CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
CosminaCSM
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 39 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul camionagiului si tractoristului oldtimerist / MAT ZIMBRU 2195 powerd by iveco Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Cum spune si titlul , am inceput un proiect nou , din nevoie de putere .
Acum ca am ajuns cu suprafata pana la 250 ha , si avand succes cu 1010 le , am hotarat sa merg pe solutia romaneeasca , bine , in impact destul de mare l+au avut si banii .
Un tractor articulat la 350 - 400 cp ajunge la peste 20 000 eur.

Asa ca a, hotarat sa iau un zimbru si sa ii schimb motorul cu unul mai mare , bine inteles iveco , in principal am de ales intre 2 motorizari
8460.45L 9500 cmc si 375 cp
8210.45l  13800 cmc si 420 cp
Momentan tind spre cel de 9500 in deficitul puterii , dar cred ca 375 sunt suficienti pentru un taractor de 10 tone


Legat de tractor este un Zimbru 2195 cu transmisie de 2200 facut in 1992  . Are 299 de ore . Motorul are o garnitura de la chiulasa arsa din ce mi sa spus , mai are ceva componente lipsa pe la motor , retur injectoare , pompa de alimentare , motorul am vazut ca e intepenit , nu am reusit sa il invart de la palete , ii lipseste electromotorul , alternatorul , pompa de alimentare , furtunele .

Transmisia este aproape completa ,  lipseste doar  pompa hidraulica ce se monteaza pe ea  pentru ungere , lipsesc si pompele de ridicare si directie ,  are discul de frana de la transmisie , are si etrierii , si frana de mana , are cardanele toate , dar nu sunt montate .

Legat de  roti , pe are pe toate 4 dar doua sunt schimbate , si foarte uzsate , reductoarele cam pierd ulei , toate 4 .
Pe spate am tirantii , cilindriii , dar nu am bara de tractiune si cupla de remorca , are priza de putere .

Hidraulica , are danfusul , distribuitorul , dar lipsesc toate furtunele , si lipseste si un cilindru de directie . Inca are uleiul in el de acum 10 ani ....., nu are rezervorul de servo. Are pompele de ridicare si directie

Interior , aici este dezastru , are un geam spart , lipsesc oglinzi , faruri , dar suurprinzator are ceasurile de temperatura , si presiune aproape toate , acelasi lucru si legat de instalatie pneumatica , este aproape completa . Nu mai are scaun , volanul este demontat , nu mai are pompa de frana , tijele de la ambreiaj .

Acum astept partea a doua din subventie ca sa ii pot cumpara motor , sa ma apuc de el , pana atunci , incep sa lucrez la combina .


Daca am mai uitat ceva , astept intrebari .



zimbru



_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2253
Sa il stapanesti sanatos! Chiar faci treaba cu asa ceva! Se mai gasesc piese pentru el?
Banuiesc ca la asa un agregat trebuie un plug mai mare si alte dotari de dimensiuni mai mari...nu?


pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
salut , plug , nu cred ca o sa apara , am in plan un scarificator cu 9 sau 11 elemente , la o latime de cam 5 metri , si un disc de peste 6.5 metri , pentru inceput .
Anul asta am reusit sa strang suprafetele in parcele de aproximativ 50 de hectare , asa ca se potriveste un asemenea utilaj .

In legatura cu piesele , sper sa nu am nevoie , si aici ma refer la cutia de viteze si la axe , cam atat mai ramane din el , in rest mare parte vor fi modificate .

Modificat de majestiqe (acum 10 ani)


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 57
sal mult succes cu proiectul sper sati iasa asa cum vrei tu

pus acum 10 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 57
cutia de viteze ramane aceiasi sau o schimbi ?

