se respecta da cu mucii in fasole in stil DeAgostinian… deci sa o luam la puricat metodic



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1307 double cab DeAgostini

Am asteptat cu sufletul la gura aparitia acestei machete in peisajul modelistic romanesc. Ca si prima impresie, macheta pare ok. Totusi, se vede desinteresul la montare si la finisare in procesul de productie. Chiar putina neglijenta si la proiectare… (scuze piniuli, dar am gura mare, poate si de aia am atat de putini prieteni, pentru ca nu rezist si spun ce am in cap)….

Apreciez tampografierea radiatoarelor fante de pe capota, amplasarea unei antene moderne, oglinzile dimensionate corect si rotile corecte. Apreciez si amplasarea piesei de pe capota separat, fapt care va usura munca machetistilor in modificarea machetei. Nu apreciez barile turnate cu caroseria.

In rest, sunt cam multe deficiente la montare si finisare. Dar asta nu e decat problema chinezului!

Lista de imperfectiuni semnalate la macheta mea



In rest numai de bine! Trebuie insa subliniat efortul lui Iulian Pintea de a ne darui o alta macheta foarte indragita de soferii din Romania. Multumesc Iulian, voi profita la maxim si voi realiza cateva unicate cu aceasta minunata masina de colectie. De mentionat stupizenia distribuitorului DeAgostini, care la machetele ce nu reprezinta mare lucru pentru romanul colectionar, trimite la chioscuri cu zecile. Azi, la o macheta romaneasca indragita si asteptata, desi vorbisem cu vanzatoarea sa imi opreasca 2 bucati, nu am gasit decat una, pentru ca a primit in total…. 2~!!! Mai avea insa pe raft 2 mercedesuri si trei zastava, si era suparata ca nu i le primeste inapoi …. mare magarie mai DeAgostini! Ce faci tu cu noi aici?


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1307 double cab interventii si imbunatatiri

Gata! Mi-am facut damblaua! Am asteptat atat de mult aceasta macheta, dar am fost atat de socat de modul grosolan in care unele finisaje s-au facut, incat am lasat orice deoparte si am bagat masina in revizie generala…

Interventiile mele



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Planeta GIGANȚILOR

Am dusmani putini, dar prieteni si mai putini! Asta pentru ca sunt cusurgiu, îcăpățânat și carcotas. Dar prietenii pe care îi am, sunt și ei din clasa giganților! Unii au suflet mare, alții inima cât o catedrală, iar alții au talent uriaș. Unul dintre ei, întrunește toate calitățile enumerate mai sus. Are sufletul si inima mare, are talent cu carul și în -plus este un mare cârcotaș. La figurat firește, pentru Nicu Bîrsan, este omul care face tramvaiele să se miște la Cronica Cârcotașilor! Ei bine, acest om minunat, maestru al machetelor clasice si moderne, prietenul meu, a fost in vara asta in vizita la mine cu prietenii din Galati si Braila, si atunci, vazand incantarea mea pentru autobuzele TV 20 construite de el, mi-a promis ca pana de Craciun, un stfel de autobuz clasic va domina colectia mea la Slobozia. Intre timp eu am uitat de asta, dar am continuat sa urmaresc cu interes lucrarile maestrului gigantelor autobuze. M-a frapat zilele trecute o poza in care am distins un numar de inmatriculare cunoscut! 31 CT 1961…. Ei sa fie! Secretul plutea in aer, iar eu trageam aerul in piept! Știam! Simțeam ca mi se pregatește ceva! El, împreuna cu neobositul Titi baiat dulce, imi pregăteau o surpriză colosala...



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Mini rulota Poloneză HOME MADE

Macheta a fost in sfarsit terminata. Durata lucrarii s-a marit din motive de sanatate, dar am reusit pe final sa imi fac aceasta mica placerea, aceea de a confectiona cu mana mea o rulota in conditii de manufactura. Am folosit numai materiale aflate pe la indemana, prespan, carton, cartele de telefon si forex, acetofan, bolduri si linie de pescuit, precum si alte maruntisuri.  Cert este ca asa micuta cum pare, a inglobat un volum de munca imens, multa gandire pentru ca folosind tehnologia de acasa, sa pot reproduce cat mai fidel frumoasa rulota in detalii sale. In nici un caz nu voi incerca sa o multiplic! E prea multa munca! Probabil ca voi produce si un model Felicia, care sa mearga cu machetele Dacia!




