CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: i.oana
| Femeie 20 ani Bucuresti cauta Barbat 20 - 45 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Cand am adus masina de la Focsani,cand se incalzeste la apa,incepe sa se aprinda la relanti si peste 90km/h becul rosu presiune ulei. Mosu de la care am cumparat-o zicea ca este sonda de vina ca a incercat el sa ocurete cu ceva sarma...si sa-i schimb si uleiul ca era vechi si sa-i curat baia ca el ma curatat cu motorina etc.
Ajuns acasa am schimbat sonda aia mica,ceasul auxiliar de presiune ulei sta la cald pe la 2.Problema disparuse cand se incalzea nu se mai aprindea.
Am scos baia de ulei si am curatat-o (avea depuneri),schimbat pompa de ulei (sorbul era crapat,probabil fusese lovitam baia are urme) am pus una de scornicesti noua,ulei si filtru .Ulei am pus un Phanter 20w-50.
Acum, dupa ce se incalzeste motorul, presiune pe ceas este cam 2 la relanti(putin sub) dar la relanti se aprinde becul din bord.Daca accelerez usor sau trag socul becul de ulei se stinge.N-am turometru sa-mi dai seama la ce turatie se stinge.
Sa fie iar sonda,uleiul sau motorul?Cat trebuie sa arate ceasul ala separat de pres ulei? Cum se schimba pinionul ala care invarte pompa de ulei ,cica e la delcou? Merci...sunt cam dezarmat dupa atata munca si smotru cu baia sa-mi faca bucata. La rece este ok cand porneste se duce presiunea spre 5-6.Pe masura ce se incalzeste nu mai urca presiunea ...in ture ajunge pe la 3-4. Merci baieti
|
|
pus acum 11 ani |
|
tpv
Membru Senior
Din: Oradea
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 260
|
|
Cu pompa de ulei noua si ulei 20w-50, nu ar trebui sa ai probleme de presiune la incalzirea motorului daca acesta este ok , nu ai facut o verificare la linia de arbore daca tot ai dat jos baia de ulei. Pinionul de la pompa se schimba usor, dai delcoul jos dar inainte il pui la semn, ai nevoie de un surub lung dar numai stiu ce dimensiune 10-12, il infiletezi in ax cat poti dupa care tragi de el in sus si iese, montarea noului pinion in sens invers. sunt sanse mici sa fie pinionul, cand dantura lui interioara se uzeaza numai ai presiune de loc, deoarece nu se mai antreneza pompa.
_______________________________________ colectionar de fier
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
La cald nu ar trebui sa scada sub 2, iar la rece trebuie sa fie peste 4. Pregateste-te sa duci arborele cotit la rectificat si sa-i pui un rand de cuzineti noi, pe cota urmatoare de reparatie, sau mai bine un arbore nou su un set de cuzineti pe cota standard. La un motor uzat, care nu mai tine presiunea de ulei, solutia este s-o repari. Si nu te chinui sa lucrii cu motorul pe masina. Scoate motorul afara si fa-i reparatia capitala comod, apoi o pui la loc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
arbore nou ..cred ca e cel mai comod si curat.....pot sa schimb arborele nou si cuzinetii la cota0 fara sa schimb nimic la biele .pistoane etc? Ce marca sa iau?...de origine nu cred ca mai gasesc
Motorul nu mananca ulei din ce am vazut.
Modificat de g-power (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Daca cu pompa originala nu se mai aprindea si cu cea noua se aprinde, nu cumva ai avut pompa cu debit marit si acum ai pus modelul vechi? Sau poate pur si simplu pompa noua are un span pe scaun, sub bila, la supapa de suprapresiune - s-au mai vazut cazuri, sau in ultima instanta ai luat o popmpa noua mai slaba decit cea veche - iarasi am mai vazut cazuri. Si ar mai putea fi alte lucruri mai grave - arbore sau cuzineti si, in ultima instanta joc in bloc (uzura) la primul palier al axei cu came - dar ar trebui sa aiba ceva kilometrii.
