CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Georgiana69
Femeie
24 ani
Arad
cauta Barbat
24 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Filtrul de ulei de Logan, care face presiune Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am mutat aici discutiile de pe topicul lui Amatorul:

tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   

Sutica a scris:

Filtru incearca de logan de 1.4 e mai mic si iti creste presiunea .  .


De unde ai scos aberatia asta?

Modificat de tunderbird (Ieri 23:52:30)

Ieri 23:50:32    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:


Sutica a scris:

Filtru incearca de logan de 1.4 e mai mic si iti creste presiunea .  .


De unde ai scos tampenia asta?

Am avut si pe amea si am pus si pe masina lu Claudiu   

Automat daca spatiul e mai mic se creeaza presiune mai mare .

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Ieri 23:53:16    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Amatorul
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 24-06-2009
Postari: 645
IP: 86.121.185.185
   

tunderbird a scris:


Amatorul a scris:

Mi-ar place un radiator nou, dar e f greu de gasit si probabil scump. Unul sh nu stiu in ce stare e....Asa ca incerc in prima faza sa il refac pe asta.


Poti reconditiona radiatorul vechi la Romradiatoare Bv. Iti schimba complet miezul... practic te alegi cu un radiator complet nou. Dudi Levente iti poate oferi mai multe informatii.


Am reconditionat radiatorul de la Fiat acolo, este o idee buna, numai ca destul de costisitoare...Poate reusesc o varianta mai simpla...

_______________________________________
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots."  - Albert Einstein

Ieri 23:56:20    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   

Sutica a scris:

...

Automat daca spatiul e mai mic se creeaza presiune mai mare .


  Automat, bati campii! 

Ai masurat tu presiunea in ambele cazuri, cu "spatiu mare" si cu "spatiu mic"?

Nu mai polua topicul omului cu sfaturi eronate!

El stie bine ca afirmatia ta este gresita, dar mai pot citi si altii care nu au habar si o pot lua de buna.

Modificat de tunderbird (Astazi 00:03:18)

Astazi 00:00:34    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:


Sutica a scris:

...

Automat daca spatiul e mai mic se creeaza presiune mai mare .


  Automat, bati campii! 

Ai masurat tu presiunea in ambele cazuri, cu "spatiu mare" si cu "spatiu mic"?

Da ! Chiar am masurato ! La cald la masina mea statea la 2,5 cu filtru normal de 1300 si cu filtru de logan statea la 3,5-4  tot la cald ! Incearca si tu si convingete ! Si nu mai jicni oameni !

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:02:06    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:


Sutica a scris:

...

Automat daca spatiul e mai mic se creeaza presiune mai mare .


  Automat, bati campii! 

Ai masurat tu presiunea in ambele cazuri, cu "spatiu mare" si cu "spatiu mic"?

Nu mai polua topicul omului cu sfaturi eronate!

El stie bine ca afirmatia ta este gresita, dar mai pot citi si altii care nu au habar si o pot lua de buna.

Afirmatia mea e 100 % reala si se potriveste filtru de logan 1.4 mpi .  Si chiar face presiunea mai mare .

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:05:29    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   
Deci o crestere de la 1 bar pana la 1,5 bar. Hai ca-i tare gogonata!

Poate oi fi pus tu un ulei mai gros.

Singurul avantaj al filtrului de logan este ca se umple mai repede cu ulei si becul de ulei se stinge mai repede la pornirile la rece. In rest suprafata filtranta este mai mica si capacitatea de filtrare ii scade mai repede.

Modificat de tunderbird (Astazi 00:10:12)

Astazi 00:05:55    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:

Deci o crestere de la 1 bar pana la 1,5 bar. Hai ca-i tare gogonata!

Poate oi fi pus tu un ulei mai gros.

Uite ca mai enervat ! Uitete aici mai in josul pagini . ... mp;p=20121

Vezi ca se potriveste ?

Modificat de Sutica (Astazi 00:10:44)

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:08:28    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:

Deci o crestere de la 1 bar pana la 1,5 bar. Hai ca-i tare gogonata!

Poate oi fi pus tu un ulei mai gros.