La final rulota a pozat la final alaturi de surata ei, modelul trimis de prietenul Peter din Covasna pentru documentare precumk si tractata de diverse modele modeste  din colectia Prognosis!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48186
Rulotele alea poloneze erau facute special pentru Fiat 126P si erau foarte usoare, doar 250-300 kg.
Tin minte cand veneau polonezii cu 126P si chiar si dupa Trabant erau agatate.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Ar fi fost interesante şi nişte imagini de pe parcursul procesului de fabricaţie. Foarte frumos.

pus acum 10 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Prognosis a scris:

Dacia 1307 double cab interventii si imbunatatiri

Gata! Mi-am facut damblaua! Am asteptat atat de mult aceasta macheta, dar am fost atat de socat de modul grosolan in care unele finisaje s-au facut, incat am lasat orice deoparte si am bagat masina in revizie generala…

Interventiile mele

http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... 307_17.jpg


Volanul zic eu ca e ok pentru ca modelul respectiv s-a montat pe astfel de masini. 



Anuntul de unde provine poza.

http://www.autoprim.ro/en/details/164/c ... ouble-cab/




Anuntul de unde provine poza.

http://bacaucity.olx.ro/vand-dacia-doub ... 187391034#


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

dr_krl a scris:

Ar fi fost interesante şi nişte imagini de pe parcursul procesului de fabricaţie. Foarte frumos.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Armata celor șapte papuci

Scoși la rampa, doar pentru inspiratie și comparatie, cei șapte “papuci” asista neputinciosi la nasterea unui nou unicat. Si pentru ca lucrurile simple sunt in general cele mai complicate, Atelierele PanArin sunt puse pe infaptuiri marete. Pentru inceput, bula Daciei 1307 cu carosare a capatat prima mana de finisare! Usurel, pentru ca este si maine o zi!

Macheta a fost supusa decuparii oblonului cu cateva zile in urma. Dupa o pauza de schimb de ulei la mecanic, azi s-a reluat timid lucrul la bula de carosare!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Armata celor șapte papuci – 2

Incet dar sigur, ultima mea lucrare incepe sa capete personalitate. Macheta Daciei 1307 produs DeAgostini, se va transforma intr-o legendara duba de jandarmerie. Am continuat cu bula carosata, confectionand ramforsarile specifice. Cu peretii simpli arata foarte bine, dar perfectionistul din mine m-a impins spre mai mult. In fapt, o masinuta devine MACHETA atunci cand reproduce un model real. Pana atunci nu e decat o jucarie. Sigur nu va iesi perfecta. Nu exista lucruri perfecte, dar orice lucru poate fi perfectionat. Si nici nu pot pretinde de la mine sa fac lucruri perfecte in conditii de manufactura. Resturi de acetofan, carton, forex, bond gel, smirghel si multa migala. Pe final, posibil, sa iasa ceva cat mai aproape de realitate. Nu sunt un profesionist, dar am mari pretentii de la cei care se pretind asa ceva. Nu am tehnologie, dar am mari pretentii de la cei care au acces la ea si nu profita...............................................................................................
Mai multe poze si o pledoarie pentru masinile romanesti...



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1307 jandarmerie

Armata celor șapte papuci –  la final

De la bun inceput am stiut ca Dacia 1307 are potential. Am fost vehement in criticarea machetei originale DeAgostini pentru ca nu ma asteptam la erori atat de grosolane. Dar asta este un lucru bun. Fara erori, eu nu am nici ce critica si nici ce corecta. Pornind de la jucaria respectiva, prin “metode specifice”, folosind materiale la indemana, avand ca inspiratie o singura poza gasita pe internet, (dar cu multe amintiri in memoria de lunga durata), am incercat reproducerea unei dube de jandarmerie cu care am avut ceva legaturi in trecut. Daca am reusit sau nu, ramane de vazut. Cert este ca am incercat. Nu sunt un profesionist si cer ingaduinta dumneavoastra. Posibil sa nu fi iesit chiar ceea ce am vrut, dar sunt sigur ca m-am straduit cu mijloacele avute la dispozitie. Carosarea a fost proiectata de mine pe calculator si executata din forex si carton.

