CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Ioana24
 | Femeie 22 ani Bucuresti cauta Barbat 27 - 43 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Buna ziua, stimati colegi! Fac apel la experienta dumneavoastra cu speranta ca ma puteti ajuta in solutionarea unei dileme. Problema e urmatoarea:
Am in familie o Dacie 1300 cu elemente de 1310, conform certificatului de inmatriculare, desi pe emblema e trecuta ca fiind 1310 (n-am sa inteleg clasificarea asta haotica). Masina a fost fabricata in anul 1983 si are 78.000 de km la bord. Ea a functionat pana prin anul 2007, cand bunicul meu a decis ca nu mai e capabil sa o conduca si a inchis-o in garajul de la tara, de unde nu a mai fost miscata. Datorita opozitiei mele si a faptului ca tatal meu nu considera ca o masina reprezinta o prioritate pentru mine in acest moment, ea nu a ajuns la “Rabla”.
Acum, dupa aceasta introducere, vine si intrebarea mea. Ce sa fac cu ea, avand in vedere ca nu a fost depozitata corespunzator, cu intentia de a fi conservata, iar in acest moment nu am sustinerea necesara ca sa o pun pe picioare? Varianta “Rabla” fiind exclusa, eu m-am gandit la doua posibilitati: dezmembrarea ei pentru ca o mare parte din piese sa ajunga in viitor pe cealalta Dacie 1300 a familiei, SAU incercarea de a o depozita, chiar si in stadiul acesta, intr-un mod corespunzator pentru a-i putea reda stralucirea cand acest lucru va fi posibil.
Va atasez un link catre pozele pe care le-am facut la sfarsitul lunii iulie (cand tot ce am putut sa-i fac a fost s-o sterg de praf si sa-I umflu rotile) pentru a va putea face o idee despre starea masinii. Sper sa-mi puteti spune daca mai merita refacuta. Pozele se pot descarca in mai multe dimesiuni pentru a le analiza, eventual, in detaliu.
Va multumesc anticipat pentru ajutor! Daca aveti vreo intrebare, nu ezitati!
http://flic.kr/s/aHsjHw45ip
Modificat de iustin.nt (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Eu zic ca sta foarte bine acolo, si se prezinta bine masina, merita restaurata! Verifica zonele problematice la dacii (lonjeroane, pod pedalier, locas roata de rezerva, aripile spate in zona de jos, bocurile de pe fata) si umple-o de ulei. Nu prea am idee cum se conserva o masina, dar ma gandesc ca si interiorul ar trebui protejat cumva, sa nu ramana cu sechele de la mucegai 
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Daniel, interiorul e destul de subrezit. "Clemele" de la parasolar si torpedou sunt rupte, iar in scaune si banchete te scufunzi la propriu.
Domnu' Misu', de vandut nu se pune problema, pentru ca m-as descotorosi de un bun in schimbul unei sume aproape inexistente. Si acum imi pare bine ca exista, nu trebuie sa mai treaca timp pentru a realiza asta. Cred ca ma numar printre putinii care nu se uita cu dispret la o Dacie, ci cu drag si asa a fost dintotdeauna.
Va multumesc pentru raspunsuri! Astept in continuare si alte pareri sau sfaturi de conservare, avand in vedere ca din toamna sunt sanse destul de mici sa mai trec pe la ea pentru cateva luni bune. 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Julian
Membru Activ
 Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 143
|
|
In primul spatiul in care va sta trebuie sa fereasca masina de razele soarelui, de ploaie, de zapada, dar trebuie sa existe vantilatie, astfel nu o acoperi cu prelata (aerul trebuie sa circule, protejand-o de ruginire); scoate stergatoarele (le poti pune in stanga scaunului soferului pe planseu); inlocuieste lichidul de racire si pune unul care sa treaca peste iarna; scoate lichidul din rezervorul spalatorului de parbriz (daca este parfumat soarecii vor roade furtunasele); ai grija ca centurile sa stea libere la locul lor nu strangulate; unge locasul stergatoarelor, toate broastele si incuietorile de la usi, capota, portbagaj; inlocuieste uleiul din motor si eventual transmisie cu unul de calitate; lasa ceva benzina in rezervor (sa nu se usuce garniturile); nu trage frana de mana (se pot bloca rotile); lasa cutia de viteze la punctul mort si pune pietre cu muchii rotunjite la rotile din spate; mai bune ar fi sa scoti toate rotile si sa stea pe capre; poti sa astupi teava de esapament si filtrul de aer; inainte de a o incuia spal-o bine si las-o sa se usuce complet (eventual o poti cerui sa o protejezi si mai bine), iar la interior curata praful si dai cu spray de curatat. Cam atat, posibil insa sa mai fi omis cate ceva...
