CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Angelina20 din Cluj
Femeie
22 ani
Cluj
cauta Barbat
24 - 55 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Frane spate Dacia 1100 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am scos un pic Dacia 1100, si m-am trezit ca pe spate nu mai prind franele deloc.
Nici frana de serviciu si nici frana de mana.
Doar pe puntea fata am frana si masina da in nas cand franez brusc.
Pedala de frana e tare ca piatra, de parca ar fi trasa frana de mana, dar nu e trasa si nici blocata.
In urma cu un an si cateva luni, cand am pu-s- la hobernat, nu avea nici o problema si functiona perfect.
Nu prea inteleg ce s-a intamplat.
O fi repartizorul de frana? Dar ala nu are legatura cu frana de mana?
Sau s-o fi oxidat si blocat etrierii pe spate?
A mai patit careva suticar asa ceva?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
1100 are cele mai proaste frane...
Ar cam trebui dat jos tot sistemul (in afara de conducte, dar si alea trebuie vereificate) si spalat, iar dupa aceea vazut ce trebuie inlocuit, bagata vaselina si pus la loc. Si cu toate astea daca sta inca un an nemiscata, sunt sanse sa "muteasca" din nou, dar nu asa (adica daca o fortezi un pic isi da drumul).


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am incercat s-o fortez, ca poate is da drumul, dar nici gand.
O sa-i dau jos etrierii din spate sa vad ce este, dar mai incolo, dupa ce scot R4-le de pe groapa.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Inca tot nu am inteles ce s-a intamplat.
Presupun ca s-au blocat etrierii in pozitie deschisa si de aia nu este nici frana de serviciu si nici frana de mana.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
geo11
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 225

Misu de Cluj a scris:

Am incercat s-o fortez, ca poate is da drumul, dar nici gand.
O sa-i dau jos etrierii din spate sa vad ce este, dar mai incolo, dupa ce scot R4-le de pe groapa.


Frana de mana trebuia sa tina oricum, nu are legatura cu pistonase blocate sau nu,ori este dereglta si nu se trage suficient ori cablu blocat.


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
S-ar putea sa fie amandoua deodata, si pistoanele blocate in etrieri, si cablul de frana de mana blocat. Poate fi si repartizorul de frana blocat.
O sa ma apuc zilele viitoare, cand va fi timp frumos. Acuma si eu is racit si nu prea pot face mare lucru.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

tavi_dacia1100 a scris:

1100 are cele mai proaste frane...
Ar cam trebui dat jos tot sistemul (in afara de conducte, dar si alea trebuie vereificate) si spalat, iar dupa aceea vazut ce trebuie inlocuit, bagata vaselina si pus la loc. Si cu toate astea daca sta inca un an nemiscata, sunt sanse sa "muteasca" din nou, dar nu asa (adica daca o fortezi un pic isi da drumul).


Pentru cine nu se pricepe, da, are cele mai proaste frane.
Eu am vazut foarte putini mecanici sa faca franele functionale la 1100, nu mai spun ca multi, nu erau/sunt in stare sa faca franele functionale nici la 1300.

Uite cum poate frana o sutica.
Daca tii cont ca rotile de Aro sunt mult mai late decat cele originale (eu am 185 in loc de 145 pe ambele punti) deci suprafata de contact si implicit frecarea e mult mai mare eu zic ca franeaza exemplar.




si o sutica la care franele "tin" asa cum stii tu ca are frane dacia 1100



Atentie si la balansul pe care il face spatele, la cea de Arges, fata de a mea, conteaza si treaba asta.

Modificat de AdyC (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:

S-ar putea sa fie amandoua deodata, si pistoanele blocate in etrieri, si cablul de frana de mana blocat. Poate fi si repartizorul de frana blocat.
O sa ma apuc zilele viitoare, cand va fi timp frumos. Acuma si eu is racit si nu prea pot face mare lucru.



In general suticile au aceasta problema, daca stau mai mult timp se blocheaza pistonasele in etrieri, asta si din cauza ca lichidul poate avea foarte multi ani si aliajul de aluminiu din care sunt turnati etrierii oxideaza usor. Pana acum eu nu am auzit de repartitor blocat.
Frana de mana nu are legatura cu cea de serviciu si cred eu ca s-a blocat cablul din cauza ruginii, se poate debloca usor, dar o sa ai aceleasi probleme cu el daca nu mai are protectiile de cauciuc care se monteaza in capatul camasilor sau camasile au plasticul de deasupra rupt sau lipsa.
Eu recomand sa demontezi toti patru etrierii, sa-i cureti si sa schimbi lichidul.
Astfel te asiguri ca nu o sa mai ai probleme cu franele cativa ani buni. 


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:

S-ar putea sa fie amandoua deodata, si pistoanele blocate in etrieri, si cablul de frana de mana blocat. Poate fi si repartizorul de frana blocat.
O sa ma apuc zilele viitoare, cand va fi timp frumos. Acuma si eu is racit si nu prea pot face mare lucru.



In general suticile au aceasta problema, daca stau mai mult timp se blocheaza pistonasele in etrieri, asta si din cauza ca lichidul poate avea foarte multi ani si aliajul de aluminiu din care sunt turnati etrierii oxideaza usor. Pana acum eu nu am auzit de repartitor blocat.
Frana de mana nu are legatura cu cea de serviciu si cred eu ca s-a blocat cablul din cauza ruginii, se poate debloca usor, dar o sa ai aceleasi probleme cu el daca nu mai are protectiile de cauciuc care se monteaza in capatul camasilor sau camasile au plasticul de deasupra rupt sau lipsa.
Eu recomand sa demontezi toti patru etrierii, sa-i cureti si sa schimbi lichidul.
Astfel te asiguri ca nu o sa mai ai probleme cu franele cativa ani buni. 

Cam se face un pic cald, ma si apuc de ea.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564

tavi_dacia1100 a scris:

1100 are cele mai proaste frane...
.

Concluzie franele cu disc pe toate rotile sunt cele mai proaste frane. Sa inteleg atunci ca cele cu tamburi sunt cele mai moderne si performante frine (cu tamburi pe toate rotile - asa are si Aventador parca, nu-i asa?)
Asta e o tampenie sinistra. Lichid vechi, furtune vechi, instalatie necuratata, pompa veche, luni de zile de nemiscare etc. de unde rezulta frane blocate, nu din solutia tehnica proasta adoptata de constructor


pus acum 11 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Deci, Dacia 1100 (la fel si Dauphine, R10, Caravelle, etc.)  are franele foarte proaste si asta e adevaraul, chiar daca vreti sa il acceptati sau nu!
Sistemul cu discuri pe toate 4 rotile e foarte bun, dar etrierii la 1100 sunt niste rateuri, la fel si repartitorul, dar asta este si nu are rost sa le modificam...
Iar referitor la ce si cum trebuie facut, exact aia am spus si eu mai sus: desfacut tot sistemul, curatat, schimbat ce trebuie, gresat ce trebuie si pus la loc. Daca aceste operatii si aerisirea se fac cum trebuie, frana o sa fie cat poate fi ea de buna, dar daca masina sta iarasi nemiscata un an sau poate si mai putin, in primii metri o sa stranga, dar isi dau drumul dupa aceea si nu mai au probleme.
Eu la toate suticile si R10 la care am facut franele cap-coada (cum am zis mai sus) nu am avut probleme cu ele nici la ITP si nici la drum.



Modificat de tavi_dacia1100 (acum 11 ani)


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 11 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320

classicfan a scris:


tavi_dacia1100 a scris:

1100 are cele mai proaste frane...
.

Concluzie franele cu disc pe toate rotile sunt cele mai proaste frane. Sa inteleg atunci ca cele cu tamburi sunt cele mai moderne si performante frine (cu tamburi pe toate rotile - asa are si Aventador parca, nu-i asa?)
Asta e o tampenie sinistra. Lichid vechi, furtune vechi, instalatie necuratata, pompa veche, luni de zile de nemiscare etc. de unde rezulta frane blocate, nu din solutia tehnica proasta adoptata de constructor



Frinele cu discuri pe toate cele 4 roti sint cele mai bune si performante si eficiente.
Masinile adevarate , Ferrari , Porsche , Mercedes , Bmw dar si absolut toate din competitii , incepind de la cele din formula 1 , raliuri si alte competitii au discuri .
Pina si tir-urile mai nou au discuri .
Problema este ca daca masina nu-i folosita o perioada de timp , ruginesc si string putin...pina la prima utilizare cind stratul superficial de rugina depus se curata .
Pina si schimbul placutelor si reglajul este mult mai usor decit cele cu tamburi .


pus acum 11 ani
   
Mihai wartburgist
Membru Senior

Din: Ploiesti-Prahova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 299
De acord cu Nicu .

Toate franele indiferent ca sunt pe discuri sau tamburi se intepenesc daca nu sunt folosite.Am dat destul marunt din buze si eu pe tema asta cand am umblat la franele  rablelor mele .Scrisese un user  pe acest forum   de un lichid de frana siliconic.In alt manual de reparatii ( an 1965 ) scria sa fie utilizata numai o vaselina speciala ( care nu reactiona cu lichidul ) pentru lubrifierea pistonaselor din cilindri- se pare ca la firma Ate ar fi asa ceva .



Am rugamintea daca stiti/ gasiti ceva similar sa ne spuneti .