In timp ce macheta vopsita se odihnea pe calorifer la uscare, am trebaluit pe la interior. Ceva tapiterie, maruntisuri. Am incercat repararea farurilor, asa cum am putut. La final, inscriptionarea si pozele la grup si individual. E greu cu decalurile. Sunt cam groase dar altele costa mult si am folosit ce aveam ramase de pe la seria ARO. Am montat si un girofar, provizoriu, doar pentru foto, pentru ca la primavara, cand voi putea suporta vaporii de rasina, voi incerca sa fac matrita la bula. Tocmai de aceea nu am gaurit piesa pentru antena! Am multe solicitari pentru carosare. Cert este ca avand pasiune si rabdare, se poate obtine ceva frumos din machetele DeAgo. Zic eu!



Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
gavrisan lucian
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 860
Eu cred ca culoarea nu e corecta,acest albastru e prea inchis!!!Sper ca nu e cu suparare!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV ACR-platforma pentru interventii la final

Pentru ca sezonul rece este in plina desfasurare, Atelierele PanArin au dotat sectia ACR Slobozia cu prima platforma de depanare a autovehiculelor aflate in dificultati de iarna.

Dupa indelungi tatonari, razgandiri si renuntari, multumita lui Andrei care m-a stimulat sa reiau lucrul la platforma, iata ca am reusit sa termin inca o piesa pentru colectia mea. Ma bucur ca am reusit totusi sa o termin, in ciuda provocarilor ivite la acest proiect, probleme descrise pe larg in primul capitol prezentat pe blog.

Asadar am continuat cu interiorul, apoi am facut oglinzile din bolduri si forex de 1 mm grosime. Dupa montarea platformei, am incercat pentru prima oara sa “murdaresc” platforma si talpicile, lasand cateva urme de cauciucuri, noroi si uzura specifica. Am montat si un proiector de lucru, orientat spre inapoi, in folosul depanarilor nocturne. Am confectionat semnalizarile spate din plexiglas transparent de 1 mm grosime. Pistonul hidraulic a fost nichelat corespunzator si apoi am confectionat migaloasele caloare, penele de blocare a rotilor masinilor tractate. Numerele au ramas cele originale ale machetei de baza, TV 12F DeAgostini, asta pana cand voi avea cernealala imprimanta.

Dupa o sedinta foto la care a participat masina de militie, pentru omologarea RAR, autovehiculul a plecat in prima sa misiune, aceea de a asista debarcarea lui Mos Craciun, care a venit la Slobozia cu o amfibie ruseasca de mare clasa si apoi s-a reunit cu suratele sale in ale ACR-ului!

Multumesc lui Andrei pentru decalurile cu ACR! Multumesc lui Petru Hromei pentru dubita TV 12 F donata cu generozitate!

In speranta ca v-a placut realizarea mea, va astept pe blog cu mai multe poze si pentru like si comentarii







_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Chiar daca nu prea sunt raspunsuri, e clar ca toata lumea se minuneaza.
Cate sunt in total?


pus acum 10 ani
   
sabytuning
Membru Activ

Din: timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 174


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Multumesc domnilor. Nu l-em numarat de curand. Probabil ca o sa o fac asa, pentru palmares cumva. Imi place sa muncesc la ele, uneri mai ratez cate un detaliu, ce sa fac, si varsta si oboseala si graba de a face primul ceva. Nu e bine... am obosit!



Nu am avutii, dar sunt cel mai bogat om din lume. Am fost blagostovit de soarta cu o sotie minunata si intelegatoare, cu un copil de care sunt mandru si cu prieteni buni si darnici. Am si multi "doritori de bine" chititi pe invidie si amaraciune! E normal. Cine nu are dusmani se cheama ca nu exista!
Se incheie un an, plin de realizari  pentru mine in domeniul machetistic, destul de dificil ca si finantare, obositor din cauza rautatii altora si a timpului/nervilor consumat/i cu internetul. Am devenit prea dependent si de internet si de asistenta amicilor.
Este timpul sa ma opresc din nebunia asta! Cu acest mesaj imi inchei activitatea internautica multipla (forumuri, facebook, prezentari, contre cu DeAgo... si cu alti pasionati). Cand si cand, voi mai pune cate ceva pe blogul personal. In rest numai de bine!
La revedere si multumesc pentru aprecieri... si pentru critici. Unele au fost constructive si benefice. Altele insa, pura rautate...  Sper ca au fost de folos explicatiile mele, detaliile din care nu am facut un secret de productie, desenele si ideile pe care nu le-am tinut numai pentru mine, chiar daca asta a insemnat sa pierd! Nu e o problema, viata mi-a dat inapoi destul.