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Pai daca axele ramin aceleasi si cutia la fel , inseamna ca schimbi doar motorul , insa diferenta de putere pe care o adaugi , este sustinuta de tot ansambul de tractiune ?
Cea mai mica piesa care se poate deteriora la transmisie ... ai avea de unde sa o procuri ?
Ar fi ca naiba sa ai un super tractor si sa stai pe loc din cauza unui pinion dintr-un grup care face figuri
Sper sa nu ti se intimple una ca asta   =D


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Din pacate cutia de viteze nu o pot schimba , e corp comun cu cea de transfer , , dar va fi recnonditionata , schimbat rulmenti , di am sa folosesc ulei strain , si o sa modific putin sistemul de ungere .
Cutia asta are pompa hidraulica pe ea , pentru ungere , are la fiecare din cei 4 arbori ungere sub presiune , si vreau sa ii montez si un radiator cu un ventilator electric pentru racire , sa fiu sigur ca se mentine in parametri .
Am ramas surprins ca are ceasuri pentru temperatura uleiului atat la cutie cat si la axe , la hidraulic cat si la motor , deci 5 ceasuri de temperatura
Constructia ei este identica cu cea de case ih , sau new holland , atat manuale cat si power shift , deci nu cred ca are dc sa nu functioneze .

La modelul A1800A era folosita cutia de raba si avea cutie de transfer , dar asta difera total , desi eu credeam ca au schimbat doar capotele .
De la ambreiaj pleaca un cardan scurt , la cutie pentru trenu de rulare , si inca un cardan mai subtire pentru priza de putere , deci are 2 intrari .
Pe partea cealalta , are 4 iesiri , cate una pentru  fiecare axa  din arborele  secundar , dar si una pentru priza si inca una pentru pompa hidrauica a cutiei .

Si totusi am ceva nelamuriri in legatura cu ea din cartea tehica am descoperit ca are 4 trepte pe secundar , 3 inainte si una inapoi , dar pe arborii de sus are 2 sincronizatoare , deci inca 4 pozitii
asta ar inseman 4 trepte de reducere si 3 trepte inainte  deci rezutla 12 trepte  inainte si 4 inapoi .

Eu ma gandesc daca nu cumva are si cuplarea prizei tot aici , deci sa aiba doar 2 trepte de reducere , si inca 2 pozitii pentru priza de putere .
asta ar inemna 6 trepte inainte si 2 inapoi
si priza pe toti si motor .
Eu cred ca cea de a 2 a varianta e mai probabila , desi pe mine nu ma intereseaza priza deloc la tractorul asta .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Dar sa incerci sa pornesti motorul acesta sa vezi cum se comporta ?

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

mihaai a scris:

Pai daca axele ramin aceleasi si cutia la fel , inseamna ca schimbi doar motorul , insa diferenta de putere pe care o adaugi , este sustinuta de tot ansambul de tractiune ?
Cea mai mica piesa care se poate deteriora la transmisie ... ai avea de unde sa o procuri ?
Ar fi ca naiba sa ai un super tractor si sa stai pe loc din cauza unui pinion dintr-un grup care face figuri
Sper sa nu ti se intimple una ca asta   =D



Am povestit mai sus ce am de gand , dar
aceeasi problema am avuto si cu dt urile , toata lumea se plangea de ele ( transmisii ) , si am reusit sa le fac destul de ok , asta are si pinioane drepte , deci frecare axiala mai mica , pe deasupra mai e si unsa , deci eu sper sa reziste .
Intradevar tractorul a avut probleme cu transmisia in 300 de ore cate are , dar , zic ei ca au duso la mat si au refacuto complet si au modificat unele piese de la modelul valtec , care are aceeasi cutie de transfer cu motoru cummins de 250 cp, dar eu continui sa cred ca principala problema acum sunt uleuirile .


Un exemplu , de curand am cumparat un motor de iveco eurocargo , identic cu cel de pe cel verde  care cica dupa ce ia facut "revizia" nu mai tragea si a inceput sa  scoata fum , am gasuit in el cuzinetii de palier de la 5,6,7 topiti pana la cupru , si un piston aproape topit . Eu acum tind sa cred ca revizia a fost facuta cu "ulei romanesc" , deoarece arata ca un inceput de gripaj , mai exact gripaj umed , ca nu s-au luat bucati , doar  a strivit stratul din aliaj antifrictiune de pe cuzinet . si acelasi lucru si la piston .
Dar motorul in rest este intact , in zonele in care presiunea peliculei de ulei nu e foarte mare ( came , pinioane , pistoanele mai aproape de pompa )

Deci in concluzie cred ca uliurile noastre sunt problema .

