CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
karina22 pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul camionagiului si tractoristului oldtimerist / sema 110 - o mare provocare Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
Povestea ei incepe prin '96. De atunci pana in 2012 a fost pe mana unor diversi meseriasi a caror unic scop a fost sa o distruga si sa traga pe ea    In vara anului 2012, am hotarat sa o cumpar, am vazut-o, am platit-o si am plecat cu ea pe rotile ei pornita spre casa, aveam de facut circa 100 km, insa nici dupa 5km s-a oprit si n-a mai vrut sa porneasca nici de-al na...ibii    L-am sunat p-ala de la care am luat-o, a venit cu diversi meseriasi, dar fara nici un efect. Abia seara eu reusit sa o porneasca. Pentru ca se intunecase n-am mai plecat cu ea la drum, asa ca am lasat-o la om in curte si am plecat acasa si fara combina si fara bani.
Am lasat-o la om in curte vreo 2 saptamani timp in care am tot facut planuri cum sa o aducem acasa fara sa cheltuim prea multi bani si eventual fara prea mult efort.
Pana la urma am hotarat sa o aducem trasa cu tractorul cu ajutorul unui dispozitiv special care se monteaza in spatele combinei si tine loc de bara de directie, un fel de protap ca la remorca.
Am agatat-o de tractor si am pornit la drum, am mers bine vreo 30 km dupa care dezastrul a lovit din nou, de data aceasta a fost mult mai grav, s-a spart un rulment pe fata la combina si a cazut roata. da-i si-njura , injura si da-i, dar cu rabdare si-njuraturi am resuit sa o punem din nou pe roti si sa plecam la drum. Bineinteles ca asta ne-a intarziat foarte mult si n-am mai reusit sa ajungem acasa pana seara, asa ca am petrecut o noapte sub cerul liber, abia a doua zi reusind sa ajungem acasa...
ceea a constituit o mare bucurie  =D



se poate observa in poza ca s-a strambat si scara din cauza rotii cazute


Odata ajunsi acasa, am inceput sa  luam totul la mana, sa inlocuim ce trebuia inlocuit, sa reparam ce trebuia reparat si asa mai departe.
acum, procesul de reconditionare este aproape de final, dar o sa prezint evolutia, pe parcurs, in limita timpul pe care-l am 

daca topicul o sa fie un monolog al meu o sa renunt sa mai prezint reconditionare


pus acum 11 ani
   
ionutfoica93
Membru nou

Din: Com.Brezoaele.Jud.Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
Frumoasa combina...ce motorizare are? ceva detalii tehnice....eu cultiv doar legume si nu prea mai merge treaba de aceea ma cam bate gandu sa ma bag pe paioase si porumb...dar nu detin prea mult teren..adica chiar putin..

pus acum 11 ani
   
Fanseb
Membru nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 46
Super combina.Asa-i cel mai bine cum ai cumparat-o tu...probabil cu bani mai putin,......apoi cu rabdare si pasiune (si bani),o termini ,dar sti 100% ca ai facut-o tu si nu te minte nimeni ca a  fost reparata si de fapt ea saraca .......Eu am un C 14  din 1990 si sunt foarte multumit de ea,dar acuma as vrea s-o vand sa-mi iau tot una romaneasca dar mai noua la ani.Ma doare sufletul sa o dau la fier vechi ,asa ca mai bine mai astept ,poate o ia cineva.Chiar anul trecut cineva de la mine din comuna a dus una la fier vechi  pe rotile ei un SEMA 110.Criminali de oameni,nu altceva.Sincer ma bucur pentru a doua sansa a acestei combine ,iar daca saraca a rezistat la '''meseriasi''',acuma sigur la tine va arata si functiona super.......Dar  nu are niciun farmec daca,nu apar mai multe poze.....sa o stapanesti bucuros.....si cine stie ,poate surade norocul si la mine  BAFTA

Modificat de Fanseb (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
dupa primele zile asa arata "santierul"







pus acum 11 ani
   
ionutfoica93
Membru nou

Din: Com.Brezoaele.Jud.Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
imi poti spune ce dimensiuni au cauciucurile de pe spate ?

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
daca te intereseaza ceva de pe la masa , eu am o coaja de 110 mai are melcul ,degetele niste pinioane  , elevatorul central complet .

apropo , eu la fortschitt am axa spate de 110 cu tot cu roti .

