CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: angela31 la Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Buzau cauta Barbat 24 - 60 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Dati cu ochiul si cu parerea. Cat e de originala?
37.8KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
Mi se pare ca a fost lovit in fata si ar trebui aranjate unele maruntisuri, pt. ca detaliile fac diferenta, dar in mare pare foarte buna masina. 3.200 de Euro e un pret cam mare, dar 2.000 cred ca merita.
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
gojo_maci a scris:
Dati cu ochiul si cu parerea. Cat e de originala?
|
Pare destul de sanatoasa! Intr-adevar sunt mici urme de mici lovituri pe capota si masca, dar alea-s fleacuri nesemnificative, care se repara usor.
Oricum, de la o masina din 1970, care a fost folosita timp de 4 decenii, nu poti avea pretentia, sa fie impecabila. Ce nu este ok, oricum se poate repara! Asa macar are patina timpului.
Insa la Break sunt cateva chestii importante, la care trebuie sa fii atent! Breakul a aparut in 1970, deci asta este dintre primele exemplare.
Problema la prima serie de brakuri a fost ca initial s-o preluat platforma de la berlina, si din cauza ca s-o pus caroserie de brak pe ea, s-o renuntat la peretele despartitor dintre scaunele din spate si portbagaj, ceea ce la berlina era o structura de rezistenta importanta.
Astfel la break, toata sarcina este preluata de lonjeroanele din spate, iar in cazul supraincarcarii portbagajului lonjeroanele spate pot sa cedeze. S-au intalnit multe astfel de cazuri la primele serii de break-uri. La seria a 2-a s-o imbunatatit si s-o intarit tot.
Deci aici la prima serie, daca cedeaza lonjeroanele din spate, dedesubt apar niste crapaturi in lonjeron, pe transversala, in dreptul limitatoruui de frana, si toata podeaua portbagajului cedeaza in jos . Deasupra se pot observa niste mici crapaturi, in zona usilor spate, la linia de mijloc, unde usa se intalneste cu aripa din spate.
Deci sa verifici urmatoarele: - Sa nu aibe lonjeroanele creapaturi si indoituri pe dedesubtul masinii - Sa nu fie crapaturi in zona usilor spate, unde se intalneste usa cu aripa spate - Sa vezi ca linia laterala a masinii sa fie dreapta si sa nu se franga in jos, in partea din spate, de dupa usile din spate - Sa verifici, rosturile dintre usile din spate si aripile din spate sa fie peste tot egale Astea sunt verificari esentiale la break, ca altfel te asteapta reparatii grele si scumpe!
De asemenea verifica si lonjeroanele din fata, sa nu fie ruginite, ca schimbarea lor implica manopera si costuri destul de mari!
In afara de asta mai sunt zonele de rugina specifice: - pragurile - contrapragurile - podul pedalier fata - pasajul rotilor din spate - locas roata de rezerva
Si astea trebuiesc verificate, dar in punctele astea, mai mult ca sigur gasesti rugina. Nu-i nici o catastrofa, ca se pot repara, dar orice reparatie implica manopera si costuri.
Partea mecanica nu prezinta nici un risc, acolo ce se strica, se si poate repara usor si relativ ieftin.
Dar ce nu inteleg, ca de ce tocmai vrei sa-ti cumperi un R12 Break? Daca ar fi sa-mi iau un R12, atunci cu siguranta mi-as lua un R12 TS din prima serie (1972-75), ca alea au fost cele mai frumoase si cele mai interesante din toate punctele de vedere. Sau de ce nu-ti iei un R15 sau un R17 sau un Fuego? Ca alea is macar masini exotice.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Oricum nici asta nu-i rau sa fie salvat ca e rarut si nici nu pare ,,cocosat'' de munca si carat cum sunt cam toate break-urile de obicei .
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 11 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ce eu nu inteleg: care e problema cu break-ul?
Caut o "Dacia fiabila" pt a folosi in Elvetia (in FR sunt muuuult mai multe (aici trebuie sa vanezi sa gasesti una) si muult mai ieftine) Break pt ca le consider mai "exotice" decat cele clasice, si sunt si mult mai rare. Cum spuneai, asta e una dintre primele serii. Apelez la sfatul comunitatii pe forum, pt ca detin cunostinte limitate in legatura cu R12... (sunt mai mult pe aircooled, VW si Oltcit ;-)) Fuego, R15, R17 nu joaca, sunt prea moderne. Pt acest scop am Picasso si Sandero (nu se compara, dar nu imi permit si nu imi doresc aceste masini)
Tipul spune ca masina are "atestat Retromobil", cum ar veni, din 2011, dar aici asta se da foarte usor, daca masina e curata, nu are rugina si nu scapa ulei. Vreu sa fiu sigur ca e cat se poate de originala.
|
|
pus acum 11 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Cat ar costa R12 intr-o stare asemanatoare in FR, RO? Numai ca si un reper: si o Dacia Break din inainte de '80?
|
|
pus acum 11 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Problema cu Break-urile ar fi la noi in Romania pt ca majoritatea au fost luate pentru a fi folosite la carat orice si in majoritatea cazurilor au fost incarcate fara ,,simt''. Din cauza asta majoritatea (de la noi) erau un pic sau mai mult aduse de spate dar ca si masina de ,,familie'' si drumetii eu o vad de o suta de ori mai practica avand acelasi confort ca si berlina dar in schimb un porbagaj cu volum mult mai mare si cu acces mult mai facil. Eu personal am avut Break si am fost extraordinar de multumit de el sigurul dezavantaj fiind ca ,,baga'' praf inauntru pe drumuri de tara dar inchizand toate geamurile se reduce mult din acest aspect . Masina din prezentare e faina si daca simti o atractie si poti financiar ,nu mai sta pe ganduri.