La multi ani cu sanatate si toate cele bune!

PS Rog insistent un moderator sa blocheze acest topic. Multumesc!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Pacat!
Va doresc sanatate si spor la munca!
La multi ani!


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48186
Pacat ca renunti. Aia invidiosi nu trebuie luati in seama.
La noi pe forum oricand esti binevenit


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

Misu de Cluj a scris:

Pacat ca renunti. Aia invidiosi nu trebuie luati in seama.
La noi pe forum oricand esti binevenit


Ok! Am revenit asupra deciziei in ceea ce priveste acest forum. Aici voi continua sa postez. Multumesc pentru incurajare!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Galbene de Slobozia – Aro 10 Spartana si 242 – imbunatatiri

Graba strica treaba, zice un proverb! La prima interventie asupra machetei DeAgostini Aro 10 Spartana, am omis cateva detalii pe care mi-am permis acum sa le evidentiez pe macheta mea.

Astfel am procedat la capitonarea partilor superioare ale portierelor, si am contruit manerul orizontal de deschidere a acestora.
Am “incropit” sistemul de bare coviltir care sustin prelata masinii.
Am aplicat ornamentul lateral negru si am innegrit pragurile si ornamentele aripilor rotilor.
Am desenat si bridele de fixare a prelatei imprejurul caroseriei.
Am evidentiat cu negru balamalele prabrizului mobil si butucurile rotilor.
Am imitat dispozitivele de asigurare ale capotei de pe aripile masinii.
Am colorat masca cu galben dupa modelul din revista.
Am confectionat bullbar dupa modelul din revista.
Am facut cu rosu reflectorizantele de pe bara spate.
Deh, asa “scupulos” cum sunt trebuia sa revin cu cateva corecturi si detalii car dau farmecul machetelor tunate de mine. Cu acest prilej, la sedinta foto impreuna cu fratele 242, am realizat ca acesta nu fusese supus interventiilor de imbunatatiri si am aplicat si la el cateva imbunatatiri.

Colorare interior;
Aplicare desen ARO pe roata de rezerva;
Am montat sorturi la rotile posterioare;
Am aplicat inscris 4×4 pe aripile spate.
O mica sedinta foto impreuna cu ultimile realizari pe 2013, un an in care am asteptat poate prea mult de la altii si prea putin de la mine.

Cam atat pentru anul acesta. Ne revedem in 2014, sper eu cu alte lucrari cu care sa incant admiratorii. Nu e vina mea ca unora le place ceea ce fac si ca admira lucrarile mele, cum nu e vina mea nici ca altii se considera invidiosi si imi lasa tot soiul de mesaje acide pe blog. Le fac in ciuda si nu le accept postarile, imi vad de ale mele si am decis sa nu mai pun la suflet toate magariile si impertinentele unora. Caini latra, ursul isi vede de drum. Nu ma cobor la mintea lor!

Nici nu ma mai omor sa fac poze in timpul lucrului cu detaliile de fabricatie, nu de alta dar “aduce ghinion”, vorba unui coleg. Am obosit sa fac atat munca de documentare si la final sa ma aleg cu buza sparta. Am arata si am oferit modelistilor si metode de lucru dar si desene muncite de mine, cu inteligenta mea “retardata” (alt coment al unui admirator infocat), numai pentru ca mi-am dorit ca si alti modelisti sa incerce sa faca ceva cu mana lor.

