CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lovely_pink 25 ani
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Nu porneste la cald Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
mariano26
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 28
Salutari,
am verificat daca mai e vreun topic de genul acesta, nu am vazut, asa ca deschid eu acest topic. Motorul la rece porneste la sfert. La cald deasemeni porneste la sfert doar daca il pornesc la cateva secunde dupa ce l-am oprit. Dupa 5 min nu mai vrea sa pornesca. E vorba de un motor benzina Volga m21. Am schimbat delcoul, bobina si la fel. Sfaturiile voastre sunt binevenite. Va multumesc!


_______________________________________
"Volga batrana face calatoria buna"!

pus acum 11 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397


pus acum 11 ani
   
geo11
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 225
In ideea a ceea ce a postat colegul  sdandrei ,tine padala de acceleratie apasata jumatate din cursa si da la automat,o sa porneasca mai usor.

Modificat de geo11 (acum 11 ani)


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
mariano26
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 28
Mersi colegii,
am studiat putin acest efect de vapor lock dar nu prea inteleg unde se creeaza blocajul; am desfacut carburatorul si era plin de benzina, intradevar foarte calda, carburatorul era destul de cald. Probabil pe canalizatiile carburatorului? Concret ce ar trebui sa fac? sa pun o garnitura  din azbest sau  clingherit mai groasa intre galerie si carburator sa nu se mai transmita caldura la carburator, sau pun un fuel cooler intre pompa si carburator?   


_______________________________________
"Volga batrana face calatoria buna"!

pus acum 11 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Cred ca motorul se ineaca cu vaporii degajati in galeria de admisie calda .
Pobabil ca trebuie sa deschizi clapeta (incet ptr. a nu pune in functie pompa de sprit) jumatate sau mai mult .

Modificat de Liviu M (acum 11 ani)


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Incearca sa-i reduci amestecul, ca s-ar putea sa aibe amestecul prea bogat. roteste surubul de amestec cu vreo 3/4 de ture in sensul invers acelor de ceasornicsi vezi atunci.
Si verifica si nivelul din camera de nivel constant si daca trebuie regleaza-l si pe ala, ca s-ar putea sa fie incorect reglata.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
E fenomenul indicat de mai sus, asa e si la Lada 1500. La rece porneste la sfert de cheie, abia atingi cheia, iar la cald, daca nu apesi un pic pedala de acceleratie, poti sa ii dai la automat mult si bine pana porneste, in special daca s-a incins motorul, sau daca a stationat cateva minute cu motorul cald . 
Mai verifica daca inchide cuiul pontou si daca nu sunt scurgeri de benzina dupa oprirea motorului ce o inneaca.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 11 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Aceeasi problema exista si la Renault 16. La cald porneste mai greu. Practic se aduna foarte multi vapori de benzina in difuzorul carburatorului, datorita temperaturii mari a carburatorului. Fenomenul se intampla mai ales in zilele foarte calduroase, cand se circula in oras cu viteza mica, deci creste mult temperatura sub capota motor.

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 11 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
pe timp de vara, la skoda ii pun un filtru de aer ce permite o aerisire mai buna a carburatorului. porneste un pic mai repede decat o face cu filtru de aer original.
de studiat carburatorul de tico euro 2.


pus acum 11 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
O problema asemanatoare aveam ...multi ani in urma la o dacie ... 1310 tlx break din 1989 alb 13.... 
Ce se intimpla (asta am dedus eu) ... motorul cu uzura cam mare impingea prin furtunul de recuperare  gaze vapori de benzina din baia de ulei .... , scotind furtunul de la intrarea din carburator si lasindu-l liber cantitatea de gaze in exces cu vapori de benzina iesea afara motorul pornea super.,
Reparatia ...? a venit tatal meu ,(eu eram pustan , aveam 18 ani) ... cu o bucata de furtun , mai mare la diametru cred ca scotea vinul cu el ... l-a sacrificat ,l-a fixat in iesirea gazelor din capatul de la capacul de la tacheti si la lasat in jos pe liga carburator si filrul de aer .. ca sa iasa pe acolo excesul de gaze de la compresie ... cele pierdute...
Poate a-ti mai vazut unele masini mai vechi cu faimosul furtun care atirna undeva sub baia de ulei 
Incearca sa drenezi cumva gazele dinbaia de ulei si nu le lasa sa intre in carburator , poate se rezolva ceva ....

