CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
OIntrebare cátre colegii posesori de Dacia 1300 : La repunerea ansamblului motor+cutie in caroserie, tampoanele de cauciuc se pun pe suportii motorului si impreuná cu acesta se repune motorul la locul sáu sau se prind pe suportii fixati pe lonjeroane mai intái si cánd motorul este in caroserie, acolo se fixeazá de suportii motorului ? Care e varianta corectá si mai usoará , mai la indemáná???? Mersi anticipat
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Varianta a). Pune le pe motor, dar nu le strange de tot, ca sa le mai poti misca in timpul montarii. Ar fi fain sa montezi cu masina pe groapa. Unul sa bage motorul de sus cu macaraua, iar celalalt sa stea dedesubt si s-o ghideze. Si da jos capota motorului. Cred ca ar fi mult mai usor, daca ai monta mai intai cutia de viteze si apoi separat motorul, ca e mai usor. Eu totdeauna le montez separat, mai intai cutia, iar apoi motorul. Sau chiar invers, ca sa pui mai intai motorul, apoi sa montezi cutia pe dedesubt. Dar nu le monta impreuna, ca te vei chinui!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Problema mare e cá unde avem macaraua teleghidatá, nu avem groapá , macaraua fiind in incinta halei mari iar groapa afará .... Deci aici nu merge cutie+motor montate laolaltá pe palet si apoi repuse impreuná ca la Citrtoenuri ???La Citroen la toate tipurile se repune ansamblul cutie+motor impreuná. Mi-e si putin fricá sá nu zgárii vopseaua din compartimentul motor sau dedesubtul masinii .... Capota motorului bineántzeles c-o voi da jos de pe masiná inainte de inceperea operatiunii. Si mai o intrebare : Am pus o "talpá protectoare "sub carburator pt prevenirea incediilor....ceea ce pe masina asta nu exista inainte dar merge perfect pe ea. Intrebare : Se pune ceva garnitzurá de klingherit, hártie, etc intre talpá si corpul carburatorului pt a nu trage aer fals ? Sau nu existá nimic acolo ???
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
pus acum 10 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cel mai simplu din punctul meu de vedere, e sa pui motorul cu macaraua in caroserie, o sprijini pe ceva si dupa aia sa pui suportii de motor, cutia ramanand s-o montezi ulterior, pe "groapa"
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
knx a scris:
Cel mai simplu din punctul meu de vedere, e sa pui motorul cu macaraua in caroserie, o sprijini pe ceva si dupa aia sa pui suportii de motor, cutia ramanand s-o montezi ulterior, pe "groapa"
Mersi KNX , cred cá asta va rámine solutia finalá, dat fiind faptul cá lucrez singur m-am informat sá-mi usurez viata dinainte ......dar am impresia cá asa voi face. Singurul lucru care doresc sá-l evit este zgárierea suportilor tampoanelor cutiei si ale motorlui precum si a celolalate piese vopsite . De aceea nu eram in clar dacá prezoanele de pe tampoanele de cauciuc nu vot zgária suportii postati deja in prealalbil pe caroserie.????
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
cv2adi a scris:
Deci aici nu merge cutie+motor montate laolaltá pe palet si apoi repuse impreuná ca la Citrtoenuri ???La Citroen la toate tipurile se repune ansamblul cutie+motor impreuná.
Asta cu motorul impreuna cu cutia, se face la R4, R5, R6, R16. La alea poti face ca la Citroenuri. La astea la care cutia e pe dedesubt ar fi foarte greu sa le bagi impreuna si mai ales daca nu ai posibilitatea ca cineva sa ghideze pe sub masina capatul cutiei. Pune mai intai sus cutia pe groapa, apoi cu macaraua baga motorul Sau invers sa pui mai intai motorul cu macaraua, apoi mergi pe groapa si pui cutia. Cel mai usor e sa pui mai intai cutia si apoi motorul.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
Deci aici nu merge cutie+motor montate laolaltá pe palet si apoi repuse impreuná ca la Citrtoenuri ???La Citroen la toate tipurile se repune ansamblul cutie+motor impreuná.
Asta cu motorul impreuna cu cutia, se face la R4, R5, R6, R16. La alea poti face ca la Citroenuri. La astea la care cutia e pe dedesubt ar fi foarte greu sa le bagi impreuna si mai ales daca nu ai posibilitatea ca cineva sa ghideze pe sub masina capatul cutiei. Pune mai intai sus cutia pe groapa, apoi cu macaraua baga motorul Sau invers sa pui mai intai motorul cu macaraua, apoi mergi pe groapa si pui cutia. Cel mai usor e sa pui mai intai cutia si apoi motorul.
