CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
luana_21 pe Simpatie.ro
Femeie
21 ani
Prahova
cauta Barbat
21 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Carburator Weber dublu corp, problema pulverizator Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am cumparat de curand un Weber 32 DIR 51 si m-am apucat sa-l curat si sa-l refac.
Citind ceva documentatie legat de subiectul asta am gasit un carburator similar folosit la Renault 5 :

Problema este ca pe carburatorul de Renault 5 se observa 2 pulverizatoare, cate unul pentru fiecare corp, iar pe carburatorul meu se observa doar un singur pulverizator.
Asa trebuie sa fie sau carburatorul meu are lipsa pulverizatorul pentru al doilea corp ?
Se poate adapta de la Carfil sau trebuie sa caut de la un weber ?
Mai jos poza cu weberul meu.

carburator weber dublu corp, problema cumparat curand weber dir m-am apucat sa-l curat sa-l ceva

40.2KB


pus acum 11 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Si poza cu weberul de renault 5.

carburator weber dublu corp, problema poza weberul renault

46.3KB


pus acum 11 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Cred ca depinde cum se deschid clapetele: probabil ca la R5 se deschid simultan iat la carb tau camera a doua se deschide mai tarziu f de sarcina/depresiune.

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 11 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Asa este, e un carburator progresiv, dar tot nu inteleg de unde ajunge benzina in difuzorul secund fara sa aiba pulverizator...

pus acum 11 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Prin depresiune In mijlocul difuzorului e un orificiu prin care ajunge combustibil. In concluzie, deoarece nu e sincron ci progresiv, nu necesita dispozitivul de accelerare (pompa de sprit) pentru camera a 2-a. 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Poti sa-i pui si un singur pulverizator, doar la primul corp.
Jigloarele sunt compatibile cu Carfil in totalitate, dar sa vezi cum le pui. Orienteaza-te dupa tabelele originale si sa alegi asa dimensiunile.
Weber DIR este un carburator bun si foarte stabil, total mecanic, fara capsule vacumatice sau electrovalve. Totul este direct mecanic, prin parghii.
Ala cu doua pulverizatoare este pentru modele mai sportive (R5 Alpine, R17TS, Fuego GTL etc). La R5 TS, R15, R9, R11, este doar un singur pulverizator.
Eu de exemplu pe R15 am un singur pulverizator, iar la Fuego doua pulverizatoare.
La Aro 10 ajunge una, deci nu-ti fa griji.
In camera a doua, benzina ajunge prin depresiune prin fenomenul capilar, (ca la pistolul de vopsit). Deja cand se deschide clapeta a doua, vacumul este mare prin galeria de admisie si nu mai necesita inca un pulverizator (a doua se monteaza doar in cazuri in care vrei accelerari si mai puternice).


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Daca ii pui "cioc de papagal" dublu, fenomenul de innecare o sa fie garantat, iar pe langa acest fenomen nu o sa observi altceva, numai la accelerari bruste, deoarece ciocul este dublu la carburatoare SINCRON, la care ambele clapete se deschid deodata. La acestea, pulverizarea se va face pe clapeta inchisa iar de acolo se vor forma picuri ce vor cadea in galeria de admisie, neproducandu-se vaporizarea combustibilului. Eu sincer cred ca ciocul dublu are alt taraj, iar pompa de acceleratie are alt debit injectat/actionare, sa nu se innece     

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 11 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Multumesc frumos de raspunsuri, acum am inteles cum functioneaza.
E o placere sa fiu membru al acestui forum. 


pus acum 11 ani
   
Julian
Membru Activ

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 143
Pulverizatorul din imagine este al pompei de acceleratie (de repriza, de 'sprit'), care intra in functiune la accelaratii bruste; la acest carburator e cu membrana. Acest carburator este 'cu registre' (cu deschidere diferentiata a clapetelor de acceleratie) comandate corespunzator de un sector dintat. La mersul normal benzina este asigurata prin difuzor de dispozitivul principal de dozare. La accelerari mai mari incepe sa pulverizeze (prin difuzorul ei) si camera de amestec secundara (cea fara pulverizator) deoarece se deschide si clapeta ei. Cand pedala este apasata maxim intra in functiune si economizorul. Atentie, carburatorul are clapete de aer pentru ambele camere dar doar camera principala are dispozitiv de relanti, cea secundara are doar orificii de progresiune si nu participa la mersul in gol.
Am facut aceste precizari doar pentru intelegerea mai buna a functionarii carburatorului in discutie.