Modificat de Julian (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 [1979]
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Multumesc, Julian! 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Julian
Membru Activ
 Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 143
|
|
Cu placere. Am vazut ca nu are baterie, nici sa nu o lasi peste iarna cu vreuna ca oricum nu va 'supravietui' si va trebui inlocuita. De asemenea cand vei circula cu dansa si o vei gara mai mult de cateva zile iti recomand sa debransezi borna, eviti astfel pericolul vreunui scurt-circuit si incendiu.
_______________________________________ Dacia 1300 [1979]
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Multumesc din nou! E bine de stiut. Din pacate, nu stiu cate din operatiunile astea au fost facute acum 6 ani cand masina a intrat pe termen nedeterminat in garaj. Imi voi intreba bunicul, poate-si mai aduce aminte ceva.
Inca o intrebare. Broastele si incuietorile ar trebui unse cu ceva anume?
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Julian
Membru Activ
 Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 143
|
|
In service-uri se utilizeaza un spray dedicat; in caz ca nu poti face rost, poti sa dai cu unsoare sau chiar cu ulei de motor, sintetic in lipsa de altceva (de-asta iti recomand sa utilizezi si pentru motor, Motul fiind o varianta frantuzeasca foarte buna).
Sase ani a stat nemiscata; e cam mult, bine ar fi sa circuli cu ea un pic numai dupa ce ii faci o revizie, ulei motor-transmisie, reglaj aprindere (daca incerci sa accelerezi in mers si nu sare de 50...60 km/h avansul e dereglat) verificare bujii, sigurante, radiatorul sa nu fie infundat (se suprainacalzeste) si sa fie suflat de praf si insecte moarte, termostat nou eventual (ar fi bine sa fie prezent, sa nu in scoti definitiv), carburatorul sa nu fie intepenit, furtunele sa nu fie rascoapte (paraie cand le strangi), filtru de aer nou (foarte important), poate garnitura noua la busonul de umplere ulei (daca scapa ulei pe-acolo).
Modificat de Julian (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 [1979]
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Deja simt ca multumirile mele nu prea mai au valoare in fata amabilitatii dvs. Cu siguranta ca masina necesita o revizie completa inainte de a reintra pe drumurile patriei, dar, din pacate, nu vad ca acest lucru sa se intample prea curand. Pana atunci, voi incerca s-o conserv cat pot de bine, urmand sfaturile de mai sus pt. care va multumesc inca o data. 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Julian
Membru Activ
 Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 143
|
|
Foarte bine faceti ca doriti sa o pastrati (mai rare astfel de decizii in zilele astea si in tara asta) si sa o conservati in condtii bune; asta va micsora problemele si costurile cand veti decide sa circulati cu ea (revizia, ITP-ul, etc.) iar apoi intretinerea periodica.
_______________________________________ Dacia 1300 [1979]
|
|
pus acum 11 ani |
|
George
Membru Senior
 Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 569
|
|
Sfatul meu e sa o scoti din garaj si o sa speli bine, ca din ce vad in poze e plina de pamant peste tot. Nu ar strica nici sa cumperi o cutie de grund si sa te apuci sa o cureti de rugina pe unde sunt probleme. Inca ceva, incearca sa pornesti motorul, chiar daca nu va porni, macar se mai misca piesele prin motor si nu intepenesc(nu uita sa verifici daca mai are ulei) 
|
|
pus acum 11 ani |
|
cv2adi
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
|
|
Desi nu sunt specialistr in Dacia , )desi am 3 bucáti neatinse incá -vá sfátuiesc sá ccumpárati o dozá de spray de silicon , si dupá o prealabilá spálare a fetelor de usi , lásati le sá se usuce, si dati-le cu silicon sá nu mai aparfá mucegaiul pe suprafata lor,ceea ce denotá cá in acest garaj nu prea circulá aerul, asa cum a remarcat unul dintre colegi.Dacá puteti asigurat-i garajului ventilatia minimá . Vá felicit ptr intantiile Dvs .De-am fii mai multi , ar inchide REMAT-urile !