Mersi ptr indrumare .Cred cá prima va urca atunci cutia si apoi motorul asa cum zici si Tu .....
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Asa ni: Sus cutia pe groapa, apoi jos capota motorului ridici motorul cu macaraua, bagi masina dedesubtul motorului si o lasi jos. Mai mult de o ora nu ai ce lucra.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Misu de Cluj a scris:
Asa ni: Sus cutia pe groapa, apoi jos capota motorului ridici motorul cu macaraua, bagi masina dedesubtul motorului si o lasi jos. Mai mult de o ora nu ai ce lucra.
Multam fain.
pus acum 10 ani
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Daca hotarasti sa pui intii cutia, atunci cind pui motorul, este absolut obligatoriu ca sub carcasa ambreiaj sa pui cricul si sa ridici cutia cit de mult poti, si sa faci cuplarea cu motorul inca din macara, ca altfel este moartea pasiunii. Alt truc, suportii de laterali dintre cutie si motor se pun pe motor, dar se lasa nestrinsi, se string de abea dupa ce ai strins cutia cu suruburile mari si ai pus si suruburile lor pe cutie, ATENTIE sa nu uiti tabla din partea de jos dintre motor si cutie, ca si aia se prinde pe aceleasi suruburi
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Oldman a scris:
Daca hotarasti sa pui intii cutia, atunci cind pui motorul, este absolut obligatoriu ca sub carcasa ambreiaj sa pui cricul si sa ridici cutia cit de mult poti, si sa faci cuplarea cu motorul inca din macara, ca altfel este moartea pasiunii. Alt truc, suportii de laterali dintre cutie si motor se pun pe motor, dar se lasa nestrinsi, se string de abea dupa ce ai strins cutia cu suruburile mari si ai pus si suruburile lor pe cutie, ATENTIE sa nu uiti tabla din partea de jos dintre motor si cutie, ca si aia se prinde pe aceleasi suruburi
Mersi Oldman pt sfat, sunt binevenite.Am o intrebare : Care sunt suportii dintre cutie si motor la care te referi ? Cele pe care se fixeazá tampoanele motorului sau cele pe care sunt fixate tampoanele cutiei ? Intre cele douá mai existá ceva ?
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
S-a exprimat gresit. Vorbea de tampoanele de motor, ca atunci cand le montezi sa nu le strangi. Le strangi doar dupa ce mptorul e sus la loc si toate s-au asezat.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Misu de Cluj a scris:
S-a exprimat gresit. Vorbea de tampoanele de motor, ca atunci cand le montezi sa nu le strangi. Le strangi doar dupa ce mptorul e sus la loc si toate s-au asezat.
Mersi , la nicio altá masiná (Citroenuzri )nu le stráng inainte ca totul sá se aseze la loc, altfel ..... imi va pieri cheful de srofolealá repede !!!
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
S-a exprimat gresit. Vorbea de tampoanele de motor, ca atunci cand le montezi sa nu le strangi. Le strangi doar dupa ce mptorul e sus la loc si toate s-au asezat.
Mersi , la nicio altá masiná (Citroenuzri )nu le stráng inainte ca totul sá se aseze la loc, altfel ..... imi va pieri cheful de srofolealá repede !!!
Lasa ca la primavara ma apuc de 2cv, ca s-o aduc un pic la linia de plutire, macar atata cat sa treaca de inspectia tehnica. Apoi vezi ce nervi voi face, cand voi vedea solutiile tehnice. Dar pe la urma nu e asa de groaznica, cum pare din prima vedere.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
geo11
Membru Senior
Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 225
cv2adi a scris:
OIntrebare cátre colegii posesori de Dacia 1300 : La repunerea ansamblului motor+cutie in caroserie, tampoanele de cauciuc se pun pe suportii motorului si impreuná cu acesta se repune motorul la locul sáu sau se prind pe suportii fixati pe lonjeroane mai intái si cánd motorul este in caroserie, acolo se fixeazá de suportii motorului ? Care e varianta corectá si mai usoará , mai la indemáná???? Mersi anticipat
Tamponul din partea stanga a masinii pe motor si cel din dreapta pe caroserie.Altfel nu intra s-au intra foarte ,foarte greu.
