CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil Tanya_sexy
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Lectia de vopsit Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Dupa lectia de tinichigerie, urmeaza si lectia de vopsit, scrisa foarte detaliat de un coleg de pe un alt forum (forumul oltcit)
Tutorial Vopsire caroserie



Modificat de blind (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
axxro
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1062
asa ceva este bun pt vopsit? am gasit si vreau sa cumpar

lectia vopsit asa ceva este bun vopsit? gasit vreau cumpar

32.7KB


pus acum 14 ani
   
ArtaN
Membru Senior

Din: Buzau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 284
Da!

pus acum 14 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Da este bun de vopsit,dar nu vei putea sa vopsesti o masina de la cap la coada cu el, defapt de putut poti,dar nu o sa iasa bine, nu asigura presiunea necesara din cauza rezervorului de capacitate mica.
Tot un compresor cu butelia de 25 de litrii am si eu, si am ajuns la concluzia ca este mult mai bine sa vopsesc pe bucati !

Mai depinde si de pistolul de vopsit,ce debit de aer are. eu cand mi-am luat noul pistol de vopsit semipro am observat ca acesta foloseste un debit mai mare de aer decat cel vechi, care era de tip hobby.


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

axxro a scris:

asa ceva este bun pt vopsit? am gasit si vreau sa cumpar

E bun!
Oricum, e bine sa demontezi usile si capotele, si sa le vopsesti separat.
Iar daca  vor fi mici diferente de luciu, intre elementele de caroserie, dupa cateva saptamani, (dupa ce se usuca), vei da un polish, cu care o vei uniformiza.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Vezi ca pe langa compresor iti mai trebuie si 1-2 filtre de vapori de apa, dupa iesirea din compresor.

Compresoru' in discutie este actionat electric sau cu un motor in 2 timpi?


pus acum 14 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Este actionat electric dupa cate pare din poza.
si al meu tot electric este ,doar ca difera firma .


pus acum 14 ani
   
axxro
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1062
pai mie acum imi trebuie neaparat un compresor pt a-l folosi pe la tara la una alta. si daca tot iau, ma gandeam sa gandesc in avans. multumesc

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Eu zic ca daca tot dai bani, mai bine ia-ti unul cu rezervor mai mare problema nu e cu presiunea, ci cu debitul, acesta fiind mic (Se gata butelia repede, la fel se intampla si cu presiunea).

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Vad ca niciunul din voi nu spune nimic de prezenta uleiului in aerul comprimat. Pt vopsire iti trebuie un compresor oil-free combinat cu o statie de tratare aer. Mai pe romaneste iti trebuie la compresorul de tipul pe care l-ai aratat un separator de ulei si unul de apa, plus un filtru fin cu element de piatra poroasa dupa ele. Atentie, asta nu te scuteste de filtrul ce se pune la intrarea in pistol, uneori insotit si de un reglaj al presiunii de aer. Inaite de vopsire se purjeaza bine butelia compresorului si cele 2 separatoare, dupa care se purjeaza si furtunul cu pistolul neconectat.

pus acum 14 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Jucaria asta este fara ulei. De aceea am retineri vizavi de fiabilitatea lui.

Daca demontezi carcasa vei avea surpiza ca este un motoras mic, asemanator cu cel de masina de spalat, cuplat in linie cu presudocompresorul ( ma refr la agregatul pisotm/cilindru/vibrochen).

Nu imi inspira incredere.

Pentru marirea volumului de aer , se poate monta, separat, un allt recipient metalic ( poate sa fie si un vechi bliler de 100L).


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 14 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Degaeaba mai cuplezi o butelie in plus pt ca oricum nu vei avea mai multi litri/min fara sa astepti umplerea buteliei. Sunt patit si stiu din proprie experienta. Butelie mare=compresor cu debit mai mare. Nu are rost sa incerci vopsirea unei caroserii cu butelie de 24-30 litri si pistol mare pt ca ramai fara aer in 2timpi si 3miscari. Ori faci cum spune misi: pe etape si polish dupa aceea.
In plus, foarte importante sunt filtrele. eu am vopsit odata fara filtre iar la plafon si capote mi-a picurat apa din condens pe vopsea, asa ca pt un lucru de calitate nici nu merita sa incerci fara ele. Ca doar tocmai de aceea s-au si inventat filtrele.