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Azi dupa ce am pornit-o, avea presiune spre sase ,pana s-a incalzit i-am dat ceva forja pe loc,auzisem ca daca ai ceva span sau gunoi pe bila se curata asa...
apoi pe masura ce sa incalzea presiunea scade..dar ramane la doi indiferent de temperatura,are 2 la 95 de grade apa.Am citit in carte ca presiunea la relanti poate sa fie mi 0,7-0,8 ...
Sa vedem cand o sa o pun in sarcina cum se comporta.
Pompa noua este de pulsor,inainte de montaj,am desfacut-o si am curatat de span sorbul,era pe jumate obturat de span.La arc si bila n-am umblat sa nu-l stric
Modificat de g-power (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
Acelasi lucru voiam sa spun si eu poate ca viscozitatea uleiului la temperatura normala de functionare a motorului 90" face ca sa scada presiunea si implicit aprinderea becului , dar si faptul ca vechia pompa care se pare era una cu debit marit masca un pic aceasta problema .... bila nu face altceva cum se spunea mai sus sa protejeze de supra presiune , dar speram ca nu a ramas deschis by-pass-ul ( nu cred asta , altfel nu ai avea deloc presiune de ulei in motor mai deloc .
Modificat de mihaai (acum 11 ani)
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
cum se poate face diferenta intre cele doua pompe?Debit normal si marit?
Asta noua era la fel cu ce veche....1400 are palier marit si la baia de ulei
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ce ulei ai in motor?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
pai am zis ca-i nou nou si este Phanter 20w-40 sau 50 nu mai stiu exact ultima combinatie.Filtru vine la pachet cu uleiul si este texaco.
Modificat de g-power (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
g-power a scris:
cum se poate face diferenta intre cele doua pompe?Debit normal si marit?
Asta noua era la fel cu ce veche....1400 are palier marit si la baia de ulei |
Sa nu spun o prostie , cred ca diferenta este lungimea pinioanelor care antreneaza uleiul in pompa
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
mihaai a scris:
g-power a scris:
cum se poate face diferenta intre cele doua pompe?Debit normal si marit?
Asta noua era la fel cu ce veche....1400 are palier marit si la baia de ulei |
Sa nu spun o prostie , cred ca diferenta este lungimea pinioanelor care antreneaza uleiul in pompa |
Nu spui nici o prostie, asta este diferenta - cea cu debit marit are pinioanele si implicit locasul lor in carcasa mai lungi cu aprox 10mm, diferenta intre 2 pompe se poate vedea usor pe afara, nu trebuie demontate ca sa vezi pinioanele.
Daca s-a demontat pompa, chiar daca e noua, a fost verificata planeitatea suprafetelor corpului si sorbului, e bine sa fie trase pe un smirghel pus pe un geam, ca ,, minuni'' ale tehnicii romanesti am tot vazut. Daca ajungi sa dai pompa jos, verifica si pierderile pe la carcasa, acolo unde iese coada de antrenare a pinionului.
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
g-power a scris:
Azi dupa ce am pornit-o, avea presiune spre sase ,pana s-a incalzit i-am dat ceva forja pe loc,auzisem ca daca ai ceva span sau gunoi pe bila se curata asa...
apoi pe masura ce sa incalzea presiunea scade..dar ramane la doi indiferent de temperatura,are 2 la 95 de grade apa.Am citit in carte ca presiunea la relanti poate sa fie mi 0,7-0,8 ...
Sa vedem cand o sa o pun in sarcina cum se comporta.