In caz ca imi cade vreo componenta din transmisie , prefer sa o inlocui complet cu una de case , jd , raba , sau ce gasec 4wd de aceeasi constructie .
sau in cel mai rau caz , apelez la o transmisie de iveco eurotrakker , cu tractiune 8x8 sau 6x6
cu cutie de transfer .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

mihaai a scris:

Dar sa incerci sa pornesti motorul acesta sa vezi cum se comporta ?


Ma gandeam si la  varianta asta , dar doar ca sa il vand pornit , sa fac tractorul sa mearga cu asta e prea multa munca , nu se merita .
Dar cred ca iau mai muti bani pe componente .
Motorul are cam 10 ani e cand sta nepornit , si nici nu a avut buson la baia de ulei , oricum e intepenit , nu am reusit sa il invart la mana .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
In teorie compresia nu te-ar lasa sa faci asta ... 6 cilindri nu e niminc .
In schimb cu mici investitii ai putea sa incerci , inrna abia incepe , pina da caldura ... 


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

mihaai a scris:

In teorie compresia nu te-ar lasa sa faci asta ... 6 cilindri nu e niminc .
In schimb cu mici investitii ai putea sa incerci , inrna abia incepe , pina da caldura ... 


EE , teorie , dar totusi macar ar trebui sa lase cat de cat , dar e intepenit mort , cred ca am sa cumpar motorul pana in decembrie , si iti dai seama ca am sa ma axez pe cel de iveco , asta o sa ia drumul internetului , au fost si astea motoare bune la vremea lor ,


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Atunci ai de treaba nu gluma ...
Spor 


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 57
sa inteleg k modelul asta nu mai are cutie de raba?deabia astept sa vad poze cu modelul asta de cutie

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
nup nu are cutie de raba , si eu la fel credeam , dar are o cutie cu 4 arbori unu peste altu ,  e destul de masiva , cred ca are 7-800 de kg ,si cel mai interesant mi se pare faptul ca are ungere sub presiune cu pompa hidraulica , deci are potential , parerea mea

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 57
cand ai timp ca asta este cel mai pretios la tine din cate se vede sai faci niste poze la cutie te rog din tot sufletul ca sunt tare curios mai ales ca-mi place foarte mult modelul asta de tractor mai ales modelul vechi

pus acum 10 ani
   
utos
Membru Senior

Din: Maramures
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 689
Cutia de viteze ii de tip PowerShift ??

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Nup , e mecanica 3 +1 trepte si 4 trepte de reductie si din ce am vazut eu are fata permanent si spate cuplabil pneumatic

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 95
de departe cel mai ambitios proiect de pe forum 
iti doresc sa ai nervi de otel sa duci la bun sfarsit ceea ce ai inceput.  cat despre rautaciosii care spun ca o sa cedeze diverse piese de pe el sunt sigur ca nu e deloc asa si ca la urma urmei, omul e cel care sfinteste locul.

de curiozitate: care a fost pretul de achizitie?

Modificat de iuly_007 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
ce sa zic ,multumesc ' da posibil sa fie cel mai ambitios , dar in ceea ce priveste "comentariile rautacioase " nu e deloc asa intotdeauna sunt binevenite mai multe puncte de vedere  desi unele din ele leam calculat dinainte sa cumpar tractorul ,
dar sunt dispus sa ascult orice parere tocmai daia sunt aici pe forum


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
referitor la pret e luat la kg si are 9800 kg si cu pretul pietei de fier a ajuns la vreo 3000 si ceva de euro

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 95
he he.. nici ca se putea mai bine. oricand iti poti scoate inapoi banii, ba si cu profit la cum evolueaza pretul pretul fierului vechi..   

pus acum 10 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
Eu iti zic urmatoarele : cu putina investitie si munca iti faci o dihanie de muti casa din loc cu ea ! asa ceva nu mai vede romania in veci ! iti doresc putere si ambitie , daca stapanesti legile mecanicii atunci esti brava ! succes  ,

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262

iuly_007 a scris:

he he.. nici ca se putea mai bine. oricand iti poti scoate inapoi banii, ba si cu profit la cum evolueaza pretul pretul fierului vechi..   

