CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dannutzza la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Mehedinti
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Batranica mea, regina soselelor ! Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
horea bendea
Membru nou

Din: Torino-Italia(Petrosani,HD,RO)
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 4
Sunt unul dintre fericitii proprietari de Renault 16, aceasta miraculoasa masina!
Masina este un Renault 16 Grande Luxe fabricatie 1967, motor de 1470 cc, Tip 697, cutie de viteze cu 5 trepte. O detin din anul 1995 si sunt al-III-lea proprietar. Primul proprietar a avut o deosebita grija de masina, a fost tinuta doar in garaj ,dar a si rulat-o. Pe vremea lui Ceausescu a plimbat-o pana in Barcelona-Spania, Napoli- Italia, Germania,Austria,Elvetia, Polonia, Cehia ,Ungaria, ce mai …cam toata Europa…Al –II-lea proprietar un tanar …(a detinut-o doar un an ) i-a distrus motorul neschimband uleiul la timp.
Eu am cumparat aceasta masina cu gandul de a o reface cu piese noi originale. Am si reusit ! Cronologia pe ani este urmatoarea:
1. Anul 1997- Refacut motorul: chiuloasa dusa la “Camionul “Brasov unde in uzina au schimbat ghiduri de supape, supape(originale franceze), alezat ghiduri si scaune de supape, rectificat planeitatea chiuloasei.(toate reparatiile le fac de obicei personal, dar montarea ghidurilor de supape se face prin racire cu azot lichid , ceea ce depasea posibilitatiile mele)
Schimbat cu piese originale franceze ( noi in cutie) : set motor “BORGO” cu segmenti APEX, ax cu came si pinion antrenare delco, pinion mare si mic de distributie,lant de distributie, intinzator de lant, vibrochen cota STD, cuzineti BORGO manetoane si palier cota STD, rulment de presiune, placa de presiune , disc de ambreiaj “VERTO”, pompa de ulei , pompa de benzina MARCHAL, pompa de apa, montat in chiulosa sode temperatura apa si presiune ulei cu instrumente analogice de bord, montat turometru de bord.
2. Anul 2000-Schimbat telescoape originale noi “DE CARBON “pe spate , franceze cu gaz (dublu efect) si telescoape noi belgiene pe fata, schimbat radiator nou de alama, schimbat yale usi si portbagaj.
3. Anul 2001- A fost izolata si vopsita rosu metalizat (in cuptor) ocazie cu care i-am schimbat (desi nu era cazul, dar aveam piese noi la dispozitie) portiere fata si dreapta spate, chedere si garnituri noi ferestre.Schimbat cablurile de frana de mana si rulmentii la toate rotiile. Caroseria nu prezinta rugina si nu a fost tamponata niciodata, lonjeroanele si pragurile anual au fost umplute de 12 litri de valvolina si portierele unse cu vaselina in interior.
4. Anul 2002- Schimbat cutie de viteze (de pe o masina tamponata, putin rulata) cu 5 viteze de la modelul RENAULT 16-TX 1974. Schimbat planetare noi originale “WEISS”.
5. Anul 2003- Schimbat discuri noi de frana originale franceze. Schimbat parbriz nou (cel vechi spart de criblura).
6. Anul 2005-Schimbat toba esapament originala si refacut teava de esapament legatura motor- toba si apoi ultimul tronson totul cu teava inoxidabila sudata cu azot.
Detin o sumedenie de piese de schimb noi si vechi, recuperate de pe prima mea masina ,care evident a fost tot un Renault 16 model 1966.
PIESE DE SHIMB ( NOI IN CUTIE ): Set motor Karl Schmidt R 16 (german)( pistoane, cilindri,segmenti, bolturi, garnituri, suruburi de biela), garnitura de chiuloasa, disc de ambreiaj “VERTO”, rulment de presiune, 2 schimburi ferodou ambreaj,cablu ambreiaj, bendix electromotor, solenoid “RHONE” electromotor, lant de distributie, cuzineti manetoane si palier cota R .1 (+0.25), pompa de benzina, set reparatie pompa de benzina “ MARCHAL”, stopuri complete spate, telescoape spate, bare torsiune spate, fata usa dreapta spate, brat inferior dreapta suspensie fata, contact principal chei, racorduri flexibile inalta presiune frana spate, curele de transmisie, corp complet de far fata, repartitor de frana spate, suporti cauciuc motor.
PIESE DE SCHIMB ( FOLOSITE): Un motor complet R1150 GL Tip 697 1470cc(de pe vechea masina, am rulat cu el DOAR 35.000Km ,dupa ce i s-a facut reparatie capitala la “Camionul “ Brasov), un motor complet R1150Gl Type 697 1470cc de pe o masina tamponata (are arbore cota STD), doua cutii de viteza (cu 4 trepte), 4 cilindri reconditionati prin bucsare (in Uzina Siderurgica Hunedoara), 2 lanturi de distributie, 2 electromotoare” RHONE”, 1 delco “DUCELLIER”,piniom mare si mic de distributie, 3 axe cu came,2 pompe de ulei, 2 telescoape fata si spate, semipunte spate (stanga dreapta), portiere fara rugina fatza (dreapta-stanga), portiera fara rugina spate (dreapta), 3 pompe de apa reconditionate (rulment si presetupa noi), disc de ambreiaj (bun), suport cauciuc cutie de viteze(prindere frontala), termocupla radiator, bare de torsiune ( 2 fata si 2 spate), electroventilator (radiator), pompa de frana (simplu circuit), alternator “MOTOROLA”, parbriz si luneta spate, geamuri portiere (2 fata -2 spate), incuietori usi (spate-fata), motor BOSCH stergator de parbriz, 7 genti R14”, 2 tamburi de frana, 2 discuri de frana, 1 caseta de directie,2 bielete directie, 2 planetare (WEISS si GLAENTZER)
Masina dupa refacera motorului (anul 1997) a rulat pana acum (anul 2010) 87.000 Km – reali. In prezent masina este in Italia-Torino si poate fi vazuta in Romania in fiecare an in perioada 1-31 august. Am rulat cu ea toata Europa si acum fac naveta anuala in Italia.
In perioada 15-16 mai 2010 am participat In Alsacia in  localitatea Stosswhir  la a-IV-a Intalnire Europeana de Renault-uri 16.
Imagini si filmari ale masinii se gasesc in link-urile:
Stosswihr-Alsacia 2010 de la minutul 1:41 la 1:44

,
Stosswihr-Alsacia 2010 de la minutul  0:32 la 0:37

,






P.S. Avand in vedere ca sunt foarte multi pasionati de R16, va stau la dispozitie cu o serie de sfaturi practice , absolut tot ceea ce tine de intretinerea si depanarea RENAULT-lui 16 .

Cu stima,
Horea Bendea

Modificat de horea bendea (acum 11 ani)


_______________________________________
Vulturul zboara singur...., corbii si ciorile in stoluri !

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Bun venit! 

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Alex_Bordu
Membru Activ

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 182
O intrebare: Cum pot afla daca Renaultul meu avea oglinda si pe partea dreapta?

_______________________________________
Dacia 1300 - 1979
Dacia 500-Lastun - 1989
Renault 16 - 1967
Talbot Solara - 1981
Carpati Super - 1966

pus acum 11 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Nu avea

pus acum 11 ani
   
Alex_Bordu
Membru Activ

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 182

classicfan a scris:

Nu avea

Ms


_______________________________________
Dacia 1300 - 1979
Dacia 500-Lastun - 1989
Renault 16 - 1967
Talbot Solara - 1981
Carpati Super - 1966

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la