Singurul avantaj al filtrului de logan este ca se umple mai repede cu ulei si becul de ulei se stinge mai repede la pornirile la rece. In rest suprafata filtranta este mai mica si capacitatea de filtrare ii scade mai repede.

Deci se potriveste si sunt avantaje ? Aha ! Deci nu bat campi ?

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:13:05    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   
Ce imi arati tu pe forumul acela... posturile mele?
Bineinteles ca la soclu se potriveste... dar afirmatia ca-i creste presiunea este o aberatie.

Nu te enerva... ca imbatranesti prematur!

Modificat de tunderbird (Astazi 00:15:51)

Astazi 00:13:05    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:

Ce imi arati tu acolo... posturile mele?

Nu te enerva... ca imbatranesti prematur!

Vorbeam despre postul lui and3yu !


Hai sa o lasam balta ! Io ti-am trimis pm si tu ai continuat aicia ! Bag seama ca iti place sa te dai mare in public .
Rog un moderator sa curete toata discutia asta sau so mute in alta parte ! Multumesc si mii de scuze !

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:14:49    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   

Sutica a scris:

Bag seama ca iti place sa te dai mare in public .


Nici vorba!
Doar ca incerc sa combat aberatiile pustanilor ca tine carora le place sa se dea mari in public.

Modificat de tunderbird (Astazi 00:22:19)

Astazi 00:18:39    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:

Ce imi arati tu pe forumul acela... posturile mele?
Bineinteles ca la soclu se potriveste... dar afirmatia ca-i creste presiunea este o aberatie.

Nu te enerva... ca imbatranesti prematur!

Bine ! E ca dumneavoastra ! Sunteti un adevarat geniu ! Am o deosebita onoare sa discut cu dumneavoastra ! Sunteti un adevarat om de stinta ! Locul dumneavoastra este in industria constructoare de masini .... ! Aveti numai respect din partea mea  ! Numai bine !

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:19:13    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:


Sutica a scris:

Bag seama ca iti place sa te dai mare in public .


Nici vorba!
Doar ca incerc sa combat aberatiile celor ca tine carora le place sa se dea mari in public.

Asa este ! Eu sunt un copil idiot ! Rog a nu fi bagat in seama ! Sa il ascultati doar pe domnul Daniel ! El este cel mai intelegent si cel mai cultivat om din Europa . Ce-i de la renault au cerut parerea domnului Daniel cand au creat modelul Renault R8 pentru ca el este cel mai bun in domeniu asta !

_______________________________________
Telefon : 0756417019
Adresa mes/mail olteanualex31 @yahoo . com
Caut masina classica in stare foarte buna si la vopseaua originala !

Astazi 00:21:27    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
tunderbird
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 04-09-2010
Postari: 433
IP: 5.12.88.64
   
Domnule coleg,

Ti-as fi recunoscator daca ai renunta la atitudinea aceasta.

Multumesc!

Astazi 00:25:09    
E-mail     Raportati | Stergeti | Modificati | Citati
Sutica
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: 17-04-2010
Postari: 4244
IP: 109.97.46.58
   

tunderbird a scris:

Domnule coleg,

Ti-as fi recunoscator daca ai renunta la atitudinea aceasta.

Multumesc!

Pace domn coleg ! Si mii de scuze daca te-am suparat !

Modificat de Sutica (Astazi 00:32:53)


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E vorba de o legenda urbana, si o prostie mare cat casa poporului!
Dar merita  discutata treaba, ca altfel riscati sa va distrugeti motoarele.
Mai tarziu o sa va explic exact cum sta treaba, de unde a pornit legenda si care sunt realitatile!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Atentie la filtrele ieftine de Logan (gen romcarbon, turcisme), ca s-ar putea sa aveti probleme cu presiunea de ulei la pornirea motorului, deoarece au supapa de retinere destul de proasta,si becul sta aprins mai mult timp pana se reamorseaza circuitul de ungere.

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Deci sa revenim la legenda urbana.
1. Principiul de functionare:
In primul rand, filtrul de ulei, nu are legatura cu preiunea de ulei.
Presiunea de ulei este facuta de pompa de ulei.
In schimb filtrul de ulei are o supapa de sens, care la oprirea motorului se inchide si astfel o anumita cantitate de ulei, ramane in rampa de ungere al motorului, fara sa se scurga inapoi in baia de ulei.
Asta faciliteaza pornirea mai usoara la rece si sistemul de ungere se amorseaza mai repede la pornire, si implicit becul rosu de presiune se stinge mai rapid, dupa pornirea motorului.

