CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Profil sexy_andrea2006
| Femeie 22 ani Sibiu cauta Barbat 22 - 48 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
Salutare,
Intrebare de 10 puncte: Cu ce ar fi mai rentabil de utilat garajul? Elevator sh sau canal. M-ar interesa dpdv financiar si nu numai avantaje si dezavantaje
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 10 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
Canal-minusuri- esti limitat la accesul masini (numai central nu pe extremitati) lumina difuza sau deloc, daca trebuie sa iesi de 10 ori din canal dupa scule esti terminat. Avantaje investitie minima ,spatiu liber (canalul se acopera) . Elevator- minusuri pretul de achizitie mare chiar si second , spatiu ocupat, daca nu-l folosesti mult timp devine o investitie inutila . plusuri - accesul nelimitat la mecanica masini, lumina naturala, scule la indemana. Daca faci o investitie ma refer la elevator trebuie sa-l folosesti sa poti amortiza investitia , folosit ocazional nu cred ca se merita. Acuma fiecare dupa puterea finaciara si cum crede de cuvinta, eu sunt pro -elevator.
|
|
pus acum 10 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Aceiasi trilema am avut-o si eu:
Elevator: +acces facil, confortabil in utilizare, lumina, pozitionarea masinii... -scump, necesita spatiu de montaj si mai ales necesita tavan inalt, risc de accident de munca in utilizarea necorespunzatoare
Canal: +ieftin, nu ocupa spatiu, solid (poti servisa si dacia 1100 si bucegi pe acelasi canal) -lumina putina, acces dificil atat la anumite componente ale masinii cat si in canalul propriuzis
Eu la mine la garaj am ales sa fac canal
Un canal il faci cu 1000-1500 lei, un elevator SH nu prea gasesti sub 3000...
Modificat de jgr1001 (acum 10 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 10 ani |
|
LISSANDER
Membru Junior
Din: ARAD
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
|
|
Din punctul meu de vedere canalul este opţiunea spre care m-aş îndrepta. Evident gândit de aşa manieră încât să nu aibă dezavantajele menţionate mai sus. Instalaţie electrică in canal, 4 neoane de 40 w plasate în nişe, te ajută să vezi perfect sub maşină plus o priză de 12 v pentru o lampă portativă mi se pare obligatorie pentru un mecanic care se respectă. De asemenea, o poliţă (în interiorul canalului) pentru scule, face ca să nu mai fie necesar să urci şi să cobori treptele. Tot canalul îţi oferă posibilitatea de a amenaja ulterior un stand de efectuare a geometriei şi/sau unul de depistat jocurile în articulaţii. Sunt convins că din punct de vedere al costurilor, un elevator este de departe mai scump. Nu în ultimul rând, creşte gabaritul în înălţime al garajului, pentru a putea fi folosit.
|
|
pus acum 10 ani |
|
Dacia_1310
Membru Activ
Din: Piatra-Neamț
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 103
|
|
Eu as opta pentru canal.In garajul unde voi tine viitoarea batranica pe procesul restaurarii este echipat cu canal cu polite pentru scule,un prelungitor lung pentru o lampa portativa si nici nu cred ca va costa prea mult (asta unde voi restaura masina e facut demult,dar nu cred ca e un efort financiar imens-maxim 1500 de lei noi)
Elevatoarele sunt facute pentru service-uri unde se lucreaza permament cu ele si li s-au recuperat investitia de 4 sau 5 ori.Pentru restaurari de masini sau lucrari sporadice e cam inutila investitia intr-un elevator.
Si mai e ceva,la canal sapi numai cat e canalul,la elevator trebuie sapat ca sa fie montate toate componentele si alea alea,sapaturi care costa mai mult decat la un canal.
Doar o opinie ! Stima si bafta !
_______________________________________ “Alcoolul ne ajută să devenim mai creativi”. Mai ales când e vorba să găsim explicații pentru faptul că am ajuns așa târziu acasă.
|
|
pus acum 10 ani |
|
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
|
|
Pentru elevator ai inaltimea necesara in garaj? Eu as opta pentru un canal cu un cric hidraulic culisant pe marginile canalului. Cricul hidraulic poate fi pozitionat direct pe lonjeroane sa nu deterioreze pragurile masinii(indiferent cat de sanatoase sunt acestea). Aceasta este parerea mea si eu asa as proceda. Bafta multa si sa iei cea mai buna decizie!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Si eu am canal (de fapt 3 bucati, 2 in atelierul nou si una in atelierul vechi). Faza e ca poti face tot ce vrei si fara elevator. La elevator, iti trebuie un atelier inalt de cel putin 5m, plus ca iti trebuie si curent de 380v. La canal (sau groapa cum zicem noi pe aici), important este sa aibe trepte pe ambele capete si sa fie lunga de cel putin 5 metri, ca sa poti iesi pe ambele capete, fara sa dai masina inainte-inapoi. Adancimea in jur de 1,90-2,00 m. Dar va spun, ca la o groapa de 5 m lungime si 2 m adancime, iese un volum de pamant de-ti trebuie o remorca de tractor ca s-o cari. Noroc ca eu l-am inprastiat prin gradina, si nu trebuia s-o duc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Varianta ieftina...groapa.Esti restrictionat la miscari dar merge pt amatori...daca vrei sa traiesti din asta trebuie elevator. Mi-am facut groapa gand sapau astia sa asfalteze strada...scoteam cu roaba din garaj pamantul si-l duceam in strada unde erau munti de pamant
|
|
pus acum 10 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Eu am elevator hidraulic,merge la 220 v este cu 4 stalpi si 2 rampe lungi de 4,5 m,ma costat second doar 500 e pe asta poti lucra foarte fain la tinichigerie,praguri,etc, il ridici la un metru jumate si lucrezi la praguri in joaca Eu l-am montat in curte ca nu am garajul inalt,din pacate nu l-am mai folosit de un an
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 10 ani |
|
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern
Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
|
|
Dragilor ...cum puteti avantaja un canal fata de un elevator?? as intelege daca ati repara camioane sau masinarii mari dar cand vine vorba de turisme elevatorul e distractie pura .si inca ceva , un elevator cat de cat decent e in jur de 1000 d euro ....
_______________________________________ Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)
-Toma Caragiu... Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Eu sint probabil singurul care am imbinat ambele variante, adica am canal cu un elevator foarfeca cu 2 rampe scurte ce ridica de sub praguri (seamana cu cele de vulcanizare dar ridica cam 1,3m), pozitionat asa fel incit sa poti intra in groapa cu masina pe el. In felul asta am impacat si capra si varza, nici eu nu am prea mare inaltime pina la tavan.
|
|
pus acum 10 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Rampa cu latime reglabila , demontabila si canal . O varianta mai ieftina fata de elevator .
|
|
pus acum 10 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Eu am facut 2 santuri lungi de 3 m si late de un metru si am prins cate 2 stalpi de la elevator in fiecare sant ,binenteles umplute cu beton. se ridica de la pamant cam la 1,80 m + masina de pe el
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 10 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Am vazut la cineva groapa cu rampa (rampe) care se ridica pe principiul paralelogramului , hidraulic ; totul ""self made"".
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 10 ani |
|