CARPATI
Membru Senior
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2657
|
|
In continuare, cateva concluzii trase de mine in legatura cu Victoria romaneasca, incercand sa conturez o imagine vaga obtinuta pe baza informatiilor culese :
Cam ce am aflat deocamdata din toata investigatia asta care dureaza de vreo 2 ani cred...de detectiv particular, este ca : --- Victoria s-a fabricat relativ putini ani.. probabil 54-58,
--- S-a fabricat ( nu se stie daca sub licenta sau nu ) dupa o marca germana, din anii 30, probabil Diamant , Mifa, Victoria sau altceva...
--- Au fost de barbati si de dama
--- Cadrul si probabil mai multe elemente ( nu se stie ce exact ) au fost preluate si de primele modele de Carpati ( anii 50 ) , dar nu se poate spune cu exactitate daca doar cadrul, sau si alte elemente
--- Aveau cercuri late la roti, si cauciucuri super balon ( pe talon ) gen anii 30 ( complet diferite de Carpati ) si care au existat doar pe Victoria
---Costau o mica avere si nu-si permiteau decat oamenii cu functii
---NU se gaseau deloc piese de schimb, si fiecare se descurca si improviza cum putea
---Aveau gresor in butucul din spate, probabil licenta Renak
--- Erau foarte robuste si fiabile datorita cauciucurilor super balon si suspensiei la sa
---In anii 60-70 au disparut marea majoritate, datorita lipsei sau crizei de cauciucuri superbalon de schimb pt. ele( pe talon ) , numarului mic de exemplare, si aparitiei bicicletei Carpati, care era mai ieftina , si distribuita si la sate, in Cooperative, spre deosebire de Victoria, care se gasea doar in magazinele mari din orasele mari ale tarii. si la care probabil aveau acces doar oamenii cu functii.
--- Probabil cadrul, coarnele si alte elemente ( nu se stie ce exact ) au fost fabricate in continuare pe primele modele de Carpati , dar doar la inceput, dupa care s-a trecut la diversificarea modelelor ( felicia, standard , super, si modele de export )
---Seria pe cadru este in partea opusa fata de Carpati si are caractere diferite ca si marime si forma, un detaliu care merita subliniat.
--- Saua la Victoria, era diferita de Carpati, fiind model anii 30, gen Brooks , cu piele groasa si tabacita, pusa pe un schelet lamelar, gen anii 30 .
---Cauciucul de la pedale era cauciuc crud, dintr-o bucata, fara nici un fel de elemente reflectorizante, si prezenta niste romburi in relief pe partea exterioara.
---Mansoanele coarnelor erau deosebite, si complet diferite de Carpati ( probabil bachelita )
---Nu stiu absolut nimic despre paleta de culori sau elemente decorative pe cadru , de altfel nici altceva in legatura cu far sau stop,clopotel, pompa, aparatoare de lant si alte detalii specifice
-- Deocamdata cam atat am reusit sa aflu.
Daca mai detineti informatii de orice fel , va rog sa postati. ma bucur ca am deschis subiect cu Victoria pt ca nu am vazut pe nici un site sau forum romanesc discutii despre ea.
Modificat de CARPATI (acum 11 ani)
_______________________________________ _____________________________________________________ Victoria made in R.P.R.
|
|