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
mircea63
Membru nou

Din: oradea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 45
faina scula. si eu as schimba c14 cu o sema mai noua dar prin zona nu prea gasesc, iar trailerul din sud pana aici face cat jumate de combina. asa ca acum caut prin zona o coaja de c14 (cu tablarie buna) pe care sa fac un transplant de organe interne . daca nu actuala va suferi o resurcitare complecta in aceasta primavara.

ce motor are sema si ce latime pe batator?

Modificat de mircea63 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95

majestiqe a scris:

daca te intereseaza ceva de pe la masa , eu am o coaja de 110 mai are melcul ,degetele niste pinioane  , elevatorul central complet .

apropo , eu la fortschitt am axa spate de 110 cu tot cu roti .


degetele sunt duble sau simple?
daca sunt duble, m-ar interesa cateva..
axul care este antrenat de cardan si care la randul lui actioneaza grupul de taiere si rabatorul il ai?
distribuitorul hidraulic nu-l ai? curge?

motorul este de saviem turbo, iar latimea batatorului cred ca este pana in 1.5m, revin cu informatii exacte dupe ce masor.
cauciucurile pe spate sunt de 22'' , latimea momentan nu pot sa o spun cu exactitate

Modificat de iuly_007 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
degetele sunt duble , am sa fac mai multe poze cand ajung acasa ,si le pun aici , de ax nu stiu , sa ma uit.
Rabatorul l-am pus la fortschitt

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
oke hai sa-ti fac o lista cu ce mi-ar trebui si sa stii la ce sa faci poze:
axul de care ti-am zis inclusiv cu fuliile de la grupul de taiere si rabator
degetele
grupul de taiere
reductoarele de pe fata
suportul care tine variatorul de la vant
lada din spate unde vin montate sita peterson si sita de cernere
distantiere de termoflot pentru pompa de injectie in linie
distribuitorul hidraulic
distribuitorul de directie care vine montat sub cabina

daca-mi mai amintesc ceva te anunt 


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
eu am doar masa si elevatorul central , restul a fost taiat , combina a fost noua, pe societate  , folosita vreo 3 ani  era din 95 , in 2000  au cumparat 2 class tucano si asta a ramas in paragina , am luat si eu ce am mai apucat , a fost dezmembrata de buna , ca sa nu zic noua.

acelasi lucru sa intamplat si cu fortschittul meu , l-am cumparat cu o zi inainte sa il taie  la fier vechi , dar am avut noroc ca e singura din zona si nu prea au avut ce face cu piesele asa ca a fost aproape completa .A fost luata in 91 a lucrat 2 ani si au rasturnat-o in canal dupa care a stat pe dreapta pana in 2002 cand au incercat o reparatie dar au renuntat si au vrut sa o dea la fier vechi

.Au taiat atunci vreo 17  C12 si C14 , a mai ramas o sema 140 care sta pe dreapta de vreo 5 6 ani dar cred ca ajunge conserve cat mai curand . In locul sculelor romanesti au luat vreo 7 8 Claas uri lexion cu masa de 6 metri . Si 2 John deere cu masa de 6.5 m . Au 2 tractoare Case ih de peste 300 cp , 3 Class Xerion si Axion  tot 300+, un McCormic   de 250 si un Deutz agroton de 250 . si lucreaza peste 15000 de hectare , cam toata zona de la mine , mai sunt eu si cu ei


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutfoica93
Membru nou

Din: Com.Brezoaele.Jud.Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
poate 1500 de hectare..

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
nup 15 miii , au tot terenul din comuna mea si inca vreo 3 comule pe langa , este vorba de TELDURM , cam tot judetul teleorman este al lor . la mien in comula au vreo 6 mii

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
ionutfoica93
Membru nou

Din: Com.Brezoaele.Jud.Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
da...am ramas masca...adica e prima data cand aud de o asa ferma... adica eu cultiv 4 hectare si ...))) intelegi ce vreau sa spun

pus acum 11 ani
   
aaadany
Membru nou

Din: Timis
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 31
frumoase amintiri la cumparare,sa ii dai tot ce are nevoe si nu o sa te dezamageasca,multa bafta la reconditionare

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

ionutfoica93 a scris:

poate 1500 de hectare..


rectific , firma TELDRUM SA are doar 8000 , iar firma INTERAGRO ( velpitar , velmorar , si cam toate marcile cunoscute de paine)au peste 100000 ( o suta de mii) aici in zona teleorman  .

Datele sunt reale de anul trecut ( taicamio lucreaza la primarie ).