Modificat de dr_krl (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Eu am unul similar.Nu ma pricep suficient la vopsit, insa l-am imprumutat unui amic care e profesionist si mi-a zis ca sa descurcat elegant cu el. E drept ca a facut doar o vopsire partiala.

pus acum 14 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Merge compresorul ala la vopsit. Numa sa ai si mana buna 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 14 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
Vin si eu cu o problema legata de vopsit.Nu am avut onoarea pana acuma sa stau langa un vopsitor sa vad exact cum vopseste asa ca din ce am citit si vazut pe internet am tot vopsit una alta 50% mi-o iesit bine cealalta jumate nu.Prima data am departat rugina, am tratat tabla cu Kelfos , l-am slefuit un pic sa fie mai fin, am chituit, spritkit , slefuit , vopsit. 2 luni si a aparaut rugina da in forme de mici mici puncte . vopseaua si spritkitul is de la duplicolor varianta spray.o sa fac si niste poze numa sa se opreasca ploaia .Multumesc

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
NU aplica chit niciodata pe tabla goala ! Curata tabla, pasiveaz-o, da-o cu spritchit normal (nu dintr-aia la spray), dupa aia trage chitul si vopseste ! O sa vezi ca nu o sa se rugineasca    

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762

fishy86 a scris:

am tratat tabla cu Kelfos , 

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Elijah a scris:


fishy86 a scris:

am tratat tabla cu Kelfos , 

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?

Am inteles ca e ceva grund-vopsea de culoare neagra, facuta parca prin Grecia.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
Mi rusine si mie cand zic intre preteni de Kelfos ... din auzite e foarte bun. e o solutie ce transforma rugina si "cica" nu mai iese rugina veci. da se pare ca nui chiar asa Mersi Emil de info . am sa fac experimente pe lada 

pus acum 14 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175

Elijah a scris:

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?

Misi sfarma cucuruz, nu aude.


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

bachus_21 a scris:


Elijah a scris:

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?

Misi sfarma cucuruz, nu aude.

Produsul uguresc are alt nume cu o litrera diferita! 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

NU aplica chit niciodata pe tabla goala ! Curata tabla, pasiveaz-o, da-o cu spritchit normal (nu dintr-aia la spray), dupa aia trage chitul si vopseste ! O sa vezi ca nu o sa se rugineasca    

Asa fac si eu


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762

bachus_21 a scris:


Elijah a scris:

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?

Misi sfarma cucuruz, nu aude.

Pentru cei care nu stiu o boaba mghiara, sa stie ca era o gluma, n-o traduc eu ca ma besteleste El lider Maximo (Misi)


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Elijah a scris:


bachus_21 a scris:


Elijah a scris:

ce-i ala? Misi, se traduce cumva?

Misi sfarma cucuruz, nu aude.

Pentru cei care nu stiu o boaba mghiara, sa stie ca era o gluma, n-o traduc eu ca ma besteleste El lider Maximo (Misi)


El Lider Maximo nu intelege ca in maghiara se scrie total alfel, doar ca se pronunta asemanator.
Oricum, vom ajunge cu totii la concluzia exprimata in semnatura colegului nostru tcu:
"I don't need sex, government fuck's me everyday!!!
Esti cumva bugetar ? 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Nu-s bugetar Misi, dar avem capital majoritar de stat. Cu toate ca suntem direct productivi, se pare ca din solidaritate cu bugetarii o sa fim si noi scurtati la punga 

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si atunci ne vom intoarce la lectia de vopsit

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
zedman
Membru Activ

Din: MS
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 178
Am gasit cam greu vopsea Emaur si problema e urmatoarea. Termenul de valabilitate dat de producator e un an de la data fabricatiei si expira in cateva saptamani. Pot sa apara probleme cu vopseaua daca o sa o folosesc abia la vara ?

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

zedman a scris:

Am gasit cam greu vopsea Emaur si problema e urmatoarea. Termenul de valabilitate dat de producator e un an de la data fabricatiei si expira in cateva saptamani. Pot sa apara probleme cu vopseaua daca o sa o folosesc abia la vara ?