Pompa noua este de pulsor,inainte de montaj,am desfacut-o si am curatat de span sorbul,era pe jumate obturat de span.La arc si bila n-am umblat sa nu-l stric |
Acel 2 la cald de care zici tu e o mare vrajeala, ceasurile romanesti n-au stralucit niciodata la precizie, in schimb sondele de bec au fost tarate mult mai preci, ai grija sa ai sonda de 0,35-0,45bari nu cea perfect identica exterior, de Aro, care e tarata la 0,75. In alta ordine de idei, cind pui contactul, cu motorul oprit, uita-te de unde pleaca acul la presiune de ulei, o sa vezi ca pleaca de pe la 1 si ceva, nu de la 0. Uneori, cu o plasa de sonde, prin incercari se imbunatateste treaba asta. P.S. Daca acul nu misca la punerea contactului, da-i o palma in bord, ca sa-l ,,sensibilizezi''
|
|
pus acum 11 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
sonda de ulei este de dacie ...de asta am cerut in magazin ,trebuie sa fei de 0,7..nu e prea mica aia de 0,4?
13.6KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
g-power a scris:
sonda de ulei este de dacie ...de asta am cerut in magazin ,trebuie sa fei de 0,7..nu e prea mica aia de 0,4? |
Uita-te prin vreo documentatie mai veche, daca gasesti din cea de uzina sau IATSA, sigur sonda de Dacie, motor 1300 prin anii '75 - '80 era de 0,35, cind se stricau, multi le luau de pe la ,,serviciu'' unde, de regula, erau Aro si Buceaguri si, cind le montau, surpriza - statea becul aprins.
|
|
pus acum 11 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Pune un manometru cu adaptarea necesara in locul sondei . Apropos , eu am pierdut ulei din rampa , PRIN sonda (nu pe langa , sau pe la garnitura ei) .
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 11 ani |
|
tpv
Membru Senior
Din: Oradea
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 260
|
|
pierdere de ulei prin sonda am avut si eu la un fiat benzinar, dar ca parere personala daca sonda ar fi devina, ar indica lipsa de presiune chiar de la pornire.
_______________________________________ colectionar de fier
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Ce s-o fi intamplat la dacia asta, de nu mai face presiune? Motorul e refacut, are sub 5000 km, iar presiunea a scazut. La inceput urca presiunea pana la 6 la rece, acum doar pana la 4, iar la cald, scade sub 2. La un drum mai lung i s-a aprins becul rosu, avea sub 2, desi avea peste 100 la ora E vorba de o 1310 din '84, iar pompa de ulei nu s-a schimbat la RK, astea aveau pompe de 1300 cu debit mic, sau debit marit?
37.2KB
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
Cred ca aveau pompa cu debit normal ... oricum cred ca ar trebui sa demontezi baia de ulei , sa controlezi prima data sorbul pompei daca nu ai cumva ceva care reduce sita de la pompa . De schimbat si uleiul cu un 10w40 sau cu 15w40 si vezi ce se intimpla .... Presiunea de ulei se masoara la cald , 85" in relanti de 850-900 ture Sper ca nu ai probleme de cuzineti ....
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
A pus recent Elf 10w40, iar in uleiul vechi nu avea span.. A mers toata iarna fara termostat, si i-a mai dat si cate-o pedala din cand in cand, sa fie dusi cuzinetii deja? Fum nu scoate, ulei nu mananca...
Modificat de daniel93 (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
Nu trebuie sa consume ulei ... pierderea presiunii de ulei se pierde fie pe la palier sau la biela , pompa de ulei nu cred ca are probleme , pentru ca functioneaza altfel ai avea motorul deja blocat . Aici este in joc calitatea pieselor pe care le-ai montat... altceva nu stiu ce sa-ti spun . O reparatie , temporara ar fi montarea pompei de ulei cu debit marit ... asta daca nu o ai deja montata ...
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 11 ani |
|
vwtyp3variant
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
|
|
pune ulei de 20W50 si nu mai ai probleme uleiul de 10 nu ii pt motoru de dacie, parerea mea.
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Masina nu este a mea Motorul l-a facut cu set Borgo. Eu pun cateodata 10W40, daca ma prinde schimbul toamna, ca e bun pentru iarna. In rest, 15W40 multi grad, si nu am probleme cu presiunea, dar la rece miroase a "drujba" pe langa masina, semn ca se da putin la ulei. Cu 10w40 nu se intampla asta
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|