CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
miKyg_sim
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
26 - 50 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / De ce nu vrea Dacia sa-si recunoasca trecutul dinainte de Logan? Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De ce nu vrea Dacia sa-si recunoasca trecutul dinainte de Logan?



EDITORIAL: De ce nu vrea Dacia sa-si recunoasca trecutul dinainte de Logan?
DATA PUBLICĂRII: 19 Februarie
Recomandă articolul!

In 1999, Grupul Renault a cumparat marca romaneasca Dacia. Au trecut de atunci 15 ani in care Dacia s-a dezvoltat, a inflorit, si-a marit gama si s-a bucurat de un succes colosal la nivel mondial. Nimic de reprosat aici. Problema este alta. In timp ce Renault, Citroen, Peugeot sau orice alta marca europeana se mandreste cu trecutul sau, indiferent prin ce maini a trecut compania, Dacia parca a sters cu buretele orice s-a intamplat inainte de a fi cumparata de Renault. E corect?

Grupul Renault nu vrea sa promoveze masinile Dacia care azi ar putea fi considerate drept copii sau imitatii de Renault 8 si Renault 12. Multa lume nu stie ca exista un depozit la Mioveni care ascunde masini concept si prototipuri realizate de Dacia de-a lungul vremii, la fel si exemplare din toate modelele fabricate inca din anii '60. Acestea insa sunt niste secrete bine pastrate, dar lasate in paragina. Trecutul pentru Dacia nu inseamna nimic, din pacate...

Sa incepem cu 1966, cand Ceausescu a pus piciorul in prag si a zis mandru: Trebuie sa avem o masina nationala! Insa el a fost constient ca pentru a incepe o industrie auto, trebuie sa o faca treptat, pas cu pas, dar si inteligent. Asa ca nu s-a aruncat sa realizeze o masina de la zero. Ci, in schimb, a apelat la Renault, carora le-a platit o frumoasa suma pentru a putea realiza modelul Renault 8 sub numele Dacia 1100. Adica a platit o licenta, asa cum se procedeaza si azi.

In 1968, romanii aveau posibilitatea sa cumpere primul automobil romanesc. De fapt, romanesc doar cu numele, ca fabrica infiintata in 1966, numita Uzina de Autoturisme Pitesti (UAP), a inceput fabricarea acestor masini prin... asamblare. Adica Romania a cumparat piesele din Franta, iar la Mioveni doar le asambla. Si asta s-a intamplat pana in 1972, cand s-a pus la punct linia de productie a pieselor romanesti.

Asadar, Romania a debutat in industria auto cu asamblare, nu cu fabricare. Dar nu e nimic de condamnat aici. Poate doar curajul de a face niste investitii uriase, cu pierderi mari in primii 5 ani de vanzari ale modelelor 1100 si 1300 frantuzesti. Dacia a inceput sa faca profit abia cand a dat drumul la construirea propriilor piese, in toate uzinele din tara (Craiova, Brasov, Bucuresti, Ploiesti, etc.).

Multa lume nu isi da seama ca absolut toate masinile Dacia 1100 erau realizate cu piese din Franta, la fel si primele modele de 1300 fabricate pana in 1972. De fapt, noi nu realizam ca in aceasta perioada, Ceausescu a investit foarte multi bani, fiecare masina Dacia vanduta fiind de fapt o pierdere. Insa rabdarea si dezvoltarea la acea vreme si-a spus cuvantul. Si cand s-a dat drumul industriei la nivel national de uzine si subansamble (piese electrice, vopsea Policolor, motoare Brasov, etc.) marca noastra romaneasca a vazut primii bani pe plus.

Haideti sa o scurtam, ca vreau sa ajung in ziua de azi. Pe vremea lui Ceausescu, masinile Dacia au avut un succes real. De fapt, si cele de la ARO sau Tudor Vladimirescu (Rocar). La fel ca si in ziua de azi, Dacia exporta pe vremea lui Ceausescu mai bine de 80% din productie. Situatia aceasta fericita pentru marca Dacia s-a transformat insa din roz, intr-un maro inchis. Adica in '89, cand, odata cu Revolutia, s-a tras cortina peste tot ce insemna industrie auto.