Nu are nimic! Poti s-o tii si 5 ani dupa expirare, doar s-o tii undeva in beci unde-i temperatura e constanta.
Pe calea Bucuresti, la reprezentanta policolor gassesti cate vrei si ce culori vrei.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Emaur nu era o vopsea sensibila. Eu de exemplu am vopsit o motocicleta cu culoarea neagra la doi ani dupa expirarea vopselei si a mai si prins doua cicluri de inghet de credeam ca pot sa o arunc. Am vopsit-o acum trei ani si inca arata bine

pus acum 14 ani
   
rokin
Membru Senior

Din: zalau - cluj napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 259

dr_krl a scris:

Emaur nu era o vopsea sensibila. Eu de exemplu am vopsit o motocicleta cu culoarea neagra la doi ani dupa expirarea vopselei si a mai si prins doua cicluri de inghet de credeam ca pot sa o arunc. Am vopsit-o acum trei ani si inca arata bine


eu am muscat-o cu emaur exp. Un an a aratat perfect apoi s-a cojit cum nu am mai vazut asa ceva...


pus acum 14 ani
   
danielcalena
Membru Activ

Din: Cluj
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 125
probleme si solutii  privind  aplicarea vopselei


Modificat de danielcalena (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
danielcalena
Membru Activ

Din: Cluj
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 125


Modificat de danielcalena (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

rokin a scris:


dr_krl a scris:

Emaur nu era o vopsea sensibila. Eu de exemplu am vopsit o motocicleta cu culoarea neagra la doi ani dupa expirarea vopselei si a mai si prins doua cicluri de inghet de credeam ca pot sa o arunc. Am vopsit-o acum trei ani si inca arata bine


eu am muscat-o cu emaur exp. Un an a aratat perfect apoi s-a cojit cum nu am mai vazut asa ceva...


Depinde cum ai pregatit suprafata, ce grund ai folosit dedesubt si cu de diluant l-ai diluat.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

danielcalena a scris:

probleme si solutii  privind  aplicarea vopselei

Asta cu Klarul e faza buna.
Si Klar mai fabrica vopsele auto 1K (monocomponent fara intaritor).
In prezent ar fi: Policolor-Emaur
                       Kober-Neocar
                       Klar
Astia trei mai fabrica vopsele din astea clasice.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Aici gasiti denumirile culorilor la diferite modele de masini:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mishule ! Am dat click pe linkul pus de tine, nu m-am mirat cá habar n-are de culorile Citroenului DS Gris Paladium spre ex, dar din gama Dacia spre ex 1100-le nici nu e in listá.Le stie doar de la Logan in sus ! De parcá era noastrá a inceput odatá cu aparitia Loganului si a celorlalte Dacii noi.Nu stii un link care cunoaste si clasicele-spre evx Verdele sevigne al Daciei 1100 ?    

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Mishule ! Am dat click pe linkul pus de tine, nu m-am mirat cá habar n-are de culorile Citroenului DS Gris Paladium spre ex, dar din gama Dacia spre ex 1100-le nici nu e in listá.Le stie doar de la Logan in sus ! De parcá era noastrá a inceput odatá cu aparitia Loganului si a celorlalte Dacii noi.Nu stii un link care cunoaste si clasicele-spre evx Verdele sevigne al Daciei 1100 ?    


Pai aici pe plaiurile mioritice Citroen Ds si Dacia 1100 sunt considerate rable, adica gunoaie de aruncat la remat! Tovarasii nu s-au mai obosit sa caute paletele pentru masinile mai vechi de 10 ani.

Mai vezi pe aici, mai gasesti referiri ici-colo:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi ptr preocupare...esti neobosit ! Cred cá dacá a-si petrece vreo 2 sáptámini in preajma ta, mi-as reincárca bateriile epuizate doar utándu-má la tine cum si cát lucrezi ....    

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Mersi ptr preocupare...esti neobosit ! Cred cá dacá a-si petrece vreo 2 sáptámini in preajma ta, mi-as reincárca bateriile epuizate doar utándu-má la tine cum si cát lucrezi ....    

Pai hai in concediu! Iti ofer cazare si nu strica o mana de ajutor


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Doctore iri revine sarcina, cred, sa aranjezi sticlele din beci, dupa an, soi, culoare  si mucegai,  pe rafturi. Daca termini acasa vei face langa: Citroenteca si o Vonotaca cu bauturi Ardelenesc.

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

wob a scris:

Doctore iri revine sarcina, cred, sa aranjezi sticlele din beci, dupa an, soi, culoare  si mucegai,  pe rafturi. Daca termini acasa vei face langa: Citroenteca si o Vonotaca cu bauturi Ardelenesc.

Nu am sticle in beci


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
Vin cu o intrebare la voi. Ce pistol de vopsit imi recomandati sa cumpar? Pistolul ideal pentru un amator/incepator ieftin si bun  M-am tot uitat in stanga-dreapta, sa zicem ca una cu 100 lei .. ar fi ok . Iata ce am gasit la Mafcom (noul meu magazin preferat  )

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Compresorul ala nu e bun pt vopsit, un pistol haleste 260 litri pe minut (faci o usa, te opresti pana se umple butelia... si tot asa)
Legat de pistol: unul din gama semi-pro, cu butelia din METAL (duraluminiu de preferat!), duza de 1.5mm. Cele cu rezervorul din plastic sunt niste cacaturi.


pus acum 13 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094

fishy86 a scris:

Vin cu o intrebare la voi. Ce pistol de vopsit imi recomandati sa cumpar? Pistolul ideal pentru un amator/incepator ieftin si bun  M-am tot uitat in stanga-dreapta, sa zicem ca una cu 100 lei .. ar fi ok . Iata ce am gasit la Mafcom (noul meu magazin preferat  )

Trusele astea sunt pentru dat cu grund sau spritzchit,mai greu cu vopsitul ca nu au reglaje ca lumea,oricum se gata rapid oringurile din ele de la diluant,astea le gaseai la metro cu vreo 70 de ron cand era oferta. Cauta unul cu reglaj separat de faza,vopsea,aer


_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 13 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
O sa mai caut bineneteles, doar intrebam cam dupa ce sa ma uit ca nu am avut niciodata asa ceva si nu stiu cu ce se mananca. O sa intru la un magazin aproape de mine de vopsele. Acolo is de treaba muierile si le intreb ca aveau si acolo vreo 3 tipuri de pistoale 

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Pistolul cu diuza de 1.5 mm e bun doar pt spritchit, in rest nu vopsesti bine cu el, e prea mare marimea diuzei. Cauta pistol cu diuza cat mai mica (sub sau in cel mai rau caz = 1.3 mm) 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
Majoritatea ce am vazut au duze de 0.8mm .Se pot cumpara duze separat?

pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Eu am gasit la noi in supermarket, set de scule in care a fost un pistol ca in poza,unu pentru antifon, si un furtun de teflon 3ml pentru alimentare. Nu este o marca mondiala, dar pentru amatori este perfect, ca profesionistii folosesc deja pisatoale digitale,care de la 1000 de Eu in sus coasta. Ale mele masini cu ala am vopsit eu personal.

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Eu prefer pistoalele care au rezervorul in partea de jos, ca pulverizeaza mai uniform decat cele cu rezervorul pe deasupra.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
zistok
Membru Senior

Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
Foarte  instructiv , din pacate , vad ca nimeni nu a  venit  cu o descriere pe  puncte
ce inseamna vopsitul la  auto.
Ptr. a  intelege si cei  mia  putini  cunoscatori ( precum sunt si eu )!

Nu  s-a vorbit cun se regeleaza un pistol de vopsit

Cum se  amesteca vopseaua ?
Ce cantitate de  dilunat si  ce fel se foloseste ?
Cit intaritor se foloseste ptr. o uscare optima ?
Cite straturi se da  ?
La ce intervale ?
Distanta de  vopsire , adica la ce  distanta se tine pistolul in timpul vopsirii ?
Cum si  cita  vopsea  merita amestecata , diluata.......

Probabil mai sunt  si alte  necunoscute de care  nici nu am amintit din simplul motiv, ca
nu sunt priceput in domeniu , dar chiar as  vrea sa invat !Probabil si altiii ! =D     


pus acum 12 ani
   
mirceamg
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 14
Salut,

Mai jos o sa copiez ce am scris pe alt forum, informatii cuprinzatoare despre vopsit. Ma gandesc ca pot fi interesante si pentru forumistii de aici, ca doar tot aceeasi pasiune impartim. Prin urmare:

PREGATIREA SUPRAFETEI
si o sa consider ca discutam despre reconditionarea unui old/youngtimer.
Extrem de importanta este inlaturarea COMPLETA a ruginii. Metoda cea mai buna este sablatul. Dar nu oricum. Depinde foarte mult de aparatul folosit, de marimea particulei, de duritatea ei si de presiunea la care lucreaza aparatul de sablat. Apoi, foarte importanta este si mana/experienta celui care sableaza (distanta, unghi, cat insista pe o zona, etc). Daca v-ati uitat pe Discovery a existat la un moment dat un episod in care cineva a reconditionat un Jaguar E-Type. Ala a facut o treaba buna atunci. Revin la sablat. Cutiile masinii (spatiile inchise) se decupeaza de obicei, pentru a avea acces si in acele spatii. Ulterior se inchid. Daca nu poti sa sablezi, atunci mai ai urmatoarele variante: abrazive sub orice forma sau solutii de inhibat rugina. Abrazivele fac treaba bunicica dar nu pot scoate rugina din toti porii. Si daca insistati, e posibil sa scapati de rugina dar sa aveti tabla foita de tigare sau chiar sa o patrundeti. Prin sablare se curata un strat uniform ca si grosime de pe toata suprafata (si din pori). Din punctul meu de vedere, abrazivul este al doilea ca si calitate/performanta.
Solutiile care inhiba rugina sunt doar solutii temporare, nu definitive. In cele din urma, rugina este oxidarea metalului in contact cu oxigenul. Daca exista urma de oxidare, nu exista solutie perfecta pentru impiedicarea patrunderii oxigenului pe suprafata. Ce obtineti este un efect de incetinire a procesului. Protectia cu grasimi minerale (ulei/vaselina) este daca vreti tot o solutie de inhibare a ruginii (pentru ca se formeaza o pelicula prin care oxigenul nu patrunde cu usurinta). Diferenta dintre grasimi si solutiile epoxidice (cred ca sunt) de inhibare a ruginii este ca peste solutiile epoxidice se poate reconstrui un strat de grund (primer), filler, vopsea/lac, pe cand peste grasimi acest lucru nu este posibil. De retinut ca solutiile inhibatoare se aplica de obicei dupa inlaturarea in cat mai mare masura a stratului de rugina!
La acest pas, foarte importanta este degresarea suprafetei INAINTE de inceperea curatarii suprafetei, in special la variantele abrazive/inhibatori. Sablarea are si efect degresant, deci nu e asa de important sa degresati decat daca reutilizati materialul abraziv. Daca aveti de gand sa inlaturati rugina prin abraziune, este important sa degresati BINE inainte. altfel, riscati sa introduceti grasimea in pori (daca nu este deja acolo) si sa nu mai puteti sa o scoateti de acolo. Solutia inhibatoare este inhibata ca efect de grasimile minerale si nu mai are efect, iar daca dupa abraziv vreti sa incepeti cu pregatire de vopsire, va doare capul. Grasimea este dusmanul numarul unu al oricarui vopsitor! Tineti minte pasul asta ca este f. important!