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Preturi in Franta:
Preturi unice in Romania : "1500 euroi, de nu o dau la rabla"
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asta ni e raritate extrema: R12 Sinpar Pickup 4x4
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Te inteleg, ca nu vrei coupe, ca doresti ceva mai practic si mai spatios. In schimb te asigur ca atat R15, cat si Fuego, in ciuda aparentei de modernism, sunt mai clasice, decat ai crede, si sunt masini foarte interesante si foarte placute la condus, dar si acolo, cu cat mai e veche, cu atat e mai interesant facuta. R15 prima serie este mult peste R15 seria 2, care la randul sau, este peste Fuego. La Fuego e o chestie ciudata, ca de si e mai mare la exterior, la interior ai o senzatie de inghesuiala neplacuta, ce nu exista la R15/17.
Problema cu Breakul, este ca in Romania este considerata "masina de taran" asa cum Aro este considerat "masina de cioban" sau BMW E30 este "masina de cocalar". Daca apari cu Breakul, imediat te eticheteaza lumea! In plus Breakul e varianta cea mai lipsita de personalitate, care nu-ti ofera nici o satisfactie.
Ca sa scapi de eticheta, mai ai inca o optiune, mai clasica si mai nobila: R16
R16 este si cu aspect clasic, si puternic, si spatios, si confortabil si e tot un fel de Break mai nobil. Mai ales R16 TX are si motorizare puternica + cutie cu 5 trepte, e o masina puternica si fiabila, care te duce peste tot si are si o noblete clasica, ce nu este la R12. Si gasesti R16 la preturi bune:
Sau sa incerci un A310, ca apoi nu te mai urci pe veci nici in Sandero si nici in Picasso, ca te vei simti prost in ele: Eu daca as avea multi bani, cu siguranta mi-as lua un A310
Sau daca tot R12 break vrei, atunci poti cauta ceva exotic, R12 Sinpar 4x4: Dar is foarte rare si greu de gasit.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Astea sunt toate frumoase, ma intorc dupa ele pe strada, dar nu le vreau. Nu stiu de ce... Iau numai masini pe care le doresc, sau reprezinta o alegere logica (extrem de logica). Am avut Oltcit la inceput (mai ieftin nu se putea...), Alfa Romeo (1,7 Boxer), BMW M... si acum (3 copii) Xsara Picasso. (restul masini de firma, alea nu se pun) Daca asi cumpara masina practica, asi conduce Golf sau Passat (bineinteles break, culoare gri si 1,9 diesel) Sandero mi s-a parut (si sustin) a fi o alegere inteleapta pt distante mici, dar cu capabilitatea de a transporta toata familia la nevoie (cand Picasso e in service - destul de des...) Asa ca raman la "masina de taran" (urmarind anunturile de R16, m-am pus putin pe ganduri...) Daca nu o aduc in Romania, poate ca scap si de "eticheta" de taran
A310 e o exceptie, dar daca asi investi acesti bani intr-o fiara veche, ar fi un DS (pe asta o deresc cel mai mult, dar pe moment nu mi-o permit)
4x4 e o super raritate, pt mine ar fi o aventura pre mare.
Off: ce (cine) e un cocalar?
|
|
pus acum 11 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
Ma scuzati ca fac off-topic dar Misu are cumva dreptate cu masina de taran ,deoarece cel putin in perioada de dupa '90 Break-ul era in special masina micului producator agricol tocmai din cauza spatiului din portbagaj care permitea transportarea produselor in cantitate suficienta si fara a le ,,buchisi '' intr-un portbagaj de berlina care era si mai greu accesibil dar si mai mic .Iar lumea in general era obisnuita ca atunci cand cineva deschide haionul unui break sa apara tot felul de legume ,fructe si alte marfuri .Probabil ca ,,in afara'' nu exista conceptia asta.Iar despre ARO iar ii dau dreptate pentru ca de cateva ori am patit si eu sa fiu intrebat ;,,ce ai de vanzare'' daca opream undeva intr-un sat in care nu eram cunoscut. Iar despre R16 nu pot sa zic nimic altceva decat ca arata ca un mare Rege si ca si ,,eticheta'' nu se compara nici pe departe cu Break-ul.
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 11 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Nu imi usurati alegerea...
|
|
pus acum 11 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
ba o vinde, ba nu o vinde... tipul e putin dificil
|
|
pus acum 11 ani |
|