CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: surender_lady la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Arad cauta Barbat 26 - 47 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
As ruga colegii care cunosc cele 2 variante de bord, sá má edifice cum pot schimba bordul meu TX in cel de TLX si sá-l fac functional (má refer in special la turometru ) Am cumpárat deja bordul de TLX de la o masiná 1410 si doresc sá-l montez in Breakul meu alb TX de 1989. Intrebárile sunt : 1.dacá se potrivesc papucii existenti pe inst.electricá a masinii pe bordul de TLX 2.senzorul turatiilor unde este amplasat la TLX ? 3.Dacá se poate gási senzor si cablurile aferente ptr montare ? 4.Treburie cumpárat un delcou complet deoarece diferá una de alta ? 5.Dacá a mai fácut cineva aceastá manevrá vreodatá ? Multumesc anticipat tuturor
|
|
pus acum 10 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
1. ,,semnal,, pentru turometru, iei de la bobina de inductie, nu trebuie senzor 2. mufele, nu cred ca se potrivesc. Se pot ,modifica. 3. Delco+ul ramane acelasi.
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
autom a scris:
1. ,,semnal,, pentru turometru, iei de la bobina de inductie, nu trebuie senzor 2. mufele, nu cred ca se potrivesc. Se pot ,modifica. 3. Delco+ul ramane acelasi. |
Credeam cá "senzorul " este amplasat pe delcou, deci diferá de Citroenuri .De aceea aveam impresia cá trebuie schimbat si delcoul. Bobina rámáne tot aceeasi ? Nu existá diferente ? Teoretic inseamná cá doar mufe trebuie sá fac rost de undeva ??? Multumesc mult Autom !
|
|
pus acum 10 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Semnal de turometru se ia de pe bobina, de fapt semnalul provine de la platini, se ia de pe acea borna bobinei pe care vine firul ce duce la delcou, acolo cablajul original are inca un fir ce duce la turometru, nu trebuie alta bobina. Despre mufele de bord, s-ar putea sa fie aceleasi, nu stiu sigur, dar sa difere definitia lor (pozitia firelor in ele), in principiu ti-ar trebui cele 2 scheme, ca sa poti face comparatie.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Oldman a scris:
Semnal de turometru se ia de pe bobina, de fapt semnalul provine de la platini, se ia de pe acea borna bobinei pe care vine firul ce duce la delcou, acolo cablajul original are inca un fir ce duce la turometru, nu trebuie alta bobina. Despre mufele de bord, s-ar putea sa fie aceleasi, nu stiu sigur, dar sa difere definitia lor (pozitia firelor in ele), in principiu ti-ar trebui cele 2 scheme, ca sa poti face comparatie. |
Mersi Oldman si de aceastá datá ! Fárá voi, cei din linia 1 nu cred cá as scoate la capát trburile astea. Vá multumesc incá o datá ! O seará frumoasá !
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Faza este ca la TX, sunt doua mufe cu cate 6 iesiri, ca la Dacia 1300, iar la TLX, sunt trei mufe, cu, prima din dreapta cu 8 iesiri, cea din mijloe cu 6 iesiri, iar cea din stanga cu 9 iesiri. Din cele doua mufe vechi se pit scoate papucii, ina cate una (numai sa le numerotezi), apoi faci rost de trei mufe de TLX din dezmembrari sau de la cei care dezmembreaza masina proprie, si bagi papucii in cele 3 mufe dupa schema de conexiune de la TLX. Trebuie sa mai ai papuci in plus pentru ceasurile de presiune de ulei si de temperatura apei, si la turometru.
Pentru turometru, nu ai nevoie sa schimbi sau sa modifici absolut nimica. Are 3 iesiri, un plus prin contact, un minus la masa si inca in fir pentru semnal, care merge la delcou si se leaga la iesirea firului, care vine intre delcou si bobina.