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
savo_stelyca
Membru Senior

Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
Acum citii si eu topicul!Sema 110e o combina mult mai reusita ca fiabilitate decat C14 dar muuuuult mai slaba in privinta cernerii!Motorul a ramas acelasi(sa nu vorbesc de cele MLI cu motoare Perkins)dar au micsorat toba si tot sistemul de cernere,viteza de inaintare e mult mai mare,implicit cantitatea de material de procesat mult mai mare de unde rezulta pierdere de boabe foarte mare!Vorbesc in cunostinta de cauza pentru ca am observat in timp ce "iese' pe miristi dupa ce au trecut pe acolo combinele astea! Are un prieten luate recent 2 bucatiSema110 si inainte a avut C14 cu decorticator, deaia din primele tipuri si care scotea ca la selector,dar aia avea suprafata de cernere mult mai mare si curatirea a doua....pe cand asta nu!Combinele sunt foarte bune dar nu trebuiesc grabite defel!Ele duc fara probleme dar nu au timp sa cearna tot ce intra in ele,in rest ceva probleme legate de timoneria la cutia de viteze care este cam prost proiectata dar unsa regulat merge si ceva probleme la grupul de la cutit de la heder care este un pic pretentios dar per total sunt reusite!Mult succes in refacerea ei si timpul sa ne ajute sa se faca cereale sa avem ce le pune dinainte sa treire!

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
va multumesc pentru aprecieri si pentru vorbele frumoase pe care mi le-ati spus.
acum sa continua cu reconditionarea.

nu stiu altii cum sunt, dar pentru mine cel mai important la utilaj este locul unde iti petreci cea mai mare parte a timpului, respectiv cabina, ceea ce inseamna ca la fiecare utilaj al meu primul pe care l-am facut si de care m-am ocupat a fost cabina.

primul lucru pe care l-am facut a fost cupola de deasupra, prin care ploua foarte foarte mult. solutia aleasa n-a fost cea mai buna, in schimb a fost cea mai ieftina si anume smoala topita.



dupa cupola m-am apucat de partea de deasupra a cabinei, care nu se vede, dar asta nu inseamna ca trebuie lasata neingrijita. am curatat totul de rugina, am aplicat grund, vopsea neagra si am refacut instalatia electrica si de climatizare.



in a treia etapa m-am ocupat de montarea unui scaun(am pus unul pe care il aveam pe acasa, pe viitor urmeaza sa-l schimb), de vopsirea peretilor cabinei pe interior si de montarea tuturor martorilor/comutatorilor de bord si a ornamentelor de plastic de pe manetele de comanda.









pus acum 11 ani
   
vasi97
Membru nou

Din: Bistrita-Nasaud
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 46
Destul de interesant model de combina. Sincer chiar sunt curios sa vad cum va decurge repararea si reconditionarea acesteia. Mult noroc si multa rabdare, la vara se vor vedea roadele muncii pe deplin!

pus acum 11 ani
   
savo_stelyca
Membru Senior

Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
Ca vechi combainier iti dau un sfat!Cum nu ai climatizare in cabina scaunul ala nu va fi bun pentru ca vei transpira pe el si cu praful,ca sigur vei merge cu usa si geamul deschis,va fi prapad!Eu am incercat fel de fel de scaune si cel mai bine a fost unul de tabla simpla!Nu transpiri pe el si nici praful nu se lipeste.Si la caldura smoala aia ti se va topi si iti va curge in cap...........

pus acum 11 ani
   
mircea63
Membru nou

Din: oradea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 45
in stanga scaunului ai doua manivele, una ar trebui sa reglaza distanta intre batator si contrabatator dar cealalta ce rol are?

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95

savo_stelyca a scris:

Ca vechi combainier iti dau un sfat!Cum nu ai climatizare in cabina scaunul ala nu va fi bun pentru ca vei transpira pe el si cu praful,ca sigur vei merge cu usa si geamul deschis,va fi prapad!Eu am incercat fel de fel de scaune si cel mai bine a fost unul de tabla simpla!Nu transpiri pe el si nici praful nu se lipeste.Si la caldura smoala aia ti se va topi si iti va curge in cap...........


cu scaun de tabla niciodata nu o sa stau in vreun utilaj de-al meu, traim totusi in sec 21, cat despre smoala n-are cum sa se topeasca si sa-mi curga in cap parerea mea...



mircea63 a scris:

in stanga scaunului ai doua manivele, una ar trebui sa reglaza distanta intre batator si contrabatator dar cealalta ce rol are?


una din ele regleaza dinstanta intre batator si contrabatator la intrare(partea din fata) si cealalalta la partea din spate(iesire)


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
dc nu ai cumparat fibra de sticla , daca te intereseaza am eu pe cineva cu 150 de lei iei 3 metri partati si 2 litri de rasina , cred ca era mult mai bine .
Iar ce zice savo_stelyca este perfect adevarat , nu nea aparat ca iti curge in cap , dar se va incalzi si se va prelinge pe stalpii cabinei , nu mai zic ca o sa miri de cald , zmoala retinand foarte multa caldura .