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
George, cand am fost la ea am avut intentia sa o scot afara, sa o spal si sa o examinez mai bine, dar, din pacate, n-am putut. Sper totusi sa pot face asta cand mai trec pe la tara.
Domnu' Adi, fetele usilor le-am sters cu niste servetele umede pentru interior (diferenta se poate observa in poze), dar o sa iau in considerare sugestia dvs. cu spray-ul.
Tin sa va multumesc pt. aprecierile si sfaturile voastre. Ce pot sa spun? Nu vreau sa contribui la distrugerea unor lucruri care, din punctul meu de vedere, au insemnat ceva pt. aceasta tara. Nu am avut niciodata dispretul acela fata de Dacie si cred ca sunt printre putinii de varsta mea care mai vad ceva frumos la ea. Din pacate, la o ora actuala se distrug multe si nu numai masini. Se pierd si cladiri si valori, in goana dupa globalizare, sau din neglijenta/lipsa de interes.
Orice sugestie/observatie/parere este in continuare binevenita. 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Buna seara! Am reusit sa ajung la masina in cursul zilei de ieri si am zis sa va tin la curent cu noutatile. Din pacate, vizita a fost scurta, iar vremea destul de urata.
Am reusit totusi s-o scot din garaj si iata ce am constatat:
La interior am gasit un bord multicolor, de o calitate scazuta si cu clema de la torpedou rupta. Scaunele, bancheta si centurile sunt terminate, iar un parasolar e rupt. Tapiseria si unele fete de usi sunt singurele in stare ok.
Compartimentul motor se pare ca a fost caminul unei veverite. ) Am gasit o gramada de nuci, alune si coji pe acolo. Bateria si radiatorul original al masinii au ajuns la un vecin. Radiatorul din poze este doar de forma. In rest, probabil ca aproape toate mecanismele sunt blocate/inutilizabile.
Cu toate astea, la caroserie sta destul de bine, dar si aici sunt bube. Masina a fost revopsita, de un carpaci, fireste, care a "pictat" si becul din interiorul portbagajului. Usa dreapta spate e botita si nu se mai inchide, ochelarul dreapta si grila mastii sunt rupte, iar capota am observat ca e putin stramba. Celelalte elemente, cu exceptia marginii portbagajului prezinta doar rugina de suprafata.
Asadar, concluziile sunt sumbre. In principiu nu prea am ce conserva. Bunicul a fost prea batran ca sa o mai conduca, dar nici nu a tinut prea mult la ea, asa ca a abandonat-o crezand ca o vom da la fier vechi. De cealalta parte, la vremea aceea eu eram prea mic, iar acum sunt lipsit de experienta, dar si de sprijin pentru o eventuala reconditionare care se anunta a fi costisitoare.
Viitorul masinii ramane incert, dar cel mai probabil va servi drept donatoare de piese pentru cealalta Dacie 1300 a familiei, care pana in prezent a avut o soarta mult mai buna, ea fiind intr-o stare estetica si tehnica destul de buna.
Poze noi, in completare la cele de data trecuta, gasiti aici:
http://flic.kr/s/aHsjHw45ip
Modificat de iustin.nt (acum 11 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Julian
Membru Activ
 Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 143
|
|
Pacat, ce pot sa spun, masina poate fi salvata, nu e intr-o stare deplorabila, dar trebuiesc intr-adevar niste investitii, de care se pare ca nu dispuneti. Bordul pare in regula, cele doua butoane colorate si capacul torpedoului nu reprezita un impediment major. Cat depre motor ar trebui, cu transmisia decuplata, sa-l rotiti incet cu cheia pentru roti (partea anterioara), prin intermediul "racului" de pe fulie; daca se roteste inseamna ca nu e gripat si mai este utilizabil...
_______________________________________ Dacia 1300 [1979]
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Revin cu doua nelamuriri referitoare la cealalta Dacie.