Dacia a ramas fara bani, ceea ce s-a vazut imediat intr-un control al calitatii... inexistent. Masinile erau facute prost si aveau fiabilitate zero, iar reteaua de service-uri era in paragina. Motiv pentru care exporturile au scazut cu peste 50 de procente in primul an. A urmat o tentativa de improspatare a gamei Dacia cu diverse modele de pick-up, dar fara succes international. A urmat Nova, SuperNova si Solenza. La fel, nimic interesant, absolut nimic demn de exportat.

Si in august 2004, francezii au dat lovitura din nou. S-au gandit, s-au perpelit, au apelat la designeri straini, dupa care au gasit reteta perfecta. Dacia este o marca de succes numai si numai daca vinde masini in afara tarii, nu romanilor. Asta e realitatea. Motiv pentru care Grupul Renault a lansat in 2004 modelul Logan. O masina care respecta o reteta simpla: spatiu mare, motor economic, calitate decenta, optiuni strict necesare, pret scazut. Strainii au apreciat asta. Si exporturile au explodat iar, dupa o pauza de 15 ani, Dacia facea din nou bani.

Dar de ce Dacia din ziua de azi nu se mandreste cu tot ce inseamna trecut, inainte de Logan? Inca nu am aflat raspunsul oficial la aceasta intrebare. Insa exista o logica anume si niste variante posibile de raspuns:

1. Pentru ca modelele vechi de Dacia nu erau produse proprii, erau Renault. De acord. Insa nici Dacia Logan, Duster, Sandero, Dokker sau Lodgy nu sunt produse dezvoltate in Romania. Nu mai spunem ca ele se vand sub marci precum Lada, Renault sau Nissan in toata lumea. Adica... unde este originalitatea Dacia?

2. Pentru ca s-au fabricat modele proaste, care au facut o imagine slaba marcii romanesti. De acord, insa doar partial. Si aici ma refer la epoca post-comunista. Insa tot ce a insemnat Dacia inainte de '89... sa-mi fie cu iertare, insa acea epoca a fost un succes urias. Dacia 1300 s-a vandut in milioane de exemplare in afara tarii. Poate ca Dacia de azi nu se poate mandri cu exemplarele facute dupa Revolutie, care rugineau la prima ploaie, cu modelele Nova, SuperNova sau Solenza, insa cu ce s-a intamplat pe vremea comunista... nu cred ca are nimeni, nimic de reprosat. Poate asta e si problema: Dacia din 2014 nu vrea sa promoveze faptul ca inainte de cumpararea Renault, marca romaneasca s-a mai bucurat de un succes colosal.

3. Pentru ca Grupul Renault interzice orice asociere a marcii Dacia cu trecutul ante-Logan. Aici nu e nimic oficial, insa la cum se comporta Dacia astazi, cu siguranta "nu are voie sa-si aminteasca" de trecut. Explicatia logica la acest comportament al marcii romanesti fata de propria identitate il gasim mai jos...

4. Grupul Renault nu considera modelele Dacia fabricate inainte de Logan... Dacia. Eu unul sunt de acord cu asta. Renault are o atitudine ostila fata de trecutul marcii romanesti, din mai multe motive. Renault a investit cateva miliarde la Pitesti de-a lungul vremii (intre 2004 si 2014), ofera mii de locuri de munca, are pierderi din cauza infrastructurii, asa ca... face ce vrea. Isi permite sa nu-si strice imaginea, amintindu-si de trecutul fara succes al marcii romanesti si de masinile proaste pe care le facea mai demult. De acord.

5. Grupul Renault nu vrea sa strice istoria Renault a modelelor R8 si R12, promovand succesul Daciilor 1100 sau 1300, care erau de fapt masinile frantuzesti fabricate sub licenta. Si asta este un motiv plauzibil.

Asadar, de ce Dacia din ziua de azi este pur si simplu neinteresata, indiferenta si absolut oarba la trecutul sau cu care multi dintre romani se mandresc? Dacia din 2014 nu vrea sa se uite la trecut pentru ca nu are la ce sa priveasca. Succesul din perioada comunista s-a datorat francezilor, exact ca si in ziua de azi, iar ce a facut Dacia de capul ei a fost un dezastru.

Nimic mai simplu. Epoca de succes Dacia a fost intre 1968 si 1989. O epoca in care Dacia a fabricat masini Renault sub licenta. Grupul Renault nu vrea sa promoveze masinile Dacia care azi ar putea fi considerate drept copii sau imitatii de Renault 8 si Renault 12. Masinile proprii Dacia, fabricate dupa un design propriu, adica Dacia Sport, Nova, SuperNova si Solenza nu au fost masini de succes. Vrei sa-ti asociezi brandul cu un trecut format din masini fabricate prost, pe care nu le cumpara nimeni in afara Romaniei? Sigur nu.

Asadar, cred ca am gasit si raspunsul la intrebare. Dacia din 2014 nu vrea sa se uite la trecut pentru ca nu are la ce sa priveasca. Succesul din perioada comunista s-a datorat francezilor, exact ca si in ziua de azi, iar ce a facut Dacia de capul ei a fost un dezastru.

Am convingerea ca nu vom vedea niciodata un omagiu oficial realizat de Dacia pentru un model vechi, cum ar fi 1100, 1300 sau Sport. Asa cum fac francezii periodic, cu modele de acum 40-50 de ani, care si in ziua de azi reprezinta un motiv de mandrie. Dacia nu va sustine niciodata un eveniment dedicat modelelor vechi, pentru ca nu-si doreste aceasta asociere. Dacia pur si simplu a sters cu buretele tot ce inseamna trecut, dupa care a luat-o de la zero cu ajutorul celor de la Renault si nu a mai privit inapoi. Iar cei care au ramas sa duca mai departe istoria Dacia si trecutul Uzinei de Autoturisme Pitesti sunt putinii pasionati ramasi.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Asta e capitalismul- se calca permanant pe cadavre
Industriasii folosesc in interes propriu totul iar cand nu le mai trebuie ..le arunca la fier vechi

Vedeti ce a ajuns si SAAB acum, o marca obscura ce produce cateva modele mediocre.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 10 ani
   
romeo.iancu
Membru Senior

Din: xaaaaaa
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 8423
Dacia este un Brand contruit de ai nostri parinti nu de francezi
asa fac toti inclusiv straini i-si bat joc de noi ,de trecutul nostru , de istorie de  absolut tot
este un capitalism prost gindit si inteles de foarte multi patroni ,nu i-si vad decit interesele lor nimic mai mult ,,calca pe cadavre"


pus acum 10 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Din prostie si dezinteres, de aia nu vor. Tara asta a avut o industrie auto impresionanta de care s-a ales praful.
Cred ca suntem printre putinele tari cu istorie auto care nu au nici macar un muzeu dedicat acesteia. Desigur, nu ar fi fost un muzeu care ar impresiona prin tehnica, sau prin lux, ci mai mult un muzeu al unor masini elegante si curiozitati automobilistice. Ce pretentii putem avea sa le aprecieze altii cand, la noi, majoritatea le hulesc? Fac asta pt. ca nu sunt capabili sa inteleaga cum au stat lucrurile in comunism si nici sa aprecieze frumusetea unui lucru simplu.


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 10 ani
   
montalbano
Membru Activ

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 105
La fel si la Autocamioane Brasov, ce au avut pastrate ca modele istorice au scos la ruginit.La fel autobuzul Roman 112, nu mai e nici unul pastrat ...
Noroc cu forumurile , pasionatii au stors si din piatra seaca poze si informatii si intretin istoria din nimic cu efort....
Poate se schimba ceva cand un particular cu...sange in el..scuzati expresia..dar se cam potriveste ,o sa expuna cateva modele clasice in stare perfecta...


_______________________________________
Nash Ambassador 1937-Nash Lafayette 1937-forta sculpturii ...

pus acum 10 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Raspunsul il stim cu totii.Cred ca suntem singurii care nu avem un muzeu al masinii nationale,respectiv Dacia.Visul meu este sa vizitez muzeul Skoda.Tot ce au faurit Laurin si Klement de la biciclete,pana la Skoda Octavia de azi.O tara care si-a iubit istoria.

pus acum 10 ani
   
Mihai wartburgist
Membru Senior

Din: Ploiesti-Prahova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 299
Intr-adevar , Dacia pentru romani , din masina ravnita , in majoritatea cazurilor 10 ani de asteptare , sa vina randul la IDMS, dupa ce ai cotizat 75 000 de lei ,apoi  data pe un cupon la programul "binefacator" mediului inconjurator, a inceput sa fie vazuta prost  dupa 1990 si din cauza masinilor " aduse" de dincolo ,cu km putini si  pastrate numai in garaj de propitari mosi si babe .

Am avut norocul sa-mi implinesc o dorinta , de a fi in orasul unde s-a fabricat Wartburg , sa vad exponatele din muzeul dedicat marcii .

Si ca fapt divers : oamenii de acolo apreciaza Dacia -la ei au ajuns modele facute inainte de "89.  Dar despre ARO -  cand am vorbit cu unul din posesorii unui 243 -sunt mega incantati .Efectiv il durea cand am adus vorba de Fabrica din Campulung pe care am avut-o odata , candva.


pus acum 10 ani
   
cristian crudu
Membru Senior

Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 293
ceea ce voi spune mai jos nu este apologia capitalismului ci doar realitatea pe care am trait-o si inca o mai simt.

Mai este un lucru pe care nimeni nu pare sa-l realizeze: pe timpul lui Ceausescu nu conta ce masina aveai ci doar sa ai una. o carpeai, te rugai de ea si la ea sa mearga, faceai piese la strung si altele doar sa te misti.

In minunata intreprindere de la Pitesti nu s-a pus vreodata, mai ales inainte de '89 sa se creeze un produs care sa aiba ceva in comun cu capitalismul sau cu necesitatile de comfort, siguranta si performanta ale clientilor. nu exista marketing. exista "atelierul de creatie". ce sa creezei??? copii fidele ale unor idei capitaliste? si nici macar nu ieseau cu o idee mai nasoale.

dinosauri precum Constantin Stroe care sunt buni de bagat in formol si de pus in raft. nu sa-mi explice mie chinurile facerii modelelor Dacia. au fost si au ramas evolutii ale Renault 12. fara a se chinui cineva sa se gandeasca vreo imbunatatire la ceva. la sistemul de climatizare, la ergonomie, la tinuta de drum, la fiabilitate (care scadea de la an la an) si multe altele.

si mai am de spus...
voi reveni...


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Perfect adevarat!
Dar, asta ne este istoria, cu bune, cu rele si ar trebui acceptata ca atare.
Daca romanii se perfac ca nu a existat acel trecut si incearca s-o sterga cu buretele si s-o bage la gunoi, nu este o solutie, ca tot exista. Vrem sau nu vrem tot a existat si mai devreme sau mai tarziu trebuie acceptata.
Treaba ce ai zis despre calitate si lipsa de confort, etc. este perfect valabila si pentru Trabant, Warburg sau Skoda, dar nici nemtii si nici cehii nu inceraca sa-si stearga propria istorie si s-o bage la gunoi, doar romanii fac treaba asta!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
cristian crudu
Membru Senior

Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 293
...si intradevar francezii nu vor sa-si asume faptul ca Renault 12 a fost un model cu succes mediu spre mediocru din punct de vedere al vanzarilor. si-au scos banii din vanzarea licentei de producere. imediat aproape a aparut Renault 18 net superior fata de cerintele clientilor.

nu vorbesc de excelentele derivate Gordini 8 si 12 care au aratat lumii ce insemna atunci masina de competitie: usoara, manevrabila, puternica, versatila. desi aveau si mari hibe si ele...

sa mai spun ca in spatiul Tratatului de la Varsovia, in spatele cortinei de fier tot ce mergea la export intre aceste state era pe departe mai calitativ fata de ce se dadea la intern. Dovada o avem in daciile de Ungaria si Germania. sa nu mai vorbesc cele trimise spre vest si Canada.

au avut tendinte de adaptare la necesitatile vest-europene dar ele erau sustinute financiar de vanzarile interne si cele din spatiul est-european.

ce sa mai vorbim de dezvoltarea unui motor sau model de raliu??? doar nebunia placerii de a gasi solutii si de a face minuni din aproape nimic a inginerului Nicu Grigoras, Dumnezeu sa-l odihneasca, a facut sa miste ceva prin zona de sport intern si a incurcat niste ape pe extern.

si cate si mai cate se mai pot spune...

inca o data: sunt satul de capitalism sangeros dar nu pot tolera socialismul imbecilizant al acelor vremuri.

voi mai reveni!


pus acum 10 ani
   
cristian crudu
Membru Senior

Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 293
perfect adevarat misu,

pe departe sunt adeptul unei zicale a lui Iorga: "Un popor care nu-si cunoaste istoria este ca un copil care nu-si stie parintii".

trebuie sa o stim cu bune si rele si sa invatam din aceasta istorie. sa intelegem ce a insemnat gatuirea gandirii si a valorilor dar si sa admiram acei luptatori care au incercat sa ne ofere ce se putea mai bun ca sa evoluam si sa nu abandonam dorinta de a ne lupta ptr mai bine si pentru valori reale care sa ne ridice.

spor in toate si ne mai auzim!


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De fapt, intrebarea din titlul acestui topic, ar trebui reformulat in felul urmator:
De ce orice masina pe care scrie DACIA, este considerat gunoi de catre romani?
Si a doua intrebare:
Daca pe aceasi gunoi  scrie “Logan by Renault” in loc de inscriptia “Dacia”,  gunoiul respectiv devine “marfa de marfa”?

Iahdeti! Sa facem un experiment!
Cand va intalniti vecinii, care au Dacia Logan, sa-i intrebati ca ce masina au?
O sa vedeti ca toti o sa raspunda ca au Logan, nici unul nu  va da raspunsul ca ar avea Dacie.
Sau ceva de genul “Io nu mai am Dacie, ca l-am bagat la remat, io acuma am Logan”.
Cuvantul “Dacie” este tabu, si nimeni nu vrea s-o rosteasca, dar daca zice ca are Logan, atunci automat se considera boier!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cristian crudu a scris:


dinosauri precum Constantin Stroe care sunt buni de bagat in formol si de pus in raft.


Esti nebun? Cum sa irosesti atata formol?
Ala trebe bagat in acid de baterie... cat de caustic este, va transforma acidul in apa...     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Eu as prefera masinile din acele vremuri. Se reparau simplu si rapid.
Problema fiabilitatii era data de lubrifianti si alte consumabile.
In prezent o Dacia din anii '80s daca e ingrijita cu piese si materiale bune nu necesita reparatii decat f rar. Distributia pe lant este la mare "moda" acum insa la alte preturi pt masinile straine dar la Dacia clasica o pui originala cu cativa zeci de lei.
Un motor de Dacia clasica tine si 200 000 km fara reparatii majore pt ca exista ulei bun si filtre ok.

Asa ca francezii nu au de ce sa le fie rusine cu Dacia clasic pentru ca din aproape toate privintele este mai buna de Loganul lor.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 10 ani
   
dxx
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 173
un tip intr-un Logan, la semafor. Da geamul jos si il intreaba pe cel din masina de langa el (un Dodge Viper):
- Merge bine masina ta?
- Merge foarte bine, dar de ce intrebi?
- Pai nu am vazut multi care sa si cumpere.

On topik:

Logan sau Symbol sau Lada e acelasi lucru. Strategia depinde de tara. Se fac niste studii de marketing si se face cum dau alea mai bine.

masina nu conteaza.

acelasi exemplu este la renault trafic, oper numaistiucum si Nissan numaistiucum. e acelasi lucru.

De ce nu se leaga de trecut? tot din aceleasi studii de marketing. Se aduna un numar determinat de subiecti, se chestioneaza. rezultatele se analizeaza si se gaseste solutia optima.

Skoda se mandreste cu masinile vechi.
Sincer, noi nu avem de ce. ( eu totusi am o dacia 1300 care imi place mult, o tin doar de sufletul meu). mai departe e treaba de bani. daca nu se respecta aceasta parte se ajunge ca Saab.

Cinic dar stiti voi cum e; viata -i grea, dar trece.


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

dxx a scris:



Cinic dar stiti voi cum e; viata -i grea, dar trece.


Da, dar se zice ca prostia este eterna.       


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Francezii ar trebui sa fie mandri de Dacia clasica. Din toate punctele de vedere Dacia clasica a surclasat toate concurentele ei din Est , ma refer la Lada, skoda, Wartburg, Moskwitch etc.
Oferea o solutie constructiva simpla, usoara si fiabila. Era (si este) economica, nu necesita intretinere/gresare/revizii pretentioase. Chiar si in prezent cu 100 lei la o Dacia clasica ii cumperi ulei , filtre , consumabile.

  Francezu' are strict interes financiar in Romania ca dealtfel in toate tarile in care a investit.

Daca nu se mandreste cu Dacia 13xx atunci de ce a construit-o pana in 2000  in Turcia ?

Poate este doar o politica superficiala de moment .


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 10 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Eu sunt convins ca daca s-ar mai fabrica si acum DACIA 1310 si ar fi oferita la un pret de circa 4000 de euro s-ar vinde si acum.
Exista clienti pentru asa ceva si inca multi . Sunt multe tari care ar cauta masina la 4000....dar de ce sa nu le dam masina logan la 6000 ..   ??


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 10 ani
   
cristian crudu
Membru Senior

Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 293
sunt perfect de acord cu marcu.

eram foarte inversunat pe nenorocitii de comunisti care ne-au tras in jos fantastic de mult si ne-au indobitocit metodic.

dacia avea hibele ei iar dansii nu si-au batut capul sa faca un minim de efort sa imbunatateasca ceva.

sanatate sa avem!


pus acum 10 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Ma bag si eu in discutie, ca pe gratis

Fenomenul prin care Renault renunta la trecutul Dacia este explicabil - el se observa intr-o oarecare masura si la alte marci, din ceea ce observ eu Opel, Renault (cu marcile proprii franceze), Peugeot, Ford si altii intr-o oarecare masura isi "uita" (sau pur si simplu nu mentioneza) trecutul.

E vorba de marci ce au o gama curenta de masini strict "consumabile". Orice ancorare in trecut ii costa bani in final si le da peste cap planul de afaceri fie din cauza ca oricum clientii carora li se adreseaza masinile respective nu prea dau doi bani pe conceptul de "traditie/istorie auto" , fie ca imbratisarea acestei traditii da cu virgula in ecuatia costuri/beneficii  (ma ref la a scoate modele cu tenta retro, la a organiza evenimente, a tipari materiale (sau alte forme de media) oficiale cu referire la modelele din trecut, a sprijini cluburi, a produce in continuare piese de schimb, a face reclame pt modelele noi cu referinte la cele trecute etc ).

Si revenind la Renault :  daca pt. ei oricum fie ca Dacia e produsa in Romania, fie ca e produsa in Maroc e cam acelasi lucru, eu cred ca e evident cat de mult dau ei importanta a ceea ce s-a intamplat in Romania si  modelelor Dacia "traditionale" .


pus acum 10 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:

De fapt, intrebarea din titlul acestui topic, ar trebui reformulat in felul urmator:
De ce orice masina pe care scrie DACIA, este considerat gunoi de catre romani?
Si a doua intrebare:
Daca pe aceasi gunoi  scrie “Logan by Renault” in loc de inscriptia “Dacia”,  gunoiul respectiv devine “marfa de marfa”?

Iahdeti! Sa facem un experiment!
Cand va intalniti vecinii, care au Dacia Logan, sa-i intrebati ca ce masina au?
O sa vedeti ca toti o sa raspunda ca au Logan, nici unul nu  va da raspunsul ca ar avea Dacie.
Sau ceva de genul “Io nu mai am Dacie, ca l-am bagat la remat, io acuma am Logan”.
Cuvantul “Dacie” este tabu, si nimeni nu vrea s-o rosteasca, dar daca zice ca are Logan, atunci automat se considera boier!

Io am Dacie .Si doo Skode.Adica 3 masini.Cred ca doar neamurile proaste care au Dacia Logan se pot crede boieri.Parerea mea


pus acum 10 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Problemele de calitate ale Daciei nu trebuie sa fie imputabile doar uzinei de la Pitesti, deoarece:
- multe piese se fabricau de industria orizontala asupra careia nu exista o parghie puternica de control; de exemplu, la calea ferata exista un sistem de control foarte riguros al calitatii prin "Receptia CFR" adica o persoana bine pregatita care avea birou la Mecanica Fina, de exemplu.
- a fost o decizie la nivel de stat ca Departamentul CTC din fabrici sa nu mai fie in subordinea directorului genaral ci sa treaca in subordinea inginerului sef/directorului de productie; astfel, cand se constata de CTC ca niste Dacii au pivotii defecti, inginerul sef ii dadea ordin subalternului sau de la CTC sa "inchida ochii" ca sa nu fie afectat planul de productie.
Se puteau face multe modificari/imbunatatiri pe baza propunerilor facute de mecanici, unitati service, designeri, unitati din industria orizontala, dar in productia de serie se acceptau doar "creatiile" nascute in uzina sau in CCSITA.
Dl Stroe consider ca a fost un manager bun; primul exemplu ar fi ca dupa lovitura de stat din 89, a condus fabrica dar nu a bagat mana in borcanul cu miere iar al doilea exemplu ar fi ca a reusit sa fabrice Dacia Nova. Datorita acestui model facut pe genunchi, in care ploua, cu multe bube de calitate, Romania a privatizat o uzina functionala. Alternativa era ca productia de 1310 sa moara prin 1998 iar uzina sa fie vanduta pe un dolar.
Istoria Daciei este a romanilor nu a francezilor, deci nu ma astept ca dumnealor sa faca nici un efort pentru un muzeu Dacia.In schimb, primaria Pitestiului ar trebui sa faca un mare muzeu al Daciei. Ce parere aveti sa trimitem o scrisoare primariei din Pitesti prin care sa le sugeram crearea Muzeului Dacia?
Referitor la sportul cu motor, baza ce creste si selectie a tinerelor talente este in Cupa/Campionat monomarca. Aici francezii ar avea tot interesul sa creeaze un campionat cu Logan. Masinile putin modificate si cu performante relativ egale ajuta multi tineri sa mearga la curse cu un buget redus si sa-si arate valoarea.

