cv2adi
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Am incercat s-o pornesc, dar in afara de cateva rateuri, nu da semne de viata. Pompa de benzina este moarta, asa ca I-am dat jos capacul de la carburator si am turnat benzina in el. Cand trag acceleratia pisa benzina in carburator, dar tot nu da semne de pornire. I-am curatat jiglerele, corpul carburatorului nu am reusit sa dau jos, ca asa sucit este montat, incat nu incape nici o cheie normala, la cele 4 suruburi …probabil necesita ceva cheie speciala. Iam curatat bujiile, scanteie da, dar platina (sau platinile, ca habar nu am ce se ascunde in spatele ventilatorului), nu am reusit sa le verific, ca sunt in spatele fuliei ventilatotului si nu am acces la ele, ca nu am cu ce sa dau jos fulia. Probabil si pentru ala trebuie o cheie speciala. Am citit pe net, ca cineva zicea sa te feresti de 2cv si de alte Citroenuri, ca pentru orice reparatie iti trebuie o gramada de scule speciale…. acuma incep sa ma conving de acest lucru…. Dupa doua zile incep sa am fire de par albe. Acum nu mai am rabdare cu asta, cu de orice ma apuc, ma impotmolesc si ma enervez. Am reparat deja cred ca mii de masini de toate marcile, nu am avut probleme decat cu Oltciturile, si cateva alte Citroenuri BX, cu Talbot Horizon si cu Renault Espace, care iarasi e o catastrofa de reparat. Dar de fapt Renaultul Espace e proiectat de Matra-Simca, deci e de la sine inteles ca e ciudat facuta. Inep sa ajung la concluzia, ca 2cv, este o masina extrem de greu de reparat, daca nu ai scule speciale, de si la prima vedere pare simpla! Cred ca nu degeaba era un mai de lemn si o dalta in portbagaj. Nu e reparabila cu scule simple, cum se repara masinile normale. Dar o sa caut un manual de reparatii, pe care sa-l studiez, voi face si scule speciale la ea si tot o voi repara! Sau il voi aduce pe Adi aici sa mi-l faca el si sa ma invete smecheriile. Deocamdata i-am spalat compartimentul motor, i-am montat aripile inapoi si o bag langa sopron si o acoper cu o prelata ca sa nu o mai vad o perioada, ca nu am nici rabdare si nici nervi sa vad tot felul de chestii asa de sucite si ciudate. De maine ma reapuc de R4 si de Fuego, sa le repar, ca alea macar sunt construite logic si frumos si imi face placere sa le repar.... |
Stai jos nota 4 ! Ce e mai simplu decát o singurá platiná, aprindere ca la motocicletá, un singur condensator, si douá fire la bujii de la bobina de inductie. Inseamná cá e problemá undeva in logica ! Un 2 CV se porneste foarte simplu, doar trebuie sá parcurgi de la un capát la altul sistemul de aprindere si cel de alimentare. Eu cred cá mai mult te-ai speriat de niste lucruri pe care nu le-ai vázut páná acuma , insá si ele sunt functionale.... Faptul cá nu ai mai fácut asa ceva, nu inseamná cá-s lucruri "sucite " fiindcá tot ingneri le-au proiectat, si pe astea . In primul ránd linistete-te(,iti sugerez un sprit cu vin de visine ) apoi documenteazá-Te , si dacá ai dubii in continuare , intreabá-má asa cum ai fácut-o si páná acum si vezi cá se rezolvá totul. Cei care au scris cá 2 CV-ul est6e complicat de reparat sunt niste afoni care habar nu au de notiuni elementare de tehnicá. Am vázut si eu din ástia, nu au avut niciodatá un Citroen in posesie, nu au reparat niciodatá asa ceva, insá incapacitatea lor profesionalá o mascheazá aruncánd vina pe proiectanti.Este un semn de slábiciune profesionalá zic eu, si cred cá cel mai bine ar fii sá spuná adevárul : Nu má pricep la asa ceva, nu am vázut, nu cunosc ! Insá e mai usor sá arunci vina pe altii (pe producátor, proiectant etc... )decát sá-ti recunosti handicapurile profesionale.Zámbesc cánd ii aud si automat i-am si tercut in clasamentul mecanicilor la categoria cuvenitá. Cred cá ar fii cel mai cinstit sá spuná adevárul si nu sá musamalizaze cu fel de fel de povesti. Asta e párerea multora dintre cei care cunsoc modelul, si lucreazá de ani de zile la restaurarea lui. Deci ca sá ai primul pas : 1 Introduci o cheie tubuulará de 14 in mijlocul fuliei, scoti surubul care prinde fulia pe ax.Dupá aceea ciocánesti finut fulia cu un ciocan mic, páná isi dá drumul de pe ax trágánd-o in acelasi timp in afará cu elice cu tot pe ea .Axul este conic, nu are paná, fulia se fixeazá doar prin strángere .Deci o poti scoate linistit, nu picá nimic in bucáti.Vezi cá trebuie sá slábesti cureaua (singura ) ptrin slábirea surubului de fixare al alternatorului si al celuilalt din culisa de reglare. Dai jos suruburile care tin covorasul de cauciuc protector de dedesubtul radiatorului de ulei , si in blocul motor jos vei vedea portita de vizitare a aprinderii sub un capac cu 4 suruburi .(condensatorul se aféá in exteriorul cutiei, ptr rácire .Acolo vezi cum se prezintá platinile, condensatorul (iti recomand sá le schimbi pe amándouá ), fixezi volata in pozitia P.M superior cu un burghiu de 6 mm (are garurá atát volanta cát si blocul motor in partea dinspre cutia de viteze )si reglezi platina cu deschidere0,4-0,6 mm. De aici mergi frumos pe cele 2 fire care-ti ies din locasul aprinderii spre bobina de inductie , te uiti sá nu fie rupt, decojit etc... Nu pui inapoi elicea si fulia, doar dacá masina deja porneste . 2.Te uiti dacá bobina de inductie are ulei in ea (are rácire cu ulei ) dacá nu clipoceste, inseamná cá fostii proprietari nu au verificat acest lucru si bobina a ars .3.Verifici cele 2 fise de bujii intre bobiná si bjii, schimbi bujiile cu altele noi, (nu te zgárci )si cu asta aprinderea e absolvitá. Sistemul de alimentare : E FOARTE complicat, deoarece constá dintr-un reztevor de plastic de 25 litri, o conductá care aduce benzina la pompá si o altá conductá care o trimite spre carburator.Deci e ceva iesit din comun si complicat .Nu are retur ! Atentie mare, dacá pompa de benziná a fost beteagá, golesti frumos uleiul din carter fiindcá 95 % e ruptá membrana.Dacá incerci s-o pornesti , nu numai cá distrugi axele cu came, si celelalte belele, ci dacá atinge temperatura de regim iti poate exploda motorul... Iti voi fotografia deseará acele "scule speciale " care se folosesc la carburator...sunt sigur cá ai in garaj posibilitate sá-ti faci si Tu o asmenea inventie ! 
Modificat de cv2adi (acum 11 ani)
|
|