Urmatorul pas - CHITUIREA

Contrar obiceiului local (si nu numai) chituirea presupune corectarea suprafetei cu ajutorul unui strat metalic. De obicei, un aliaj de cositor, plumb, etc, ce se topeste cu flacara si apoi se uniformizeaza pe suprafata de corectat. Acest strat metalic se prelucreaza cu o scula asemanatoare unui raspel. Din preumblarile mele de 15 ani prin vopsitorii/tinichigerii, va pot spune ca locurile in care am vazut reparatii de genul asta se pot numara pe degete. De obicei oameni foarte pasionati sau in varsta stiu ce si cum sa faca la capitolul asta.
Atentie: niciun fel de chit, indiferent daca se numeste cu fibra de sticla, metalic, cu aluminiu, bla, bla,bla nu poate inlocui (din punct de vedere calitate) acest pas! Toate sunt materiale poliesterice (fara exceptie), au capacitati de umplere dar niciunul nu poate rezona/lucra in acelasi mod cu tabla. Drept urmare, crapa (sau sare cu totul). Rolul chitului poliesteric este acela de a umble urmele prelucrarii umplerii metalice, iar grosimea finala (ce ramane pe tabla) a acestuia este recomandat sa nu depaseasca 1 mm. La viata mea, am vazut masini care aveam 8-10 cm de chit pe ele bine mersi. Umplerea metalica este treaba tinichigiului si nu a vopsitorului! Vopsitorul incepe treaba de la chituirea cu materiale poliesterice incolo!!!
Si aici e importanta degresare inainte de chituire de orice fel, precum si dupa fiecare pas intermediar, inainte de aplicarea unui nou strat (metalic sau poliesteric)!
Tot la chituire sunt importanti pasii de slefuire intre diferite granulatii. Exista o regula a celor "doi pasi" care trebuie respectata (sa nu sari mai mult de 2 granulatii succesive). Altfel, ai toate sansele ca la final, stratul aplicat ulterior sa nu acopere urmele de slefuire. Chitul poliesteric se uniformizeaza cu hartie abraziva de granulatie 80-120 in stadiile finale si, dupa aplicarea unui strat fin de chit la sfarsit, cu granulatie de 240. Numai peste granulatia asta se poate trece mai departe. Exista 3 variante pentru chituirea fina: chit normal, vopsibil si pensulabil.
La slefuirea chitului este important si bine sa fie utilizat un praf/solutie vopsibila pentru controlul slefuirii. Ea permite o identificare vizuala facila a evolutiei slefuirii.
Tot la chituirea cu materiale poliesterice, sunt extrem de importante urmatoarele:
- respectarea proportiei de intaritor peroxidic (prea putin=chitul ramane moale, prea mult=sanse sa va depigmenteze vopseaua)
- omogenizarea corecta a intaritorului cu chitul, si procesul de omogenizare (de obicei aici se creaza bule de aer in materia poliesterica=pori in chit la final)
- respectarea timpului de utilizare a produsului (pot life)
- slefuirea USCATA a chitului (altfel aveti mare probabilitate sa va reapara rugina deoarece chitul poliesteric actioneaza ca un burete si tine apa)
Inca un secret la aplicarea chitului poliesteric, atunci cand se aplica si peste vopsea veche (si nu doar pe metal) este ca marginile zonei pe care se aplica acest chit sa fie slefuite cu hartie abraziva ceva mai fina, de 150, inainte de prima aplicare. Asta ca sa nu se contureze ulterior.Cam atat la subiectul asta.
GRUNDUIREA (aplicare grund/primer)

asta este o operatie foarte importanta pentru ca este pasul care asigura protectia anticoroziva. Materialele moderne de azi impletesc de multe ori 2 functii diferite. De aceea veti vedea pe foarte multe fillere ca ele sunt grundfillere. Asta inseamna ca, pe langa proprietatile de umplere, mai au si proprietati anticorozive.
Insa niciunul din fillere (cu exceptia celor epoxy) nu se comporta asa bine ca un grund/primer dedicat.
Dupa opinia mea, cele mai bune solutii la acest pas sunt wash-primerele sau materialele epoxy.
Wash-primerele sunt materiale 2K care au in componenta acid fosforic. Acest produs intra in reactie chimica cu metalul (neprotejat) si reproduce cel mai bine protectia anticoroziva din fabrica. Ca si rezultat este in directia zincarii la rece.
Foarte important este ca acest produs sa fie preparat conform specificatiilor producatorului, sa fie aplicat in strat subtire si neaparat pe o suprafata perfect curata/degresata. De asemenea, trebuie avut in vedere ca acest material NU PERMITE chituirea ulterioara direct pe el. Daca se doreste o protectie anticoroziva perfecta (normativele de la Porsche Inter Auto solicita de exemplu asa aceva pentru reparatia perfecta) trebuie aplicat un strat compatibil cu chitul, chitul, slefuire chit, apoi din nou tot sistemul, pana suprafata are forma dorita. Insa asta e munca de chinez pitic mic si rar sunt vopsitori care fac cu drag asa ceva.
Un pont de pe diverse site-uri citite spune ca in cazul pieselor sablate, aplicarea de wash-primer protejeaza piesa de coroziune in spatii inchise pana la 2 ani! Asta e cu wash-primerul.

Fillerele/grunfillerele epoxy au si ele un grad bun de protectie anticoroziva (desi in ultima vreme din cauza normelor VOC produsele au mai pierdut un pic din proprietati). Mie personal imi plac foarte mult deoarece, dupa uscarea corecta (de obicei in cuptor sau cu lampa infrarosu) sunt un strat foarte stabil. Peste ele se poate aplica direct chit poliesteric fara probleme de aderenta, facandu-le materiale bune pentru reparatii cu chituiri repetate.

Cam asta la grunduire.