Sper sa nu se ajunga acolo
Eu am in plan pana si aer conditionat pentru el , dar pana la primavara mai e


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 95

majestiqe a scris:


iuly_007 a scris:

he he.. nici ca se putea mai bine. oricand iti poti scoate inapoi banii, ba si cu profit la cum evolueaza pretul pretul fierului vechi..   

Sper sa nu se ajunga acolo
Eu am in plan pana si aer conditionat pentru el , dar pana la primavara mai e


bineinteles ca nu-ti doresc sa se ajunga acolo, dar eu asa ma imbarbatez cand ma apuc de cate o trasnaie din asta  =D   =D


pus acum 10 ani
   
Fanseb
Membru nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 46
Pompa hidraulica pe care o are cutia de viteza montata pe ea are rolul de a unge pinioanele si rulmentii de pe cele 4 axe din c.v,iar ca racire a uleiului hydraulic exista montat in fata radiatorului de apa, un radiator prin care trece uleiul hydraulic din c.v.Stiu ca problemele lor ,adica c.v de la Zimbru era incalzirea prea tare a uleiului din c.v.Eu sper ca al meu prin luna mai sa-l prezint gata terminat,acuma e in stadiu de r.k.Majestiqe iti doresc success cu proiectul tau.

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
multumesc frumos , si eu de asemenea , iti doresc succes si sa le vedem terminate si la treaba sa isi scoata banii ,


mai am cateva intrebari ,
1) cum is treptele de viteza ?

2) sunt 3 +1 din cv  si 2+2 de  reductor ?

3) cum se face cuplarea puntii spate , pneumatic ?

4) priza e putere are si ea maneta sau este tot pneumatic ?

5) Se poate cupla si pe roti si pe motor priza ?

6) Cu reductoarele din roti , au fost ceva probleme ? mie mi sa reprosat ca am facut greseala cu el ca nu e fiabil , ca se strica aia , si aialalta , si ca am dat banii degeaba , dar la fel a fost sii cu d-turile .



daca ai nevoie de catalog de piese de schimb , eu am reusit sa fac rost de el , as mai avea nevoie de un manual de reparatie , dar ala e foarte rar . Am trimis un mail la astia la craiova dar astept raspuns .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
Fanseb
Membru nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 46
Stiu ca c.v este mai  ciudata adica e mai dintr-o bucata,mai tare,la nr de trepte din c.v o sa ma uit in catalog ,dar.............dar pare mi-se ca are 4 pe inainte si 3 pe reductor,m-ai stiu ca poti selecta km/h din 1 in 1 km/h pana la 10 km/h.Cuplarea puntii se face pneumatic,priza de putere e pe aer si pe maneta care maneta se afla in stanga scaunului sofer ,priza e doar independenta.Probleme cu reductoare nu prea sunt,dar exista problema cu puntea spate din cauza faptului ca daca ai un utilaj agricol greu si e suspentat pe bratele din spate exista un efort foarte mare pe puntea spate,se cam duce pinionul de atac cu coroana.Cel mai simplu e un utilaj care se tracteaza ,pentru ca am vorbit cu niste ingineri care au mai modificat cate ceva la tractor,si ei mi-au spus ca cel mai bine ar fi un plug semipurtat.A m vorbit cu oameni care au avut asemenea tractoare ,din mai multe orase diferite,si numai cuvinte de lauda au avut la adresa lui,si au lucrat si 600 de ha pamant cu el. Daca vrei ai nr de telefon si ma poti suna 0745143789

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
ok , am luat numarul ,  de sunat am sa te sun zilele asta , sa mai schimbam o vorba , dar pana nu ma apuc sa il desfac , nu prea am multe nelamuriri .

