Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Deci sa revenim la legenda urbana. 1. Principiul de functionare: In primul rand, filtrul de ulei, nu are legatura cu preiunea de ulei. Presiunea de ulei este facuta de pompa de ulei. In schimb filtrul de ulei are o supapa de sens, care la oprirea motorului se inchide si astfel o anumita cantitate de ulei, ramane in rampa de ungere al motorului, fara sa se scurga inapoi in baia de ulei. Asta faciliteaza pornirea mai usoara la rece si sistemul de ungere se amorseaza mai repede la pornire, si implicit becul rosu de presiune se stinge mai rapid, dupa pornirea motorului.
2. Aparitia legendei: Prin 2008-2009, a aparut un intreg lot de filtre de ulei de fabricatie romaneasca (UAMT Oradea si Romcarbon Buzau) care aveau aceste supape de sens defecte. Drept consecinta, dupa oprire, tot uleiul din rampa de ungere, se scurgea inapoi in baia de ulei, iar dupa pornirea motorului, observai ca becul rosu ramanea aprinsa vreo 5-6 secunde. Chestia se vedea si pe manometrele de pe bord, ca presiunea urca cu intarziere. Din aceasta cauza, unii au ajuns la concluzia ca motorul nu mai are destula presiune de ulei. In realitate presiunea de ulei din motor eracat se poate de ok, doar ca dupapa de sens din filtrul de ulei, fiind defecta intarzia amorsarea sistemului de ungere la pornire.
Tot legenda spune, ca aceste loturi de filtre au aparut in comert, in aceasi timp cu lansarea programelor rabla, si ca exista speculatii, ca nu a fost o intamplare nefericita, ci un fel de masura tacita, de a fenta si de a reduce efectivele de rable de pe soselele mioritice. Pe la urma din cauza plangerii clientilor si vanzatorii din magazinele auto s-au reprofilat si au inceput sa comande filtre de calitate.
Bineinteles ca lumea a observat ca problema aparuse brusc, dupa schimbarea filtrului de ulei. Iar solutia era sccuhimvbarea filtrului cu alta, fara defectiune. Si cum mecanicul mioritic, pune ce are la indemana, a pus un filtru de Logan, cu care a functionat iarasi bine motorul… adica aparent bine. Problema este, ca de si filtrul de logan are aceasi dimensiune de filet ca si filtrul clasic, pasul filetului difera! Poti monta filtrul de logan pe stutul de pe bloc, fara probleme dar nu se aseaza bine pe si exista cazuri, cand de si a fost stransa, din cauza sus mentionata, s-a desfacut singura in timpul mersului, iar rezultatul a fost pierderea partiala sau totala al uleiului, cu consecinte usor de ghicit. Adica se poate gripa motorul din cauza filtrului de Logan.
Dar exista filtre originale, produse de firme straine de prestigiu, pentru motorul clasic de Dacie/Renault. Pretul acestor filtre, nu este deloc mare, depasind cu maxim 15-20 lei pretul filtrelor romanesti! Deci nu merita sa experimentezi si sa pui rahaturi mioritice sau filtre care nu se potrivesc, cand gasesti marfa de calitate, care exact pentru ala o fost facut.
Eu in ultimii ani am avut la atelier astfel de cazuri cu zecile, si toate aveau filtre mioritice Dupa care le-am schimbat filtrele proaste cu altele de calitate si functionarea motoarelor a revenit la normal.
Sfatul meu e sa evitati filtrele de ulei romanesti (atat Romcarbon Buzau, cat si UAMT Oradea) sa folositi filtre de ulei straine si de asemenea sa folositi ulei de calitate, preferabil 20W50 sau 15W50.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|