CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: simona2000 din Galati
| Femeie 25 ani Galati cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Salutare prieteni! Fratele meu are o daciuta 1300 din 84 cu care-si facea treaba pana mai saptamana trecuta; de atunci uda bujiile in 5 minute de cand le pune noi, scoate fum negru la accelerare puternica si merge de toata jena. A schimbat cam tot ce se putea schimba la aprindere, schimbat carburator cu unul verificat de pe alta masina, vreo trei seturi de bujii noi( pe care le-a distrus imediat ce le-a pus sus) degeaba toata lucrarea... Nu prea ne pricepem noi, dar din intamplare am detectat ulei in capul pistoanelor, prin razuirea cu o surubelnita prin gaura bujiei. Mentionez ca motorul a fost segmentat anul trecut( camasile n-au prezentat uzura mare dupa spusele mecanicului care l-a segmentat) si de atunci s-au facut cam 4000 km, in regim lejer, ca sta cam rau cu tablaria... Vreo doi "meseriasi" locali mi-au spus ca cica ar fi de vina simeringurile de la supape, sau ghidurile, n-am inteles prea bine, cica pe acolo ar baga ulei in camera de ardere si ar cocsa bujiile. Ulei dispare cate ceva din baie, mai are si pierderi, acum nu stiu cat se datoreaza pierderilor si cat consumului. Ce n-am priceput si nu m-am edificat nici de pe net, chiulasa de 1300 are ghiduri de supapa sau simeringuri si daca se pot schimba si unele si altele si cum se face operatiunea, daca o pot face eu acasa, daca se poate face cu chiulasa pe masina sau demontata? Disperarea a ajuns la asa cote incat frate-meu vrea sa-si ia un motor cu totul de la dezmembrari, ca asta i-a(ne-a) dat de cap. Daca ia numai o chiulasa sh cum se poate verifica daca-i buna? Si cum stim ca-i de 1300 si nu de 1400 (daca e vreo diferenta intre ele)? Am uitat sa mentionez ca bujiile sunt toate negre si mai si consuma de rupe! Cine ma poate ajuta cu un sfat, o sugestie, il rog sa o faca! Multumesc anticipat!
Modificat de paraipan (acum 11 ani)
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Chiuloasele se verifica dupa demontare, se pun cu supapele in sus, si se toarna benzina in fiecare camera. Daca benzina se scurge imediat, are uzura si ar scapa si compresia. Aceeasi problema am avut-o/o am si eu cu un motor de 1300, inca nu sunt sigur daca i-am dat de cap. Am schimbat carburatorul, am luat de la 0 toate reglajele, am pus jigloare noi si s-a mai imbunatatit mersul motorului, insa n-am testat-o inca la drum. Ar fi bun si un test de compresie, eu din pacate nu am posibilitatea. Apropo, banuiesc ca dacia e 1310, ca in '84 nu se mai facea 1300
Modificat de daniel93 (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
Pe chiulasele de 1300 nu merg puse semeringuri la supape, doar la 1400. Pe chiulasele de uzina scrie capacitatea motorului, asta daca vrei sa schimbi chiulasa. Testul cu benzina se face pentru verificarea etanseitatii supapa-scaun. Teoretic semeringurile se pot pune fara sa mai demontezi chiulasa. Eu recomand o revizie generala, planare chiulasa, verificare ghiduri, rectificat supape si scaune, montat semeringuri si nu mai ai treaba cu partea asta. Am facut de curand treaba asta si merita efortul, a costat doar 100 de ron la un atelier din Bucuresti. Pentru restul problemelor un mecanic batran te descurca imediat, dar unde mai e satisfactia daca nu surubaresti singur...
|
|
pus acum 11 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Fiecare tip de chiulasa are ghid pt supapa, doar ca modelele mai noi au si simeringuri puse peste ghiduri, pentru o etansare mai buna. Consumul exagerat de ulei in principal e de la chiulasa, uzura ghidurilor permite patrunderea uleiului in camera de ardere.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 11 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
Multumesc mult prieteni pentru sfaturi! Stiti cumva, se gasesc ghiduri pentru supape, noi, sa le cumparam? Daca da, cam care ar fi pretul pentru toate supapele, sa facem o estimare, sa vedem cum iesim mai bine: ghiduri noi+manopera versus chiulasa sh! Inca o data, multumesc pentru ajutor!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
Eu am cumparat ghiduri noi de Topoloveni la pretul de 60 de ron setul (8buc). Abia am mai gasit, piese de 13xx sunt pe cale de disparitie. Cele mai bune ar fi unele din bronz grafitat facute la o strungarie, calibrate exact pe supape.
Modificat de vercingetorix (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
paraipan
Membru Activ
Din: craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
|
|
N-am facut nimic pana acum cu chiulasa; credeti ca este posibil sa punem ghiduri si simeringuri de 1400 pe chiulasa de 1300? Am intrebat pe la magazine si am gasit ghiduri pentru supape de 1300 numai ca facute de firme necunoscute, la preturi de 22-35 lei/set. eu as opta pentru ghiduri+simeringuri de 1400 daca se pot pune si daca le vom putea gasi sa fie si bune. Daca cineva stie care sunt mai bune(de 1400) si pe unde le-as putea gasi, il rog sa-mi spuna si mie! Multumesc!
_______________________________________ Omul de onoare doar o vorba are!
|
|
pus acum 11 ani |
|