CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
luana_21 pe Simpatie.ro
Femeie
21 ani
Prahova
cauta Barbat
21 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / sistem frinare Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
am un Peugeot 305 benzina 1600cc an 1988 fabricatie cu care merg zilnic.Cite putin cite putin [treptat] a inceput sa ma lase frinele. ajunsesem sa mai am decit pe dr. fata. Am incercat sa aerisesc partea stg. si de atunci nu mai am frine deloc.Am cumparat pompa centrala de fr. noua,si nu incarca pedala de fr. ca si cu cea veche.Am mers la magazin,am schimbat pompa de fr,am primit alta cu totii spunind ca cea anterioara ar fi defecta ,dar si cu aceasta [ultima] aceasi problema [nu incarca,intareste pedala.Sa procedat la fel si fel de sisteme de aerisiri.Pompa,rotile,[lasind sa curga liber lichidul,ba cu pedala si slabind ventilul,ba de la cea mai apropiata roata la cea mai indeparata si invers,]etrieri curatati,lichidul curge lejer pe instalatie,pe puntea spate este un simplu T [teu] care merge o conducta la roata stg. si una la dr. [NU REPARTITOR] din fabricatie. Rog respectuos daca cineva ma poate ajuta,indruma,explica cum as putea rezolva situatia.Am 10 zile de cind circul cu ea numai cu fr. de mina,si este foarte greu si dificil totodata risc major.Rog dati cu parerea neintirziat.Poate cineva a mai patit asa ceva. M ultumesc anticipat. 0723832899 NICU.                                                                              Am cautat sa remediez acest neajuns numai cu prieteni foarte priceputi,care in ultima instanta au zis ca asa ceva nu au mai intimpinat.[scimbari de garnituri s.a.m.d.]  Pedale de fr. pentru aerisire am facut pina am facut eu febra musculara,4 litri de lichi de fr. in 4 zile de chin si blestem. Rog nu evitati a-mi da cite o idee.si cea mai neimportanta poate conta. 0723832899

Modificat de nicu55 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Daca ati incercat toate cele enumerate mai sus,este defecta si a doua pompa.Nu stiu ce fel de pompa,cu dublu sau simplu circuit.Va mai pot da un sfat.Se lasa toate ventilele de aerisire slabite,nu total libere si se incearca amorsarea.Daca nici asa nu da rezultate,daca masina are pe spate tamburi,mai mult ca sigur este supapa de presiune remanenta,de unde pleaca conductele pe spate este de vina.Sau mai exista o problema la montaj,daca servofrana,daca are asa ceva este dereglata si nu permite pistonasul pompei sa faca cursa completa.Multi nu verifica cursa de la servofrana,iar la montajcapatul tijei servofranei apasa usor pe pistonasul pompei si atunci adio amorsare.Spor

pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Sa masurat cu sublerul tija din servo ,cum pleaca pedala ptr. actionare,actioneaza si pompa .Pompa este cu un singur circuit. Are 2 coducte otr. rotile fata,in partea din fata a pompei si una din spatele pompei care duce la rotile spate.

pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Astept opinii,pareri,pe toate le voi lua in seama,voi tine cont de ele.

pus acum 10 ani
   
Julian
Membru Activ

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 143
Din cate inteleg pompa centrala de frana a fost inlocuita de doua ori; posibil ca nu ea sa fie de vina. Poate s-au deteriorat garniturile de la pistonasul receptor (de la roata) sau s-a gripat. De asemenea ar trebui verificat jocul pedalei (preventiv).