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
TudorCJ
Membru Junior

Din: Turda jud Cluj
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 59
Frumos proiect majestiqe astept sa vedem la primavara ce vei face cu el.De mult am visat si eu sa ma plimb cu un A1800A sau Zimbru dar la mine in zona au ajuns de mult la conserve.Succes nu il dai la fier vechi pacat.Succes.

pus acum 10 ani
   
alin1997
Membru Junior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 68
Salut majestique, vad ca na-i mai postat de mult...ce ai mai lucrat pe la zimbru si niste poze ceva??????

_______________________________________
alin..

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Zimbrul cred ca la vara am sa ma apuc de el , acum am alt proiect o combina jd 1075
pe care am luat-o din banii de motor pentru el asa ca acum pana la treierat la grau nu mai am finante si il las pe dreapta pana reusesc sa fac combina asta .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
Sas_100
Membru nou

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 3
Asteptam poze cu combina si pe parcursul reconditionari.

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Da , ce sa zic , si eu astept sa o vad si sa ii fac poze , eu nu am vazut-o inca , doar am gasit.o si am cumparat.o taicamio a  dus.o acasa .eu st in Bucuresti acum, nu am mai ajuns acasa de o luna , "pentru ca facultate si din seria restantelor " ca sa fiu in ton cu jargoanele de la ora actuala :d .

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Uite aici unul in brazda ... deci mai sint functionale

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Salutare , ..... a aparut o problema , si cred ca va trebui sa schimb numele threadului , treaba cu iveco a cazut , deoarece am prins o ocazie destul de rara , o cunostinta care are o firma de traansport marfa , avea de mai mult timp un camion care fusese avariat intr-un accident ( la luat vantul pe sosea ) dar sa nu mai intru in detalii .

Am zis sa imi incerc norocul si l-am trimis pe taicamio sa vorbeaca cu respectivul despre camion sa vad ce are de gand cu el . Si spre surprinderea mea a fost de acord sa il dea si pentru o suma destul de mica de bani , asa m-am procopsit eu cu un Mercedes Benz axor de 400 cp.
Bineinteles , nu aveam ce face cu tot camionul asa ca am luat doar ce aveam nevoie , si anume cabina motorul si cutia de viteze .

Cabina am luat-o pentru ca este un motor cu sistem de injectie pompe-duze si are calculator de injectie , defapt are calculatoare de injectie si comanda , deci un huidm de fire , o sa vedeti mai jos despre ce este vorba ...

Cutia am luat-o pentru ca are acelasi calculator comun cu cel in cabina al motorului ( cutie tillgent din ce am inteles ) automatizata , schimba treptele fara a folosi ambreiajul , amb se floseste doar la plecarea de pe loc .

Motorul este de 11,6 litri , cu numele OM 457LA de 401 cp si 2000 Nm este 6 in linie si din ce am inteles de la propriatar a avut facuta o reparatie capitala a sistemului de injectie ( pompe si injectoare ) cu 2000 Km inainte de accident este euro 3 , are si catalizator , deci este destul de economic .

DAR , intotdeauna exista un dar ) , are partea de electronica foarte complicata , are calculator de injectie pe motor si mai are inca un calculator de comanda in cabina , bord cu afisaj digital , si acceleratie ' drive by wire ' cu pomtentiometru digital , intre ele exista o interfata de conexiune CAN , deci nu poate fi masurat nimic cu multimetrul .
Inca nu am reusit sa il pornesc deoarece are imobilizator ( cheie cu cip) si receptorul de pe contact a disparut o data cu contactul ( a stat 2 ani dupa ce a fost lovit ) , si o sa trebuiasca sa ii cumpar receprotul respectiv sa sa ii anulez immo .

Legat de pornire , are nevoie de 2 baterii a cate 160 A cel putin pentru a putea fi adus la turatia de pornire ( 50 rpm) la care deblocheaza inectia .