2. Aparitia legendei:
Prin 2008-2009, a aparut un intreg lot de filtre de ulei de fabricatie romaneasca (UAMT Oradea si Romcarbon Buzau) care aveau aceste supape de sens defecte.
Drept consecinta, dupa oprire, tot uleiul din rampa de ungere, se scurgea inapoi in baia de ulei, iar dupa pornirea motorului, observai ca becul rosu ramanea aprinsa vreo 5-6 secunde.  Chestia se vedea si pe manometrele de pe bord, ca presiunea urca cu intarziere.
Din aceasta cauza, unii au ajuns la concluzia ca motorul nu mai are destula presiune de ulei.
In realitate presiunea de ulei din motor eracat se poate de ok, doar ca dupapa de sens din filtrul de ulei, fiind defecta intarzia amorsarea sistemului de ungere la pornire.

Tot legenda spune, ca aceste loturi de filtre au aparut in comert, in  aceasi timp cu lansarea programelor rabla, si ca exista speculatii, ca nu a fost o intamplare nefericita, ci un fel de masura tacita, de a fenta si de a  reduce efectivele de rable de pe soselele mioritice.
Pe la urma din cauza plangerii clientilor si vanzatorii din magazinele auto s-au reprofilat si au inceput sa comande filtre de calitate.

Bineinteles ca lumea a observat ca problema aparuse brusc, dupa schimbarea filtrului de ulei.
Iar solutia era sccuhimvbarea filtrului cu alta, fara defectiune. Si cum mecanicul mioritic, pune ce are la indemana, a pus un filtru de Logan, cu care a functionat iarasi bine motorul… adica aparent bine.
Problema este, ca de si filtrul de logan are aceasi dimensiune de filet ca si filtrul clasic, pasul filetului difera!
Poti monta filtrul de logan pe stutul de pe bloc, fara probleme dar nu se aseaza bine pe si exista cazuri, cand de si a fost stransa, din cauza sus mentionata, s-a desfacut singura in timpul mersului, iar rezultatul a fost pierderea partiala sau totala al uleiului, cu consecinte usor de ghicit. Adica se poate gripa motorul din cauza filtrului de Logan.

Dar exista filtre originale, produse de firme straine de prestigiu, pentru motorul clasic de Dacie/Renault.
Pretul acestor filtre, nu este deloc mare, depasind cu maxim 15-20 lei pretul filtrelor romanesti!
Deci nu merita sa experimentezi si sa pui rahaturi mioritice sau filtre care nu se potrivesc, cand gasesti marfa de calitate, care exact pentru ala o fost facut.

Eu in ultimii ani am avut la atelier astfel de cazuri cu zecile, si toate aveau filtre mioritice
Dupa  care le-am schimbat filtrele proaste cu altele de calitate si functionarea motoarelor a revenit la normal.

Sfatul meu e sa evitati filtrele de ulei romanesti (atat Romcarbon Buzau, cat si UAMT Oradea) sa folositi filtre de ulei straine si de asemenea sa folositi ulei de calitate, preferabil 20W50 sau 15W50.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Problema cu filtrele am avut-o si eu.
Primul filtru (de Buzau) pe care l-am montat dupa ce am refacut motorul a fost bun, dar l-am schimbat dupa 500 km (rodaj), au urmat doua, tot de Buzau care au facut probleme si pe care le-am schimbat tot la 200-300 km din cauza ca supapa respectiva nu mai lucra cum trebuie.
Acum sunt la al treilea filtru de Logan, fabricat de Man si nu am avut nici cea mai mica problema cu toate ca pasul filetului nu e acelasi, confirm si eu ca e o diferenta de pas, poate din cauza ca la motorul meu stutul care se infileteaza in bloc si pe care se monteaza filtrul e nou.



Modificat de AdyC (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 11 ani
   
emp
Membru Activ

Din: cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 170
filtrul de logan are filet m20

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la