Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
Am reusit s-o pornesc! Am turnat benzina in carburator, apoi am alimentat furtunul care vine la pompa de la o sticla de Pepsi plina de benzina, ca cine stie ce o fi in rezervor. Apoi i-am pus bateria, am tras socul si dupa cateva pedale a pornit. La inceput, nu vroia sa tina relantiul, doar daca era socul tras la 1/3 si cand acceleram dadea rateuri in carburator. Apoi l-am mai incalzit si i-am reglat amestecul si acuma porneste la sfert de cheie si are un relanti frumos si stabil, chiar si fara socul tras. Dar are o tendinta spre a se ineca destul de usor, ca la Oltcit sau la Lastun. In schimb cam tzacane culbutorii si va necesita sa-i reglez supapele.
Asta e un pas important, ca motorul pare destul de sanatos.
Apoi cu franele, inca tot sistemul este intepenit, de abia s-o miscat din loc cu motorul pornit si bagat in marsarier. Tot nu inteleg ce s-o intamplat ca atunci cand am scos-o din curte de la fostul proprietar, o impingeam cu o singura mana, apoi cand am dat-o jos de pe platforma, iarasi se rostogolea singura. A doua zi, era complet intepenit si pedala de frana tare ca piatra. De mult nu vazusem o masina cu franele asa de tare gripate (am mai avut un caz cu un Tico, care a stat vreo doi ani, intr-un garaj umed cu frana de mana trasa, si la ala m-am chinuit tare mult). Presupun, ca din cauza ca prostii au pus lichid de frana DOT, in loc de LHM, o parte dintre garniturile de frana s-au umflat si s-au blocat, ca asa scrie si in cartea de reparatii, ca daca pui lichid de frana, garniturile se distrug. Pe la Unix am vazut ca se gasesc atat garnituri negre, cat si garnituri verzi, dar nu scrie care e diferenta intre ele. Eu presupun, ca cele negre sunt pentru lichid de frana DOT, iar cele verzi, pentru LHM, sunt colorate, ca sa nu sa se confunde intre ele. Presupun ca se fabrica atat garnituri pentru lichid de frana DOT cat si pentru LHM, sa aibe clientul posibilitatea sa aleaga intre cele doua variante. Va trebui sa demontez complet, tot sistemul de franare, sa spal tot, apoi sa cumpar toate garniturile noi din alea verzi si sa-l umplu iarasi cu lichid LHM (doar sa vad, unde gasesc lichid LHM, dar cred ca se poate comanda si nici tubuletii aia mici, care vin sub racorduri, nu am gasit nicaieri). O gramada de complicatii, dar cred ca o voi putea face, daca gasesc tot ce este necesar (daca cumparam 2cv-ul ala din 1976, pe care l-o luat Lucian, acolo era mai simplu cu franele). Problema mare va fi sa vad cum voi reusi sa dau jos etrierii si tamburii, ca asa blocati nu prea sunt sanse usoare de demontare. Excentricele de la tamburi sunt gripate si alea, deci nici de acolo nu pot slabii sabotii. In prima faza voi desface racordurile si apoi voi incerca sa fortez etrierii si tamburii, pana ies. Dar astea cu franele, le voi face mai incolo, ca acuma nu am fonduri disponibile.
Urmeaza partea electrica, ca nu merg semnalizarile pe dreapta si nici luminile de pozitie, dar are o instalatie electrica simpla si usor de reparat.
Din pacate nu pot face film, ca aparatul foto ala cu care faceam, o picat pe beton si s-o spart. Acuma doar astalalta cu dishete am si pe ala pot face doar poze.
In orice caz, deja este o mare diferenta intre starea de acum 10 zile si starea actuala. Macar stiu ca are motorul bun si functional.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|