Modificat de Julian (acum 11 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 [1979]

pus acum 11 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Am avut de-aface destul de mult cu Weber-ul dublu corp progresiv, si pot sa-ti spunca majoritatea sint cu un singur stut de sprit, pe treapta 1, intradevar, la unele, semifabricatul este cu 2 stuturi (probabil pt vre-un tip sincron, cum au spus si colegii mai inainte) dar numai unul singur este gaurit, cel de pe treapta 1, treapta 2-a nu are nevoie de sprit , ea se deschide cind prima este deja deschisa aprox 75%, adica viteza aerului este destul de mare in difuzoare, orificiile de progresie aflate in imediata apropiere a locului de repaus al clapetei (atentie la unele este reglabil, a nu se umbla la acel reglaj) sint suficiente pt suplimentarea amestecului pina la amorsarea difuzorului (circuitului principal) treptei

pus acum 11 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
chiar asta vroiam sa spun, ca nu neaparat si al doilea coc este gaurit, pentru ca din cate se observa la cele 2 DIR-uri de mai sus, ambele par a fi progresive, mecanismele seamana din ceea ce se vede in poze.




deci ai luat DIR pana la urma..


_______________________________________
!!!!!!!!!!!!!      URGENT:


Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set.   !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pus acum 11 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Revin cu o alta problema la carburatorul meu.
Nu-mi dau seama cum fac legatura cu motorul meu Dacia in ce priveste furtunele.
Asa cum am numerotat pe poza, stutul 1 e pentru avansul vacuumatic, stutul 2 ar fi epuratorul de gaze dar cu stutul 3 nu stiu ce sa fac sau pentru ce sa-l folosesc.
Ma gandeam ca poate merge anulat.
Multumesc anticipat.

carburator weber dublu corp, problema revin alta problema meu.nu-mi dau seama cum fac legatura

44.3KB


pus acum 10 ani
   
Julian
Membru Activ

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 143
Este posibil sa fie unul dintre cele doua orificii pentru furtunele de apa calda din instalatia de racire a motorului, care incalzesc parte inferioara a carburatorului.

_______________________________________
Dacia 1300 [1979]

pus acum 10 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513

Julian a scris:

Este posibil sa fie unul dintre cele doua orificii pentru furtunele de apa calda din instalatia de racire a motorului, care incalzesc parte inferioara a carburatorului.


Pe partea opusa flansei de sub carburator am 2 stuturi pentru apa.
Stutul asta de pe partea opusa nu stiu la ce sa-l folosesc, in principiu e un vacuum din galeria de admisie.


pus acum 10 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Stutul de vacuum pt gazele de carter, la R12 se afla ori pe galerie, or este cel din talpa carburatorului, adica 3 din poza ta, trebuie sa fie un stut care sa debuseze sub clapeta, adica sa ai vacuum permanent pe el, la fel trebuie sa fie si cel pt comanda  avansului vacuumatic, pt distribuitorul de Dacie. Au existat distribuitoare in gama Renault si cu 2 vacuumuri pe capsula de avans Vacuumatic - SEV Marchall mi se pare, unul permanent, pe partea capsulei dinspre distribuitor - tinea avansul vacuumatic in pozitia de repaos, adica facea ce face arcul la Dacie, si unul variabil, adica debusa deasupra de clapeta, in imediata vecinatate, in felul asta vacuumaticul lucra de la 0 spre maxim , proportional cu sarcina motorului, adica exact invers ca la Dacie care e la maxim la relanti, cu clapeta inchisa, cazind in 0 la deschidere si reincepind sa urce odata cu sarcina motorului. Bineinteles ca, pe acelasi motor, punctul de calaj initial intre cele 2 distribuitoare difera, la Dacia avansul la relanti compunindu-se din cel static + cel vacuumatic, cu celelalt tip de distribuitor, avansul static trebuind sa fie reglat mai mare cu aprox 3-5 grade.
mai pe scurt verifica daca pe stutul liber apare vacuum numai dupa ce accelerezi si astupa-l linistit cu un furtun cu surub in el. Atentie diuza de 1,5-2mm originala de la Dacie trebuie pastrata.


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vercingetorix a scris:

Revin cu o alta problema la carburatorul meu.
Nu-mi dau seama cum fac legatura cu motorul meu Dacia in ce priveste furtunele.
Asa cum am numerotat pe poza, stutul 1 e pentru avansul vacuumatic, stutul 2 ar fi epuratorul de gaze dar cu stutul 3 nu stiu ce sa fac sau pentru ce sa-l folosesc.
Ma gandeam ca poate merge anulat.
Multumesc anticipat.

Eu la R15 am carburator identic, dar pe unde ai tu stuturile 2 si 3 sunt doar dopuri. Nu exista stuturile cum ai tu.
Au fost tot felul de versiuni cu tot felul de sisteme de depoluare, mai ales daca carburatorul tau provine de pe un R5, atunci sigur ca acolo vin furtunele de vacum pentru sistemul de depoluare, ca avea un fel de sistem EGR mai primitiv, comandat vacumatic.
Stutul 1 leaga-l de capsula vacumatica de la delcou, iar 2 si 3 astupa-le.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
la modelele mai noi de carburi, anii 80 sa spunem, eu personal nu am vazut stuturi pt gazele de carter in carburator, ci acestea de obicei intra in filtrul de aer, dci 2 nu cred sa fie pt gaze de carter, ci mai degraba cam ce spune Misu, impreuna cu 3-ul, facand parte dintr-un sistem de depoluare.

_______________________________________
!!!!!!!!!!!!!      URGENT:


Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set.   !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pus acum 10 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am gasit oaresce explicatii la un Weber 32DIR98 de pe un Volvo 340 cu motor Renault 14 similar cu Dacia.

-13 este vacuum connection for Renix(ce o fi aia ?)
-22 este vacuum connection for crankcase breather

carburator weber dublu corp, problema gasit oaresce explicatii weber 32dir98 volvo 340 motor renault

32.9KB


pus acum 10 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Si cealalta poza...se vede cum e flansa, cu 3 stuturi.

carburator weber dublu corp, problema cealalta poza...se vede cum flansa, stuturi.

30.3KB

Modificat de vercingetorix (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Renix e denumirea sistemului de aprindere, care in majoritatea cazurilor au o coroana dintata pe volanta, si isi iau vacuumul pt avans de-acolo; in acest fel delcoul are rol de distribuitor simplu (in el nu exista nimic inafara de ax, lulea, capac, restul find gestionat de renix)

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

Renix e denumirea sistemului de aprindere, care in majoritatea cazurilor au o coroana dintata pe volanta, si isi iau vacuumul pt avans de-acolo; in acest fel delcoul are rol de distribuitor simplu (in el nu exista nimic inafara de ax, lulea, capac, restul find gestionat de renix)

Alea au fost montate din 1984, pe aproape toata gama Renault.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Krankcase breather inseamna ventilatie carter, adica furtunul cu diuza de la Dacie, care avea priza de vacuum pe galerie. sub carburator, aici fiind mutata direct in talpa carburatorului,

pus acum 10 ani
   
alf 08
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 187
Zice bine knx- RENault bendIX:


sistemul asta il am pe Volvo.


_______________________________________
don`t be sad, don`t be blue, Frankenstein was ugly too

Volvo 360  1987
Simson Sport 1961

pus acum 10 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283

vercingetorix a scris:

Am gasit oaresce explicatii la un Weber 32DIR98 de pe un Volvo 340 cu motor Renault 14 similar cu Dacia.

-13 este vacuum connection for Renix(ce o fi aia ?)
-22 este vacuum connection for crankcase breather




exact carb din asta DIR 98 si urmatorul DIR100 ti-am oferit si eu la vanzare parca.
Exact cum spune knx, Renix era modulul de aprindere si futunul de vacuum intra in modul.
Iar la 22 ti-a raspuns Oldman, in pata calda intrau gazele de carter.

Inca nu "merge" ? 

Modificat de florin_cars (acum 10 ani)


_______________________________________
!!!!!!!!!!!!!      URGENT:


Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set.   !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pus acum 10 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Inca nu l-am montat, carburatorul e plin de un fel de praf alb prin el, nu stiu de la ce.
Am incercat cu benzina si decarbusolv si cam degeaba, se vede in poza pusa.
Ma gandesc sa incerc cu motorina sau cu niste lesie de sapun de casa, ceva coroziv.
Sau...kromofag ? 


pus acum 10 ani
   
motanualb
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
Incearca Nufarul ( pe o portiune mica ) .

_______________________________________
I don't mind dust , I do mind rust!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vercingetorix a scris:

Inca nu l-am montat, carburatorul e plin de un fel de praf alb prin el, nu stiu de la ce.
Am incercat cu benzina si decarbusolv si cam degeaba, se vede in poza pusa.
Ma gandesc sa incerc cu motorina sau cu niste lesie de sapun de casa, ceva coroziv.
Sau...kromofag ? 

Praful ala alb este un strat de plumb, ce s-o depus din benzina.
Umple o galeata cu vreo 5 litri de apa, baga carburatorul inapa si pune vreo 4 pasitle de Calgon, apoi lasa-l asa pala pe a doua zi, dupa aia spala-l cu apa si detergent.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

motanualb a scris:

Incearca Nufarul ( pe o portiune mica ) .

Ala e coroziv si ataca materialul carburatorului.
Nufarul este bun pentru curatat piese ruginite, inainte sa le duci la zincat sau cromat.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la