1. Se poate monta bricheta pe un bord care nu a fost prevazut initial cu asa ceva? (am atasat poza)
2. Este vreo diferenta intre barele post '76 (cele cu tampoane mici) si celelalte cu tampoane mari, sau sunt practic aceleasi si difera doar tampoanele?
25.4KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Tov
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
1. se scoate dopul si se monteaza bricheta. Il impingi cu degetul de dedesubt. Deci da  2. barele difera. Cele pentru tampoane mari sunt mai late, cele pt tampoane mici sunt mai inguste. In plus cele late sunt de 2 feluri, cele frantuzesti care sunt dintr-o bucata si cele romanesti care sunt din 3 bucati care se imbina sub tampoane. Poti sa montezi tampoane mari pe bare inguste, doar ca un ochi avizat isi da seama. In plus tampoanele mari mai au o brida metalica de sustinere care vine in partea de jos a tamponului si se prinde pe caroserie.
Modificat de Tov (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Va multumesc pentru explicatiile detaliate! Barele frantuzesti s-au montat pana-n '72?
Profit de ocazie sa va felicit pentru masinile dumneavoastra (urmaresc din umbra forumul DaciaClub). Sa fiti sanatos si sa va bucurati cat mai mult de ele! 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
Va multumesc pentru explicatiile detaliate! Barele frantuzesti s-au montat pana-n '72?
|
Pana prin 1977 s-au montat bari late. Adica atat timp, cat au fost tampoane mari. Atat tampoanele mici, cat si barile inguste, nu erau altceva, decat un rezultat al maniei de economisire din acei ani.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2176
|
|
Misu de Cluj a scris:
iustin.nt a scris:
Va multumesc pentru explicatiile detaliate! Barele frantuzesti s-au montat pana-n '72?
|
Pana prin 1977 s-au montat bari late. Adica atat timp, cat au fost tampoane mari. Atat tampoanele mici, cat si barile inguste, nu erau altceva, decat un rezultat al maniei de economisire din acei ani. |
Barele frantuzesti (dintr-o bucata si cu buza) au fost pana prin '72-'73, din cate stiu eu, dar nu-s chiar sigur.
Modificat de tavi_dacia1100 (acum 11 ani)
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
tavi_dacia1100 a scris:
Misu de Cluj a scris:
iustin.nt a scris:
Va multumesc pentru explicatiile detaliate! Barele frantuzesti s-au montat pana-n '72?
|
Pana prin 1977 s-au montat bari late. Adica atat timp, cat au fost tampoane mari. Atat tampoanele mici, cat si barile inguste, nu erau altceva, decat un rezultat al maniei de economisire din acei ani. |
Barele frantuzesti (dintr-o bucata si cu buza) au fost pana prin '72-'-73, din cate stiu eu, dar nu-s chiar sigur. |
Alea dintr-o bucata erau si in 1973. Dacia mea visinie e din septembrie 1973 si are bari dintr-o bucata.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Misu de Cluj a scris:
tavi_dacia1100 a scris:
Misu de Cluj a scris:
Pana prin 1977 s-au montat bari late. Adica atat timp, cat au fost tampoane mari. Atat tampoanele mici, cat si barile inguste, nu erau altceva, decat un rezultat al maniei de economisire din acei ani. |
Barele frantuzesti (dintr-o bucata si cu buza) au fost pana prin '72-'-73, din cate stiu eu, dar nu-s chiar sigur. |
Alea dintr-o bucata erau si in 1973. Dacia mea visinie e din septembrie 1973 si are bari dintr-o bucata. |
Va multumesc pt. lamuriri!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Poate cineva sa-mi spuna care e treaba cu cele doua gaurele din masca? Le-am mai vazut si la alte masini, dar am observat ca majoritatea nu le au. A existat si modelul asta de masca, sau a fost schimbata si e aftermarket? Masina e din '73.