_______________________________________
Dacia 1300 [1979]

pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Pistonase ,garnituri blocate, total exclus.Sa blocat fata ptr. a face spatele si invers,tot nu se incarca pedala [pompa].Initial sau montat 2 pompe noi si una veche foarte foarte buna,dar cu aceleasi simptome.Nu se intareste pedala[nu face presiune in pompa]Conducte nelovite [strangulate] pe la garniturile de la etrier si cilindru nu musteste lichid............???????      Astept pareri si sfaturi   Va multumesc   0723832899 NICU

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Cand deschizi suruburile de aerisire, nu ajunge lichid de frana deloc pana la aerisitoare?
Pompa de frana nu are inca un aerisitor separat? Daca are, atunci mai intai aeriseste pompa, ca sa se umple cu lichid, apoi treci la roti, incepand cu cea mai indepartata, adica dreapta spate, apoi stanga spate, dreapta fata si stanga fata.
Vezi sa nu ai vreo comducta sau furtun infundat cu mizerie.
Desfa tot sistemul si sufla-l cu aer comprimat sa vezi nu cumva vreo conducta sa fie obturata.
Vezi si cilindrii de frana de la roti, scoate-i aerisitoarele si verifica sa nu fie infundate cu mizerie origiciile de sub aerisitor. Nu ar strica sa desfaci cilindrii de frana si pistonasele din etrierele din fata, sa cureti tot si sa le montezi asa inapoi.
Daca si asa face figuri, demonteza pompa de frana in bucati sa vezi cum arata si daca componentele din interior difera sau nu, fata de pompa veche. Sa nu aiba vreo supapa de sens in fund si la cea veche sa lipseasca.
De obicei aceasi tip de masini, au fost dotate cu mai multe marci de sisteme de franare, si s-ar putea ca pompa cumparata sa nu fie compatibila cu sistemul de franare de pe masina. De exemolu daca pompa veche a fost de tip Bendix, atunci tot de aia sa  pui, daca a fost ATE, Lochead etc, la fel. Nu le combina intre ele.
Demonteaza pompa in bucat si compara-l cu cea veche, sa nu aibe componente diferite in interior. Ca daca a fost proiectata pentru o alta marca de sistem de franare, atunci s-ar putea sa functioneze diferit, chiar daca in exterior arata la fel si pare compatibil. Vezi ce producator a facut vechea pompa si cauta una tot de la acel producator, sau una care sa fie compatibil cu acel tip de sistem de franare.
Si la Renault Fuego, cand am cumparat, pompa de frana, erau vreo 3 tipuri diferite ATE, Bendix, Lockhead. Aceasi modele de masini au fost echipate cu mai multe modele sisteme de franare, in functie de data de fabricatie. Deci mare grija la acest aspect, ca de si in exterior poate sa para pompa identica cu cea veche, s-ar putea sa fie pentru un alt tip de sistem de franare, cu care nu este compatibil.
Am si eu un sindrom asemanator la Renault 4 ca pe fata este praactic imposibila aerisirea, de si totul este absolut nou... si sunt sigur ca problema este in interiorul pompei de frana.
Chiar daca noua pompa de frana este proaspat scoasa din amblalaj, trebuie desfacuta in bucati, verificata si comparata cu cea veche.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Daca vrei sa verifici numai pompa, ii poti pune 3 holendere cu teava indoita si astupata imediat linga el sau 3 suruburi cu pastile de cauciuc la fund (ca atunci cind se suspenda o roata) si dupa ce se face aerisire pe la toate, pompa trebuie sa fie beton. Se desface pe rind cite un dop si se reface aerisirea, astfel avind mai multe sanse sa izolezi roata sau rotile care fac probleme. Stiu ca este mult de munca, dar eu nu vad alta cale de diagnoza

pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Ce pot sa mai spun este faptul ca pompele noi pe care leam cumparat, nu sunt originale,[made in france] pe corpul pompei nu are nici un reper[serie] in comparatie cu cea originala,dar sunt facute ptr. mai multe marci de auto,printre care si peugeot 305,pe ambalajul pompei scrie made in itali [numai pe ambalaj.]                                     Sau facut si acele probe cu suspendarea spatelui sau fata [separat],cu astupareacu olendere si conducte strangulate [nu conductele masinii,ci altele provizorii],se incarca pompa,iar dupa ce montezi totul normal,cu conductele masinii......PA PRESIUNE.Se face pedala de zici ca-i acceleratie,sau ambreiaj.      Cineva ma contactat telefonic si a spus ca daca pompa nu face cel putin presiune 2 atmosfere,n-am sa vad frine niciodata.Nu este exclus acest fapt ca intreg lotul sa aiba probleme [pompele].Un altul [tot telefonic] a spus sa nu ma mai chinui,si sa pun o pompa centrala de fr. de dacia cu un singur circuit cu servo cu tot [tot cu un singur circuit este si cea a masinii,originalde fabrica]si o sa trebuiasca facute ceva modificari la tija pedalei de fr.Prinderea n-ar fi o problema.  Cred [parerea mea ]ca pina acum ar fi cea mai buna varianta ......? Cel mai bine si mai sigur si mai............era sa fi gasit pe undeva o pompa originala luata de pe masina ,si erai sigur de reusita 100%.Daca nu deranjez....mai astept pareri.

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pune o poza cu pompa veche originala, sa incercam sa cautam ceva compatibil, de la alt producator.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Voi pune neconditionat,dar mai dupa amiaza cind vine nepotul de la scoala, sa le faca poze si sa le puna pe net. Multumesc frumos D.le MISA  Cu respect.   Eu ma incurc rau i butoane.....eu .......ciocane ,stecluri,chituri,sprituri [de chit] vopsele........ In tastatura asta care si asa de abia bat cu un deget,am aczia sa-mi prind si unghiile.

Modificat de nicu55 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Noua pompa ce marca este? Samko?
Alea-s italiene, dar unele is bune, altele iti rezerva surprize.
Si sa-mi zici si exact modelul masinii, varianta, motorizarea si anul de fabricatie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
peugeot 305 1,6 GR undeva la rubrica P2 este 58  [KW,cai ?]an fabricatie 1988. Pompa veche pe una din partile laterale are scris din turnarea ei: 311710  Q 199 iar pe cealalta parte scrie tot din turnare: BENDIX  F  19  si are 3 orificii ptr. conducte [2 fata una spate].Din turnare se vede ca ar fi putut fi si cea de a 4a conducta, dar este astupata din fabricatie.[din turnarea acesteia]                               una din celelalte pompe noi ,pe ambalajul ei,scrie:  I .T .N .-prc  12-050-061,pe pompa fara a scrie absolut nimic.Provenienta nu se cunoaste,dar literele parca zici ca sunt rusesti.[imposibil]  Cea de a 2a pompa,tot la fel,adica pe ea nu scrie nimic,ele sunt identice ,absolut identice,dar pe ambalajul ei scrie MADE IN ITALY   COD.502.30     wwwtrusting.it.    Ambele pompe sint prevazute cu cite 4 iesiri,din care poti anula una,pentru ca in punga ei iti da si surub ptr. opturarea unei gauri a pompei dupa caz.Mentionez ca si interiorul pompelor este absolut identic [masuratori la subler]MISA astea sunt toate datele ce le pot oferi. Scuze ca am intirziat cu raspunsul,dar sint dese probleme in aceasta zona cu internetul. [se intrerupe des.] Multumesc mult. Cu stima.NICU                             Dupa atitea detalii banuiesc ca nici nu mai este nevoie de poze.Nu de alta dar acum stau si la cheremul nepotului.......o veni n-o veni........

Modificat de nicu55 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
sa rezolvat situatia.

pus acum 10 ani
   
roccoGTi
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1077
Cum ati rezolvat? am si eu probleme asemanatoare la o masina. Multumesc anticipat!

pus acum 10 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Am mers cu masina la un alt bun prieten,foarte bun in ale mecanicii,si a cerut placute de fr. noi,[ale mele erau aproape de fier].A inlocuit placutele,iar pe spate a reglat sabotii [ia apropiat de tambur] manual,pentru ca nu are sistem autoreglabil,si am frine de nota 9,5.   Bineinteles si aerisirea rotilor.

pus acum 10 ani
   
roccoGTi
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1077
Multumesc pentru raspuns. Inseamna ca partea hidraulica era OK. La mine nu e cazul de placute,dar am sa-i dau eu de capat. Numa' bine!

pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la