Modificat de vio16 (acum 10 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 10 ani
   
Dacia_1310
Membru Activ

Din: Piatra-Neamț
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 103
Sper sa nu se supere userii si moderatorii/adminii,dar acu am vazut mai clar topicul si vreu sa zic ceva si eu.

Nu neaparat calitatea/pretul/fiabilitatea sunt motivele pentru care astia nu vor sa recunoasca trecutul.
Bine,cu totii stim ce succes au avut Daciile de export si chiar si cele pentru intern (chiar daca erau mai inferioare calitativ).Si Sport-ul si celelalte prototipuri,tot francezii le-au facut si noi le-am copiat?Hahaha ...  Tovarasi,aici e vorba de altceva,legat strict de politica.Ati vazut dvs. ca imediat dupa '90,toate manualele si brosurile de istorie au fost editate masiv ca sa se ascunda tot ce tine de trecutul adevarat Romanilor,nu numai din comunism,ci si mai inainte ? posibil sa da,posibil sa nu.Ei bine,toate acestea au fost facute sub motivul ca erau prea nationaliste si nu era chiar asa trecutul.Si tot asa,pana le-a iesit de tot si ne-au facut sa nu ne mai apreciem neamul si tara.Bun,au terminat cu "ideologia" da tre' sa faca si ceva in prezent.Si s-or hotarat dansii sa strice fabrici,uzine,CAP-uri,ferme,tot ce tinea de productie si sa privatizeze/demoleze aceste chestii enumerate.Bun ... si asta e motivul defapt pt care nu vor sa recunoasca trecutul ... ca vai,nu erau bune,vai erau sub licenta si noi am furat si am profitat ... Atat am avut de zis.Daca deranjeaza pe cineva,se poate sterge instant.

Stima ! 

Modificat de Dacia_1310 (acum 10 ani)


_______________________________________
“Alcoolul ne ajută să devenim mai creativi”. Mai ales când e vorba să găsim explicații pentru faptul că am ajuns așa târziu acasă.

pus acum 10 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Ce sa mai spunem , mai toti care posteaza aici in aceasta discutie s-au nascut in Dacia 1300 sau Dacia 1100 (subsemnatul) ne-am afectionat de masinutile pe care le-am vazut de mici (exact chestia cu jucariile) .
Chestia este ca odata cu trecerea anilor arunci jucariile vechi si esti vrajit de cele noi ... timpul trece si revine nostalgia .
Cine nu a visat in anii 90 un golf 3 diesel un vectra un ford sierra sau un cosworth ... cred ca mai toti.
Timpul a trecut si revine nostalgia . Odata cu o minima stabilitate financiara incepi sa cauti sa aduci din nou la viata masina abandonata intr-un garaj sau lasata sub un sopron la tara sau nu mai stiu pe unde .
Cei care le-au abandonat incep sa caute masinuta asa cum o avea tatal sau masina la care se visa in familie in acei ani (70/80) si incep sa o repare incet incet sa o faca functionala si pe cit posibil originala .
Esta drept ca mai sint si unii care profita de aceasta tendinta retro ,care cauta pe la mosi sau prin hambare uitate de lume motociclete biciclete sau cine stie ce mai gasesc si fac din asta un bussines (laudabila pentru cei care practica preturi decente)
De ce Dacia nu vrea sa recunoasca trecutul inainte de Logan ? .. simplu este o chestie din care nu iese nimic ($$$$ ££££££) asta nu face decit sa ne readuca cu picioarele pe pamint economia de piata.....


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la