32.8KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
 Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
Dupa cum arata, fusta fata nu pare a masinii. Gaurile respective sunt pentru montarea barii mai sus ( bara de 1310 - cu semnalizatoare incluse) 
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
Poate cineva sa-mi spuna care e treaba cu cele doua gaurele din masca? Le-am mai vazut si la alte masini, dar am observat ca majoritatea nu le au. A existat si modelul asta de masca, sau a fost schimbata si e aftermarket? Masina e din '73. |
Masca e din anii '80.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Inca o nelamurire solutionata. Va multumesc!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
om_bland
Membru Senior
 Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 915
|
|
Nu doresc sa mai deschid topic nou pentru o simpla lamurire ( daca se poate) :
1.Dacia 1310 generatia 1984 are in aerisirile dupa spate ( la aripi) in interior ... anul fabricarii ei ? ( cum este la 1300)
2. Daciile acestea 1310 , dar defapt 1410 ( 2001-2002 ), au cumva in aerisirea aceea de la aripa de pe spate anul scris cumva ?
P.s. Am observat ca modelele acestea noi de dacii au un triunghi in partea de sus pe stalpul din mijloc...
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
om_bland a scris:
Nu doresc sa mai deschid topic nou pentru o simpla lamurire ( daca se poate) :
1.Dacia 1310 generatia 1984 are in aerisirile dupa spate ( la aripi) in interior ... anul fabricarii ei ? ( cum este la 1300)
2. Daciile acestea 1310 , dar defapt 1410 ( 2001-2002 ), au cumva in aerisirea aceea de la aripa de pe spate anul scris cumva ?
P.s. Am observat ca modelele acestea noi de dacii au un triunghi in partea de sus pe stalpul din mijloc... |
Vezi pe geamuri, ca pe ele totdeauna este scris anul. Ori in cifre ori sub forma unor mici punctulete, sub sigla producatorului.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
Dacia_1310
Membru Activ
 Din: Piatra-Neamț
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 103
|
|
Cele noi au stalpul B cu o forma triunghiulara la prinderea de streasina. Dupa cum spune dl. Misu,avem scris anul pe geamuri si se poate identifica usor.
_______________________________________ “Alcoolul ne ajută să devenim mai creativi”. Mai ales când e vorba să găsim explicații pentru faptul că am ajuns așa târziu acasă.
|
|
pus acum 11 ani |
|
om_bland
Membru Senior
 Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 915
|
|
O sa ma uit la geamuri, desi acestea se pot schimba in timp , tinand seama ca se zgarie sau sparge. Eu ma temeam sa nu am cumva ascuns anul fabricarii masinii stantat in aerisirea de pe aripa spate... 
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Revin cu doua intrebari.
1. Exista oglinzi cromate speciale pentru partea dreapta, sau pot fi montate si cele de pe stanga? 2. Semnalizarile cu pozitii integrate in bara sunt la fel cu cele care erau montate pe Daciile 1300?
Multumesc!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
daniel93
Membru Senior
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Lampile integrate in bara nu sunt la fel cu cele de 1300, asa arata:
Despre oglinzi nu stiu 
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
Revin cu doua intrebari.
1. Exista oglinzi cromate speciale pentru partea dreapta, sau pot fi montate si cele de pe stanga? 2. Semnalizarile cu pozitii integrate in bara sunt la fel cu cele care erau montate pe Daciile 1300?
Multumesc! |
Oglinzile sunt la fel, doar se sucesc in cealalta pozitie. Semnalizarile de 1300 nu sunt identice nici ca forma si nici ca dimensiune cu cele de 1310.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
daniel93 a scris:
Lampile integrate in bara nu sunt la fel cu cele de 1300, asa arata: |
Multumesc, Daniel pt. raspunsul detaliat!
Misu de Cluj a scris:
Oglinzile sunt la fel, doar se sucesc in cealalta pozitie. Semnalizarile de 1300 nu sunt identice nici ca forma si nici ca dimensiune cu cele de 1310. |
Va multumesc si dumneavoastra, domnule Misu, pentru raspunsuri!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 11 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Imi poate recomanda cineva niste firme decente care produc seturi de jicloare pt. Dacia 1300?
Modificat de iustin.nt (acum 10 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2176
|
|
Ia cateva carburatoare din remat si te-ai scos. Ce se face in ziua de azi sunt numai gunoaie, nu se pot folosi!
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 10 ani |
|
Claudiu_16
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1174
|
|
daca nu o faci esti dispus sa o dai?
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Claudiu_16 a scris:
daca nu o faci esti dispus sa o dai? |
Nu. In cel mai rau caz o dezmembrez.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Se poate scoate lampa dintr-un torpedo si monta in cel al unei Dacii 1300 care n-a venit din fabrica cu asa ceva? Daca da, cum?
