CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: GeorgianaIoana la Simpatie.ro
 | Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 63 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Salutare prieteni! Am un vecin care m-a chemat azi sa-l ajut cu ambreiajul la tractorul sau u 445 in trei cilindri(leut), eu doar ca manuitor de chei, nestiind ce si cum la un astfel de utilaj. Problema se prezinta astfel:la debraiere(calcat ambreiajul complet) motorul trage mai greu, se aude un scartait si in cele din urma se opreste, iese fum de la ambreiaj si miroase a ferodou ars. Cu motorul turat si ambreiajul calcat maxim, in cele din urma intra in viteza, dar caraie "de-l gaseste dracii". Am incercat ceva reglaje la catei(nu stiu daca zic bine) prin strangerea si destrangerea celor trei suruburi de reglaj, putin cate putin, fara rezultat insa, efectul este acelasi. Proprietarul a adus un surub, de 12 cred, cu pas marunt, cu haxagon de 17,pe care cica nu i l-ar fi montat meseriasul anul trecut la placa de presiune, cand a umblat la ambreiaj(o gaura in placa este goala, nu pot insa sa-l pun prin fereastra de vizitare, este prea lung si loveste in carcasa). Cei care stiti ce si cum, dat-mi, va rog, ceva sfaturi, ca tot vine peste mine vecinul si mi-e tarsa ca nu-l pot ajuta! Multumesc anticipat!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|
sorin100
Membru Senior
 Din: pitesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 3675
|
|
la toate tractoarele romanesti caraie cand bagi in viteza,la catei daca ai reglat si totul este in ordine nu stiu ce sa zic,ar mai fi pe tija de la pedala de ambreiaj exista o ''piulita'' sper sa nu gresesc care este posibil sa fie montata invers...
_______________________________________ m461 '74 under construction 2x dacia 1100 1300 '71 epoca gaz 69A
|
|
pus acum 11 ani |
|
vwtyp3variant
Moderator
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
|
|
Sorin, te contrazic...chiar ieri am condus un tractor identic, si intra usor in viteza, fara sunete 
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
|
|
pus acum 11 ani |
|
sorin100
Membru Senior
 Din: pitesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 3675
|
|
vwtyp3variant a scris:
Sorin, te contrazic...chiar ieri am condus un tractor identic, si intra usor in viteza, fara sunete  |
inseamna ca acel tractor nu prea este folosit daca il dau pe mana tractoristilor mei intr.o luna caraie de rupe 
_______________________________________ m461 '74 under construction 2x dacia 1100 1300 '71 epoca gaz 69A
|
|
pus acum 11 ani |
|
savo_stelyca
Membru Senior
Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 488
|
|
La 445 sunt doua tipuri de ambreiaj,ambele cu doua discuri de ambreiaj,adica priza de putere este independenta de priza de tractiune si cu tractorul asamblat nu poate fi reglat decat ambreiajul prizei!Daca caraie cand bagi in viteza nu este reglat corect ori discul este dus ori rulmentul de presiune a cedat.Trebuie decuplat si vazut ce se intampla.Nu e mare inginerie si dupa surubul care ai zis ca nu a fost pus are ambreiaj cu 3 parghii si un singur rulment de presiune.Surubul nepus este de la carcasa ambreiajului unde sigur nu mai tine filetul.La modelul ala de ambreiaj se regleaza parghiile la 3,5 cm fata de niturile discului de ambreiaj(sunt pilulite de 13 si surubul cu cap de surubelnita)iara cel de priza se regleaza cu o cheie de 13 si una de 10 pana cand parghia atinge surubul.......si apoi trebuie sa intre in viteza ca un turism ca doar are cutie sincronizata!
|
|
pus acum 11 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Asa este d-le Stelica, ambreiajul este cu 3 parghii si un singur rulment de presiune. Sa inteleg ca eu am incercat sa reglez ambreiajul prizei de putere (cu cheie de 10 pentru surub si de 13 pentru contrapiulita)? Pentru reglarea celuilalt trebuie rupt tractorul? Multumesc!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|
savo_stelyca
Membru Senior
Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 488
|
|
paraipan a scris:
Asa este d-le Stelica, ambreiajul este cu 3 parghii si un singur rulment de presiune. Sa inteleg ca eu am incercat sa reglez ambreiajul prizei de putere (cu cheie de 10 pentru surub si de 13 pentru contrapiulita)? Pentru reglarea celuilalt trebuie rupt tractorul? Multumesc! |
Da!Din pacate!Daca e fara cabina scapi relativ usor.Cam 2 ore de munca..........dar daca ai cabina e mai greu.Muncesti 2 zile pe rupte si oameni de ajutor!Daca te hotarasti sa desfaci lasa un mesaj pe privat si iti mai spun ce mai trebuie facut ca tot umbli acolo!
|
|
pus acum 11 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Am detectat problema: rulmentul de presiune e varza, nu mai prezinta bile iar la actionarea ambreiajului ce a a mai ramas din el freca intre furca si parghii, de acolo iesea fum si scartaia. Tractorul e din cel cu cabina, dar este data jos de ceva timp. Multumesc tuturor pentru ajutor, in special d-lui Stelica; cand o sa ia proprietarul rulmentul sa-l schimbam, daca intampin greutati, va contactez pe PM! Multumesc inca o data!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Am remediat problema; am rupt tractorul si am schimbat rulmentul de presiune, numai ca proprietarul a vrut sa reglam parghiile la 30 mm, asa ca, dupa parerea mea, pedala se duce un pic cam jos la debraiere completa(aproape de scarita). Proprietarul utilajului in schimb e multumit, fiind si ceva mai in varsta pare ca se ridica in picioare cand calca ambreiajul. Nu mai caraie, nu mai scartaie, nu mai scoate fum de la ambreiaj, una peste alta e bine. Multumita d-lui Stelica m-am simtit intr-un mare fel atunci cand spuneam ce ar trebui sa fie pe la ambreiaj( cum sunt suruburile de reglaj, cu fanta de surubelnita si contrapiulita pe hexagon de 13, la ce distanta se regleaza parghiile), eu nevazand pana acum asa ceva-asta inainte de a rupe tractorul; cand l-am rupt, surpriza- ce spusesem mai inainte s-a adeverit suta la suta! Am ajuns sa tin prelegeri unui proprietar de utilaj care e tractorist de 18 ani-de atunci il are pe pacient... Din tija pedalei(prin strangere sau destrangere) se poate sa tina un pic mai sus ambreiajul? Adica atacarea parghiilor de catre rulment sa inceapa undeva pe la jumatatea cursei pedalei? Mutumesc inca o data d-lui Stelica si forumului pentru ca exista!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|