Daca este antifon , nimic de zis . .

"nu stiu altii cum sunt, dar pentru mine cel mai important la utilaj este locul unde iti petreci cea mai mare parte a timpului, respectiv cabina"

daca nu te  ocupi de restul iti zic eu ca marea majoritate a timpului ti-o petreci pe langa ea


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
ma ajungea mult mai scump cu fibra si nici nu aveam de unde sa cumpar
cat despre smoala daca o sa-mi fie prea cald o demontez iar si pun un strat de vata minerala cu troate ca nu cred ca o sa fie nevoie.

"daca nu te  ocupi de restul iti zic eu ca marea majoritate a timpului ti-o petreci pe langa ea"

) foarte adevarat ce spui, dar pe parcurs o sa vezi ca n-a ramas nici macar un surub de 6 neluat la mana


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

iuly_007 a scris:

ma ajungea mult mai scump cu fibra si nici nu aveam de unde sa cumpar
cat despre smoala daca o sa-mi fie prea cald o demontez iar si pun un strat de vata minerala cu troate ca nu cred ca o sa fie nevoie.

"daca nu te  ocupi de restul iti zic eu ca marea majoritate a timpului ti-o petreci pe langa ea"

) foarte adevarat ce spui, dar pe parcurs o sa vezi ca n-a ramas nici macar un surub de 6 neluat la mana



Cred ca nu o sa mai ramana , oricum succes si sa o vedem in brazda

, eu inca nu m-am apucat de fortschitt , motorul sta acoperit cu un carton , asteapta asamblarea .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
m461sf
Membru Senior

Din: Gaesti-Dambovita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 280
Frumos proiect. Este o combina de generatie mai noua si are un aspect interesant. As vrea sa ne dati mai multe detalii referitoare la motorizare, cutie de viteze, capacitate buncar, numar cai...etc.

La cabina cred eu ca era mai potrivit niste silicon sanitar cu ajutorul caruia sa izolati. In felul acesta puteati lipi niste placi de poliestiren extrudat care va ajutau enorm la caldura.

Bafta la reparatie.

Modificat de m461sf (acum 11 ani)


_______________________________________
Cand muncesti, joaca-te. Munca, daca este o datorie, te ucide

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
cu toate ca mai umblasem la el pe drumul spre casa, am demontat din nou reductorul stanga pentru montarea unui semering nou, si a altor garnituri. sper sa nu mai curga acum.







montat la loc





si daca am umblat la reductorul de  pe stanga cel de pe dreapta n-a putut ramane nedemontat, asa ca am umblat si la el. inca mai am de lucru la el ca nu gasesc semering pentru el(e alt model de reductor decat cel de pe dreapta)



sema 110 mare provocare toate mai umblasem drumul spre casa, demontat din nou reductorul stanga

54KB

Modificat de iuly_007 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95

m461sf a scris:

Frumos proiect. Este o combina de generatie mai noua si are un aspect interesant. As vrea sa ne dati mai multe detalii referitoare la motorizare, cutie de viteze, capacitate buncar, numar cai...etc.

La cabina cred eu ca era mai potrivit niste silicon sanitar cu ajutorul caruia sa izolati. In felul acesta puteati lipi niste placi de poliestiren extrudat care va ajutau enorm la caldura.

Bafta la reparatie.



motorul e de saviem turbo, pe care sper as vrea sal-l schimb pana la urma cu unul de iveco, inca ma mai documentez si inca sunt in dubiu in privinta costurillor.
cutia de viteze este 3+1, cutie care se regaseste si pe modelele mai vechi c14 si c12.
capacitatea buncarului in carte este trecuta de 4to la grau, dar eu zic ca 2to este mult mai realistic.
4 cai scuturatori   


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262


motorul e de saviem turbo, pe care sper as vrea sal-l schimb pana la urma cu unul de iveco, inca ma mai documentez si inca sunt in dubiu in privinta costurillor.
cutia de viteze este 3+1, cutie care se regaseste si pe modelele mai vechi c14 si c12.
capacitatea buncarului in carte este trecuta de 4to la grau, dar eu zic ca 2to este mult mai realistic.
4 cai scuturatori   



sa stii ca ia 4 tone , sema 80 a mea ia 2.5  in buncar cu inaltatoare , iar fara lua 1800 si in carte era trecut 2000 , dar acum depiunde si de umiditate  , greutatea hectolitrica .

In legatura cu motorul , daca nu il schimbi campania asta , am sa iti spun eu care e treaba cu iveco , pentru ca montez pe sema 80 a mea iveco in 6 identic cu ala de pe dt uri . Chiar daca e cam mare ( ca putere cuplu ) nu am gasit dinala mic in 4 ca era ideal .

Daca  ai sa cauti mai amanuntit , dai telefoane , incerci anunturi expirate e imposibil sa nu gasesti unul la pret mai real , in jur de 20 30 de milioane . Eu am luat acum vreo luna unul cu 12 milioane dar a ramas fara ulei si a terminat cuzinetii , din fericire arborele nu are nimic , nici segmentii , motorul a fost de generator .


In legatura cu simeringul , ai un cod al lui ? , daca ai incearca la un magasin de piese auto import , ei de obicei aduc si simeringuri rulmenti pe dimensiune , dar la pret un pic mai mare .
sau poti sa incerci la brasov , e un magazin specializat in utilaje romanesti , eu de acolo ma aprovizionez .

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
mircea63
Membru nou

Din: oradea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 45
nu cred ca merita financiar sa schimbi motorul.daca are racire buna motorul face fata si la temperaturi ridicate (am lucrat la temperaturi de 44-45 de grade si nu am avut necazuri). la turbo sa ai grija ca dupa perioade mai mari de stationare(luni), inainte de al porni sa dai jos conducta de ulei de la turbina si sa torni ulei in turbina ca sa nu mearga turbina pe uscat pana primeste ulei din rampa.
daca chiar vrei sa schimbi motorul eu as cauta un perkins in 6 de pe ceva combina veche, care se potriveste fara mari modificari. prin anii 90 pe aici se schimbau perkinsurile de pe combinele aduse de afara cu saviemuri din cauza lipsei de piese si a preturilor mari a acestora. tin minte ca pentru o pompa de apa se cerea peste o mie de marci si o aduceau in 4 - 6 saptamani.

in rest incearca sa cauti un reductor de rezerva ca nu strica, deoarece vad ca difera de cele de c14-12.


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95

In legatura cu simeringul , ai un cod al lui ? , daca ai incearca la un magasin de piese auto import , ei de obicei aduc si simeringuri rulmenti pe dimensiune , dar la pret un pic mai mare .
sau poti sa incerci la brasov , e un magazin specializat in utilaje romanesti , eu de acolo ma aprovizionez .


semeringul nu e un semering "clasic" cu arc, e un rahat cu doi segmenti din otel in mislocul carora se prinde un manson de cauciuc, sper sa reusesc sa-i fac modificare sa-i pun unul clasic, dar pentru asta trebuie sa ma duc la strung si eventual la freza. oricum, mai astept putin, nu ma grabesc ca mai e pana in campanie, sper sa gasesc un reductor la pret bun. si daca nu reusesc sa pun in aplicare nici una din variante pana in campanie am zis sa topesc 'juma de galeata de vaselina si anul asta merg asa cu el



mircea63 a scris:

nu cred ca merita financiar sa schimbi motorul.daca are racire buna motorul face fata si la temperaturi ridicate (am lucrat la temperaturi de 44-45 de grade si nu am avut necazuri). la turbo sa ai grija ca dupa perioade mai mari de stationare(luni), inainte de al porni sa dai jos conducta de ulei de la turbina si sa torni ulei in turbina ca sa nu mearga turbina pe uscat pana primeste ulei din rampa.
daca chiar vrei sa schimbi motorul eu as cauta un perkins in 6 de pe ceva combina veche, care se potriveste fara mari modificari. prin anii 90 pe aici se schimbau perkinsurile de pe combinele aduse de afara cu saviemuri din cauza lipsei de piese si a preturilor mari a acestora. tin minte ca pentru o pompa de apa se cerea peste o mie de marci si o aduceau in 4 - 6 saptamani.

in rest incearca sa cauti un reductor de rezerva ca nu strica, deoarece vad ca difera de cele de c14-12.


motorul sincer sa fiu cam are probleme cu racirea, in conditiile in care n-am avut nici un fel de "scut/aparatoare" in jurul lui, acum i-am constuit mai multe capote care zic eu o sa eficientizeze putin fluxul de aer din jurul lui, o sa pun poze pe parcurs.. radiatorul cred totusi ca ar trebui si el desfundat!!
eu vreau sa merg pe "mana" celor de la iveco pentru ca sunt motoare pe care le cunosc foarte bine si plus de asta eu mai am si un fiat de 100 cp care tot motor de iveco are la baza, deci imi vine mai usor sa lucrez cu un singur producator decat cu mai multi.

cat despre turbo, e dus deja, are jocuri axiale foarte mari, sper sa gasec unul in stare buna, si daca o fi sa gasesc o sa-i montez o supapa unisens sa nu  mai am probleme cu ungerea 


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
s-a cam pus praful pe sectiunea asta, e timpul pentru un up-date.

un alt aspect f. important de care m-am ocupat a fost filtrul de aer. am optat de data aceasta pentru montarea unui filtru umed provenit de pe o combina model c14. cel de sema cu toate ca era uscat, am ales sa renunt la el in primul rand din motive financiare si in al doilea rand pentru ca arata destul de urat intregul ansamblu(o serie de reductii, coliere, masoane, iar coliere, iar mansoane, o adevarata povara).

sema 110 mare provocare s-a cam pus praful sectiunea asta, timpul pentru up-date.un alt aspect

41.8KB


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

iuly_007 a scris:

s-a cam pus praful pe sectiunea asta, e timpul pentru un up-date.

un alt aspect f. important de care m-am ocupat a fost filtrul de aer. am optat de data aceasta pentru montarea unui filtru umed provenit de pe o combina model c14. cel de sema cu toate ca era uscat, am ales sa renunt la el in primul rand din motive financiare si in al doilea rand pentru ca arata destul de urat intregul ansamblu(o serie de reductii, coliere, masoane, iar coliere, iar mansoane, o adevarata povara).



Scuze ca te contrazic dar ai facut o alegere cat se poate de gresita , filtrul cu ulei retine maxim 10% din particulele de carbon aspirate , asta e mai mult sa nu iti intre vreun fir de pai in motor , ca mai mult nu face , dar sa zicem ca pe saviem merge . Daca optezi pentru un alt motor ar fi pacat sa il torturezi cu asemenea filtru .
Si turela aia sau cum i-o zice de 650  o sa se umple de pleava , ea avea o banda din sita cu suprafata de vreo 40 cm2 poate chiar mai mult care filtra preliminar , era infasurata in jurul tevii de aspiratie  .

Sper sa nu te superi pe mine dar incerc sa iti dau cateva sfaturi , am trecut si eu prin deastea si e bine sa nu le mai faca si alti pe buzunarul lor .

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
n-are cum sa fie cu suparare, sunt perfect constient ca fitrul uscat e net superior celui umed. am facut modificarea asta, dar am pastrat filtrul vechi intact, la orice ora pot sa-l remontez in maxim jum de ora. cand o sa gasesc un cartus filtrant la pret decent cu siguranta o sa-l iau, dar pana atunci o sa merg cu asta pe care am dat doar 20 lei, iar un cartus pentru filtrul uscat m-ar fi ajuns 3-4 milioane.

cat despre partea superioara care filtreaza initial nu e de 650, e mult mai mare si sunt sigur ca daca o sa fiu atent sa o curat zilnic nu o sa am probleme   


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
am inteeles , mi sa parut si mie nitel mai mare , ce sa zic nu stiu e posibil sa dea randament .

In legatura cu cartusul , incearca la un magazin de piese auto import , gaseste o dimensiune apropiata de MANN ca astia au toate natiile de filtre de aer si la preturi decente .

eu acum am gates la tractoare , sunt folosite la pronar , dar cand am sa le schimb trec si eu tot pe mann .

Un cartus uscat ar trebui sa te tina o campanie lejer , la tractor eu il am de 2 ani si nu am pbelele , am chiar si senzor dala de imi aprinde bec in bord .
Asa am luat carcasa aia de iveco si am dat pe el doar 250 de lei cu tot cu cartus si tubulatura .


Incearca sa urmaresti depozite dastea de fier vechi , eu cu ei imi fac foarte multa treaba .

bafta si spor la munca .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
o alta treaba care am facut-o si care sper sa dea ramdament a fost sa construiesc o serie de scuturi la motor atat pentru eficientizare fluxului de aer din jurul lui cat si pentru "Design" la urma urmei 

sema 110 mare provocare alta treaba care facut-o care sper dea ramdament fost serie scuturi motor

46.3KB


pus acum 11 ani
   
TudorCJ
Membru Junior

Din: Turda jud Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 59
Frumoasa combina si frumos proiect ai inceput.Spor in continuare.

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
probleme mari si foarte mari in paradis. cu toate ca toamna trecuta am oprit motorul in bune conditii, cand l-am pornit acum in primavara nu mai avea presiune de ulei. initial am crezut ca-i din cauza manometrului la care am umblat in iarna, dar s-a dovedit ca pompa de ulei si-a dat obstescul sfarsit. cu toate ca nu l-am tinut chiar mult pornit(max 7min) a avut sufiecient timp sa se f**ta arborele, norocul meu este ca am gasit un arbore rectificat la cota 2 la un vecin si cuzineti noi(al meu era la r1). acum trebuie sa mai cumpar un set de segmenti , garnitura de chiuloasa si sa-mi fac timp sa montez totul la loc.

poza cu namila jos:

sema 110 mare provocare probleme mari foarte mari paradis. toate toamna trecuta oprit motorul bune

60.8KB


pus acum 11 ani
   
m461sf
Membru Senior

Din: Gaesti-Dambovita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 280

iuly_007 a scris:

probleme mari si foarte mari in paradis. cu toate ca toamna trecuta am oprit motorul in bune conditii, cand l-am pornit acum in primavara nu mai avea presiune de ulei. initial am crezut ca-i din cauza manometrului la care am umblat in iarna, dar s-a dovedit ca pompa de ulei si-a dat obstescul sfarsit. cu toate ca nu l-am tinut chiar mult pornit(max 7min) a avut sufiecient timp sa se f**ta arborele, norocul meu este ca am gasit un arbore rectificat la cota 2 la un vecin si cuzineti noi(al meu era la r1). acum trebuie sa mai cumpar un set de segmenti , garnitura de chiuloasa si sa-mi fac timp sa montez totul la loc.

poza cu namila jos:


Ce ghinion! Nu te lasa dezamagit!
Si eu trebuie sa umblu ca nu imi mai intra in vitezele 2 si 3. nu stiu daca e de la timonerie sau de la cutie. Chiar maine e posibil sa lucrez la asta.
Spor la treaba! si sa faci o filmare cu ea in actiune.


_______________________________________
Cand muncesti, joaca-te. Munca, daca este o datorie, te ucide

pus acum 11 ani
   
TudorCJ
Membru Junior

Din: Turda jud Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 59
Pacat pentru ca iara ai de lucru.Oricum nu-i rau atata timp cat ai gasit asa usor arborele si ai timp sa o pui la functie pana incepe campania.Oricum raritati si CP dapai SEMA spor in continuare nu te lasa,

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
cel mai probabil e din timonerie, si eu am avut probleme cand am luat-o. desteptul care a avut-o inainte cand nu mai intra in viteza mai decupa cate putin din bord sa faca loc la maneta sa actioneze mai mult ))

acum as vrea sa ma ajutati cu ceva idei de vopsire, as face-o in doua sau poate trei culori, sa sara in ochi si sa se vada frumos in lan.
eu ma gandeam asa: partea de sus si jantele cu rosu, mislocul cu verde , iar capotajele inferioare cu galben...
ASTEPT IDEI        


pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
cum la photoshop nu ma pricep am editat in mod barbar o poza in paint sa vedeti la ce m-am gandit...

sema 110 mare provocare cum photoshop pricep editat mod barbar poza paint vedeti m-am gandit...

43.8KB


pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Eu am ales o tema de culoare de la utilajele de afara , aia s-au gandit deja ce da bine :d .
Asta ca sa nu ai surprize dupa ce termini sa te trezesti ca e prea inchisa culoarea sau prea deschisa .

Eu am ales tema class pentru fortschitt , si pentru tractoare deutz si new holland .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
se pare ca tot ce poate merge prost la aceasta combina, chiar merge prost, uneori chiar foarte prost.
i-am montat motorul, dar n-am putut sa scot si camasile sa schimb inelele, am zis ca poate am noroc.
cat am avut motorul jos am dus si radiatorul la desfundat, dupa ce am pus motorul sus am montat si radiatorul cu gand sa pornesc motorul cat mai repede. cand am pus apa in el , stupoare, curgea ca la streasina, asa ca dupa o repriza puternica de injuraturi l-am demontat si l-am dus iar la reparat.
dupa a doua montare care a fost cu noroc, l-am pornit si stupoare, baga apa in baie ... l-am lasat sa mearga asa pentru rodaj, am scos azi circa jum de litru de apa din baie... gura mamii lui..

si de suparare ca toate merg atat de prost i-am dat oleaca de vopsea!

era sa uit, am cumparat 3 mufe de imperechere noi pentru cuplajul hidraulic al hederului si toate curg ca proastele... alte injuraturi, alti nervi!!!

sema 110 mare provocare pare tot poate merge prost aceasta combina, chiar merge prost, uneori chiar

50.7KB


pus acum 11 ani
   
m461sf
Membru Senior

Din: Gaesti-Dambovita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 280
Ce ghinion cu motorul asta de saviem.  Imi pare rau, dar sa nu va lasati descurajat. E si o chestie de nororc pana la urma. Trebuie sa iasa soarele si pe ulita dumneavoastra. Mie unul imi place modelul asta de combina.

_______________________________________
Cand muncesti, joaca-te. Munca, daca este o datorie, te ucide

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
eu zic sa te orientezi spre un alt motor , e pacat de combina !
Eu urmeaza sa o pornesc pe a mea in cateva ore .

daca zici ca curge asa putin , incearca o solutie daia leak stop , defapt pune vreo 2, 3 borcanase dalea , poate ai noroc si nu mai curge .

Modificat de majestiqe (acum 11 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
combina asta nu inceteaza sa ma uimeasca..
zilele astea am bagat la treierat, iar dupa vreo 6 ore de functionare a crapat grupul de la aparatul de taiere.. alti bani, alta distractie... daca stie cineva ceva de vreun grup la bani buni astept iformatii.. 

si o parte putin mai buna.. consum multumitor de 12-13 litri per ora de functionare 


pus acum 11 ani
   
aaadany
Membru nou

Din: Timis
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 31
stiam o combina exact ca a ta la Deva,o vindea la pret de fervechi si mai zicea persoana respectiva de mai una arsa,daca aveam nevoie de piese....suna tentant numai ca transportu era o ploblema si nu am reusit sa pornesc motoru..

pus acum 11 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Eu cu fortschrittul am facut 6 hectare in 6 ore cu consum de 8, 8 si ceva . Motorul merge impecabil la fel si batoza dar am probleme cu tractiunea , imi distruge rulmentul de presiune de la variator .
Am comandat un variator nou il astept sa vina :d
In legatura cu problema ta ala e un grup mai complicat trebuie de 110 sau 140 nu se potriveste de la C uri din ce stiu eu


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 11 ani
   
mircea63
Membru nou

Din: oradea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 45
vezi ca pe anunturi agricole este in mures  un c14 m cu heder ca al tau si-[ dezmembreaza. poate ai noroc. oricum daca vrei sa o tii adapteaza un heder de c12 sua c14 clasice ca sunt mai simple si zic eu mai fiabile

pus acum 11 ani
   
agriman
Membru nou

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 21
Iuly,tu ai turometru la vant si batator pe combina??? si daca da...spune-mi de unde fac si eu rost de senzor,volanta si ceas...vreau sa pun si eu pe o sema c80 =D

pus acum 11 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 95
cu toate ca mi-a mai facut si probleme in vara asta, per total ma declar multumit de aceasta combina. am reusit cu brio sa-mi inchei cele 3 campanii de treierat fara sa apelez la altcineva si asta e cel mai inmoprtant lucru pentru mine.

iar acum va propun un exercitiu. din cele 3 poze din album, o suprafata e treierata cu un new holland nou, una cu un class avero tot nou, iar cealalta e treierata cu sema mea 110. care suprafata credeti ca e treierata cu sema mea?

precizez ca toate cele suprafete au fost discuite dupa treierat, deci nu nici o diferenta din acest punct de vedere.


a, da, era sa uit: o adevarata placere sa pornesti saviemul dimineata.


treierat
treierat



sema 110 mare provocare toate mi-a mai facut probleme vara asta, per total declar multumit aceasta

46.9KB

Modificat de iuly_007 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 57
in imaginea 2

pus acum 11 ani
   
aaadany
Membru nou

Din: Timis
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 31
fumu ca fumu,daca merge foarte bine e o placerea sa-l asculti,la cat ai pus pompa de injectie??

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la