19.9KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
iustin.nt a scris:
Se poate scoate lampa dintr-un torpedo si monta in cel al unei Dacii 1300 care n-a venit din fabrica cu asa ceva? Daca da, cum? |
Poze la seria motor / sasiu , si la echiparea masini ! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
Se poate scoate lampa dintr-un torpedo si monta in cel al unei Dacii 1300 care n-a venit din fabrica cu asa ceva? Daca da, cum? |
Se poate. Is doua piulite de scos pe dedesubtul bordului. Le scoti si o muti pe aialalta.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
Claudiu_16
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1174
|
|
dupa 80 s-au pus la "greu" lampi in torpedou
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Misu de Cluj a scris:
iustin.nt a scris:
Se poate scoate lampa dintr-un torpedo si monta in cel al unei Dacii 1300 care n-a venit din fabrica cu asa ceva? Daca da, cum? |
Se poate. Is doua piulite de scos pe dedesubtul bordului. Le scoti si o muti pe aialalta. |
Multumesc, domnu' Misu, pt. inca un raspuns util si la obiect! 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Am avut azi o mica problema cu Dacia din '73. Am ocupat locul cuiva intr-o parcare de resedinta cat timp o asteptam pe mama sa se intoarca de la farmacie. Intre timp, a venit proprietarul locului de parcare. In consecinta, m-am grabit sa-i eliberez locul. Pornesc masina, dau cu spatele. o parchez la cateva locuri distanta, dar cand sa o opresc constat ca desi cheia era in pozitia St (stop antifurt) masina inca mergea. Am urcat contactul cu cateva trepte, in incercarea de a repeta operatiunea, si s-a auzit un carait, dupa care l-am adus la loc in pozitia St, masina ramanand in continuare pornita. Dupa circa un minut, ea s-a oprit singura, iar din dreptul comenzii pt. incalzire-aerisire a inceput sa iasa un fum subtire, care a persistat cateva zeci de secunde. Dupa treaba asta, masina a pornit fara probleme, iar cand am ajuns acasa am mai pornit-o si oprit-o de vreo 3 ori fara sa se repete acest incident ciudat.
Sper ca explicatia mea e cat de cat inteligibila. Aveti idee care poate fi cauza, daca este ceva grav si ce-ar fi de facut? Multumesc anticipat!
Modificat de iustin.nt (acum 10 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
Da, treaba este simpla. Schimba contactul cat mai rapid ca este uzat si face scurtcircuit. Ia-ti un contact nou pune-l sus si nu vei mai avea probleme. De ce nu l-ai oprit din ambreiaj sau sa scoti fisa centrala de la bobina? Daca nu se oprea din cheie, o lasai sa mearga, pana ramaneai fara benzina?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Misu de Cluj a scris:
Da, treaba este simpla. Schimba contactul cat mai rapid ca este uzat si face scurtcircuit. Ia-ti un contact nou pune-l sus si nu vei mai avea probleme. De ce nu l-ai oprit din ambreiaj sau sa scoti fisa centrala de la bobina? Daca nu se oprea din cheie, o lasai sa mearga, pana ramaneai fara benzina? |
Multumesc pt. raspuns! N-am cunostinte de mecanica, deci chestia cu bobina n-as fi stiut s-o fac, iar varianta cu ambreiajul nu mi-a trecut prin cap. Daca nu se oprea as fi mers cu ea acasa si gaseam pe cineva mai experimentat sa ma ajute.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Are cineva niste poze clare, sau ar fi dispus sa-mi faca, cu clemele care prind ornamentul de la capota la Dacia 1300? Eventual si o poza cu ele montate.
Modificat de iustin.nt (acum 10 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Revin cu o intrebare. Am pe masina un electromotor Iskra, facut in Slovenia, care da semne de oboseala. Am inteles ca are niste carbuni putin mai speciali (mai mari). Are careva idee daca si unde mai pot gasi asa ceva?
95.7KB
Modificat de iustin.nt (acum 8 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 8 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Nimeni? Nimic?!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 8 ani |
|
mihaai
Membru Senior
 Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1025
|
|
Salutare , singura sansa este sa-ti faci singur carbunii ;cauti carbuni cu masuri mai mari si pe smirghel ii slefuiesti pina ii aduci la dimensiunea dorita . Chestie de rabdare , rabdare ....