Modificat de mihaai (acum 11 ani)


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 11 ani
   
Julian
Membru Activ

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 143
Sa explicam mai complet fenomenul; majoritatea carburatoarelor (inclusiv seria K) au o legatura intre difuzor (camera de amestec) si camera de nivel constant (unde se afta plutitorul), ea se numeste "teava de egalizare" iar camera de nivel constant este, in acest caz, "echilibrata". Pe timp calduros si cu motorul cald dupa mers, cand se opreste pentru o perioada scurta de timp, motorul degaja caldura inmagazinata; carburatorul, pompa de benzina (daca este cu membrana sau vacumatica, atasata de motor), filtrul de aer si celelalte anexe o primesc. Parte din benzina (amestec de hidrocarburi cu diferite puncte de fierbere) se va evapora, trecand prin conducta de egalizare in difuzor si in colectorul de admisie. Cand se va dori pornirea motorului, el fiind caldut nu se actionaza de obicei nimic - nici clapeta de 'soc', nici acceleratia (pentru ca motorul nu e rece) si se poate intampla sa nu porneasca  -  deoarece vaporii de benzina vor fi aspirati usor in motor alaturi de benzina care vine pe la sistemul de relanti - in acest caz se va intra in cilindrii un amestec prea bogat (prea multa benzina si prea putin aer) care nu va arde si care va si condensa partial pe cilindrii 'spaland' uleiul si marind uzura.  Acest fenomen este normal, nu indica vreo defectiune a motorului si rezolvarea este cea indicata - apasarea pedalei de acceleratie partial sau total (clapeta de acceleratie deschizandu-se permite accesul mai facil al aerului care va compensa cantitatea mai mare de benzina existenta si va permite arderea).
Filtrul de aer imbacsit de asemenea ingreuneaza trecerea aerului spre cilindrii si imbogateste amestecul, marind in acest fel consumul - el trebuie sa fie prezent si corespunzator.
Colegul mihaai mentioneaza alt aspect si anume "ventilatia carterului" - in functionarea motorului, parte din amestec si produse de ardere vor scapa printre ansamblul piston-segmenti-cilindru in carter.  Acest gaz este toxic si, spre deosebire de trecut, nu mai este permis sa fie evacut liber in atmosfera - el este reintrodus in cilindrii si rears - este o masura de depoluare, prima reglementata international. La automobilele cu rulaj mai mare, uzura este mai mare si gazele scapa in cantitate mai mare, rearderea lor inrautatind mersul motorului (mai ales la relanti si la rece) deoarece sunt inerte chimic (au putini compusi combustibili remanenti) si asa sunt conduse sub motor 'rezolvand' problema. La ITP trebuie repusa vantilatia insa, ca altfel te refuza.

Modificat de Julian (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 [1979]

pus acum 11 ani
   
mariano26
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 28
Colegii, va multumesc!
Dupa cum spune colegul Julian pare a fi un fenomen normal la carburatoarele tip K. Eram oarecum ingrijorat dar mi-a trecut. Va multumesc mult!  


_______________________________________
"Volga batrana face calatoria buna"!

pus acum 11 ani
   
Julian
Membru Activ

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 143
Aceasta fenomen se intalneste la toate carburatoarele care au camera de nivel constant "echilibrata", adica aproape toate existente si este o probleme cunoscuta.

Ca fapt divers, pentru a elimina acest dezavantaj, unele carburatoare, de exemplu Solex 32 PAIAT au echilibrare doar la turatii mai mari, printr-o supapa dubla, care face legatura ori cu camera de nivel constant ori cu atmosfera, supapa comandata de un intrerupator electromegnetic legat la regulatorul de tensiune, comanda fiind data de curentul de incarcare al bateriei.


_______________________________________
Dacia 1300 [1979]

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la