De ce am hotarat sa iau motorul asta , in primul rand pentru ca este economic , si in al 2 lea pentru ca este ieftin si aproape de casa 7 km , am scutit drumul .

Ce mi sa parut cel mai interesant este tempomatul care poate fi setat in functie de mai multi parametri , cum ar fi , viteza de inaintare , turatia motorului , turatia la priza de putere .
poze , doar una ca nu pot uploada  pe 99 .

mat zimbru 2195 powerd iveco salutare ..... aparut problema cred trebui schimb numele threadului

42.8KB


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
bandarake
Membru Junior

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 57
felicitari pentru noua achizitie...mult succes cu proiectul...o sa iasa ceva tare

pus acum 10 ani
   
m461sf
Membru Senior

Din: Gaesti-Dambovita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 280
Motorul e super dar iti urez succes cu electronica. Aia poate sa iti manance ficatii sau se te faca un om fericit. Aici e si o chestiune de noroc.

_______________________________________
Cand muncesti, joaca-te. Munca, daca este o datorie, te ucide

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
Problema nu ar fi electronica in sine , ca st niste fire de legat , nu e mare lucru , problema este documentatia , ceea ce nu prea gasesc , si imi trebuie si un soft de diagnosa , sa ii pot rezcrie calculatorul pentru cutie manuala , ca el a avut automata , si e destul de nasol . si mai am si limitarea aia de 90 Km/h cum e la camion , dar am sa folosesc senzorul de vitezometru pentru cardanul meu de la tractor , si il fac sa arate 90 cand tractorul are viteza maxima , 25 km/h, sau cat  o avea el

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
multumesc pentru urari

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
Poti face immo-of la calculator si porneste cu orice cheie

_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
pai asta am de gand ca am chjeia dar am cititorul spart din accident
dar mai intain trebuie sa ii deslusesc instalatia electrica sa il pot porni


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
motanualb
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
deci se poate




poate ajuta

Si cum o sa il "legi" de cutie? 


_______________________________________
I don't mind dust , I do mind rust!

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
multumesc frumos , am si eu informatiile astea , ba chiar si diagrama electrica pentru cel din poza , traba nasoala e ca in brazilia si alte tari in afara germaniei folosesc calculatoare de control FR uri de la siemens pe care le am si eu in toate manualele de reparatie , dar la asta de il am eu e calculator VDO care nu prea gasesc pe nicaieri

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 10 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
salutare , nu am mai scris de mult aici , intre timp am renuntat la motorul mercedes , si am revenit la vechea dragoste iveco ,
am vandut motorul de mercedes si in schimbul lui , cu ceva diferenta am luat un cap tractor iveco eurotech cursor 10 cu motorr de 10.3 litri 430 cp  si 1900 nm cuplu , pe care l-am dat jos de pe masina pornit , tot cu elecctronica , dar mult mai simpla si mai accesibila . tractorul a fost desmembrat partial pentru a face loc motorului , am facut in mare parte interiorul , cabina , volan ceasuri , bord , butoane . scaun ...... samd , si acum asteapta motorul .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 9 ani
   
TudorCJ
Membru Junior

Din: Turda jud Cluj
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 59
Asteptam niste poze sa vedem monstru asa incet capatand forma.

pus acum 9 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
poze cu capul tractor donator si motorul cursor 10

ximbru



_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 9 ani
   
iuly_007
Membru Junior

Din: braila
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 95
baga baga    =D

cat o fo capu' tractor?

nu era mai simplu sa-i adaptezi la capu tractor tirantii de la zimbru in spate si nu te mai chinuiai cu transplantu? ))


pus acum 9 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
4000 eur luat de la remorca in stare de functionare omu era cu ea la treaba cand am fost o vad . era o idee asta de mai jos )

mat zimbru 2195 powerd iveco 4000 eur luat remorca stare omu era treaba cand fost vad era idee asta

36.6KB


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 9 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514

majestiqe a scris:

4000 eur luat de la remorca in stare de functionare omu era cu ea la treaba cand am fost o vad . era o idee asta de mai jos )

Mult succes cu proiectul Zimbru. Asta este poza reala, sau trucaj? Adica sasiul este a lu' MAN,sau este tot ceva gen Zimbru...... Oricum,cine a facut asa ceva este f tare.Sa stai sa tragi si sa adaptezi toate comenzile,numai zic de restul detaliilor mecanice. Foarte tare poza !                              Clar nu este de MAN, cabina este adaptata ! Cine a facut treaba asta,este meserias !