FILLER

Asta e iar un pas extrem de important pentru ca, modul in care se lucreaza in acest pas ne da aspectul final al vopselei.
Indiferent de fillerul ales, acesta trebuie preparat confrm specificatiilor producatorului, cu ambele produse (fiind in genere produse 2K).
Grosimea stratului de filler trebuie NEAPARAT sa respecte grosimile recomandate de producator, deoarece altfel nu se usuca! Un strat care e dublu ca si grosime va avea nevoie de un timp de 4 ori mai mare pentru a se usca! aici se fac majoritatea greselilor. De obicei, chitul se slefuieste aiurea (cu granulatii prea mari) si cu ajutorul fillerului se inceraca acoperirea acestor urme de slefuire. Insa, dupa circa 3-4 luni de la vopsire, fillerul se usuca si se trage in zgarieturi (lucru ce se observa din pacate si la sutica mea, motiv pentru care va trebui revopsita).
Daca respecti proportiile de preparare, grosimile si timpii de uscare, e totul ok.
Fillerul se slefuieste cu o masina rotativa cu excentric de 2,5-3,0 mm cu hartie cu granulatie de P360-P500 in functie de pretentii si de vopseaua utilizata la final. Nu se respecta granulatia, urme de zgarieturi se vor cunoaste la sfarsit in vopsea.

Eu personal recomand la reparatii imbracarea intregii piese in filler si nu aplicarea acestuia in pete. De obicei, marginea petelor se poate contura daca e vreun bai intre vopseaua noua si vopseaua veche.

Inca o greseala frecventa la pasul asta. De foarte multe ori am vazut chit monocomponent aplicat peste filler sa corecteze ori greseli de chituire, ori ciupituri de pietre ramase. Mare prostie deoarece un chit monocomponent nu este stabil atunci cand aplic pe el vopsea ce contine solvent. Se poata lasa si defectul tot se va cunoaste. Rezzultatul cel mai bun este doar estomparea acestuia si nu inlaturarea definitiva.

VOPSIREA

Ultimul pas, foarte important si el. Recomand vopsire la cuptoare cu ventilatie corecta si filtre schimbate sa nu fie impuritati. Vopsitorul trebuie sa fie si el curat, cu imbracaminte speciala, sa nu vina de pe el mizerie.
Aerul folosit la vopsire e foarte important, deoarece nu trebuie sa contina grasimi, apa, etc (trebuie refrigerat si filtrat succesiv).
E important ca in toata vopsitoria sa nu fie utilizat niciun produc care contine siliconi. Altfel e belea mare. Am vazut masini stricate pentru ca, la 5 locuri distanta cineva aplica spray cu silicon pe bordul unei masini!
Recomand de asemenea, indiferent de producator, utilizarea tuturor componentelor compatibile si de la acelasi producator. Astfel veti avea garantia ca produsele sunt compatibile si ca lucrarea va fi ok.

Daca se doreste polisare profesionala la sfarsit, vopsiti masina, o uscati, o slefuiti, o vopsiti din nou, o uscati din nou, o slefuiti cu hartie cu granulatie 2500-3000, o curatati foarte bine, o uscati din nou si abia dupa lustruiti (polisati). Numai asa aveti garantia ca lucrati pe material stabil si ca tot filmul de vopsea e intarit. Noi la firma asa am facut o masina de demo la recomandarea unora care viseaza materiale de lustruire (polish) de mai mult de 100 ani! Si a iesit super!

MENTENANTA

Aici cel mai bine ar fi sa veniti intr-un weekend la un meeting pe tema (cand se vor organiza) sa vedeti cu ochii vostri. Daca exista persoane interesate, va voi tine la curent cu link de la eveniment(e). Pana acum stiu ca s-au facut in Bucuresti si in Targu Jiu.

Asa cum am spus, e mult de povestit. Ce am scris eu pe aici e varianta scurta a variantei scurte. Daca sunteti curiosi, puneti intrebari si incerc sa va raspund.

Salut tuturor.


pus acum 12 ani
   
mirceamg
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 14

zistok a scris:

Foarte  instructiv , din pacate , vad ca nimeni nu a  venit  cu o descriere pe  puncte
ce inseamna vopsitul la  auto.
Ptr. a  intelege si cei  mia  putini  cunoscatori ( precum sunt si eu )!