M-a durut insa cand am vazut ca munca mea este folosita nu in interes personal, ci in interes comercial de catre unii. Poate ca as fi trecut cu vederea faptul ca pe inteligenta mea, pe solutiile mele, unii fac bani, daca macar in treacat, ar fi specificat ca ideile imi apartin. Nu mai zic nimic de acordul de folosire a muncii si inspiratiei mele pentru folosire in scop comercial. Nu este colegial asa ceva, nici etic si nici moral. Dar nu am ce face. Asta este tara in care traiesc. Insa de acum incolo, ioc-niznai! Cum zice chinezul. Ganditi frate singuri. Daca vreti sa faceti comert, faceti cat poftiti, dar nu cu munca mea!



Va astept cu drag pe blog cu mai multe poze si un like daca va place ceea ce fac

Multumesc!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Atelierele PanArin Slobozia – Retrospectiva 2013

Inca un an a trecut, cu bune , cu rele… vorba cantecului: …ce-au fost bune sa se-adune, ce-au fost rele sa se spele. Eu zic sa fac  o adunare. Asta pentru ca a fost un an productiv, cu multe unicate marca Prognosis, pe care le-am realizat uneori mai bine, alteori mai rau, dar de fiecare data cu suflet, cu pasiune si cu daruire! Nu voi trece in revista imbunatatirile aduse numeroaselor machete prin tunarea interioarelor. Voi socoti numai ce am facut aproximativ de nou!

Poze si filmulet cu cele 113 machete lucrate special.



Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537




Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
La multi ani cu sanatate! Un an mai bun, un an mai darnic!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
geo11
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 225
La multi ani si multa sanatate! Doamne ajuta!

_______________________________________


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 10 Spartana – covered 

Vacanta s-a terminat! Plini de energie inovatoare, meseriasii de la Atelierele PanArin au debutat in anul de gratie 2014 cu noua versiune unicat ARO 10 Spartana acoperit. Modelul de inspiratie a fost cel din revista DeAgo Romania, cu mici diferente impuse de tehnologia rudimentara home made.

Masca cu patru faruri a fost realizata din forex, la fel si prelata. Cum toate stopurile s-au ciobit la demontare, au fost realizate altele din forex. La interior s-au schimbat scaunele frontale cu unele mai sportive. S-au montat proiectoare suplimentare si bull-bar specific.



Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV-ul cu Bere Mamaia la Slobozia

Numai cine nu a stat la coada la bere, vara, in Mamaia, nu stie cum ajungeau navetele la chiscurile de pe plajele litoralului comunist. Cea mai apreciata bere a acelor vremuri, era Berea Mamaia produsa la fabrica de bere Constanta, redenumita mai tarziu “Dobrogea” si dupa revolutie “Malbera”! Pentru distributia navetelor cu bere pe litoral, erau des folosite TV-uri diverse. In amintirea acelor vremuri, Atelierele PanArin au reprodus unul din indragitele vehicule, mai ales ca ne-a sosit de la Botosani, in sfarsit, culoarea verde 57, specifica masinilor de la fabrica de bere Constanta!

………………………………….
Detalii si poze



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Reconditionarea unui Barkas B1000

Atunci cand a aparut in colectia DEAgo Romania, macheta m-a socat prin dezinteresul cu care a fost montata. La vremea aceea l-am reconditionat pe al meu si astazi, iata, am mai avut ocazia de a imbunatati inca un exemplar pentru export!

S-au dat toate geamurile hidoase afara si s-au polizat bavurile ramelor si ale oglinzilor. Stopuri, faruri, semnalizatoare lipite aiurea au fost demontate si aranjate. Interiorul a fost revopsit. S-au facut chedere peste tot si s-au montat geamuri noi pe laterale.



Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV 41 imbunatatiri de serviciu

Cel putin cele doua machete luate de mine sunt fara mari probleme. Ca sa intre bine in vitrina, una din ele a fost supusa catorva operatiuni de corectura. Am debavurat oglinzile si le-am argintat. La interior am capitonat scaunele si portierele si am facut cu argintiu manerele si alte maruntisuri in bord. Semnalizatoarele fata au fost colorate cu portocaliu si esapamentul a fost  ”zugravit” cu bronz-aluminiu. A doua macheta a intrat deja la borcanul cu nitrodiluant!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
UM 01212 