Ceasurile se demonteaza intai din bord, bagi mana pe dedesubt, desfaci mufa de la cablul de kilometraj, apoi cele doua cleme de otel de susm dupa care ridici tot ansamblui sa iasa din locasurile de jos din plansa de bord, apoi o tragi afara pe la spate si dedesubt si o scoti pe sub plansa de bord, pe partea stanga, unde este raftul ala de sub bord.
Daca nu merge din prima, ca nu ai maini destui de mici si flexibili, ca sa desfaci cablul de km si clemele, poti sa slabesti putin suruburile, care fixeaza plansa de bord de caroserie, dar plansa de bord nu trebuie demontata. Dupa ce ai scos ceasurile, ai acces direct sa lucrii la mufe.
Aici iti trimit schema de conexiune de la bordul vechi de TX, care se leaga la fel ca cel vechi de 1300, si bordul de TLX cu 3 mufe. Toata treaba e sa faci rost de cele trei mufe de TLX. Daca ai mufele, nu prea ai ce face o dupamasa.
Mufe_bord
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asa ni, mai babeste, sa-ti arat unde sunt cele doua cleme de otel sub bord. Deci iti bagi mana pe sub bord din stanga, cauti cele doua cleme, le desfaci, (dar ai grija sa nu le rupi), apoi desurubezi mufa de la cablul de Km, care la dacia este cu filet, iar la R12 phase2, este doar presat. apoi ridici ceaurile si le si dai putin in spate, ca sa iasa cele doua picioruse din locasul de jos, apoi desfaci mufele electrice din partea de sus al bordului, dupa care tragi adara pe dedesubt tot amsamblul de ceasuri. Vei baga injuraturi, ca nu ai loc sa-ti bagi si mana pe dedesubt si capul, sa si vezi ce faci, deci treaba e mai mult prin pipait, si trebuie sa stii ce cauti si unde cauti.
48.1KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Aici ni, o poza cu ceasurile de 1300, dar clemele de otel, mufele si cele doua picioruse sunt tot in aceasi pozitie si la 1310
65.7KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi mult Mishu ! Vezi, asta ziceam : Fárá voi cei din linia intái mi-as prinde urechile pe sub plansa de bord, cá nici nu vád ce desfac, nici nu stiamn de clemele alea, si sunt sigur cá dupá o orá de incercári avortate, as fii rupt piciorusele si clemele ba poate tot bordul ..... Mersi foarte mult ptr explicatii si poze . Din pácate TLX uri nu sunt la dezmembrári in Ungaria, deci voi fii nevoit sá pun un anunt pe site-ul Clubului nostru . mersi incá o datá .
|
|
pus acum 10 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Am o coteata de dacie la mine pe strada. Daca se duce zapada si inca are instataltia electrica, tai mufele si le cositoresti la tine.
Sper sa mai aiba mufele/instalatia.
Modificat de autom (acum 10 ani)
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
autom a scris:
Am o coteata de dacie la mine pe strada. Daca se duce zapada si inca are instataltia electrica, tai mufele si le cositoresti la tine.
Sper sa mai aiba mufele/instalatia. |
Vai de mine Autom ! Nicidecum sá nu-ti risti pielea (libertatea) pt asa ceva !!! Las-o naibii cá dacá trec prin Oradea sau Timisoara incerc sá gásesc un REMAT undeva ptr asa ceva.Mi-ai fácut deja foarte multe servicii, si Tu, nicidecum nu doresc sá ai probleme din cauza mea. Esti un Domn in cel mai tare sens al cuvántului, insá Te rog mult nu-ti risca pielea. Poate cineva mai doreste s-o puná pe roti, cine stie ????? Multumesc mult de tot incá o datá , eu zic sá asteptám ráspunsuri la anuntul meu cu privire la mufe , poate existá pe la colegii de pe forum ! O seará frumoasá iti doresc si sper sá má pot recompensa si pt cauciucurile pedalelor de 1300 care au ajuns cu bine la mine si de cáte ori má uit la ele cred cá sughiti in Bucuresti .....