Nu  s-a vorbit cun se regeleaza un pistol de vopsit

Cum se  amesteca vopseaua ?
Ce cantitate de  dilunat si  ce fel se foloseste ?
Cit intaritor se foloseste ptr. o uscare optima ?
Cite straturi se da  ?
La ce intervale ?
Distanta de  vopsire , adica la ce  distanta se tine pistolul in timpul vopsirii ?
Cum si  cita  vopsea  merita amestecata , diluata.......

Probabil mai sunt  si alte  necunoscute de care  nici nu am amintit din simplul motiv, ca
nu sunt priceput in domeniu , dar chiar as  vrea sa invat !Probabil si altiii ! =D     



Raspunsuri la intrebarile tale:

- pistolul de vopsit (alea bune) au 3 reglaje: presiune, material si raza. Daca citesti in specificatii, vezi la ce presiune lucreaza si potrivesti presiunea la intrarea in pistol sa corespunda. In practica, pentru incepatori, robinetul de presiune ar trebui sa fie deschis la maxim, raza deschisa la maxim si materialul undeva spre 80%. Smecheria este sa respecti distanta de vopsire (recomandata de producator) si sa ai presiune constanta si debit pe toata durata vopsirii.

- mai departe, detalii despre distanta de la care aplici, felul in care se prepara materialele si rapoartele de mixare difera de la producator la producator, in functie de ce folosesti. La achizitie, indiferent de vanzator, ar trebui sa poti primi informatii detaliate. Daca nu, sigur gasesti ce iti trebuie pe paginile web ale producatorilor respectivi.

Atat.

Modificat de mirceamg (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
DIlutia, straturile, intervalele de aerare, sunt specificate de producatorul vopselei, pe langa alte detalii gen felul stratului (plin/gazare) 
PS: ghidul de sus e ok, insa incomplet. Chitul nu e recomandat sa se dea pe tabla goala, ci sa fie un strat de izolare sub, gen grund pt caroserii, grund zincat, filler, chit suflabil, etc. Zic asta pt ca am vazut multe cazuri in care chitul a facut un fel de reactie, rezultand oxizi intre chit si tabla, desii a fost curatata la luciu tabla inainte de chituire. Grosimea maxima a unui strat de chit e de 1-2 mm, prima data se foloseste chit armat, si chitul poliesteric se foloseste in strat foarte fin, pentru finisare, deci grosime minima.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
mirceamg
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 14

knx a scris:

DIlutia, straturile, intervalele de aerare, sunt specificate de producatorul vopselei, pe langa alte detalii gen felul stratului (plin/gazare) 
PS: ghidul de sus e ok, insa incomplet. Chitul nu e recomandat sa se dea pe tabla goala, ci sa fie un strat de izolare sub, gen grund pt caroserii, grund zincat, filler, chit suflabil, etc. Zic asta pt ca am vazut multe cazuri in care chitul a facut un fel de reactie, rezultand oxizi intre chit si tabla, desii a fost curatata la luciu tabla inainte de chituire. Grosimea maxima a unui strat de chit e de 1-2 mm, prima data se foloseste chit armat, si chitul poliesteric se foloseste in strat foarte fin, pentru finisare, deci grosime minima.



Chitul se poate aplica NUMAI pe anumite materiale. Daca se aplica un grund nepotrivit nu face aderenta corect si se exfoliaza (sare,crapa, etc). De obicei, daca vrei tratare anticoroziva sub chit, se foloseste un grund epoxidic. Pe wash primer chitul nu are aderenta.
De obicei reactiile de oxidare dintre chit si tabla apar in cazul in care slefuirea se face cu apa sau daca piesa chituita sta mult timp in chit si trage umezeala.
Mai nou exista insa chituri pentru care producatorii ofera si protectie anticoroziva (incorporat in chit ca si proprietate)!

Povestea cu chitul armat e o adaptare a vopsitorilor ce tine locul umplerii metalice. In mod normal chitul armat (cu fibra de sticla presupun ca e vorba) se foloseste in special la PAFS (plastic armat cu fibra de sticla) pentru umplere grosiera. Cel putin asa spun cei care il fabrica 


pus acum 12 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Am o intrebare Vopseaua pe baza de apa face priza peste vopseaua normala(dupa ce a fost smirgheluita si degresata)?

pus acum 11 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
da

pus acum 11 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Multumesc pentru raspuns!

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la