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 8 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
La 5 ani de la prima postare am reusit sa fac ceva cu masina.
Lucrurile stau cam asa:
La 18 ani am luat carnetul de sofer si voiam o masina pe care s-o pot conduce. Neavand mari pretentii si din dorinta de a nu-i supune pe ai mei la cheltuieli prea mari, m-am gandit ca acea masina ar putea fi Dacia bunicului de la tara, care pana atunci nu prea fusese prezenta in viata mea.
N-a fost sa fie la vremea aia, dar ea este masina de la care a pornit toata "nebunia" cu Dacia. La 11 ani de cand a circulat ultima oara si la aproape 8 de la cand am luat carnetul, am reusit sa realizez ce mi-am propus atunci, s-o fac sa mearga din nou. Ea e cadoul pe care mi l-am facut la 26 de ani.
Imaginile de mai jos prezinta, in mare, ce s-a facut la masina in prima sapt. de lucru. S-a mai lucrat si saptamana trecuta, dar ultimele noutati vor fi prezentate cu alta ocazie. Ce-a rezultat este efortul a doi oameni pasionati, constransi de timp si de mijloace si trebuie luat ca atare. Se putea si mai bine, la fel cum se putea si mult mai rau. Mai sunt destule lucruri de pus la punct, dar scopul actiunii, o revitalizare in vederea repunerii in circulatie, este ca si atins.
https://www.youtube.com/watch?v=WDHhons ... e=youtu.be
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Concluzii:
Masina a avut si inca mai are destule bube. Am remarcat diferente mari de perspectiva la fiecare stagiu (ce-am vazut cand era in sura, ce-am vazut dupa spalare si ce-am vazut cand am dezechipat-o), iar socotelile initiale s-au schimbat de fiecare data. In trecut a fost dusa la niste carpaci care n-au schimbat nimic, ci doar au peticit prost. A fost calarita pe camp si a stat cu noroi pe ea intr-un sopron cu umiditate variabila, iar lucrurile astea n-au ramas fara urmari.
A fost bine ca am luat-o de la tara. Daca ramanea acolo n-o faceam in veci. Am dat 20 de lei pe jetoane la spalatorie si am frecat la ea o sapt. si tot mai gaseam locuri pe unde mai era pamant.
Daca te apuci de asa ceva trebuie sa-ti asiguri spatiu, timp, piesele necesare si conditii macar decente.
Ca si piese mari am adunat cam tot ce-am avut nevoie. Lipsuri am avut, insa, in materie de suruburi si maruntisuri, un aspect important care n-ar trebui trecut cu vederea.
Stadiul actual vs cand am luat-o cu platforma:
57.2KB
Modificat de iustin.nt (acum 6 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
cv2adi
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
|
|
Felicitári maxime, eram sigur cá va iesi ceva foarte frumos din ea ! Perseverentá si devotament in continuare !
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Multumesc frumos, domnule Adi! Am avut mare noroc de un prieten de nadejde. O sa incerc sa ma tin de ea in continuare, iar de acum lucrul asta ar trebui sa fie mai vizibil.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
cv2adi
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
|
|
iustin.nt a scris:
Multumesc frumos, domnule Adi! Am avut mare noroc de un prieten de nadejde. O sa incerc sa ma tin de ea in continuare, iar de acum lucrul asta ar trebui sa fie mai vizibil. |
Oricum a ajuns pe cele mai bune máini, snt sigur cá doar timpul este cel mai mare inamic al proiectului, dar nu-i tine mult figura : Va fii invins ! 
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Felicitari. Ma bucur ca inca o masina veche a fost salvata. Si la mine este greu cu reparatia Skodei galbene,care parca merge in doua viteze,foarte incet si deloc. Ca si in cazul de fata,reparatii facute prost,autogen la greu,care a avut efectul de a transforma tabla sudata asa,plus vecinatatea ei intr-un mare morman de malai galben. 