Am petrecut mai toate vacantele de vara ale copilariei printre camioane, tancuri si ims-uri militare. In fiecare vara bateam drumul pe jos de la actualul Brotacei din Constanta, pe ruta actualei strazi Tulcea, pana in dealul unitatii militare. Nu erau mijloace de transport in comun pe acolo iar capatul de linie al troleibuzului 43 se oprea undeva unde acum este intersectia Tulcei cu Bd. Tomis. Aici se termina orasul de nord. De jur imprejur erau numai campuri. In zare se vedea printre stufaris lacul Tabacariei, neamenajat si oracaitul broastelor umplea aerul diminetilor. De colo, o luam la picior, copil fiind, inarmat cu pietre si cu un bat mare, printre baracile darapanate ale tiganilor, garajele IGO si groapa de gunoi a orasului. Cu inima cat un purice speram sa scap de haitele de caini si sa apara o masina militara care sa ma ia pana la unitate. Uneori aveam noroc. Ma cunosteau toti militarii. Eram baiatul tovarasei secretare a comandantului unitatii militare 01212. Acolo era lumea mea de vara. Imi petreceam mai tot timpul calare pe tancuri si pe camioanele din dotare. Am apucat Gaz-ul, IMS-ul si ZIL-ul militar. Apoi Bucegii, DAC-ul si ARO 244. Primul care a sosit in unitate a fost masina comandantului…. un minunat 244 in care aveam acces fara oprelisti. Primul volan de care am tras sezand pe bratele unui militar turc, a fost al unui IMS de transmisiuni. La 9 ani bateam morse cot la cot cu transmisionistii. Deja ajungeam la pedale cand a sosit 244. Nu am cum sa uit acele vremuri. Nu am cum sa uit palmele luate la bulanele goale, de la mama, atunci cand la ora 15.30, cand trebuia sa ma prezint la birou pentru pregatirea de plecare, veneam plin de vaselina si mirosind tot a benzina. Mama ma urca in picioare intr-o chiuveta antica, din fonta, si ma spala plesnindu-ma intruna pe picioarele goale pentru ca trebuia sa piarda timpul curatind un mic derbedeu . Acum, blocurile au inlocuit campul cu tigani si caini, unitatea a fost defrisata de minunata livada de caisi iar militarii au disparut din posturile de santinela amplasate de-a lungul gardului… In amintirea celor vremuri am reprodus un mic ARO 244, masina tovarasului comandant, pe care nici nu mai stiu cum il chema, dar alaturi de ai sai copii am petrecut momente neuitate in acea unitate militara 01212.

Imagini si detalii



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ACR “egzistă” !




Mai multe poze si detalii


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ЗИЛ 118 KL – Криминалистика Лаборатория

ZIL 118 – Laborator Criminalistic

Departamentul de investigare a crimelor din Sibiu se confrunta in ultima vreme cu cresterea criminalitatii organizate, drept pentru care, militienii din localitate au apelat la colegii lor sovietici pentru ajutor in investigarea infractiunilor de tip criminal. Tovarasii militieni din CCCP, au trimis un echipaj special, dotat cu o masina de investigatii plina de aparatura specializata. Minibuzul sosit, era insa lipsit de peretele despartitor dintre cabina soferului si habitaclul echipei de investigatii, drept pentru care Atelierele PanArin din Slobozia au fost solicitate pentru construirea paravanului necesar izolarii spatiului de lucru de cel al soferului. Folosind tehnici speciale din dotarea atelierelor, meseriasii de la Slobozia au realizat panoul despartitor, inzestrat si cu fereastra de vizitare/comunicare, acoperit la final cu o perdeluta, pentru pastrarea discretiei. S-a mai procedat si la tapitarea scaunului soferului precum si la capitonarea capacului de motor cu piele maro, pentru reducerea zgomotului in habitaclu. Au mai fost corectat diverse neajunsuri la portbagajul de pe plafon, girofar si lampile de semnalizare.



Mai multe detalii si poze surprinse de paparatii uzi


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1310 break

O comanda speciala pentru un prieten special esta gata sa fie livrata. Intreaga manopera s-a efectuat conform instructiunilor propietarului. Baza de lucru a fost constituita din doua machete DeAgostini, Dacia Break si Dacia 1320, din care s-a confectionat noua macheta. Macheta reprezinta un model pe care amicul l-a detinut cu ceva vreme in urma!

Poze si detalii



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
“-A venit masina, a venit masina!

-Ce-a adus?

-Adidasi  si salam de soia. Mi se pare ca si tacamuri!

-Vin acum, imi tii rand?”

………………………………………………..

O discutie banala, din vremuri apuse, intre doua vecine, de la ferestrele apartamentelor! Oare cine nu isi aminteste de masina de carne, ce de indata ce aparea la coltul blocului, cum se auzeau de la un geamuri cate o discutie ca cea de mai sus? In spiritul acelor vremuri, masina sosita de la Sibiu pentru imbunatatiri, a trecut prin Atelierele PanArin..........................................................

Continuare



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV 41 – Salvarea altor vremuri

Una dintre primele ambulante realizate pe concept romanesc, a fost cea construita pe sasiul de IMS, masina care trebuia sa inlocuiasca vechile ambulante sovietice, mari consumatoare de carburant si cu un spatiu util redus. Modelul initial a fost fara perete despartitor intre sofer si partea utila din spate. Imi amintesc asta pentru ca am calatorit cu un asemenea vehicul, impreuna cu bunica mea, pe cand eram copil si am fost transferat de la Spitalul din Tulcea, la cel din Constanta pentru o operatie complicata. In spate, am stat pe targa, iar bunica pe un scaun escamontabil situat in dreptul usii laterale. In fata erau soferul si asistenta medicala de ambulanta. Drumul, desi initial mi se paruse o mare aventura, s-a dovedit extrem de obositor si anevoios din pricina zgomotului asurzitor venit de la motor, dar mai ales din pricina zdruncinaturilor care ma aruncau de pe targa in toate partile. In amintirea acelor vremuri, am reprodus o astfel de ambulata folosind macheta Degostini................

Continuare



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Werner
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1781
  ZIL 118 Yunost!! Nu am mai vazut ca macheta! Am vrut sa cumpar unul scara 1:1, dar nu a functionat treaba cu transportul din Rusia pâna la mine! 

La TV scaunele sunt cam tari, trebuiau capitonate! 

La ce atâtea ARO de ACR? Sunt puse la vânzare?


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
VW Van Samba la Slobozia

Realizat sub sigla Maisto, van-ul Samba VW din imaginile http://arin.panait.net/vw-van-samba-la-slobozia/ surprinse de paparatii uzi a sosit la Slobozia si a fost directionat rapid catre Atelierele PanArin. Soferul a gasit cu usurinta garajul Prognosis gratie sistemului de locatie de tip “factaj” al STS-ului postas. Imaginile surprind momentul in care soferul preda masina pentru imbunatatiri meseriasilor de la Atelierele PanArin, preocupati de scoaterea de la vopsire a doua dacii cu destinatii precise. Una la ACR Constanta si una la Nea Alecu, fost taximetrist din Bucurestii anilor trecuti! Undeva in fundal, doi drumari se chinuie sa astupe gaurile din pavajul distrus de ploile de la Slobozia Mica.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Bogdan28
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
esti un adevarat "ceasornicar".
felicitari!!si uimeste-ne in continuare cu reproducerile in miniatura!!!!


_______________________________________
Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

Werner a scris:

  ZIL 118 Yunost!! Nu am mai vazut ca macheta! Am vrut sa cumpar unul scara 1:1, dar nu a functionat treaba cu transportul din Rusia pâna la mine! 

La TV scaunele sunt cam tari, trebuiau capitonate! 
La ce atâtea ARO de ACR? Sunt puse la vânzare?

la TV-sunt conform epocii!!!
acr-urile sunt doua ale unor buni prieteni si unul al meu


Bogdan28 a scris:

esti un adevarat "ceasornicar".
felicitari!!si uimeste-ne in continuare cu reproducerile in miniatura!!!!

Multumesc! Nu e chiar asa, cum pot, dupa posibilitati! Dar voi continua!

Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1309 ACR la Slobozia

Grupul de interventii al Automobil Clubului Român din Slobozia a fost intarit atazi cu un nou vehicul de interventii realizat in Atelierele PanArin pe baza unei machete DeAgo România. Masina a fost deja trimisa in prima sa misiune, pentru a tracta remorca încărcată cu Dacia lui Nea Alecu, proaspăt iesita de la vopsitoria atelierelor.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 6 ... 7  

Mergi la