_______________________________________
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
geo11 a scris:
cv2adi a scris:
OIntrebare cátre colegii posesori de Dacia 1300 : La repunerea ansamblului motor+cutie in caroserie, tampoanele de cauciuc se pun pe suportii motorului si impreuná cu acesta se repune motorul la locul sáu sau se prind pe suportii fixati pe lonjeroane mai intái si cánd motorul este in caroserie, acolo se fixeazá de suportii motorului ? Care e varianta corectá si mai usoará , mai la indemáná???? Mersi anticipat
Tamponul din partea stanga a masinii pe motor si cel din dreapta pe caroserie.Altfel nu intra s-au intra foarte ,foarte greu.
Multumesc ptr informatie !
pus acum 10 ani
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
cv2adi a scris:
Oldman a scris:
Daca hotarasti sa pui intii cutia, atunci cind pui motorul, este absolut obligatoriu ca sub carcasa ambreiaj sa pui cricul si sa ridici cutia cit de mult poti, si sa faci cuplarea cu motorul inca din macara, ca altfel este moartea pasiunii. Alt truc, suportii de laterali dintre cutie si motor se pun pe motor, dar se lasa nestrinsi, se string de abea dupa ce ai strins cutia cu suruburile mari si ai pus si suruburile lor pe cutie, ATENTIE sa nu uiti tabla din partea de jos dintre motor si cutie, ca si aia se prinde pe aceleasi suruburi
Mersi Oldman pt sfat, sunt binevenite.Am o intrebare : Care sunt suportii dintre cutie si motor la care te referi ? Cele pe care se fixeazá tampoanele motorului sau cele pe care sunt fixate tampoanele cutiei ? Intre cele douá mai existá ceva ?
Vorbeam de cele 2 suruburi inferioare de la suportii tampoanelor motorului care prind totodata tablele alea groase, indoite la 90 grade (aprox3-4mm) din fiecare laterala care se prind pe cutie jos, fiecare cu 2 suruburi (au piulite sudate), cam in dreptul baii de ulei, se vad f bine in pozele tele cu motorul de la ,,Prezentare masini'', din cauza ca nu prea vin la fix in dreptul gaurilor de pe carcasa ambreiaj. Mai este o tabla, un fel de trapez cu baza mare semirotunda, care se baga de jos in sus si acopera spatele jumatatii inferioare a volantei, daca imi mai aduc bine aminte, se prinde stg -dr cu cite unul din suruburile de la tablele laterale de care ziceam mai sus, si cu unul central, jos, de 6 parca.
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
AAAA ! Da le stiu , inteleg ce spui , acele table groase cu piulitele sudate pe ele, la capát rásfránte la aprox 90 grade, le-am pus (prins ) deje pe blocul motor fiindcá sunt prinse sub suportii stg si dr ale motorului , si cred cá dupá ce am repus motorul in masiná si am fixat cele 2 tampoane la locul lor, rámáne sá má chinui cu fixarea afcestor urechi la cutie.....ceea ce nu cred sá fie un mare "vis " al mecanicului amator, care se aflá pt prima oará in aceastá posturá . Poate-mi prind urechile pe-acolo.....
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
pus acum 10 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Oldman a scris:
cv2adi a scris:
Oldman a scris:
Daca hotarasti sa pui intii cutia, atunci cind pui motorul, este absolut obligatoriu ca sub carcasa ambreiaj sa pui cricul si sa ridici cutia cit de mult poti, si sa faci cuplarea cu motorul inca din macara, ca altfel este moartea pasiunii. Alt truc, suportii de laterali dintre cutie si motor se pun pe motor, dar se lasa nestrinsi, se string de abea dupa ce ai strins cutia cu suruburile mari si ai pus si suruburile lor pe cutie, ATENTIE sa nu uiti tabla din partea de jos dintre motor si cutie, ca si aia se prinde pe aceleasi suruburi
Mersi Oldman pt sfat, sunt binevenite.Am o intrebare : Care sunt suportii dintre cutie si motor la care te referi ? Cele pe care se fixeazá tampoanele motorului sau cele pe care sunt fixate tampoanele cutiei ? Intre cele douá mai existá ceva ?
Vorbeam de cele 2 suruburi inferioare de la suportii tampoanelor motorului care prind totodata tablele alea groase, indoite la 90 grade (aprox3-4mm) din fiecare laterala care se prind pe cutie jos, fiecare cu 2 suruburi (au piulite sudate), cam in dreptul baii de ulei, se vad f bine in pozele tele cu motorul de la ,,Prezentare masini'', din cauza ca nu prea vin la fix in dreptul gaurilor de pe carcasa ambreiaj. Mai este o tabla, un fel de trapez cu baza mare semirotunda, care se baga de jos in sus si acopera spatele jumatatii inferioare a volantei, daca imi mai aduc bine aminte, se prinde stg -dr cu cite unul din suruburile de la tablele laterale de care ziceam mai sus, si cu unul central, jos, de 6 parca.