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
cv2adi a scris:
iustin.nt a scris:
Multumesc frumos, domnule Adi! Am avut mare noroc de un prieten de nadejde. O sa incerc sa ma tin de ea in continuare, iar de acum lucrul asta ar trebui sa fie mai vizibil. |
Oricum a ajuns pe cele mai bune máini, snt sigur cá doar timpul este cel mai mare inamic al proiectului, dar nu-i tine mult figura : Va fii invins !  |
Din familia mea, da. Oricum eram singurul interesat de ea. Ma mir cum de n-au scapat de masina pana sa ajung eu sa fiu interesat de ea, ca deja avea vreo 4 ani de cand statea pe tusa cand am luat eu carnetul. In orice caz, norocul ei si al meu. In rest, sigur s-ar fi gasit oameni mult mai priceputi ca mine, dar macar eu stiu c-o fac s-o tin, nu s-o dau.
@sk100it, multumesc! Daca ati intrat in hora, nu va lasati. Indiferent de ce-ar fi, veti capata experienta.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
cv2adi a scris:
iustin.nt a scris:
Multumesc frumos, domnule Adi! Am avut mare noroc de un prieten de nadejde. O sa incerc sa ma tin de ea in continuare, iar de acum lucrul asta ar trebui sa fie mai vizibil. |
Oricum a ajuns pe cele mai bune máini, snt sigur cá doar timpul este cel mai mare inamic al proiectului, dar nu-i tine mult figura : Va fii invins !  |
Din familia mea, da. Oricum eram singurul interesat de ea. Ma mir cum de n-au scapat de masina pana sa ajung eu sa fiu interesat de ea, ca deja avea vreo 4 ani de cand statea pe tusa cand am luat eu carnetul. In orice caz, norocul ei si al meu. In rest, sigur s-ar fi gasit oameni mult mai priceputi ca mine, dar macar eu stiu c-o fac s-o tin, nu s-o dau.
@sk100it, multumesc! Daca ati intrat in hora, nu va lasati. Indiferent de ce-ar fi, veti capata experienta. |
Nu va lasati! Salvati ce puteti, cat timp mai exista masini vechi. Au cam disparut toate, mai sunt cateva epave uitate ici-colo, ultimele, apoi doar cele istorice atestate vor ramane, sau daca aducem cate o vechitura de peste granite, unde nu au fost asa distruse si eliminate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Luna asta am reusit sa aduc masina la stadiul la care-mi propusesem. Dupa 11 ani are din nou ITP si e libera sa circule pe drumuri. Porneste bine, directia e buna, franele-s ok si n-a facut niciun fel de problema in cele cateva zile in care m-am invartit cu ea prin oras.
Before & after. 8.09.2018 vs 21.10.2018
104.1KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Am avut norocul ca anul asta Retro parada toamnei sa fie fix la Piatra-Neamt, asa ca am participat cu ambele masini.
48.7KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
 Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
iustin.nt a scris:
Luna asta am reusit sa aduc masina la stadiul la care-mi propusesem. Dupa 11 ani are din nou ITP si e libera sa circule pe drumuri. Porneste bine, directia e buna, franele-s ok si n-a facut niciun fel de problema in cele cateva zile in care m-am invartit cu ea prin oras.
Before & after. 8.09.2018 vs 21.10.2018 |
Foarte frumos a iesit, felicitari !
Banuiesc ca a fost ceva de lucru la ea 
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Multumesc frumos! A fost si inca mai e, dar acum ca are drept de circulatie s-au simplificat putin treburile.
Misu, cred ca topicul asta ar trebui mutat fie la "Prezentare masini", fie la "Reconditionari", ca nu prea are treaba cu "Coltul tehnic". Tu decizi. 
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
|
|
iustin.nt a scris:
Multumesc frumos! A fost si inca mai e, dar acum ca are drept de circulatie s-au simplificat putin treburile.
Misu, cred ca topicul asta ar trebui mutat fie la "Prezentare masini", fie la "Reconditionari", ca nu prea are treaba cu "Coltul tehnic". Tu decizi.  |
L-am mutat! 
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Mersi! Aici era locul lui. )
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
 Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
|
|
Saptamana trecuta am reusit sa termin si ultimul filmulet din trilogia revitalizarii Daciei din '83. Vizionare placuta!
https://www.youtube.com/watch?v=ZyZrpr3tVgI
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 6 ani |
|