Modificat de dimitri (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
scaniaxxs
Membru Activ

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 139
Cred ca este fotoshop.

pus acum 9 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
nu este fotoshop , e mult mai simplu decat ce fac eu , a pastrat o bucata din sasiul camionului cu motor si cutie , si l-a sudat pe sasiul de raba steiger , unde ar trebui sa fie motorul , singura adaptate intre ele a fost CARDANUL de la cv de camion la cutia de transfer de tractor  si o conducta de frana . deci in principiu e mai simplu decat sa il modifici din temelii pentru un motor , dar mai conteaza si cum arata

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194

majestiqe a scris:

4000 eur luat de la remorca in stare de functionare omu era cu ea la treaba cand am fost o vad . era o idee asta de mai jos )

Foarte interesanta dracia asta cu cabina de camion! Mai ai alte poze cu el?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514

Misu de Cluj a scris:


majestiqe a scris:

4000 eur luat de la remorca in stare de functionare omu era cu ea la treaba cand am fost o vad . era o idee asta de mai jos )

Foarte interesanta dracia asta cu cabina de camion! Mai ai alte poze cu el?

Daca se poate si este posibil, chiar am si eu rugamintea de a incerca sa mai faceti niste poze la SuperMAN,si sa le postati aici, e extraordinar utilajul,ar merita chiar un topic dedicat,si cu poze detaliate. Impresionant utilajul.....!


pus acum 9 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
salutare , din pacate nu am mai gasit nimic , esingura poza cu respectivul tractor

_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 9 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
prezentarea tractorului functional cu motorul iveco

Prima proba , cu viteza relativ mica , disc greu de 7 tone si 6.4 metri cu talere de 70-80cm

La lucru cu combinator comdor 6 de 5 tone si 6 metri latime , 2 randuri de tavalugi si organe vibratoare la adancimea de 5 cm


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 8 ani
   
vecinub
Membru nou

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1
Salut,vad ca folosesti mai multe modele de motoare de iveco,potzi sa-mi spui si mie cam ce ulei de motor folosesti si cum stai cu temperaturile la apa...Folosesc si eu ceva utilaj iveco motor 9500 cmc si cand e f cald,sare apa de 90 grade.
Multumesc anticipat.


pus acum 7 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
salut , folosesc urania 15w40 , dar am avut probleme cu o serie de 4 bidoane de 20 de litri de plastic , nush ce au avut ca au inceput sa gazeze alea mici , acum am folosit wolf 15w40 si vad ca e ok .
legat de apa , nu am avut probleme cu nici unu , doar la combina , pe un 1075 cu motor de 5.9 143 cp dar era super fortat , acum am pus un alt 5.9 de 230 cp cu radiator de sema si nu am mai avut nici o treaba . la cele de pe tractoare de 143 nu am avut treaba cu apa si au radiatoarele originale de 1010 dar noi .


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 7 ani
   
majestiqe
Membru Senior

Din: turnu magurele
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 262
ceva cu zimbru din ultima perioada , nu am mai postat de mult :

la zapada

disc gdg 4.2 inclinatie 90 de grade

gregoire besson


mai sunt si altele pe canal


_______________________________________
Mai multe filmari si prezentari pe canalul meu de Youtube , sau pe facebook , Nonea Gabriel

pus acum 7 ani
   
Tpe3 66' Mark
Membru Senior

Din: Simleu-Silvaniei Salaj
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 699
Super tare scula asta de zimbru , te salut Gabriel si numa bine 

pus acum 3 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la