Tablele alea le poti trage usor la pozitie cu o ranga mica, pana bagi suruburile
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Misu de Cluj a scris:
Oldman a scris:
cv2adi a scris:
Mersi Oldman pt sfat, sunt binevenite.Am o intrebare : Care sunt suportii dintre cutie si motor la care te referi ? Cele pe care se fixeazá tampoanele motorului sau cele pe care sunt fixate tampoanele cutiei ? Intre cele douá mai existá ceva ?
Vorbeam de cele 2 suruburi inferioare de la suportii tampoanelor motorului care prind totodata tablele alea groase, indoite la 90 grade (aprox3-4mm) din fiecare laterala care se prind pe cutie jos, fiecare cu 2 suruburi (au piulite sudate), cam in dreptul baii de ulei, se vad f bine in pozele tele cu motorul de la ,,Prezentare masini'', din cauza ca nu prea vin la fix in dreptul gaurilor de pe carcasa ambreiaj. Mai este o tabla, un fel de trapez cu baza mare semirotunda, care se baga de jos in sus si acopera spatele jumatatii inferioare a volantei, daca imi mai aduc bine aminte, se prinde stg -dr cu cite unul din suruburile de la tablele laterale de care ziceam mai sus, si cu unul central, jos, de 6 parca.
Tablele alea le poti trage usor la pozitie cu o ranga mica, pana bagi suruburile
Da, insá vezi problema mea cea mare este cá nu mai vreau sá le ating cu ranga sau surubelnitá, etc....ca sá nu le zgárii suprafetele proaspát vopsite .....cá nu mai primesc atestatul veci. Pot sá o iau de la capát dacá dersteptii ástia din comisie vád suprafete de metal zgáriate, nevopsite, sau doamen fereste cu ruginá sau oxidári de suprafatá .....
pus acum 10 ani
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
La sec. 18 se poate vedea cum se monteaza ansamblul motor-cutie cu tot cu suporti si tampoane de motor:
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
pus acum 10 ani
cristian crudu
Membru Senior
Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 293
buna ziua, se poate incerca cu surubelnite care au fost "invelite" in furtune de cauciuc iar zonele in care exista riscul ca motorul sa atinga si sa zgarie se protejeaza tot cu bucati groase de cauciuc eventual unse cu vaselina ca sa alunece. poate e o idee buna. succes!
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi Tavi ptr filmulet, este de folos, vád cá tot ansamblu (cutie + motor ) a fost repus deodatá , insá la fabricá cine stie cu ce metodá lucrau ??? Nu se vede clar in fiilm dacá acest ansamblu a fot pus in masiná de sus, sau caroseria lásatá pe cutie + motor..... Oricum multumesc pt filmulet.Ce fain e sá vezi pe blocul motor de Dacia in locul alternatorului , dinam nou nout ....
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
cristian crudu a scris:
buna ziua, se poate incerca cu surubelnite care au fost "invelite" in furtune de cauciuc iar zonele in care exista riscul ca motorul sa atinga si sa zgarie se protejeaza tot cu bucati groase de cauciuc eventual unse cu vaselina ca sa alunece. poate e o idee buna. succes!
Da, mersi mult Domnu Crudu ! Cum mai sunteti ?
pus acum 10 ani
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 860
Este un filmulet in care arata cum il monteaza asa cum totul,il gaseste Tavi si il pune!
Modificat de gavrisan lucian (acum 10 ani)
pus acum 10 ani
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
gavrisan lucian a scris:
Este un filmulet in care arata cum il monteaza asa cum totul,il gaseste Tavi si il pune!
Mersi Lucian , cu ajutorul atátor colegi cred cá deja motorul ásta va intra singur la locul lui ...... Multumesc incá o datá tuturor colegilor binevoitori care mi-ati sárit in ajutor pe aceastá temá. Dupá ce vor reveni puntea spate, arcuri, bascule etc de la sablat si vopsit si le voi repune pe masiná, va urma motoriul si cutie ca párti componente mari .... Dar diun pácate s-a zis cu vremea buná, de la 1 Ianuarie va incepe sá ningá si sá dea cu minusuri, deci va trebui sá má opresc cu lucrul in halá , fiindcá de acolo doar la spital mai e drum de fácut !
pus acum 10 ani
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
gavrisan lucian a scris:
Este un filmulet in care arata cum il monteaza asa cum totul,il gaseste Tavi si il pune!
L-am pus ieri. Uite-te la prima postare de pe pagina asta.
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi