CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: alexxandra 24 ani
| Femeie 24 ani Timis cauta Barbat 24 - 57 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
As dori sá-mi spuná colegii cunoscátori ai tipului cum fac ei aerisirea inst de rácire la dacie cánd dupá o reparatie la motor s-a golit totul . Tin minte cá la Service-urile Dacia, mecanicii aveau un buson de radiator cu mijloc decupat, o teavá lungá de cca un metru si la capát o pálnie metalicá, pe care o insurubau pe radiator, deschideau cele 2 robinete, si se urcau pe o scáritá sá toarná aoá ... Asa ceva eu nu am deci ceva metodá eficace care nbu necesitá scule speciale m-ar interesa ..... Mersi anticipat. P.S : Ieri am inceput sá-i bag apá distilatá +antigel in radiator, dupá pornire am mai complectat nivelul, de asemenea in borcanul de expansiune, si la aparitioa apei la primul robinet de la motor , am inchis-o. Sus, la robinetul caloriferului nu a apárut apa, insá dupá oprirea motorului am presat cu ambele máini de mai multe ori furtunul gros de la pompa spre radiator si a inceput sá-mi bage bule mari de aer in borcan. Aceastá manevrá am fácut-o de cca 5 ori páná nu mi-a mai scos bulke de aer, si simteam cá am apá in teavá ....dar nu-s sigur cá totul e o.k. Cáti litri de lichid de rácire intrá in toatá instalatia de rácire cu calorifer cu tot ?
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Desfa busonul de radiator su umple-l cat poti cu lichid de racire. Apoi pune busonul la loc si strange-l la loc. Deschide robinetul de climatizare la maxim, ca sa fie circuitul caloriferului deschis. Umple vasul de expansiune pana la nivelul maxim. Porneste motorul si lasa sa se incalzeasca pana pana se deschide termostatul. Da turatia mai mare, sa fie 1500-2000 rot./min. Apoi deschide aerisitorul de langa pompa de apa, ala care e montat pe furtunul in 3 ramuri, si lasa-l asa pana pisa constant, fara sa vina aer, dupa care inchizi aerisitorul. Apoi fa aceasi chestie si cu aerisitorul care se afla deasupra vasului de expansiune, pana si ala pisa constant lichid fara bule de aer. Daca nu este deschis robinetul de la bord la maxim, atunci nu va va pisa ca circuitul este inchis. Fa cativa Km cu robinetul de climatizare deschis, o sa mai iasa cativa bulbuci, care se elimina in vasul de expansiune. Poti face si o alta smecherie sa scoti furtunul de pe capacul de la vasul de expansiune si sa ridici furtunul de legatura pe capota motorului, ca sa fie mai sus decat nivelul caloriferului si sa torni lichid de racire in capatul furtunului, poti sa-i pui si o mica palnie daca vrei. Daca nu ai palnie, iei o sticla de plastic de apa minerala, o tai in doua faci o gaura in dopul sticlei, sa intrea in ea capatul furtunului si gata dispozitivul de aerisire. Intra in jur de 5 litri de lichid. Fa 6 litri, (eu amestec 3 litri de concentrat cu 3 litri de apa distilata, dar daca ai gata preparata atunci ia-ti 6 litri) si apoi vezi pe traseu, daca mai trebuie completezi. Oricum, trebuie sa se aseze toate, ca la inceput poate mai lacrimeaza ici-colo pe la racordurile de la furtune sau chiar si intre garnitura de chiulasa si bloc, pana se incalzeste motorul si se infoaie garnitura de chiulasa. Dupa ce o pornesti n-o lasa sa mearga pe loc, ci iesi pe traseu, fa pe drum drept macar 40-50 km.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Bine, mersi , asa am sá procedez.Cam 50 % am fácut din ceea ce mi-ai scris conform indicatiilor , chestia cu bidonul postat deasupra caloriferului nu-l stiam....
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Sau daca ai undeva o rampa, urci fata masinii pe rampa, ca in timp ce aerisesti, partea de sus al radiatorului sa fie mai sus decat caloriferul, care este la nivelul bordului. Aerul din instalatie urca totdeauna in punctul cel mai de sus. Important ca radiatorul sa fie mai sus decat caloriferul, si atunci nu-ti mai trebuie nici o panie. Daca ridici botul masinii cu 30-40 cm atunci poti aerisii lejer, ca iese aerul din calorifer. Apoi cand ajungi sa faci aceasi chestie la Renault 8, acolo trebuie sa ridici pe rampa fundul masinii.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Bun, Mersi
|
|
pus acum 10 ani |
|