knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Depinzand cum masori, ar trebui sa fie 12 Volti. Daca masori in timp ce dai la automat, niciodata nu o sa fie atat. Fa in felul urmator. Roteste de motor sa dea semnal platina (sa fie inchisa). Cu contactul pus, leaga voltmetrul pe cele 2 terminale ale bobinei, trebuie sa fie 12volti. Dar nu lasa asa mult timp, ca se va incinge bobina, si ulterior se va arde. In caz ca e mai putin, deconecteaza terminalul +, si alimenteaza bobina cu un fir de + de la baterie. Masoara iara. Daca apare tensiunea de 12 v, problema e la alimentarea bobinei de la contact. iar daca tot nu sunt 12 volti, problema e ca e un contact imperfect pe traseul bobina delcou, sau motorul nu are legarea la sasiu (-) calumea (tragi un fir gros intre caroserie si motor/verifici legatura baterie (-) si sasiu).
O metoda empirica pt verificarea bujiilor: alimenteaza bobina cu + ul ei, pune pipa sa "arate" pe capacul de delcou la o bujie (scoasa anterior, si apropiata de masa), deconecteaza firul de la platina, si da-i semnal de la "-" . Daca bujia are scanteie calumea, e ceva din delcou, in caz ca nu, bujiile sunt de vina. Eu am patit-o tot asa, mi-a cazut pe maini o masina (Ford Orion) care nicicum nu vroia sa porneasca, cazul clasic: benzineste, scanteieste, dar tot nu porneste. In cazul meu erau scanteile foarte mici, dar cauza adevarata a fost bujiile (sinteroame, de nici macar o saptamana , iar cand spun ca nu sunt bune sinteroamele ma acuza lumea ca vorbesc prostii ) , care dadeau aleator scanteile, si le imprastiau in toate directiile (nu intre electrozi). Binenteles ca dupa ce am schimbat bujiile, a pornit la sfert. Iar la o Lada, nu vroia nicicum sa porneasca, mi-a picat fisa cand in timp ce dadeam la automat, iesea fum din singurul cablu care mai lega motorul de caroserie. Cazul nr 3, la Lada mea, tot nu-mi dadeam seama ce are, ba mergea in 3, ba in doi, scutura ca naiba, ba mergea normal, scanteile erau foarte slabe. Pedeasupra facea asta aleator M-a facut sa schimb platina/condensatorul/bobina/capacul, iar la urma a fost rezistenta din lulea (pipa) Din experienta mea cu aprinderile (nu exagerez cand zic cam 80% din ce exista pe piata), am jurat ca o sa trec pe aprindere opto-electronica (cu senzor Hall) si modul de aprindere programabil. Aia cand moare, moare de tot. Dar cand ai pus-o sus, stii ca ai scanteie, nu tentativa de scanteie, si nu tu chinuiala ca la sistemul clasic (care din cauza pieselor proaste, cedeaza fix cand lumea ti-e mai draga, reglaje peste reglaje, se impusca platina, de la vaporii de ulei care urca din carter se imbiba cu ulei si nu merge, imprecizitate din cauza uzurii + falfaie la viteze mari, etc).
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|