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asa ni, sa-ti arat ce sa muti si cum sa le legi:
Bord TX:
Mufa stanga: 1. martor temperatura apa 2. martor presiune ulei 3. indicator combustibil 4. martor soc 5. martor semnalizare 6. masa
Mufa dreapta: 1. becuri iluminare bord 2. martor faza lunga 3. martor lumini pozitie 4. liber 5. (+) plus prin contact 6. martor frana de mana
Bord TLX: Mufa stanga: 1. martor lumini avarii -> de la intererupatorul de avarii 2. martor faza lunga -> de la (TX , 2, mufa dreapta) 3. martor lumini pozitie -> de la (TX, 3, mufa dreapta) 4. (-) masa -> de la (TX, 6, mufa stanga) 5. turometru -> de la bobina de inductie iesirea “1” 6. (+) plus prin contact -> de la (TX, 5, mufa dreapta) 7. (+) plus direct -> de la cutia de conexiuni de sub bord 8. martor frana de mana -> de la (TX, 6, mufa dreapta)
Mufa mijloc: 1. martor Key -> se lasa liber 2. martor soc -> de la (TX, 4 mufa stanga) 3. martor incarcare baterie -> se lasa liber 4. martor lumini ceata spate -> se lasa liber ca ai martor in intrerupator pe bord 5. reostat iluminare lumini bord -> de la (TX, 3, mufa dreapta) 6. martor nivel lichid frana -> se lasa liber, ca ai pe bord un bec rosu “Brake”, care are aceasi rol
Mufa dreapta: 1. (+) plus prin contact -> de la (TX, 5, mufa dreapta) sau de la cutia de conexiuni de sub bord 2. ceas presiune ulei -> de la sonda de presiune de ulei (ciuperca) 3. martor presiune ulei -> de la bulbul de presiune de ulei 4. (-) masa – legat la masa 5. martor semnalizare -> de la (TX, 5, mufa stanga) 6. indicator combustibil -> de la (TX, 3, mufa stanga) 7. martor temperatura apa -> de la (TX, 1, mufa stanga) 8. ceas termometru lichid de racire -> de la bulbul de temperatura de pe chiulasa 9. martor nivel de benzina minim -> se lasa liber, sau se schimba sonda de benzina din rezervor cu alta care are si semnalizare nivel minim si se trage inca un fir de la rezervor.
Numerotarea mufelor se face de la stanga la dreapta.
Te descurci tu, ca-s doar niste fire. Daca ai fi mai pe aproape l-as face eu.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Adi, nu stiu cu cat de ajut , dar sper sa iti fie de folos toate , cu putina rabdare ai sa reusesti sa faci exact ce vrei.Prima schema electrica Dacia 1300 pana in 1973
62.8KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Dacia 1300 dupa 1973
64.9KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Dacia 1310 si 1410 dupa 1985
60.1KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
1310 cu far simplu
49.2KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
1310 cu faruri duble
69.6KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Dacia 1410
68KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Legenda pentru 1410
52.1KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
Si ultima 1300 cu poze, este in germana dar foarte usor de inteles pentru cei ce nu stiu sa citeasca o schema electrica. In principiu toate daciile au c-am aceasi configuratie pentru electrica cu mici exceptii care pot fi adaptate la toate modelele cu conditia sa se ia curentul de unde trebuie si sa nu fie solicitate anumite fire.Eu iti urez spor la treaba
56.7KB
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi mult Mishu ptr explicatiile detaliate si Sparro pt scheme si explicatii si nu in ultimul ránd ptr bunávointá. Acum sunt dotat cu tot ce-mi trebuie , sunt sigur cá o voi scoate la capát. Singurele lucruri ce-mi mai trebuie sunt mufele de TLX ptr racordarea firelor. MULTUMIRI TUTUROR !
|
|
pus acum 10 ani |
|
sparrowhawk
Membru Activ
Din: Barlad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 194
|
|
cv2adi a scris:
Mersi mult Mishu ptr explicatiile detaliate si Sparro...... |
Marius este numele meu
_______________________________________ simplitatea cel mai complicat lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|