Modificat de Mihai wartburgist (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Monteaza o pompa de frana de 1300  , modificarile minore , in privinta contactului de frana am montat unul de 1300 sub scut langa pedala.Pentru lubrifiere recomand Loctite 8151.

frane spate dacia 1100 monteaza pompa frana 1300  minore privinta frana montat unul 1300 sub

23.5KB

Modificat de alexandru68 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
De ce sa te legi la cap daca nu te doare?
Daca face presiune si nu curge, pompa trebuie doar curatata si montata la loc.
Cea de 1300 pe langa ca nu e originala, nu are nici intrerupatorul ala pt. stopuri.


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

tavi_dacia1100 a scris:

De ce sa te legi la cap daca nu te doare?
Daca face presiune si nu curge, pompa trebuie doar curatata si montata la loc.
Cea de 1300 pe langa ca nu e originala, nu are nici intrerupatorul ala pt. stopuri.


Exact!


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pompa de frana, functioneza inca bine. Nu are rost s-o shimb.
Din cate am vazut, Pompa de R8 este identica cu cea de pe R4.
Doar prinderea rezervorului difera.
Se gaseste pe la unix.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
w311
Membru Senior

Din: ploesci
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 605
Nu am nicio experienta cu franele pe disc dar daca ar fi fost pe tamburi as fi crezut ca a scapat lichid si sunt uzi tamburii pe interior.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:

Pompa de frana, functioneza inca bine. Nu are rost s-o shimb.
Din cate am vazut, Pompa de R8 este identica cu cea de pe R4.
Doar prinderea rezervorului difera.
Se gaseste pe la unix.


Daca cea de R4 e ca cea din poza, seamana dar nu e la fel, are aceasi problema cu contactul, iar mie-mi pare ca si distanta intre gaurile aflate pe flansa e diferita.



La cea de R12/Dacie 1300 singura problema ar fi ca nu se mai poate monta contactul care aprinde stopurile pentru frana.

Asa arata o pampa de R8 Dacia 1100.



_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

w311 a scris:

Nu am nicio experienta cu franele pe disc dar daca ar fi fost pe tamburi as fi crezut ca a scapat lichid si sunt uzi tamburii pe interior.


Sigur se blocheaza din cauza oxidarii.
O simpla curatare a etrierilor rezolva problema.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:

Pompa de frana, functioneza inca bine. Nu are rost s-o shimb.
Din cate am vazut, Pompa de R8 este identica cu cea de pe R4.
Doar prinderea rezervorului difera.
Se gaseste pe la unix.


Daca cea de R4 e ca cea din poza, seamana dar nu e la fel, are aceasi problema cu contactul, iar mie-mi pare ca si distanta intre gaurile aflate pe flansa e diferita.

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00143/00143729.unk

La cea de R12/Dacie 1300 singura problema ar fi ca nu se mai poate monta contactul care aprinde stopurile pentru frana.

Asa arata o pampa de R8 Dacia 1100.

http://www.mecaparts.com/PhotosPieces/mp2904.jpg


Ala din poza e de R4 GTL, de prin anii '80. Au fost montate cel putin 4 tipuri de pompe de frana pe R4, chiar si dublu circuit.
La R4 de 850, e cu contact, exact asa ca la 1100, dar are rezervorul direct infiletat, ca la Dacia 1300.
Chiar alaltaieri l-am dat jos si este originala, fara modificari.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Asa arata pompa de R4:

frane spate dacia 1100 asa arata pompa r4: Admin

49KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:


La R4 de 850, e cu contact, exact asa ca la 1100, dar are rezervorul direct infiletat, ca la Dacia 1300.
Chiar alaltaieri l-am dat jos si este originala, fara modificari.



Daca si flansa se potriveste inseamna ca se poate monta fara probleme.

La 1100 in locul rezervorului e montat un stut pe care se montaeza un furtun ce comunica cu rezervorul.

Modificat de AdyC (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:


La R4 de 850, e cu contact, exact asa ca la 1100, dar are rezervorul direct infiletat, ca la Dacia 1300.
Chiar alaltaieri l-am dat jos si este originala, fara modificari.



Daca si flansa se potriveste inseamna ca se poate monta fara probleme.

La 1100 in locul rezervorului e montat un stut pe care se montaeza un furtun ce comunica cu rezervorul.

Daca ai o pompa de 1100 demontata, atunci, hai sa le masuram flansele.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:

Daca ai o pompa de 1100 demontata, atunci, hai sa le masuram flansele.


Am dar nu o gasesc momentan. Saptamana viitoare cred ca o sa am timp sa o caut.
Cand o gasesc fac masuratorile si postez aici. Poti sa o masori si sa notezi undeva iar cand o gasesc pe a mea confruntam dimensiunile.
Modelul de pompa de R4 pe care o ai tu se gaseste noua la Unix?


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Inca nu m-am apucat de cautat piese. Peste vreo saptamana voi incepe si cu piesele si atunci pot sa zic exact ce au la Unix.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la